poster

Máří Magdaléna

  • Velká Británie

    Mary Magdalene

  • USA

    Mary Magdalene

  • Austrálie

    Mary Magdalene

  • Slovensko

    Mária Magdaléna

  • Nový Zéland

    Mary Magdalene

Drama / Historický

Velká Británie / USA / Austrálie, 2018, 120 min

Komentáře uživatelů k filmu (105)

  • poz3n
    **

    Celý film působí jako nějaký studentský low cost biják, do kterého náhodou zabloudili dva dobří herci. Ten pocit vytváří jednak téměř nulová práce s prostorem (kombinace zvoleného záběrování a užití nízké hloubky ostrosti u velké části bližších záběrů), s tím související výběr lokací a práce se scénou (vlastně jsme buď někde na stráni, u moře anebo v chatrči a kromě samotných herců tam nic jiného není) a to vše doplněné o levné CGI dokreslovačky. Bohužel nelze opomenout ani střihovou skladbu filmu, která se často pere s takovými základy, jako je osa anebo třeba vhodná volba velikostí záběrů. Vše zmíněné podle mého názoru rozhodně nenaplňuje standard, který tak nějak automaticky od hollywoodských snímků očekávám. Co se týče vyznění filmu, měl jsem pocit, že chápu, jakou emoci/náladu se mi Garth Davis snaží předat, bohužel jsem se nemohl ale zbavit pocitu, že se mu to příliš nedaří. Naopak jsem si říkal, jak zajímavě by podobné téma mohl zpracovat třeba Malick s Lubezkim. V podání Davise však zůstává Máří upachtěným filmem, kterému zoufale chybí šikovné zpracování a výraznější výrazové prostředky. Takhle mi nezbývá, než si z filmu odnést následující poznatky: Máří Magdaléna byla fakt kočka, Ježíš byl ubrečený emař a apoštolové tak trochu banda idiotů. No nekup to. 4/10(12.4.2018)

  • Lima
    *****

    Neuvěřitelně čistý film. Ve svém prostém sdělení a skromné síle obrazu. Sice se míjí s mým světonázorem a do budoucna dám vždy raději přednost podvratnému a interpretačně mnohem bohatšímu Scorseseho majstrštyku, ale tohle Davisovo nahlížení na „nejslavnější příběh ze všech“ skrze ženské oči byl velmi osvěžující a nedá se ani říct, že byl silně konzervativní (zdánlivě), protože jak vám také osvětlí závěrečné titulky, s postavou Máří Magdaleny se to mělo v očích církevních pohlavárů po celá staletí tak trochu jinak, eufeministicky řečeno. A Mara a Phoenix tady jedou herecký absolutorium.(4.8.2018)

  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $10,940,439▐ Len taká ľahká kresťanská skoro artová konverzačka, dokonca miestami aj také dúmavé, skoro filozofické, taktiež nejaká ta snaha o vizuálne kúzlo ale všetko len tak na pol plynu účinné. Takže tak trochu hra na umenie bez skutočného srdca. /50%/(17.7.2018)

  • castor
    ***

    Herecky je to výborné, co taky čekat od Rooney Mara a Joaquina Phoenixe, ovšem zbytek od mdlé režie po meditativní tempo vyprávění je docela divácky náročný „biják“. Respektuju nicméně obě skupiny, kdy jedna bude dobře známým příběhem sledovaným Mariinýma očima uchvácena, druhá si naopak bude hlídat, aby neusnula. Naše hrdinka odchází z římské provincie Judea coby přemýšlivá a „jiná“ dívka, která právě odmítla sňatek s vdovcem, s Ježíšem Nazaretským a jeho družinou do Jeruzaléma, kde jeho život končí a něco zásadního začíná. Právě v druhé polovině snímku je v popředí on, přeci jenom zajímavější a komplikovanější postava, a Máří jej „jen“ doprovází a podporuje. Příběh plyne pomalu, střídají se silné momenty s těmi, které bych mohl postrádat (rozuměj prostříhat). Phoenixův projev je znovu životný a procítěný. Výsledek je komorní, minimalistický, dramatické či emocionální vyvrcholení mi ovšem chybělo, a možná proto jsem někde mezi těmi dvěma skupinami.(15.7.2018)

  • LiVentura
    ***

    Má to smysl. Pořád dokola si opakovat..(29.7.2018)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Pre veriacich, bude tento snímok ako “modlitebná knižka”. Pre ostatných to bude zdĺhavá forma prejavov niečoho, čo možno bez námahy spochybniť. Nebanujem, no stále “neverím” ..(8.7.2018)

  • Ant
    ****

    Davisův Lion mi vyrazil dech, takže na Mary Magdalene jsem se těšila. Z části očekávání splnila. Mariin život před Ježíšem je moc hezky zpracovaný a asi každá žena se do jejího znechucení z života, co jí nalajnovali ostatní, dokáže vžít. Film začne pokulhávat, jakmile se na scéně objeví Ježíš. Joaquin je výborný a hraje to s opravdovou něžností, ale u jeho proslovů mi padaly víčka. Celkově mi přišlo vtipné, že Ježíš tady působí jako mírně neschopný pseudo vůdce kultu. Naopak Marie je mozkem celé operace, která jako jediná chápe význam Ježíšových slov. Není divu, vždyť je to taky ženská. Rooney Mara je zkrátka skvělá a po celou dobu, jako by z ní vyzařovala pozitivní energie. Na což u ní opravdu nejsem zvyklá. Za zmínku stojí i vyobrazení Jidáše, který se také dočkal pozitivnějšího pohledu. Bylo skutečně hořkosladké sledovat jeden z posledních hudebních počinů Johanna Johannssona. Celkově film splní to, co si uvzal a to je revizionistický a férový přepis jednoho z nejvíce lživých příběhů všech dob. A to je podstatný důvod pro odpuštění trochy té nudy.(23.3.2018)

  • misterz
    ***

    Na tomto filme oceňujem hlavne pomerne originálny prístup a prínos k náboženskej tématike a náboženským filmom vôbec. Páčila sa mi aj lyrika snímku a herecké výkony, najmä Rooney Mara bola skvelá. Ale príbeh samotný... čo ja viem, pomerne nezáživné, vrátane mnohých dialógov medzi postavami. Lepší priemer. 65/100(6.7.2018)

  • JitkaCardova
    **

    Je to tedy na dvě hvězdy, ale bylo by škoda, kdyby s nezvládnutým filmem úplně zapadla i nosná myšlenka. Marie Magdalská jako žena, která nemůže v nitru potlačit bezpodmínečnou lásku a milosrdenství a tíhnutí k vizi opravdového radostného života, jejž by bylo možné v lidech probudit a nastolit nový, spravedlivý pořádek, a nedokáže se podvolit vůli bratrů a otce a přijmout roli další podrobené poslušné manželky ve světě starých obyčejů, poroby, nespravedlnosti, nenávisti, ubližování a strádání, do něhož cítí, že nepatří, tahle Marie Magdalská se setká s Ježíšem a snad lépe než on svou ženskou náchylností k ryzí lásce, neubližování a slitování se slabými, porozumí a ještě poctivěji a neochvějněji přijme a vyloží i druhým jeho učení a v čem - jak v nich a jejich srdcích - záleží a spočívá příchod Nového království. *** Tolik teze. Teď ještě, kdyby to živoucně, bolestně, nakažlivě a přesvědčivě vyzařovalo i ze snímku, který sledujeme. *** Ale ne. Až to nutí dvojnásob silně volat: Bohu žel! Chybí scénáristický talent, schopnost vyprávět, propojovat klíčové momenty, utkat z nich živý osudový příběh - vznikla eklektická, sladkobolná, plytká záležitost, všechno je zjednodušené, vypuštěné, zploštělé, tezovité, jako by z příslušných pasáží Bible jen někdo napsal nevalnou seminárku. A při té strohosti to ani nemá údernost, sílu a spád, osudovost. Především chybí nezbytnost, nutnost vyplývání děje, zkoušek, podloženost toku a zvratů dění jemnou sítí logiky smysluplně a uvěřitelně prokreslených postav a jejich vzájemného působení. *** Kdyby tuhle látku dostal do rukou třeba i náš Zelenka a obsadil Tomáše Bambuška s Klárou Issovou, muselo by to dopadnout krevnatěji a mnohem líp. Tohle byl naprostý vypravěčský i filmařský propadák, včetně nanicovaté klišovité kamery, nudného střihu, bezkrevného ztvárnění postav. Ani Panna Marie si nezasloužila takové zbabičkovatění, jako by to byla kmotřička z Pyšné princezny. *** A druhé stejně veliké a trestuhodné zklamání, které pro mne snímek činí téměř bezcenným, plyne z faktu, že film skončí tam, kde by měl začínat, kde by teprve mělo smysl točit avizovaný příběh o Máří Magdalské. Kde začínají všechny důležité otázky a kam se obrací jediná pravá soustředěnost, ptáme-li se po smyslu a úloze jejího života a jak se svým úkolem naložila, jak obstála. - Její vlastní úkol totiž začíná až ve chvíli, kdy zůstane po Ježíšově odchodu sama jediná na světě se stejným či hlubším vědomím, v čem spočívá příchod pravého Království, kdy jako jediná mezi apoštoly jeho učení lásky k bližnímu pochopila, snad proto, že je žena, ve chvíli, kdy ostatní apoštolové, muži, už z nepochopení a strachu a slabosti plánují zbavit se té odpovědnosti a tíže stát se lepšími a jít příkladem a snovají, jak dají povstat Království podle svých vlastních představ a sobeckých tužeb, ve chvíli, kdy ona jediná jako žena neuteče před bolestivou pravdou a vyloží jim ji do očí a řekne, že nebude mlčet - že její hlas bude slyšet - v tu chvíli končí teprve expozice a mě zajímá, co Máří Magdalská udělá, jak své dny na zemi naplní, jak se s jejich sčítáním bude vršit smutek, bolest a beznaděj z oslyšení lásky, kterou v sobě nese a nabízí, a bude-li nakonec odcházet smířená anebo zoufalá - s tím, co se jí nepodařilo rozežít, jediné strážkyni toho pokladu, jak to den po dni prožije a procítí, až do konce. Jaké budou poslední chvíle jejího života, její myšlenky. Když jako žena cítím a chápu to samé co ona, ale o dva tisíce let později, a vím bezpečně, že dostatečně slyšet nebyla, že zůstala oslyšená, že svou vizi nerozežila, že mužům se povedlo to ryzí učení o lásce, která změní svět, strachem ovládnout a zneškodnit - prozatím - pak je tohle příběh Marie z Magdaly, který mě zajímá. Ten jsem ale nedostala, jen klišovitou naředěnou kaši z těch pár let, kdy kráčela po boku Ježíše a spěla ke svému uvědomění, než s tím vším pochopením a nazřením zůstala na celý svět sama. Co bylo dál, co byl sutečně její příběh, na to režisérovy ambice, fantazie ani smysl pro spravedlivé a smysluplné vyprávění příběhu, po kterém se natáhl, nesahají. *** Vlastně je to celé sotva na jednu hvězdu, ale já vážně nechci, aby ta základní myšlenka, jednoduchá a mocná, kvůli tomu nepodaru zapadla. *~(19.6.2018)

  • Flego
    ***

    Záverečný dialóg Márie s apoštolmi len potvrdzuje nepochopenie Ježišových slov o viere práve tými apoštolmi. Lenže než sa dostane divák k posolstvu a titulkovým informáciam o ďalšom posmrtnom osude tajomnej Márii Magdalény ubehne veľa filmového času, kde sa toho príliš nedeje. Komorný príbeh zaváňajúci TV produkciou je pomalý, hĺbavý, niekedy až vágny, našťastie okorenený pekným hudobným doprovodom.(5.8.2018)

  • Oktavianus
    *****

    Úchvatná freska o posledních Ježíšových dnech očima Marie z Magdaly. Znamená to, že divák vidí jen to, co mohla vidět ona sama, kde nemohla být - Pilátův soud a podobně -, to vidět není. Kromě postavy Jidáše, kterého mám spojeného s vyobrazením v Jesus Christ Superstar jako člověka mimořádně chytrého, který věděl, co a proč dělá - tady je jen sobecky náboženský fanatik -, nenacházím chybičku. Ale i s Jidášem je to problém můj, nikoli problém filmu. Ten je skvělý. Komorní drama o několika postavách v realisticky chudém prostředí navzdory línému tempu bere dech. Je prodchnuté nepochopením Ježíšova učení (vyjma samotné Marie), klíčovým motivem odpouštění a fascinujícím mysticismem, podpořeným skvělou hudbou. Při vzkříšení Lazara jsem měl husí kůži po celém těle, jak moc mystická ta scéna byla. Trochu jsem se bál castingu, ale stačilo pár minut a všechny obavy se rozplynuly. Rooney Mara svůj part "emancipované" ženy zvládla a Joaquin Phoenix je fascinující - byť je starší než Ježíš v posledních dnech a v civilu docela tloustne, tady vystřihl Proroka skvěle. Docela by mě zajímalo oficiální přijetí v katolických kruzích. Já jsem nadšenej z nejlepšího biblického filmu - a to říkám jako fanda velkofilmů klasického Hollywoodu a katolík.(19.3.2018)

  • eLeR
    ****

    Príbeh všetci veľmi dobré poznáme, len tu ho máme možnosť vidieť očami Márie z Magdaly. Tempo je naozaj pomalé, ale mne ten film včera jednoducho sadol ... svojou atmosférou, výpravou, hudbou .. aj herecky to bolo vydarené, počnúc Ježišom, končiac Judášom a Rooney? .. tá hrala ako bohyňa.(18.7.2018)

  • Deschain
    ***

    (Lumiere - 3.6.2018)(3.6.2018)

  • Dzeyna
    ***

    Výkony hlavních postav jsou sice super, ale celkově je to hrozně zvláštní film. Na mě až moc náboženské a utahané.(7.7.2018)

  • mm13
    *****

    (Jasné, že bez ženy by to nešlo. A jasné, že Ježiš musel byť niekto ako Joaquin Phoenix.)(24.7.2018)

  • Agatha
    *****

    Nechtěl jsem, ale musím dát plné hodnocení, protože film ve své podstatě neměl chybu. Není to film pro každého, ale překvapilo mě kolik lidí bylo v kině. Pravda, někteří slyšitelně spali, ale pro mě to byl silný zážtek a jsem rád, že na podobné filmy lze narazit i v dnešní akční době. Film je opak akčnosti, je přímo mystický. Krásná výprava, velkolepá hudba, zasněné pohledy, plaché úsměvy, nádherně zpívající ptáci... Film má několik mimořádně silných scén, které utkví v paměti. Nečekejte krvavé orgie jako v Umučení Krista, vše je bráno z pohledu ztracené a znovu nalezené Mary z Magdaly, která dle filmu sehrála jednu z klíčových postav v Kristově životě a smrti. A možná že v mnoha očích bude Maří Magdalena očištěna od zajeté škatulky spíše negativní historické postavy.(30.3.2018)

  • curunir
    ***

    ,,ČOHO SA V SEBE BOJÍŠ?" ,,SVOJICH MYŠLIENOK, TÚŽOB, SMÚTKU A NEŠŤASTIA." __ Ľúbostný príbeh bez milostnej scény. Dielo nenakrútené podľa Biblie, ukazujúce Ježiša skôr ako proroka než božieho syna a Máriu z Magdaly v pozícii prvej feministky, bez náznaku kontroverznosti v podobe ich heretického vzájomného pomeru. Ľahko provokatívne v zobrazení čierneho Petra (čiže neskoršieho prvého pápeža) na úkor ostatných apoštolov väčšinou v pozícii komparzu (s výnimkou Judáša).. Dobre zvolená ústredná dvojica však nemá veľmi čo hrať, pretože hoci nejde o mainstreamový produkt, je prekvapivo duchovne prázdny a v záberoch s ,,hlbokou myšlienkou" postavy iba hľadia kamsi do diaľky (plánoval som napísať ,,do blba"). Záver podaný vo výborných skratkách. Odporúčam osobitne si vypočuť nádherný soundtrack od priskoro zosnulého Jóhanna Jóhannssona. (858. hodnotenie, 102. komentár k filmu)(5.8.2018)

  • Gwaihir
    ****

    Poslední dny Ježíše z Nazaretu očima Marie z Magdaly nejsou ani tak o muži, který hlásal slovo Boží, ani tak o ženě, která jej následovala, ale jsou zejména tím, čím jediným by nakonec také být měly, a sice o významu oněch slov a o onom Království, jež si nosíme všichni uvnitř, protože jak můžeme změnit svět, nedokážeme-li změnit sebe. 85 %(4.4.2018)

  • yakoob
    *****

    Wow. To je přesně ten můj styl vyprávění biblických příběhů. Člověk musí vidět za ty malé odlišnosti či nyance dramaturgicky dané, poselství však vystihuje přesně. Všechny postavy zde měly jasnou motivaci, včetně Jidáše, Petra a hlavní postavy Máři Magdalény. To pak dostanete zase úplný jiný pohled na věc, když čtete ty příběhy v Bibli skoro každý den. Co jsem měl možnost vidět filmy o Ježíši Kristu, Joaquin Phoenix zde zahrál Ježíše zatím filmově nejlidštějším způsobem a pro mně nejvíce uvěřitelným. Nevím jak budou reagovat ostatní křesťané, církev, známí a ateisté. Vnímám, že pro některé tento film bude opět trnem v oku. Já mu po obsahové stránce nemám co vytknout (to, že představitelé mluví anglicky, s tím už asi nic nenadělám). V kině po skončení filmu jsem vnímal jasnou myšlenku, že když se člověk osobně setká s Ježíšem, už nikdy nebude stejný.(28.3.2018)

  • Philippa
    ***

    "Tak co byla to prostitutka nebo nakonec manželka??"...první otázka co padla, když jsem přišla z projekce. Nevím zda si film kladl za cíl rehabilitovat Magdalenu, možná ano neb v závěrečných titulcích o něčem takovém byla zmínka, nicméně Rooney Mara byla úchvatná. Pohled do jejích hlubokých a laskavých očí, byl léčivý i andělsky hladivý. Scéna, barva a čistota záběrů mne uchvacovaly. viděla jsem nádherné jednotlivé obrazy či fotky, které byly silné, plné emocí a krásy, vyvolávaly v duši nepokoj i klid zároveň...ale dohromady v pohybu nějak nefungovaly. Už dávno na filmy tohoto typu se nedívám s aktivovanou hlavou, ale otevřeným srdcem...v kině jsem byla na Velký pátek.(4.4.2018)

  • Filmmaniak
    **

    Na biblické drama překvapivě komornímu a záměrně neepickému filmu sluší skromná šedivá barevná stylizace i takřka meditativní tempo vyprávění, snaha o zachycení všeobecně známého příběhu Ježíše Krista z pohledu Máří Magdalény se však ukazuje být neefektivní. Osobní linie věnovaná hlavní hrdince je totiž ukončena prakticky po půlhodině a brutálně převálcována linií s Ježíšem a jeho apoštoly, kteří se okamžitě dostanou do středu pozornosti, přičemž Máří je upozaděna do role vypomáhajícího doprovodu a znovu se dostane pořádně ke slovu až na úplném konci, když jako jediná pochopí Ježíšovy metafory. Příběh samotného Ježíše je pak nutně osekán o zásadní části, u nichž Máří nebyla osobně přítomna, a film je tím pádem ochuzen u řady scén o kontext. Film zcela rezignuje na jakoukoli dramatičnost a snahu působit na diváka emocionálně, jeho scény jsou zoufale neintenzivní a chybí i jakékoli vyvrcholení, byť by se nabízelo třeba ve scénách Ježíšova ukřižování – které je ale odbyto příliš rychle a stroze. Těžiště filmu ani zdaleka nestojí na vyprávění známého příběhu novýma očima, nýbrž na rozkrývání ideologie jednotlivých postav - přitom ale jeho práce s postavami je příliš povrchní a jeho myšlenkové sdělení, jdoucí ruku v ruce s Ježíšovým učením o míru v srdci, lásce a odpuštění, zas příliš triviální. Máří Magdaléna je načrtnuta jednoduše a i její motivace jsou prosté, oproti tomu Ježíš je postavou natolik komplexní a složitou, že snímek v jejím dostatečném vykreslení selhává (a hodně to zachraňují Phoenixovy herecké kreace, díky nimž Ježíš působí vedle Máří Magdalény s poněkud tuhým projevem Rooney Mara alespoň trochu jako trojrozměrná postava). Příběh Ježíše Krista je přitom nadčasový a nesmírně silný, nicméně tohle podání je mdlé a neživotné. Delší recenze ZDE.(20.3.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace