Vlasta Burian se vyprávěním smyšlených historek o vraždách svých milenek pokouší uniknout manželství s energickou Anny Ondrákovou. Rekonstruovanou kopii němé komedie plné honiček a dvojnických scén doprovodí živá hudba.(MFF Karlovy Vary)
Továrník Pardon se na plese seznámí s Olgou, dcerou jasnovidky Štefanie Lesczynské. Známost je však přerušena, protože matka s dcerou odjíždějí. O sňatek s Pardonem má zájem Fifi Hrazánková. Pardon poprosí svého strýce Cyrila Pondělíčka, aby dívku přijal místo něho a její úmysl jí rozmluvil. Fifi Pondělíčka svede. Pardon se mezitím náhodou setká s Olgou a Štefanií a nabídne jim přístřeší u Pondělíčka, který se za něj vydává. Pondělíček pozná ve Štefanii svou někdejší lásku, Olga je jeho dcera. Štefanie ho také pozná, Pondělíček však tvrdí, že je lupič Kanibal, o němž se píše v novinách. Pardona, Štefanii a Olgu zavře do sklepa a společně s Fifi prchá...(NFA.cz)
Vo filme Milenky starého kriminálnika uvidíte fenomenálneho Vlasta Buriana v dvojrole nemajetného aristokrata a obávaného gangstra. Doplňuje ho Anny Ondráková ako milovníčka boxu a rýchlej jazdy automobilom. Dej filmu je plný zvratov: šľachtica angažuje jeho synovec, aby ho zastúpil pri pytačkách s excentrickou dcérou svojho veriteľa a od vynúteného sobáša ju odradil.(4 živly)
Kdyby to bylo kratší, bylo by to určitě lepší. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že tehdejší nároky na film byly poněkud jiné, než máme v současné době. Každopádně ona zrestaurovaná podoba je velice povedená, a to včetně doprovodné hudby. A hláška: "Tak blbej zloděj nejsem. To bych musel krást jenom na tebe." je super.(11.4.2016)
Film poplatný své době. V dnešní restaurované podobě, kdy projekce v kinech doplňuje trio Neuvěřitelno svým živým vystoupením, se jedná o specifický komponovaný zážitek, který by neměl uniknout žádnému náročnějšímu divákovi. Soundtrack se totiž náramně povedl a původní film dostal na novou úroveň. Resurekce se Neuvěřitelnu povedla dokonale a film, který neoplývá toliko vtipem a naopak často klopýtá v neoriginálním ději, se tak stává koukatelným i pro dnešního diváka.(12.2.2016)
Inu, na němé filmy prostě nemám nervy, zvláště pokud připomínají grotesky.
1) Moderní, i když sama o sobě příjemná jazzová stereo hudba umocnila exotické (rozuměj nepatřičné) vyznění snímku. Počítačem upravované titulky a další rekonstrukční zásahy ve svém souhrnu na mě působily, jako kdyby tvůrci vyráběli parodii na grotesku.
2) Hlavním důvodem, proč jsem film zhlédl, byl 36letý Vlasta Burian. I u něho však jsem měl pocit, že bez zvuku podává výkon jenom poloviční.
3) Cítím za vhodné zopakovat, že hodnotím filmy podle toho, jak se mi dnes zamlouvají a ne podle jejich přínosu dějinám či vývoji kinematografie.(20.7.2016)
Za pozornost stojí, že film byl promítán včetně skvělé původní upoutávky jménem Lupič. Komedie vyniká originálními gagy (nejlepší jsou scény smyšlených vražd), ale také nečekaně akční automobilovou scénou (opravdu tehdy ještě neexistovala profese kaskadérů? každopádně oba palce nahoru!). Třísklá zápletka, včetně dvojnické podzápletky, je sice výborným základem pro lidovou komedii, ale stejně jsem ke konci začínal mít pocit, že film měl být tak o čtvrt hodiny kratší.(15.7.2014)
Tu bude zrejme zbytočný, rozsiahlejší komentár. Vo svojej podobe, v tomto žánri, ide o svetové merítko, a neviem aký bol dopad tohoto filmu vo svete, ale myslím, že medzi produkciou západnou, určite nezaostával. Trochu dlhé na svoj žáner, ale na rozdiel od niektorých vtedajších zdĺhavých pokusov o tento štýl v českých luhoch a hájoch, je to nepostrehnuteľné.(17.7.2020)
HH
Kdyby to bylo kratší, bylo by to určitě lepší. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že tehdejší nároky na film byly poněkud jiné, než máme v současné době. Každopádně ona zrestaurovaná podoba je velice povedená, a to včetně doprovodné hudby. A hláška: "Tak blbej zloděj nejsem. To bych musel krást jenom na tebe." je super.(11.4.2016)
showxman
Film poplatný své době. V dnešní restaurované podobě, kdy projekce v kinech doplňuje trio Neuvěřitelno svým živým vystoupením, se jedná o specifický komponovaný zážitek, který by neměl uniknout žádnému náročnějšímu divákovi. Soundtrack se totiž náramně povedl a původní film dostal na novou úroveň. Resurekce se Neuvěřitelnu povedla dokonale a film, který neoplývá toliko vtipem a naopak často klopýtá v neoriginálním ději, se tak stává koukatelným i pro dnešního diváka.(12.2.2016)
slunicko2
Inu, na němé filmy prostě nemám nervy, zvláště pokud připomínají grotesky. 1) Moderní, i když sama o sobě příjemná jazzová stereo hudba umocnila exotické (rozuměj nepatřičné) vyznění snímku. Počítačem upravované titulky a další rekonstrukční zásahy ve svém souhrnu na mě působily, jako kdyby tvůrci vyráběli parodii na grotesku. 2) Hlavním důvodem, proč jsem film zhlédl, byl 36letý Vlasta Burian. I u něho však jsem měl pocit, že bez zvuku podává výkon jenom poloviční. 3) Cítím za vhodné zopakovat, že hodnotím filmy podle toho, jak se mi dnes zamlouvají a ne podle jejich přínosu dějinám či vývoji kinematografie.(20.7.2016)
Slarque
Za pozornost stojí, že film byl promítán včetně skvělé původní upoutávky jménem Lupič. Komedie vyniká originálními gagy (nejlepší jsou scény smyšlených vražd), ale také nečekaně akční automobilovou scénou (opravdu tehdy ještě neexistovala profese kaskadérů? každopádně oba palce nahoru!). Třísklá zápletka, včetně dvojnické podzápletky, je sice výborným základem pro lidovou komedii, ale stejně jsem ke konci začínal mít pocit, že film měl být tak o čtvrt hodiny kratší.(15.7.2014)
corpsy
Tu bude zrejme zbytočný, rozsiahlejší komentár. Vo svojej podobe, v tomto žánri, ide o svetové merítko, a neviem aký bol dopad tohoto filmu vo svete, ale myslím, že medzi produkciou západnou, určite nezaostával. Trochu dlhé na svoj žáner, ale na rozdiel od niektorých vtedajších zdĺhavých pokusov o tento štýl v českých luhoch a hájoch, je to nepostrehnuteľné.(17.7.2020)