Režie:
Peter HyamsKamera:
Richard N. HannahHudba:
Michael SmallHrají:
Michael Douglas, Hal Holbrook, Yaphet Kotto, Sharon Gless, James Sikking, Joe Regalbuto, Larry Hankin, Jack Kehoe, Dick Anthony Williams, David Proval (více)Obsahy(1)
Je ich deväť a sú sudcami. Spoločne vytvoria ilegálnu komoru, ktorá vezme spravodlivosť do vlastných rúk a začne rozhodovať o vine a nevine ľudí, o ich živote a smrti. Ponuku na členstvo príjma aj Hardin (Michael Douglas), no ich nezákonné praktiky si neosvojí a čoskoro sa stáva nepohodlným Vo filme sa objaví aj Douglasova matka Diana hrajúca manželku sudcu Benjamina Caulfielda (Hal Holbrook). (Yoss)
(více)Recenze (45)
Tenhle snimek je zajimavy asi tak do prvni pule. Jako pravnika me zaujal zejmena opravdu vecnym tematem spravedlnosti v pravu a rovnez ukazuje slabiny systemu tzv. "common law", tedy anglosaskeho prava. Jak common law, tak kontinentalni system prava (tedy nas, evropsky, vyjma Velke Britanie) maji sve mouchy a na sirsi rozbor teto problematiky zde bohuzel neni prostor. Zpet k filmu - jak jsem napsal vyse, prvni pule zajimava, lec pote to jde zprudka dolu jak na te nejvetsi horske draze na svete. Cim dal tim zmatenejsi dej, neverohodny pribeh a proste debilni dialogy. Proto ty vysledne, slabe 2 hvezdy.. ()
Krimithriller akých sa už moc netočí. Obsahuje síce niekoľko typických 80.kových nedostatkov (dejové zvraty na úkor logiky, happy end s úsmevom na perách...), ale aj množstvo vynikajúcich akčných scén, fungujúce napätie, výborného Douglasa a hlavne jednu z najlepších automobilových naháňačiek nielen osemdesiatych rokov, ktorá ešte dnes dokáže vyrážať dych. ()
Zlaté (a po čertech vděčné) téma v obvyklém Hyamsově rutinním zpracování. Hodně (a z pohledu dějovosti nešťastně) je zde tlačeno na neposkvrněnou morálku (zákonné právo má etickou převahu za každých okolností), což s odstupem času působí až naivně. Douglasova postava je tak nevěrohodně rozpolcena a pro své chování nemá dostatečnou argumentační (z pozice scénáře) oporu. V tomto směru je daleko přirozenější (a z mého pohledu i divácky příjemnější) postup u např. PŘÁNÍ SMRTI nebo MAGNUM FORCE, kde se nikdo nepokouší o alibistický konzervatismus za každou cenu. Korektnost až za hrob prostě málo kdy vede k filmově trvalejším hodnotám (měřených byť jen diváckým zájmem). 60% ()
Když soudci nemohou napařit padouchům trest smrti oficálně, dělají to jako melouch po pracovní době... a Míšovi Douglasovi se to nelíbí, přestože padouchy taky nemá rád... poměrně solidní podívaná na pomezí dramatu a thrilleru... občas napínavá, občas poněškud konzervativní... malý melouch by tomu pomohl... ()
Keď som tento film videl začiatkom 90tych rokov, bol som ním nadšený. Podobne kontroverzné právne a morálne záležitosti, kde sa ťažko hľadá pravda ma fascinovali a vyvolávali vo mne akúsi mladícku vzburu proti systému a spoločnosti. Samozrejme som im držal palce. Jediný výborný film Petera Hyemse, keď mal ešte možnosť rozvinúť svoju kariéru. Douglasovi podobné postavy svojho času svedčali (Čínsky syndróm, Kóma). ()
Galerie (33)
Photo © 20th Century Fox
Reklama