Komentáře uživatelů k filmu (22)

  • Zloděj kol
    ***

    Jedná se o učebnicový příklad špatného sentimentálního melodramatu (chcete-li červené knihovny) a archetyp Pytlákovy schovanky. Scéna s jedem, zkoušení u tabule, slídivý profesor matematiky, patetické výkony Steimara a Kronbauerové (ryze divadelních herců jako rodičů hlavní hrdinky) jsou výrazem žánrových a režisérských klišé a hereckých manýr. Celkový obraz filmu nevypadá opravdu nijak lichotivě, ale s jistou dávkou nadhledu se dá zhlédnout. Škoda, že Hana Vítová je v širším diváckém podvědomí zapsána právě takhle. Ale nebude to trvat ani třináct let a v Pytlákově schovance vše odčiní. Na pět hvězdiček jsem si opravdu netroufal.(28.12.2003)

  • Karlos80
    **

    Sentimentální příběh a červená knihovna jak vystřižená z nějaké knihy. Malý dívčí románek, studentka Eva Martenová, pocházející z bohaté situované rodiny, kdy rodiče při svém zaměstnání na ní nemají čas se zamiluje do svého profesora, nic nového pod sluncem, v českém filmu jsme na toto téma taky nějaký ten film už mohli vidět, ve skutečném životě se do dělo, děje a bude dít. Rolf Wanka jako profesor-milovník Jiří Rón byl opravdu hodně elegantní, některým ženám se určitě musí líbit i dnes. Hodně kýče, hodně slz, zjevná naivita a jak už to tak bývá divák se nakonec dočká i sladkého happíku. V kontextu danné doby a v porovnání s jinými to ale nebyl ještě tak hrozný výsledek, takový "Krb bez ohně" byl daleko horší a daly by se jmenovat další. ddt: Pozorný divák si jistě všiml hereček Jiřiny Steimarové nebo Sylvy Langové, které se později proslavily. Pro tehdy 15 letou Langovou to byla vůbec teprve druhá role! Film se natočil souběžně s německou verzí podobně jako "Divoch", v obou filmech hrál Rolf Wanka, němou Medeottiovou-Boháčovou verzi z roku 1927 v hlavní roli s Anitou Janovou jsem bohužel neviděl. Komentář zde jako pátý v pořadí..(27.12.2009)

  • WANDRWALL
    **

    Kde jsou tyhle romantické vztahy mezi studentkou a učitelem, které končívali šťastně. A byla tehdy děvčata tak vyspělá citově i mravně, že si troufla na tak vážný vztah? Nebo nás tyhle filmy jen balamutí. Ale mě to nevadí, někdy si to rád znovu zhlédnu.(9.9.2010)

  • raroh
    ***

    Ten film je strašný, přitom by stačilo poměrně málo, aby působil zajímavěji - zasadit ho do skutečně romantického ovzduší (jako třeba je Noční motýl), obsadit skutečně dramatické herce (spíše divadelní, zde jen Steimar a Kronbauerová) a ubrat prostor pro první spíše dobově komediální část (která zas tak špatná nakonec i díky Ferbasové či Kreuzmannovi není) odkazující - už názvem (který je podle mě hodně zavádějící) k Fričovým študáckým komediím (ale ubírajícím citové vypjatosti, kvůli níž byl film zřejmě točen) , pak by to bylo melodrama silné a přesvědčivé (hudba filmu je pro žánr dokonalá). Přes všechny chyby nakonec dávám průměr, protože určité kvalitativní aspekty přeci jen zůstávají.(12.10.2010)

  • Marthos
    ***

    Románek dívčího srdéčka, snad nejlépe charakterizovaný svým duchovním otcem, tedy spisovatelem Vilémem Neubauerem (1892 - 1965), vystihuje ve své podstatě vše, co tehdejší život dospívajících gymnazistek pro jejich status quo představoval. Platonická láska, jakkoli dnes vysmívaná a znevažovaná, neodmyslitelně náleží k projevům dívčí adolescence a měla-li jako taková někdy šanci na úspěch, stalo se tak většinou zčásti díkem náhody a štěstí. Není divu, že tento dramatický konflikt zlákal české filmaře již v období němé kinematografie, za aktualizovanou adaptací režiséra Innemanna pak nepochybně stojí fakt, že ve třicátých letech podobný typ filmů stával na předních pozicích žebříčku divácké i komerční úspěšnosti. Vedle ustáleného dějového klišé v podobě rozdělení dívčího kolektivu a profesorského sboru na jasně vymezené kladné a záporné charaktery, je filmová Sextánka výjimečná tím, že titulní hrdinka žije v úplné rodině, neboť se stalo takřka pravidlem, že v těchto snímcích téměř pravidelně absentuje jeden z rodičů (ujalo se schéma otec-dcera a matka-syn). K zásadnímu zlomu dochází v momentě upřednostnění osobní kariéry před budoucností vlastního dítěte, což lze zpětným pohledem vnímat ryze nadčasově. Titulu lze bezpochyby vytknout nepříliš důvtipný scénář, který se spoléhá na tradiční schematické postupy (rozpustilá kamarádka, intrikánský profesor, zhoršení prospěchu, otrava jedem) a předem kalkuluje s předpokládaným happyendem. Hana Vítová s Rolfem Wankou ovšem představují dvojici natolik elektrizující, aby dokázali odolat všemožným nedokonalostem v rovině literární i filmové. Jednu ze svých excelentních převlekových variací zde předvedla také Věra Ferbasová, tradičně skvělou se zdá potom být další z nespočetných dobromyslných figurek Theodora Pištěka. Filmy jako je Sextánka a několik dalších představují, alespoň zdánlivě, výkladní cukrárenské zákusky, kterým zkrátka neholduje každý. Ovšem, kdo občas nezhřešil?(2.1.2009)

  • consuela1
    ***

    Nástupem nového profesora Rolfa Wanky, se ze třídy konečně stala skutečná SEXta :-).Pokud by jako nový profesor nastupoval do osmiletého gymnázia náš současný prezident, učil by výhradně v sekundě a srdce děvčat by zůstala bezpečně klidná.(17.11.2014)

  • topi
    odpad!

    Šíleně naivní melodrama, které se ve třicátých letech filmovalo nespočetně. Tenhle typ červené knihovny jsem nikdy neměl rád a tohle je kýčovité až hrůza. Lidi to tenkrát bavilo, to chápu, ale z hlediska filmařského řemesla je to dno.(10.4.2018)

  • italka63
    ***

    Viděno dávno, pradávno, koukala jsem na film s babičkou, která se u toho dojímala...(14.5.2017)

  • zette
    ***

    Scenar, herecke obsazeni a vykony i rezie, to vse je jen prumerne. Film neprinasi nic noveho, vyrazne ale nenudi a pro televizni odpoledne je stravitelne.(10.10.2010)

  • RonaMidu
    *

    možná to tak někdy v životě je,ale já to nezažila,měli jsme na škole jen profesorky a nebo staré,nerudné profesory....proto zřejmě ze zelené závisti jedna hvězdička za to,že ten neodolatelný profesor se jmenuje jako můj brácha :-DDD(29.12.2011)

  • Skuby47
    ****

    Prvorepublikový slaďák ze školního prostředí natočený velmi volně podle dívčího románku Viléma Neubauera. Rolf Wanka podává svůj standartní prkenný výkon, z dnešního pohledu řečeno, že o co líp vypadá o to hůř hraje. Ve stejném duchu mu sekunduje 22 letá Hana Vítová v roli šestnáctiletého žabce, a to nejen ona, taky ostatní se herecky moc nevytáhli. Dnes by to bylo neodpustitelné, ale k té době se to nějak hodí a tak musím na tento jinak milý 78 let starý film pohlížet se shovívavou nostalgií. Je to spíš film pro ženy, zkrátka Rolf Wanka byl opravdu fešák.(5.1.2014)

  • Ace.Anita
    **

    Jak je celý film naškrobený, vyžehlený a uložený do skříně, je mile prvorepublikové. Jenže o to víc mě pak zaráží ten hluboce amorální konec! Připadám si velice prudérně, když tady teď kroutím hlavou nad pokleslými mravy minulého století, ale obhajovat románek profesora a holky v druháku?? C'mon.(30.12.2013)

  • klúčik
    **

    Dosť naivné herecké výkony. Je to neuveritelné, aký je rozdiel vo filmoch z tej doby.......40%.(10.10.2010)

  • vitekpe
    **

    Film, na kterym je zajimavej jen hezoun Wanka, a celkova naivita. Jak se pise kolem, je to opravdu cervena knihovna jak vysita...jenze ne moc dobra. Paradoxne treba Vitova me tady nebavila vubec. A to ji mam jinak docela rad.(25.4.2015)

  • LucyW.
    ***

    Patří k mým oblíbeným a taky proto, že nemám nic proti romantické literatuře, ale Wanka má do své knižní předlohy dost daleko. Má obě oči a pokud pamatuju, nebyl s hrdinkou bruslit...(17.6.2009)

  • lubospoti
    ***

    Film zachraňují jen komediální talenty V. Ferbasové a T. Pištěka. Melodramatická linka je totiž až příliš patetická a naivní a tím pádem působí herecké výkony Wanky a Vítové dost škrobeně.(29.9.2019)

  • Jíha
    *****

    Kdyby neměl profesor Sychrava o jedno oko víc, dal bych šest hvězdiček. Na drogách očividně nebyl jen autor knižní předlohy, ale i režisér tohoto výtečného snímku. Stáňa svým hereckým projevem připomínala výkon Bette Davisové ve filmu Co se vlastně stalo s Baby Jane? Ale to byl psychothriller.(6.2.2010)

  • Martin79
    ****

    Nesmírně silný a "hluboký" lidský příběh dvou dospělých lidí. Myslím, že oboum hlavním představitelům tedy profesoru Hronovi (Wanka) a studentce Evě Martenové (Vítová) role nesmírně sedly, především typově. Navíc film je nesmírně silný lidský příběh, jak jsem již zmínil, takže k úplnému hodnocení se bohužel nepřikloním jen proto, že už má tento film nějaký pátek. Ale jinak excelentní.(10.10.2010)

  • DadysGirl
    ****

    Rolf Wanka byl fešák... Neuvěřitelnej fešák... Asi jsem se zamilovala... Raoul Schránil má silnou konkurenci... Jinak je to romantika jako blázen o zakázané lásce s tím krásným kouzlem 30. let... To byla doba... Když chlapi nosili klobouky a obleky a ženy byly sexy, i když na sobě měly oblečení ke krku a vidět jim byly maximálně kotníky... Mám pro tuhle éru slabost...(9.6.2012)

  • jafuska
    *****

    nejlepší černobílý film, herce Wanka mám ráda, i když je to hodně starý film ale hezký děj, a i ponaučení, že vztahy s učiteli se nikdy nevyplácí.(3.10.2009)

  • Arehanah
    ****

    Příběh sladký jako karamel, i přes pár, rádoby, dramatických pasáží. Kouzelná Hana Vítová a charismatický Rolf Wanka opět vytvořili milostný pár, tentokrát ve vztahu profesor a studentka. Jak já miluji tyhle naivní a sentimentální prvorepublikové filmy...(2.5.2014)

<< předchozí 1 2