poster

Máří Magdaléna

  • Velká Británie

    Mary Magdalene

  • USA

    Mary Magdalene

  • Austrálie

    Mary Magdalene

  • Slovensko

    Mária Magdaléna

  • Nový Zéland

    Mary Magdalene

Drama / Historický

Velká Británie / USA / Austrálie, 2018, 120 min

Komentáře uživatelů k filmu (59)

  • applause
    **

    Tento film mě zklamal, ale popravdě jsem to čekala ještě horší. Přišlo mi to stejně spíše o Ježíši, než o Máří, ale to se dalo čekat, když ho následovala. Doteď nechápu, proč byla mylně označena jako prostitutka. Příběh byl pochopitelný, jen mě štvalo, že to bylo pořád to stejné dokola. A moc se ve filmu nemluvilo, ale chápu, že v té době toho lidé moc nenapovídali. Film byl tedy spíše gestovitý. Bohužel, to co prosazoval Ježíš, a dále to po něm převzala Máří, dobrotu a laskavost, aby bylo království Boží na zemi, je sice hezké, ale bohužel neuskutečnitelné. V postavě Ježíše se mi Joaquin Phoenix líbil, ale po herecké stránce už moc ne. Rooney Mara se do role Máří Magdalény hodila. Zajímavý byl příběh Jidáše, o kterém se veřejně ví, že Ježíše zradil, ale až ve filmu jsem se dozvěděla proč. Nevím, jestli mám doporučit. Snad spíše pro lidi, co jsou věřící nebo se zajímají o historii. Já věřící nejsem, ale šla jsem na film do kina spíše ze zvědavosti.(4.4.2018)

  • Ant
    ****

    Davisův Lion mi vyrazil dech, takže na Mary Magdalene jsem se těšila. Z části očekávání splnila. Mariin život před Ježíšem je moc hezky zpracovaný a asi každá žena se do jejího znechucení z života, co jí nalajnovali ostatní, dokáže vžít. Film začne pokulhávat, jakmile se na scéně objeví Ježíš. Joaquin je výborný a hraje to s opravdovou něžností, ale u jeho proslovů mi padaly víčka. Celkově mi přišlo vtipné, že Ježíš tady působí jako mírně neschopný pseudo vůdce kultu. Naopak Marie je mozkem celé operace, která jako jediná chápe význam Ježíšových slov. Není divu, vždyť je to taky ženská. Rooney Mara je zkrátka skvělá a po celou dobu, jako by z ní vyzařovala pozitivní energie. Na což u ní opravdu nejsem zvyklá. Za zmínku stojí i vyobrazení Jidáše, který se také dočkal pozitivnějšího pohledu. Bylo skutečně hořkosladké sledovat jeden z posledních hudebních počinů Johanna Johannssona. Celkově film splní to, co si uvzal a to je revizionistický a férový přepis jednoho z nejvíce lživých příběhů všech dob. A to je podstatný důvod pro odpuštění trochy té nudy.(23.3.2018)

  • JitkaCardova
    ***

    Je to tedy na dvě hvězdy, ale bylo by škoda, kdyby s nezvládnutým filmem úplně zapadla i nosná myšlenka. Marie Magdalská jako žena, která nemůže v nitru potlačit bezpodmínečnou lásku a milosrdenství a tíhnutí k vizi opravdového radostného života, jejž by bylo možné v lidech probudit a nastolit nový, spravedlivý pořádek, a nedokáže se podvolit vůli bratrů a otce a přijmout roli další podrobené poslušné manželky ve světě starých obyčejů, poroby, nespravedlnosti, nenávisti, ubližování a strádání, do něhož cítí, že nepatří, tahle Marie Magdalská se setká s Ježíšem a snad lépe než on svou ženskou náchylností k ryzí lásce, neubližování a slitování se slabými, porozumí a ještě poctivěji a neochvějněji přijme a vyloží i druhým jeho učení a v čem - jak v nich a jejich srdcích - záleží a spočívá příchod Nového království. *** Tolik teze. Teď ještě, kdyby to živoucně, bolestně, nakažlivě a přesvědčivě vyzařovalo i ze snímku, který sledujeme. *** Ale ne. Až to nutí dvojnásob silně volat: Bohu žel! Chybí scénáristický talent, schopnost vyprávět, propojovat klíčové momenty, utkat z nich živý osudový příběh - vznikla eklektická, sladkobolná, plytká záležitost, všechno je zjednodušené, vypuštěné, zploštělé, tezovité, jako by z příslušných pasáží Bible jen někdo napsal nevalnou seminárku. A při té strohosti to ani nemá údernost, sílu a spád, osudovost. Především chybí nezbytnost, nutnost vyplývání děje, zkoušek, podloženost toku a zvratů dění jemnou sítí logiky smysluplně a uvěřitelně prokreslených postav a jejich vzájemného působení. *** Kdyby tuhle látku dostal do rukou třeba i náš Zelenka a obsadil Tomáše Bambuška s Klárou Issovou, muselo by to dopadnout krevnatěji a mnohem líp. Tohle byl naprostý vypravěčský i filmařský propadák, včetně nanicovaté klišovité kamery, nudného střihu, bezkrevného ztvárnění postav. Ani Panna Marie si nezasloužila takové zbabičkovatění, jako by to byla kmotřička z Pyšné princezny. *** A druhé stejně veliké a trestuhodné zklamání, které pro mne snímek činí téměř bezcenným, plyne z faktu, že film skončí tam, kde by měl začínat, kde by teprve mělo smysl točit avizovaný příběh o Máří Magdalské. Kde začínají všechny důležité otázky a kam se obrací jediná pravá soustředěnost, ptáme-li se po smyslu a úloze jejího života a jak se svým úkolem naložila, jak obstála. - Její vlastní úkol totiž začíná až ve chvíli, kdy zůstane po Ježíšově odchodu sama jediná na světě se stejným či hlubším vědomím, v čem spočívá příchod pravého Království, kdy jako jediná mezi apoštoly jeho učení lásky k bližnímu pochopila, snad proto, že je žena, ve chvíli, kdy ostatní apoštolové, muži, už z nepochopení a strachu a slabosti plánují zbavit se té odpovědnosti a tíže stát se lepšími a jít příkladem a snovají, jak dají povstat Království podle svých vlastních představ a sobeckých tužeb, ve chvíli, kdy ona jediná jako žena neuteče před bolestivou pravdou a vyloží jim ji do očí a řekne, že nebude mlčet - že její hlas bude slyšet - v tu chvíli končí teprve expozice a mě zajímá, co Máří Magdalská udělá, jak své dny na zemi naplní, jak se s jejich sčítáním bude vršit smutek, bolest a beznaděj z oslyšení lásky, kterou v sobě nese a nabízí, a bude-li nakonec odcházet smířená anebo zoufalá - s tím, co se jí nepodařilo rozežít, jediné strážkyni toho pokladu, jak to den po dni prožije a procítí, až do konce. Jaké budou poslední chvíle jejího života, její myšlenky. Když jako žena cítím a chápu to samé co ona, ale o dva tisíce let později, a vím bezpečně, že dostatečně slyšet nebyla, že zůstala oslyšená, že svou vizi nerozežila, že mužům se povedlo to ryzí učení o lásce, která změní svět, strachem ovládnout a zneškodnit - prozatím - pak je tohle příběh Marie z Magdaly, který mě zajímá. Ten jsem ale nedostala, jen klišovitou naředěnou kaši z těch pár let, kdy kráčela po boku Ježíše a spěla ke svému uvědomění, než s tím vším pochopením a nazřením zůstala na celý svět sama. Co bylo dál, co byl sutečně její příběh, na to režisérovy ambice, fantazie ani smysl pro spravedlivé a smysluplné vyprávění příběhu, po kterém se natáhl, nesahají. *** Vlastně je to celé sotva na jednu hvězdu, ale já vážně nechci, aby ta základní myšlenka, jednoduchá a mocná, kvůli tomu nepodaru zapadla. *~(19.6.2018)

  • Oktavianus
    *****

    Úchvatná freska o posledních Ježíšových dnech očima Marie z Magdaly. Znamená to, že divák vidí jen to, co mohla vidět ona sama, kde nemohla být - Pilátův soud a podobně -, to vidět není. Kromě postavy Jidáše, kterého mám spojeného s vyobrazením v Jesus Christ Superstar jako člověka mimořádně chytrého, který věděl, co a proč dělá - tady je jen sobecky náboženský fanatik -, nenacházím chybičku. Ale i s Jidášem je to problém můj, nikoli problém filmu. Ten je skvělý. Komorní drama o několika postavách v realisticky chudém prostředí navzdory línému tempu bere dech. Je prodchnuté nepochopením Ježíšova učení (vyjma samotné Marie), klíčovým motivem odpouštění a fascinujícím mysticismem, podpořeným skvělou hudbou. Při vzkříšení Lazara jsem měl husí kůži po celém těle, jak moc mystická ta scéna byla. Trochu jsem se bál castingu, ale stačilo pár minut a všechny obavy se rozplynuly. Rooney Mara svůj part "emancipované" ženy zvládla a Joaquin Phoenix je fascinující - byť je starší než Ježíš v posledních dnech a v civilu docela tloustne, tady vystřihl Proroka skvěle. Docela by mě zajímalo oficiální přijetí v katolických kruzích. Já jsem nadšenej z nejlepšího biblického filmu - a to říkám jako fanda velkofilmů klasického Hollywoodu a katolík.(19.3.2018)

  • poz3n
    **

    Celý film působí jako nějaký studentský low cost biják, do kterého náhodou zabloudili dva dobří herci. Ten pocit vytváří jednak téměř nulová práce s prostorem (kombinace zvoleného záběrování a užití nízké hloubky ostrosti u velké části bližších záběrů), s tím související výběr lokací a práce se scénou (vlastně jsme buď někde na stráni, u moře anebo v chatrči a kromě samotných herců tam nic jiného není) a to vše doplněné o levné CGI dokreslovačky. Bohužel nelze opomenout ani střihovou skladbu filmu, která se často pere s takovými základy, jako je osa anebo třeba vhodná volba velikostí záběrů. Vše zmíněné podle mého názoru rozhodně nenaplňuje standard, který tak nějak automaticky od hollywoodských snímků očekávám. Co se týče vyznění filmu, měl jsem pocit, že chápu, jakou emoci/náladu se mi Garth Davis snaží předat, bohužel jsem se nemohl ale zbavit pocitu, že se mu to příliš nedaří. Naopak jsem si říkal, jak zajímavě by podobné téma mohl zpracovat třeba Malick s Lubezkim. V podání Davise však zůstává Máří upachtěným filmem, kterému zoufale chybí šikovné zpracování a výraznější výrazové prostředky. Takhle mi nezbývá, než si z filmu odnést následující poznatky: Máří Magdaléna byla fakt kočka, Ježíš byl ubrečený emař a apoštolové tak trochu banda idiotů. No nekup to. 4/10(12.4.2018)

  • Deschain
    ***

    (Lumiere - 3.6.2018)(3.6.2018)

  • Agatha
    *****

    Nechtěl jsem, ale musím dát plné hodnocení, protože film ve své podstatě neměl chybu. Není to film pro každého, ale překvapilo mě kolik lidí bylo v kině. Pravda, někteří slyšitelně spali, ale pro mě to byl silný zážtek a jsem rád, že na podobné filmy lze narazit i v dnešní akční době. Film je opak akčnosti, je přímo mystický. Krásná výprava, velkolepá hudba, zasněné pohledy, plaché úsměvy, nádherně zpívající ptáci... Film má několik mimořádně silných scén, které utkví v paměti. Nečekejte krvavé orgie jako v Umučení Krista, vše je bráno z pohledu ztracené a znovu nalezené Mary z Magdaly, která dle filmu sehrála jednu z klíčových postav v Kristově životě a smrti. A možná že v mnoha očích bude Maří Magdalena očištěna od zajeté škatulky spíše negativní historické postavy.(30.3.2018)

  • Gwaihir
    ****

    Poslední dny Ježíše z Nazaretu očima Marie z Magdaly nejsou ani tak o muži, který hlásal slovo Boží, ani tak o ženě, která jej následovala, ale jsou zejména tím, čím jediným by nakonec také být měly, a sice o významu oněch slov a o onom Království, jež si nosíme všichni uvnitř, protože jak můžeme změnit svět, nedokážeme-li změnit sebe. 85 %(4.4.2018)

  • yakoob
    *****

    Wow. To je přesně ten můj styl vyprávění biblických příběhů. Člověk musí vidět za ty malé odlišnosti či nyance dramaturgicky dané, poselství však vystihuje přesně. Všechny postavy zde měly jasnou motivaci, včetně Jidáše, Petra a hlavní postavy Máři Magdalény. To pak dostanete zase úplný jiný pohled na věc, když čtete ty příběhy v Bibli skoro každý den. Co jsem měl možnost vidět filmy o Ježíši Kristu, Joaquin Phoenix zde zahrál Ježíše zatím filmově nejlidštějším způsobem a pro mně nejvíce uvěřitelným. Nevím jak budou reagovat ostatní křesťané, církev, známí a ateisté. Vnímám, že pro některé tento film bude opět trnem v oku. Já mu po obsahové stránce nemám co vytknout (to, že představitelé mluví anglicky, s tím už asi nic nenadělám). V kině po skončení filmu jsem vnímal jasnou myšlenku, že když se člověk osobně setká s Ježíšem, už nikdy nebude stejný.(28.3.2018)

  • Philippa
    ***

    "Tak co byla to prostitutka nebo nakonec manželka??"...první otázka co padla, když jsem přišla z projekce. Nevím zda si film kladl za cíl rehabilitovat Magdalenu, možná ano neb v závěrečných titulcích o něčem takovém byla zmínka, nicméně Rooney Mara byla úchvatná. Pohled do jejích hlubokých a laskavých očí, byl léčivý i andělsky hladivý. Scéna, barva a čistota záběrů mne uchvacovaly. viděla jsem nádherné jednotlivé obrazy či fotky, které byly silné, plné emocí a krásy, vyvolávaly v duši nepokoj i klid zároveň...ale dohromady v pohybu nějak nefungovaly. Už dávno na filmy tohoto typu se nedívám s aktivovanou hlavou, ale otevřeným srdcem...v kině jsem byla na Velký pátek.(4.4.2018)

  • Filmmaniak
    **

    Na biblické drama překvapivě komornímu a záměrně neepickému filmu sluší skromná šedivá barevná stylizace i takřka meditativní tempo vyprávění, snaha o zachycení všeobecně známého příběhu Ježíše Krista z pohledu Máří Magdalény se však ukazuje být neefektivní. Osobní linie věnovaná hlavní hrdince je totiž ukončena prakticky po půlhodině a brutálně převálcována linií s Ježíšem a jeho apoštoly, kteří se okamžitě dostanou do středu pozornosti, přičemž Máří je upozaděna do role vypomáhajícího doprovodu a znovu se dostane pořádně ke slovu až na úplném konci, když jako jediná pochopí Ježíšovy metafory. Příběh samotného Ježíše je pak nutně osekán o zásadní části, u nichž Máří nebyla osobně přítomna, a film je tím pádem ochuzen u řady scén o kontext. Film zcela rezignuje na jakoukoli dramatičnost a snahu působit na diváka emocionálně, jeho scény jsou zoufale neintenzivní a chybí i jakékoli vyvrcholení, byť by se nabízelo třeba ve scénách Ježíšova ukřižování – které je ale odbyto příliš rychle a stroze. Těžiště filmu ani zdaleka nestojí na vyprávění známého příběhu novýma očima, nýbrž na rozkrývání ideologie jednotlivých postav - přitom ale jeho práce s postavami je příliš povrchní a jeho myšlenkové sdělení, jdoucí ruku v ruce s Ježíšovým učením o míru v srdci, lásce a odpuštění, zas příliš triviální. Máří Magdaléna je načrtnuta jednoduše a i její motivace jsou prosté, oproti tomu Ježíš je postavou natolik komplexní a složitou, že snímek v jejím dostatečném vykreslení selhává (a hodně to zachraňují Phoenixovy herecké kreace, díky nimž Ježíš působí vedle Máří Magdalény s poněkud tuhým projevem Rooney Mara alespoň trochu jako trojrozměrná postava). Příběh Ježíše Krista je přitom nadčasový a nesmírně silný, nicméně tohle podání je mdlé a neživotné. Delší recenze ZDE.(20.3.2018)

  • hygienik
    ***

    Spor medzi kresťanskou gnózou a ortodoxiou sa dostal na filmové plátno. Gnostici prehovorili inteligentne a nevyzývavo. (A)teistického diváka to (ne)pohorší - Kristove slová, skutky a filmové obrazy tu jasne ukazujú na gnostické idey. Celý život som si kládol otázky, aký zmysel má byť katolíkom, na čo chodiť v nedeľu do kostola, či človek potrebuje na to, aby bol spasený Cirkev atd. Film symbolicky odpovedá na položené otázky záporne, ale mne tým dal zmysluplné a voči katolíckej Cirkvi kladné odpovede. Preto bolo dobré, že som ho videl.(8.4.2018)

  • dom156
    *

    Byl jsem na tom v kině a již po pár dnech si kromě prázdného žvatlání nic nepamatuji. Dle traileru to vypadalo dobře. Je jasné, že trailery vytáhnou z filmu skoro vše dobré, ale zde vytáhli i něco, co tam snad ani nebylo. Viděl jsem neustále dokola záběry na mlčící lidi oné doby a pak to zmíněné žvatlání, mimo to byl film katastrofálně prázdný. Nemohu jinak, ale tohle skutečně s klidný svědomím doporučit nemohu.(10.4.2018)

  • filmharmony
    *****

    ...poprvé to bylo neuvěřitelné (nezdá se mi to?), podruhé - nezdálo se mi to, potřetí konečně vím, že se mi to nezdálo... počtvrté a x té budu přidávat...(3.6.2018)

  • Darth Revan
    ****

    Feministický podání nejslavnějšího příběhu všech dob neuspělo. I když byla Máří strkána do každého záběru, tak si stejně většinu scén ukradl pro sebe JP jako vynikající Ježíš, případně nečekaně dobrý Ejiofor coby Petr. Mělo to grády, detaily na krásnou sicilskou krajinu a CGI Jeruzalém. Mně z toho vychází pěkné 4*.(22.3.2018)

  • silentname
    *****

    "Mary Magdalene" bolo jedno z tohtoročných najväčších očakávaní. Nie preto, že by som mal rád kresťanské filmy, ale nakoľko do režisérskej stoličky opäť posadil Garth Davis. Režisér môjho najobľúbenejšieho filmu roku 2017 "Lion". A to ma skutočne veľmi silne navnadilo. A opäť môžem povedať, že jeho talent je veľmi vidieť. Film vyzerá vynikajúco, má skvelú výpravu a Rooney Mara podáva absolútne excelentný výkon. Sledovať ju je radosť. Rovnako aj Joaquina Phoenixa, no jediný problém, ktorý s ním mám je fakt, že na 33 ročného Ježiša vyzerá trošku ako keby mal tak 40. Je to maličkosť, ale človeku to trošku bije do očí. Možno je ale zvláštne, že v prípade Cliffa Curtisa v "Risen" mi to vôbec nevadilo. Ale pôsobil hold úplne inak. Myslím si, že hlavná myšlienka filmu je vynikajúca. Kráľovstvo je v nás všetkých. Je len potreba ho nájsť skrz lásku, pokoru a milosrdenstvo. A nie cestou vojny a krviprelievania. Takže v mojich očiach toto absolútne film zvláda skvele. Sú tu len určité historické aspekty, ktoré sú nedotiahnuté. Ako Ježisovo ukrižovanie, kde je sám. Alebo modlitba na Olivovej hore prebieha v noci. Iné veci zase boli skvele dotiahnuté. Napríklad mojou najobľúbenejšou a aj najzaujímavejšou vedľajšou postavou filmu je Judáš. Ktorého konanie je v tomto filme absolútne pochopiteľné a veľmi dobre spracované. Peter tu pôsobí viac ako človek, čo ťahá za nitky, než ako sme mali možnosť vidieť v iných verziach. A osobne poviem, že ma to skutočne dostalo. Sú tu skvelé scénky, dobre napísané dialógy a film pôsobí veľmi uveriteľne. A jeho myšlienky na mňa prechádzajú viac než mnohé cirkvené kázne v dnešných dňoch. Spracovanie veľmi chválim a myslím si, že ide o film, ktorý stojí za to vidieť v kine. Hodnotenie: A-(24.3.2018)

  • Streeper
    ***

    Nevím jestli Garth Davis četl bibli, ale já ano, i když už je to dávno a moc si toho z toho upřímně tolik nepamatuji, ale něco ano, například, že u poslední večeře neseděla Máří (ale to beru jako plus, alespoň nějaká spojitost s Da Vincim a jeho obrazem), Petr rozhodně nebyl černý (i když samozřejmě možné to je) a Jidáš byl daleko větší svině. Když ale opomenu tyhle nepřesnosti, tak Rooney Mara byla ve své roli skvělá a přesvědčivá, klidně bych si jí dokázala představit i jako Pannu Marii, Joaquin Phoenix působil v roli Ježíše příliš staře, myslím, že režisér měl zvolit mladšího herce, ale jinak dobrý výkon. Hudba byla skvělá, scénář malinko slabší a hlavně film je děsně utahaný. Mrzelo mě, že scénu ukřižování a vzkříšení strašně odbyli a nevěnovali se tomu více.(31.3.2018)

  • filmfanouch
    ***

    Biblických příběhů není nikdy dost. Za ta léta vzniklo spoustu adaptací jako Noe, Exodus či Umučení Krista. Právě Ježíš Kristus se dočkává nové podoby a nehraje ho nikdo jiný než Joaquin Phoenix. Tenhle film je ale především o Máře Magdaléně, někdy označovanou jako Ježíšovu manželku. Ne v tomto filmu nehledejte žádný milostný či sexuální vztah mezi Ježíšem a Máří. Čekejte spíše film který si s biblickou předlohou především občas až přehnaně vytírá řiť. I člověk který bibli otevřel jednou v životě si všimne několika změn. Ne, nebudu tady řešit to Petra hraje Chiwetel Ejiofor tedy afroameričan kterým Petr nebyl. A to ne kvůli tomu, že ho Ejiofor hraje dobře ale spíše kvůli tomu, že do nějaké etniky nechci vůbec zasahovat. Za větší změnu spíše beru charakteristiku Jidáše či Poslední večeři která vypadá úplně jinak. Vzpomněl jsem si při tom na Umučení Krista od Mela Gibsona který sice taky není úplně přesný film ale dokáže, že z té nepřesnosti vykecat perfektním vizuál. Tím perfektním vizuálem který Máří Magdaléně chybí. Máří Magdaléna má sice nádhernou kameru, hudbu při které se dá pobrukovat, režii Gartha Davise která je snaživá ale je pořád obyčejná. Jediné co film dělá výjimečným jsou herecké výkony dvou hlavních představitelů Joaquina Phoenixe a Rooney Mary. Ztvárnění Ježíše Joaquinem Phoenixem je jedno z nejlepších ztvárnění Ježíše v dějinách kinematografie a Rooney Mara je v roli perfektní. Ta Rooney Mara která mě ještě před 3 roky totálně štvala v Panovi či Carol. Beru fakt, že ukřižování Krista vzalo v potaz právě zmíněné Umučení Krista ale vzhledem k tomu, že je Máří Magdaléna pořád film o Ježíšovi bych nečekal odbytí ukřižování pouhými 2 minutami. A to samé se vzkříšením které by klidně utáhlo také minimálně na půl hodinu (však se také už chystá celovečerní verze aneb pokračování Umučení Krista). Vlastně mě občas mrzelo, že se film někde zastaví a takovými důležitějšími událostmi se tolik nezaobírá. Je to však pořád nadstandardní produkce která vypadá perfektně a kvůli tomu člověk nemůže ten film nenávidět... ale ani ho nějak zvláště milovat.(1.4.2018)

  • joshula
    ***

    V tomto filmu je zachycen pouze kousek z celého jejího života.(10.4.2018)

  • jakeer
    ****

    Ako neveriaci mám rád filmy s biblickou tematikou (lebo z hľadiska príbehu je to perfektne vymyslené fantasy), napriek negatívnym kritikám som si užil ako Noeho, tak aj Exodus. Mária Magdaléna bola určite menej epická, ale stavala na uveriteľnosti. Áno, tomuto by som aj uveril, že sa to takto nejako mohlo stať a že na počiatku viery bola najmä pekná myšlienka a minimum transcendtálnosti (a kde sme dnes, keď cirkev už dokáže mobilizovať len negatívnym spôsobom, samý gender, gayovia, veľké penisy, no nie?). Hlavná misia filmu je vyjadrená v záverečných titulkoch - očistenie Márie Magdalény. V neposlednom rade musím priznať, že Rooney Mara patrí medzi najobľúbenejšie herečky a jedna hviezdička z hodnotenia patrí jej.(22.3.2018)

  • orkadimenza
    ***

    Téma neobyčejného svědectví mě dostihlo ještě před projekcí. Stejně tak jako byla Máří Magdalena svědkem Ježíšova zmrtvýchvstání, byl jsem svědkem zajímavé zkušenosti z kinosálu. V nejmenovaném CinemaCity komplexu jsem si zakoupil lístek na film a při vstupu do sálu na mě čekalo podivné zjištění - nikde nikdo. Na tom by nebylo nic divného (logicky při každé projekci někdo musí být v sálu první), kdyby začátek projekce nebyl za 5 minut. Po dotazníku jednoho slovensky hovořícího pracovníka "Proč jsem si vybral tento film? Proč jsem nešel raději na Hastrmana?" jsem se začal obávat mé šance na zhlédnutí snímku. Ovšem o pár minut později vešla do sálu pohledná blondýnka (kterou nepochybně na Mary zlákali na pokladně) a pro 2 lidi už se promítat MUSÍ. Problémy však nebyly zdaleka u konce. Reklamy a trailery nebyly zaostřené (na čemž se demokraticky shodli všichni účastníci promítání) a přišla tedy stížnost. Než jí bylo vyhověno, viděli jsme prvních 5 minut filmu, načež byla projekce přerušena pracovnicí CinemaCity s patřičnou omluvou a po zhruba dvouminutovém doostřování se začalo od znovu, tentokrát už s ostrým obrazem. No a nyní k samotnému filmu. Cením účel zfilmování příběhu Máří Magdaleny, patrný ze závěrečných titulků. Možná kdyby se jednalo o příběh, ve kterém by byla hlavní postavou, bylo by to ještě lepší. Nenechte se mýlit, hlavní postavou tohoto snímku je Ježíš, sice skvěle zahraný, ale asi bych si to tak úplně nepředstavoval. Rutinní opakování sekvencí "Ježíš něco udělá - záběr kamerou na Marii" dává tomuto faktu za pravdu. Na druhou stranu to asi jinak udělat nešlo, v jiném případě bychom se mohli dočkat Nového zákona vol.2 což by mohlo dopadnout ještě hůře. Zároveň je tahle rutina logická, pokud vezmeme v potaz zmíněné nařčení papeže Řehoře. Příběh se totiž vyvíjí velmi ladně, dává prostor pro zamyšlení a na otázku "Proč nebyla prostitutka?" odpovídá právě důmyslnou kamerou: "Protože to vše mohla jen sledovat s apoštoly." Pomalý vývoj děje je na druhou stranu zvolen poněkud nešťastně, protože se film stává nudnou záležitostí, která je sice okořeněna podmanivým soundtrackem pánů Johannssona a Hildura (nevím jak dál), ale také vám u ní nejednou zamhouří oči. Když k tomu připočtu fakt, že i přes viditelnou obhajobu Máří Magdaleny jako historické postavy a tedy i obhajobu jejího svědectví, se příběh v několika momentech odklání od Bible jako od jediného písemného dokladu, budu o Mary Magdalene mluvit jako o velmi průměrném snímku, který může zaujmout maximálně svým poselstvím a hereckým výkonem Joaquina Phoenixe.(23.4.2018)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace