• Malarkey
    **

    Nevím, jestli je to tím, že život Picassa moc neznám a filmový průmysl je mi blíž, ale když porovnám Antonyho Hopkinse jako Picassa a následně jako Hitchcocka, tak musím říct, že Hitchcock vyhrává na plné čáře. Skoro to vypadá, jak kdyby se Hopkins víc snažil. Tady hraje jak kdyby nic. Nebejt Nataschy a Julianne, tak je to totálně nevýraznej film bez ničeho hezkého. Zaplať pánbůh za ně, jinak bych tady snad zhebnul nudou.(27.9.2014)

  • troufalka
    ****

    "Malování je silnější než já. Dělá si se mnou co chce."                                                                                                       Pablo Picasso jako citový vyděrač a usurpátor s dvojí morálkou - jednou pro sebe, druhou pro okolí. Mám ráda kubismus nebo jak ho přezdívá má dcera - hranaté obrázky. Ale z kubistů mám nějrdaději ty české. Necitlivé sobce nemusím. Anthony předvedl dost věrně, jak to vypadá v praxi.(19.5.2014)

  • ledzepfan
    ***

    Základní problém bude asi v předloze, která je celá konstruována tak, aby z toho Francoise vyšla jako ta úžasně silná a jedinečná osobnost, která se vzepřela bezohlednému démonovi(nebo-chcete li-nenasitnému minotaurovi) a přežila-Proto je film nejlepší v těch polohách(a je jich pramálo)kdy se zaměřuje na Picassa jako umělce(tvořícího, prodávajícího, unaveného..). Pohled na Picassa ve vztahu k ženám je jednostranný a neobjektivní(nebo spíše hodně subjektivní).. možná to takhle může být dobře čitelné pro ženy, ale pro chlapa bude tenhle styl vyprávění asi trochu cizí.. Jinak teda-Natascha zahrála parádně, tak parádně, že přehrála i Hopkinse, který mi připadal místy dost nepřesvědčivý a hlavně hrozně slizský(břidký, odporný..brrr..tímhle by vás někdo dostal holky?). Dělá co může ale Picassova přirozená živočišnost a charisma je zde někdy přehnaná a někdy zase zcela chybí.(7.2.2013)

  • klima777
    ****

    Filmový počin hranatý a ostrý jako většina Picassových obrazů. Soudržný především díky úchvatnému výkonu Hopkinse (v jeho podání je Picasso vskutku středobodem svého vlastního vesmíru, jenž neodvratně magnetisuje okolí, vtahuje a vysává je, přičemž ze svých blízkých činí až na výjimky pouhé existence, takořka bez vlastní osobnosti) a McElhone. Nesmírně intenzivní, elektrizující, živelný, a zároveň jistým způsobem neokázalý film. Nutno vidět a slyšet v původním znění. Velké překvapení a radost z velice netradičně pojatého životopisu, který nikdy nebude součástí mainstreamu (což je dobře). Velmi silné 4 hvězdičky. P.S. Picassa netřeba odsuzovat, byť měl ego rozlehlé jako Texas a psychické násilí mu v žádném případě nebylo cizí. Měšťácká morálka je jedna věc, sensitivita, vize a schopnost komunikace prostřednictvím uměleckého díla, druhá.(15.4.2010)

  • Anthony
    ***

    Ivory už svá nejlepší díla natočil dříve (Soumrak dne, Pokoj s vyhlídkou), tento film příliš povedený není a stojí za vidění opravdu jen kvůli Hopkinsovi (nejlepšímu herci vůbec), který už dokázal vytáhnout aspoň na tři hvězdičky kdejakou blbost. Dobrá ale úplně stejnná jako jinde je i hudba Richarda Robbinse.(3.10.2003)