Reklama

Reklama

Děsivá temnota

  • USA In Darkness (více)
Trailer

Sofia McKendrick je slepá pianistka, která žije v Londýně. Mívá noční můry, ve kterých se jí vrací vyvraždění rodiny srbskými vojenskými jednotkami. Její sousedkou je Veronique, dcera srbského filantropa Zorana Radiče, který během bosenské války spáchal spoustu válečných zločinů. Sofia si všimla, že se Veronique v poslední době chová divně. Při rozhovoru ve výtahu předá Veronique Sofii USB disk a řekne, že parfém, který používá, je Tekuté zlato. Jednou večer Sofie zaslechne v bytě Veronique hádku, po které dívka vypadne z okna je na místě mrtvá. Tento incident vyšetřuje detektiv Mills. Sofie při výslechu popírá, že by si všimla čehokoliv divného, řekne, že hádku neslyšela a USB disk si nechává u sebe. Později na akci pořádané Radičem Sofia zaslechne Radiče, jak se svými spolupracovníky diskutuje o okolnostech dceřiny smrti, přičemž vyjde najevo, kdo za úmrtím stojí. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (49)

castor 

všechny recenze uživatele

Pianistka Sofie je důležitou součástí orchestru, ač je nevidomá. Spoléhá se na pravidelné denní rituály, má trochu tajemnou sousedku se stejně tajemnou vůní a s otcem obviněným z porušování lidských práv během války v Bosně. A jak už to bývá, stane se svědkem zločinu. A platí u ní i to, co u jiných: ztráta jednoho smyslu posílí ty ostatní. Smysl pro rytmus mají zpočátku i tvůrci, vlastně docela příjemně naladí, nejen zvukovým designem či zajímavou kamerou, ovšem po pár minutách je nadšení pryč. Pak zase naskočí, protože se leccos převrátí, nakonec ale zůstane spíš hořká pachuť. ()

luka4615 

všechny recenze uživatele

In Darkness má nadějný start, nicméně tvůrci celý koncept, který nastínili na začátku po chvíli zcela zahodí, přičemž tu najednou místo křehké a slepé hráčky na piano máme trpělivou vražedkyni dychtící po pomstě. Po pravdě, od té doby už je snímek jenom nudnou a předvídatelnou záležitostí, u které jsem hořce litoval, že jsem si jí vůbec pouštěl. Alespoň, že na krásnou Natalii Dormer se pořád pěkně kouká! ()

Reklama

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Já nechci In Darkness označit přímo za nějakou bídnou podívanou, jelikož v rámci žánru dokáže nabídnout méně náročnějšímu publiku asi vše, čím by takový thriller asi měl disponovat, aby tedy alespoň nějak fungoval, takže napětí, atmosféru a ve svém průběhu i nějaký ten zvrat, horší je to ale prostě jednak s kvalitou výše zmíněných filmových ingrediencí, a jednak zde především i s ústřední zápletkou, jenž působí dost krkolomně, v mnoha ohledech nepřesvědčivě a v samotném závěru pak doslova přitaženě za vlasy, vyvolávajíc pocit, že to si snad dělají tvůrci srandu. Celé to lze každopádně považovat za takové spíš profesionálněji zpracované béčko, kterému tedy nelze jistě upřít spád a v průběhu filmu i pár scén, které dokážou diváka oslovit, na druhou stranu veškeré postavy působí vážně stereotypně a fakt tuctově, zároveň přestože se zde tvůrci snažili o vyvolání mnoha emocí, tak to se jim též rozhodně nepovedlo, bohužel tu zcela chybí i jakákoliv akce, i když o ní to úplně není, ale přeci jen v pár momentech se tam pro oživení hodila vtěsnat, a co se castingu týče, tak i v tomto ohledu je to taková mdlá klasika, kde jsou sice možná herci typologicky dobře obsazení, ale o nějaké výraznosti, či zásadní přesvědčivosti tu nelze hovořit. Takže ve výsledku představuje tato podívaná pro příznivce thrillerů nejspíš vhodnou a snesitelnou záležitost, pro zbytek ale spíš jen slabší průměr, jelikož nedokáže nabídnout opravdu nic zajímavého, působivého, či fungujícího navíc. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Slepá pomsta jí sluší. Řeč je o herečce Natalie Dormer, kterou proslavila seriálová role z Her o trůny, ve filmech to zkouší na různých frontách. Slepá hudebnice, do které se nyní převtělila, je nečekaně její parketa. Úvodní tragédie, kdy po pádu z okna za podivných okolností zemře mladá žena (Emily Ratajkowski), kterou znala ze svého sousedství, nasvědčuje tomu, že půjde o klasický thrillerový háv, protkaný tradičním detektivním pátráním. Sotva, co její tělo vychladne na pitevním stole, si film si dá výhybku. A rázem se z toho vyklube takový vengeance mix v psychologickém prádélku, kdy je divákovi postupně servírováno jedno zásadní odhalení za druhým, neboli jeden zásadní zvrat následuje druhý. Celé je to příkladně nasnímáno v ponuře a vytříbeně nasnímaném Londýně, obsazeno je to neméně zajímavě a vlastně to má takový mírně atypický ráz, který se nenápadně vzpírá tradičnímu pojetí. Na scénu napochoduje někdejší srbský válečný zločinec (Jan Bijvoet), přirozeně páchající zvěrstva v Bosně v době války, celé to má záhy překvapivě propletenou vazbu stran charakterů. A příjemně se mně to rozplétalo. Těch zásadních odhalení je poměrně hodně, přičemž to nejvykutálenější přijde až v samotném závěru, a já jsem s ním i počítal. Nabízelo se to celé pojmout jako akční jízdu, ovšem film obsahuje jen nepatrný zlomek akčních scén, které k mému podivu vypadaly zářně. Převážně seriálovému režisérovi na spolupráci kývli i herci, co zaujmou. Ed Skrein a "instagramová" nestoudnice Emily Ratajkovski si bezpochyby najdou své fanoušky, nad ně ční Joely Richardson, která se až s překročením padesátky dala na svůdnou mrchu, které sexappealem může konkurovat snad jen Cate Blanchett. Na lechtivou erotiku také dojde, hlavní hvězda neváhala odhodit svršky, zvláště pak vrchní díl. Natalie Dormer si vyprodukovala snímek, který se neprosí o to být konkurentem obdobně laděných a spřízněných snímků, o to lépe se mu vykračuje. 8/10 ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Nie “v Temnote” by sa mal volať tento snímok, ale “v Prázdnote”. V tomto prípade sa “chvála” hľadá, ako ihla v kope sena. Za mňa pomerne dosť nefunkčné, zdĺhavé, unudené, v “atmosfére” len v ojedinelých prípadoch, ktorých bolo tak či onak poskromne. Každopádne, “expert” sa vyjadril jasne, takže to môj názor môže byť absolútne scestný. Nenechajte sa zmiasť ☝️😉 ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama