• gabin(a)
    ****

    Může mi někdo říct, co je na tomto filmu romantického Viz označení)? Paříž? Azurové pobřeží? Nechápu. Už několikrát jsem psala, že "romantický" je tu nalepené skoro u všeho. Jinak dobrý film, vynikající Anthony Hopkins i krásná Natascha McElhone. Postava Francoise Gillotové je mi ale na základě její knihy dost nesympatická. Obecně nemám ráda pomlouvání bývalých partnerů a praní špinavého prádla ani mezi kámoškami, natož pak veřejně, i když slouží k lepšímu poznání génia. Knižní předloha je o dost horší než film a strašně trpí jáismem (jako ve stylu co by byl ten mazal Picasso beze mě). Picasso se s ženami vůbec nemazlil, to je asi pravda, ale taky jim nic nesliboval a všechny věděly do čeho jdou a některé uměly pěkně citově vydírat. Pěkně je to popsáno v jeho velmi podrobném životopise od Patricka O´Briena, a tam také není Francoise vylíčena moc kladně. Jako umělec byl jedinečný, i kdyby namaloval jenom Guernicu. Líbí se mi i to, že byl ve filmu Matisse, toho mám ještě raději.(21.4.2010)

  • klima777
    ****

    Filmový počin hranatý a ostrý jako většina Picassových obrazů. Soudržný především díky úchvatnému výkonu Hopkinse (v jeho podání je Picasso vskutku středobodem svého vlastního vesmíru, jenž neodvratně magnetisuje okolí, vtahuje a vysává je, přičemž ze svých blízkých činí až na výjimky pouhé existence, takořka bez vlastní osobnosti) a McElhone. Nesmírně intenzivní, elektrizující, živelný, a zároveň jistým způsobem neokázalý film. Nutno vidět a slyšet v původním znění. Velké překvapení a radost z velice netradičně pojatého životopisu, který nikdy nebude součástí mainstreamu (což je dobře). Velmi silné 4 hvězdičky. P.S. Picassa netřeba odsuzovat, byť měl ego rozlehlé jako Texas a psychické násilí mu v žádném případě nebylo cizí. Měšťácká morálka je jedna věc, sensitivita, vize a schopnost komunikace prostřednictvím uměleckého díla, druhá.(15.4.2010)

  • Anthony
    ***

    Ivory už svá nejlepší díla natočil dříve (Soumrak dne, Pokoj s vyhlídkou), tento film příliš povedený není a stojí za vidění opravdu jen kvůli Hopkinsovi (nejlepšímu herci vůbec), který už dokázal vytáhnout aspoň na tři hvězdičky kdejakou blbost. Dobrá ale úplně stejnná jako jinde je i hudba Richarda Robbinse.(3.10.2003)

  • jasiska
    ****

    Tento film som pozerala kvôli Antonymu Hopkinsovi. Samozrejme, bol skvelý, ale čo bolo na filme najlepšie bola Natascha McElhone. Jej postava sa z poddajnej mladej milenky stala silnou ženou a Natascha tento prerod výborne zahrala. Film mal síce pomalší spád, ale napriek tomu nenudil a dokázal ma osloviť.(5.7.2007)

  • Phobia
    ***

    Ač jsem v mládí utrpěla výtvarné vzdělání, nějak mě prostředí bohémů prudí a filmy o nich nudí. Snad proto, že jsem nikdy neměla správnou bohémskou povahu: chlastání i promiskuita jsou mi cizí, nemám ve zvyku vést pseudofilozofické pindy, nepovažuju za umění, když někdo chlístne barvu na plátno a přikreslí k tomu fixem kokota jedním tahem. Snad mi tedy Pablo Picasso i samice, které mu proběhly postelí, odpustí můj nezájem, vyjádřený veskrze průměrným hodnocením. Bylo to pěkně natočené, zahráli si v tom dobří herci a několik scén ze života slavného matlala působilo celkem zajímavě, ale přes 55% ze sebe nevydojím. Mimochodem, mladý Pablo byl fešák, ale starého bych se nedotkla ani koštětem na dlouhé násadě - co ty ženské viděly na proplešlém, egoistickém dědkovi s chladnýma očima?(22.1.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace