poster

Láska shora

Experimentální / Romantický / Road movie

Česko, 2002, 98 min

  • bila.tecka
    *

    To není amatérismus, ale spíš neumětelství. Trápení diváka prostoduchými dialogy a snahou o zachycení atmosféry okamžiku nebo snad poetiky vztahu dvou lidí. Tahle chemie na mě nefunguje, naprosto ne. Iritující zážitek... Jeden bod dávám hudební složce, ta mohla tohle absudárium podpořit, ale zůstala osamocena. Bohužel.(14.9.2011)

  • panmroz
    ***

    Sympatické. Rozhodně přetažené, co jde o stopáž, kdy se v tom člověk (já?autor?) trochu ztrácí, perfektní pasáž se stopařkou; hlavně mi vadila taková zvuková (a vlastně i jakákoliv jiná - motivy, titulky, figury, obrazy,...)přehlušenost, která ve mně navozovala dojem jakési bezcílné zmatečnosti. jakože nevíme co, tak třeba tohle. ale jakože určitě viděníhodné.(3.6.2011)

  • Toj
    ****

    Původně nebylo mým plánem tento film komentovat. Napsat něco k takovému filmu a sdělit tím něco smysluplného není snadné. Ale na základě komentáře uživatele fNdEsIECLE jsem narazil na recenzi Mirky Spáčilová, která mě rozčílila a to do takové míry, že jsem musel ukást auto. Láska shora je pěkný poetický film, který se velmi příjemně sleduje. Experimentální je trochu zavádějící pojem. Mě to evokuje pojmy jako Michael Snow a například jeho vlnová délka. Čímž se nijak nesnažím dogmatizovat pojem experiment, ale spíš vysvětlit svá očekávání. Film je však poměrně narativní a jeho shlédnutí nevyžaduje žádné bolestivé přemáhání. Chápu, že pro paní Spáčilovou je zřejmě obtížné porozumět filmu, který není natočený podle šablonek pro většinového diváka, film který si hraje a mluví s námi tak trochu jinak. Tedy film, který se podstatě nějakého uměleckého počinu blíží mnohem víc než filmy z výrobního pásu, zkonstruovaný podle osnov, bez špetky osobnosti. A samozřejmě paní Spáčilová se dostala na dřeň problému, když se svým záviděníhodným důvtipem a profesionalitou (považte, kde najít většího odborníka na film?) vypíchla neznalost Petra Marka. Jak by člověk, který vystudoval filmovou vědu mohl vědět něco o stavbě záběru, či dokonce příběhu? A nyní dokonce učí na FAMU režii. Snad nám ty mladé režiséry nezkazí...(21.11.2009)

  • Slarque
    ****

    Pokud nečekáte standardní romanci, dočkáte se hravého filmečku, který experimentuje s tím, co film a divák vydrží. Chyby se tu nepřetáčejí, ale zdůrazňují dalším záběrem, komentáře hlavních představitelů skáčou svým postavám do řeči a chvílemi vypadne zvuk nebo obraz. Kdo má smysl pro humor, bude se skvěle bavit dialogy a neuvěřitelnými texty písní.(12.1.2003)

  • Vodnářka
    ****

    O tomhle se těžko píše, ten film se musí hlavně vidět a slyšet (chvílemi teda nevidět ani neslyšet...). Petr Marek kašle na jakákoliv estetická pravidla, kameru i střih si udělá sám, nastřihne do snímku spoustu šílených záběrů z ruky, tak, jak to cítí on sám, hlavní postavy nechá komentovat samy sebe, když scéna nezní, zkusíme ji znovu... Přidá pár veselých písniček a sympatický příběh...a ono mu to sakra skvěle funguje!!!(13.9.2011)