Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dozvědět se pravdu znamená navždy ztratit iluze. Mladá novinářka Marta najde na Nový rok v předzahrádce hlavu svého bratra, zabalenou v igelitové tašce. Strašlivý nález ji vtáhne do příběhu, ve kterém se mocní představitelé státu neštítí žádného zločinu, jen aby si upevnili pozici neomezených vládců. První rok mladé slovenské republiky je důvodem oslavy pro řadu lidí – například krále podsvětí Efendiho nebo pro Prezidenta. Jen Předseda nemá důvod se radovat. Kdysi pomohl do funkce Prezidentovi, jenže ten teď odmítne jmenovat ministrem Předsedova syna. Jak tedy hlavu státu přinutit, aby poslouchala? O několik měsíců později Prezidentova syna za bílého dne zmlátí organizovaná skupina útočníků a odvleče jej do zahraničí… Slovenský film režisérky Mariany Čengel-Solčanské je politickým thrillerem, natočeným podle skutečných událostí, jež v polovině 90. let otřásly republikou a jež mají dodnes neblahý vliv na slovenskou společnost i tamní politickou scénu. (Česká televize)

(více)

Recenze (262)

Shredo 

všechny recenze uživatele

Asi vacsinu pritomnych prekvapuje nestandartne hodnotenie. Nutno poznamenat, ze pre neznalcov to bude tazko bludivy kruh pseudonymov postav v spletitom deji obalenom troska sci-fi pribehmi, co dobry dojem zanechat nemoze. Spracovanie je na nase pomery viac nez obstojne. Remiasova (Robova)story stoji za povsimnutie, ako aj skandalozne amnestie, pri ktorych si uz najvyssi povedali, ze tato cierna temna minulost zacinajucej politickej Slovenskej republiky musi byt nadobro zmazana. Film ucel splnil, tlak verejnosti na zrušenie amnestii sa obnovil, amnestie sa zrusili, no vrchni vedeli ze je uz premlcana doba a nikomu sa opat nic nestane. Nebudme ovce a pozerajme troska dalej za roh :-) ()

robo7773 

všechny recenze uživatele

Je to zobrazenie jedného obdobia, ktoré v sebe skrýva veľa zaujímavého a nám obyčajným ľuďom skrytého. Čiže studňa možností je bezodná a aj napriek tomu toto spracovanie je tak trochu slabé, čakal som od toho viac aj keď dávam všetky palce hore za snahy o dobrý Slovenský film. Ale aj tak mám pocit že ešte je tam rezerva na zlepšenie. ()

owwidius 

všechny recenze uživatele

Jedna vec je, ze tento film vobec vznikol takze za to som rad a zjavne aj v dobrom nacasovani, ked to zobereme teda v tom celospolocenskom presahu (k comu si tiez myslim ze dopomohol). Palec hore tvorcom. A samotny film teda, pozera sa na to dobre, ako sa hovori 'na slovenske pomery'. Hadam aj zrozumitelne, aj ked toto neviem uplne objektivne posudit, kedze skutocnosti a odkazy na postavy boli mne dopredu zname. Vedel by som si predstavit ze by to bolo aj lepsie, zaujimavejsie, viac uveritelne dialogy atd, ale hadam aj museli brat tvorcovia ohlad na to, ze na jednej strane sa chcu drzat faktov (treba povedat ze stale nevyriesenych oficialne) a na druhej sa obavat pripadnych zalob. Vo vysledku dobra praca, take 3,5 hviezdicky. [#17/2017] ()

TETŘEF 

všechny recenze uživatele

Dávají se na Slovensku speciální ceny za použití kouře v obrazu nebo proč se ve slovenských filmech fajčí jak o život v každé scéně? ()

Faila 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film jsem se chystala docela dlouho a ne, nevybrala jsem si na jeho sledování úplně ideální načasování (viděno v době aféry únosu syna českého premiéra). Na jednu stranu depka, na druhou stranu si říkám, že vždycky může být hůř a za tohle pozitivní poselství jsem bratom Slovákom moc vděčná! ()

FeriusParfax 

všechny recenze uživatele

Jak bývá u brazilských filmů hlavní téma chudoba, slumy, korupce policie, u českých filmů trapné komedie, tak na Slovensku nesmí chybět kritika politické situace. Korupce je u tohoto tématu samozřejmostí. Bohužel to ale za chvíli začne být jaksi vyčpělé téma a je těžké se dostat k originálnímu snímku. Jistě, musí se o těchto tématech mluvit, ale je to jak kolovrátek a není lehké se zavděčit. Zkrátka tu už všechno bylo (dle výsledků prezidentských voleb minulý týden je kritika politiky stejně zbytečná). Totéž platí u filmu Únos. Když neznáte politické dění na Slovensku před 30 lety, tak jste zkrátka v análním otvoru. Tvůrci vás prostě hodí do děje. Je tu strašně moc postav a vůbec nemáte šanci se zorientovat, kdo je kdo, kdo je čí příbuzný, jaké jsou jejich pohnutky a hlavně, kdo byl teda unesen? Byl to hrozný mišmaš, který mě (kromě posledních 10 minut) vůbec nedokázal vtáhnout do děje a rozhodně mi ani nepomáhal s jeho pochopením. Alespoň byly herecké výkony lepší, než u naposledy viděné Trhliny, která ve mně svými hereckými výkony zůstane ještě hodně dlouho. ()

katmandzoo 

všechny recenze uživatele

Spolu s Učiteľkou najlepšie dva filmy za poslednú dekádu v rámci slovenskej kinematografie. Povinná jazda pre každého občana nášho štátu! ()

joker30 

všechny recenze uživatele

Normálne by som dal asi 3*, ale kedze je to SK film tak pridám. Plus za odvahu to natočiť, taký film SK potrebovalo a čo sa týka kvality filmu, tiež sa to nestratí. Herecké výkony boli striedavé dobré aj zlé, atmosfera 90ok bola vykreslená dobre a niektoré scény tú dobu fakt vystihli. Film ako taký naozaj smutný a depresívny o to viac ak si človek uvedomí, že sa čerpá zo skutočných udalostí. SPOILER: Vyzdvihol by som scénu ked Robo zomiera, na pomery slovenského filmu naozaj dobre natočená a bola v nej silná emócia. 77% ()

Biopler 

všechny recenze uživatele

Film sa venuje ošemetnej téme, o ktorej každý dospelý Slovák aspoň raz počul, už záleží do akého detailu. Čakal som, že snímok ozrejmi veľa faktov, avšak podáva ich tak rýchlo a skáče od jednej udalosti k druhej, že neznalý divák má po dopozeraní určite zopár otázok. Ja, čoby znalý udalostí, sa teda môžem pustiť do analýzy. Najväčší problém vidím v tom, že režisérka nám chce toľko toho vyrozprávať až je to na škodu. Ja by som v tomto prípade uvítal kľudne dlhšiu stopáž, alebo sa vyslovene zameral len na časť príbehu súvisiacu s únosom prezidentovho syna. Skratkovitým vypovedaním sa vynára kopec otázok "čo? a prečo je toto tak?" a pod. Keďže sa úsporne rozpráva, podobne tvorcovia chladne pristupujú i k postavám. V závere odstavia dovtedy určité dôležité postavy a i tu sa vynoria otázky "prečo? kto ho zabil?" Ďalšia vec, ktorá je akosi nedotiahnutá sú mená postáv v príbehu - predseda, prezident a chalanisko. To čo je za trapošina? Vadí mi to v porovnaní s tým, že reálny Robert Remiáš je vo filme stvárnený postavou Roba, Oskar Fegyveres sa volá Oskar. A kupodivu tu máme ešte tretiu skupinu reprezentovanú tým, že reálny Miroslav Sýkora sa vo filme volá Efendi. Tak čo sa týka mien, je to guláš, prečo sa Efendi po vzore predsedu či prezidenta nevolá vo filme mafián? Osobne by som volil radšej fiktívne mená. Režisérka sa hýbe v čase a upozorňuje na to presnými dátumami. Toto však robia tvorcovia ak rozprávajú reálny príbeh a svoje postavy nazývajú totožnými menami. Snaha o vykreslenie atmosféry ulice tým, že nechám v zábere prejsť starú embéčku, pričom kúsok ďalej už vidno autá, ktoré sa veru v tej dobe nepohybovali, je lacná a neprofesionálna. Taktiež nemožno nevytknúť i slovenské umelé a prestrelené prejavy pri rozhovore v reštike kde mladý párik s otcom si musí nútene presadnúť, taktiež konverzácia mladých párikov na chate v ústraní je príliš strojená. Po toľkej kritike, ktorá sa týka prevedenia detailov a formy, však chválim výber hercov a jeden geniálny ťah s výberom Kramára do role premiéra klamára (slovná hračka) čo nám ukáže predvolebný billboard. Ináč, Kramár hrá veľmi dobre a spolu s Greššom sú výborná dvojka. Dano Heriban v role Efendiho je presný typ blaváckeho čističa, ktorému sa to však vymkne z rúk. Najviac sa mi páči stvárnenie Lexu v podaní Milana Ondríka - charakterovo ho presne vystihol, skvelá mimika, gestá. Film v druhej polovici, kde sa už všetko točí okolo mafiánskych praktík a vyrovnania si účtov, je výborne dynamický a strhne diváka. Pálčivá téma, ktorá nikoho po skončení filmu nenechá chladným a s hrôzou si aspoň na tú chvíľku pri záverečných titulkoch uvedomí čo sa to dialo na Slovensku v 90. rokoch a aký nádor si nesie tento štát. ()

PEZ 

všechny recenze uživatele

Tento film bol potrebný ako soľ. A je úžasné aký úspech slaví v kinách. Našťastie sa jedná o slovenský nadpriemer a okrem zopár prehrávaní zhruba troch hercov sa jednalo o kvalitne zahranú súdobú drámu, bohužiaľ inšpirovanú skutočnými udalosťami. Asi každému je jasné, že viaceré detaily sú čistou fabuláciou, no všetkým čo si pamätajú tragické udalosti z pred 20 rokov musí udrieť do očí, ake šialené veci sa tu počas mečiarizmu diali (hlavná kostra príbehu je totiž až priveľmi blízka realite). Depresívne, no historicky katarzické. A naproti zopár slabším hereckým výkonom excelovali Dano Heriban, Milan Ondrík a Milan Mikulčík - tí dali hereckú 1. ligu. Aj skrz kontext a význam filmu pre tento holubičí národ nefalšovaná štvorhviezdičková záležitosť. ()

HenryIvan 

všechny recenze uživatele

Únos je film dobrý len na to, aby sa poukázalo na minulosť, na skutok, ktorý sa naozaj stal a všetko, čo bolo s tím spojené. Bohužiaľ nie na darmo sa 90. rokom hovorí krvavé desaťročie. Čo sa týka samotného filmu, výkony hercov boli ako na hojdačke. Dialógy boli chvíľami doslova zlé. Celkovo však film nie je zlý, teda na slovenské pomery. 60 %. ()

Dm1tr1j odpad!

všechny recenze uživatele

Neviem prečo stále ako sedliaci natáčajú tie filmy. Primitívna reč, vulgarizmi a dialógy na pogrcanie. Réžia a produkcia nahovno a kameraman by mohol povedať, že drahá kamera nestačí treba to s ňou vedieť. A stabilne slabé "herecké" výkony tiež robia len hanbu kinematografii tohoto inak skvelého štátu. ()

DAPDO 

všechny recenze uživatele

Rozmýšlím se mezi třema, nebo čtyřma hvězdama. I když se mi zdá jako náhoda, že by se většina postav ve filmu znala už z mládí, nevím jak to doopravdy bylo, třeba fakt jo. Každopádně mám podobný filmy moc rád a protože jsem nevěřil, že by slováci byli schopní natočit něco kvalitního na stejný téma, tak mě tentokrát kápli do noty a dám za čtyři. ()

Rockerman 

všechny recenze uživatele

Zdá se, že nás naši slovenskí bratia začínají válcovat. Netočí takové kvantum filmů jako u nás, ale když už něco natočí, tak to stojí za to. Velmi dobrý politický thriller podle skandální události, kterou si většina z nás pamatuje. Nedávno jsem někde četl, že Slovensko je takové malé Palermo a po zhlédnutí Únosu bych tomu začal i věřit. Obávám se však, že to naše, české Palermo nebude o nic menší. ()

AloeB 

všechny recenze uživatele

Na to, jak výpovědní hodnotu by mohl tento film skutečně mít, nedosahuje svého potenciálu. Možná je to jen vnímání mě, Mečiarem nepolíbeného Čehúna, pro kterého očividně film natočený není, ale jestli i mě, nezávisle na čemkoliv ze slovenské moderní historie, připadal film plytký, scénicky nezajímavý a vypravěčsky nezvládnutý, tak proč by se na to měli koukat jiní lidé. O únosu Michala Kováče mladšího si ostatně mohu přečíst na Wikipedii, že jo. ()

joeko13 

všechny recenze uživatele

Film určený hlavne Slovákom, bratia Česi môžu akurát tak po vzhliadnutí filmu ďakovať, že mali Klausa a nie ako my "PREDSEDU". Okrem toho film ukázal, že Poláková hrať nevie a našlo by sa aj pár iných nepodstatných drobností, ale celkovo to malo silnú vypovedaciu hodnotu a najmä silné emócie. ()

Primavera 

všechny recenze uživatele

Film je skvelou ukážkou slovenskej spravodlivosti, na ktorú ako povedala Robova matka, sa nedá veriť. Mečiar bol aj po tomto únose a Remiášovej vražde stále populárny, čo je choré na tomto slovenskom národe a a je fajn, že to vo filme silne rezonovalo. Možno sa mnohým otvoria oči. ()

einar 

všechny recenze uživatele

Ťažko hodnotitelný film, v rámci slovenskej produkcie si zaslúži 4 hviezdičky, ale ked sa človek odosobní od nevyšetrených zločinov a amnestii ostáva mierne nadpriemerný film. Kramár, Ondrík a Heriban vyčnievajú svojimi výkonmi nad ostatnými, ale z niektorých, hlavne mladých hercov som mal veľmi rozpačitý dojem. 3.5/5 ()

Gardenboy 

všechny recenze uživatele

Keď som videl prvý krát plagát k filmu, povedal som si, že pôjde zase o nejakú umeleckú vzťahovú pizdovinu. Vôbec to nevyzeralo lákavo. Potom však prišiel trailer a očakávania sa výrazne zdvihli. A keď prvé hodnotenia boli takmer všetky pozitívne, bolo rozhodnuté - pôjde sa do kina. Som milo prekvapený. Prvá pol hodina naznačuje skôr nudnú dialógovú politickú drámu, ale ako sa príbeh ďalej rozbieha, napätie graduje, posmešky divákov ustupujú a po záverečných dvoch (!!) strhujúcich vyvrcholeniach nastáva v sále hrobové ticho. Režisérka ide modernou, povedal by som až Nolanovskou cestou - rozplietanie súvislostí a vzťahov, až miestami máte pocit, že pozeráte iný film (schválne si pozrite Batman začína od Nolana - prvá trištvrte hodina vynikajúca psychologická dráma ktorá o Batmanovi - v dobrom - ani nesníva), no všetko do seba postupne zapadne. Kramár je najslabší článok filmu a logo VUB banky bolo v tom čase iné. ()

Reklama

Reklama