poster

Přežila jsem Picassa

  • USA

    Surviving Picasso

  • Slovensko

    Prežila som Picassa

Drama / Romantický / Životopisný

USA, 1996, 125 min

  • ledzepfan
    ***

    Základní problém bude asi v předloze, která je celá konstruována tak, aby z toho Francoise vyšla jako ta úžasně silná a jedinečná osobnost, která se vzepřela bezohlednému démonovi(nebo-chcete li-nenasitnému minotaurovi) a přežila-Proto je film nejlepší v těch polohách(a je jich pramálo)kdy se zaměřuje na Picassa jako umělce(tvořícího, prodávajícího, unaveného..). Pohled na Picassa ve vztahu k ženám je jednostranný a neobjektivní(nebo spíše hodně subjektivní).. možná to takhle může být dobře čitelné pro ženy, ale pro chlapa bude tenhle styl vyprávění asi trochu cizí.. Jinak teda-Natascha zahrála parádně, tak parádně, že přehrála i Hopkinse, který mi připadal místy dost nepřesvědčivý a hlavně hrozně slizský(břidký, odporný..brrr..tímhle by vás někdo dostal holky?). Dělá co může ale Picassova přirozená živočišnost a charisma je zde někdy přehnaná a někdy zase zcela chybí.(7.2.2013)

  • Arius
    *

    No tak Ivory je teda pekny baran, obsadil do hlavnych pozicii hviezdy ako Hopkins ci Mooreova a tocil co len chcel. Bez hocjakeho suvisleho sekaneho deja, ktory ma nemohol v ziadnom pripade zaujat. Scenar bol tiez napisany velmi zle a bol vlastne o nicom. Hopkins a Mooreova su profesionali, ale toto? Pruser a dost velky.(6.4.2007)

  • kobejn
    **

    Filmový počin velmi plochý. Když to člověk srovná s Ivoryho Forsterovskými adaptacemi Howards end a Soumrak dne, jako by srovnával filmy dvou různých tvůrců. V prvním případě se jedná o propracované a mimořádně působivé dobové a psycholgické portréty určitého druhu lidí. Zde se nám však dostane jen jedné banální červené knihovny, a nebýt oním hrdinou, okolo kterého se tato story točí slavný malíř ztvárněný slavným hercem, nestálo by to vůbec za pozornost. Takto zůstává jen jakási trochu dojemná, trochu banální story o tom, jak jeden egoista byl zvyklý, že může ženy střídat jako ponožky, zatímco on je nedotknutelný. A vlastně i byl. Utrpěla jen jeho ješitnost, nikoliv city, kterých nebyl - k lidem - schopen. Jak povrchně plochý byl tento umělec, alespoň z toho úhlu pohledu, kterým byl tento příběh nahlížen, tak podobně ploše vyzníval i celý film. Podivné, od Ivoryho a jeho týmu bych to nečekal.(12.11.2011)

  • Malarkey
    **

    Nevím, jestli je to tím, že život Picassa moc neznám a filmový průmysl je mi blíž, ale když porovnám Antonyho Hopkinse jako Picassa a následně jako Hitchcocka, tak musím říct, že Hitchcock vyhrává na plné čáře. Skoro to vypadá, jak kdyby se Hopkins víc snažil. Tady hraje jak kdyby nic. Nebejt Nataschy a Julianne, tak je to totálně nevýraznej film bez ničeho hezkého. Zaplať pánbůh za ně, jinak bych tady snad zhebnul nudou.(27.9.2014)

  • Anthony
    ***

    Ivory už svá nejlepší díla natočil dříve (Soumrak dne, Pokoj s vyhlídkou), tento film příliš povedený není a stojí za vidění opravdu jen kvůli Hopkinsovi (nejlepšímu herci vůbec), který už dokázal vytáhnout aspoň na tři hvězdičky kdejakou blbost. Dobrá ale úplně stejnná jako jinde je i hudba Richarda Robbinse.(3.10.2003)

  • - Volně natočeno podle biografie "Picasso: Creator and Destroyer" Arianna Stassinopoulose Huffingtona. (Terva)

  • - Hlavní role původně měli hrát Michelle Pfeiffer a Robert De Niro. (Terva)

  • - Pabla Picassa si chtěl zahrát Marlon Brando, ale ani banánová dieta ho nedostala do váhové kategorie. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace