Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Bohem zapomenuté osadě v nekonečných horách, až někde na konci světa, se odehrává krvavá tragédie. muži z osady při střetnutí s vlky přicházejí o své ženy a děti. mladá nevěsta Verona unikne smrti jen o vlásek. zachrání ji desetiletý chlapec Goran. Uprostřed tohoto zoufalství porodí Verona dítě, holčičku Veroniku, kterou osudově přislíbí za nevěstu malému Goranovi z vděčnosti za záchranu jejich životů. zatímco Goran dospívá a čeká na svatbu s Veronikou, přichází do osady zbloudilý cirkus plný žen. Spolu s nimi přichází do osady i naděje pro opuštěné muže na znovuzrození osady. S touto nadějí poznávají osadníci prokletí mnohem horší než byli vlci... nenávist a závist, vášně silnější než láska, které v lidech po staletí dřímou, mají po probuzení stejnou podobu, jakou znali jejich předkové.

Scény černého humoru se střídají s akcemi plnými zhoubných vášní, odvíjejících se z osudového příběhu jedné nenaplněné lásky. Příběh dvou hříšných milenců je podobenstvím o konci světa, jak ho předpověděla bible i Nostradamus. Svět najednou už není kulatým světem, ostré hrany jej proměnily v malou hranatou destičku s pevnými obrysy, která plave vesmírem. stačí překročit její okraj a následuje pád do prázdnoty, možná do ráje. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (129)

Lima 

všechny recenze uživatele

Osudy vesnických obyvatel kdesi daleko v horách. Jakubisko opět hýří fantazií, ale taky přebytkem postav a dějových linií, které diváka zahltí. Děj působí poněkud roztříštěně, ne každý ztráví bizarní Jakubiskův svět, ale mně to vyhovuje. Dočkal jsem se i strhujícího milostného příběhu, krásných záběrů přírody a celé tři hodiny jsem si labužnicky užil. ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Značně přešlý, vyždímaný a sebevykrádající se Jakubisko. Mimořádně nadhodnocovaný film, který se marně snaží revokovat dřívější kinematografickou éru přelomu 60. a 70. let. Připočítejme nekritické a idiotské vzývání Nostradama a z proklamovaného uměleckého díla se stává blábolivý kýč. ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Magická atmosféra, které hodně pomáhá krásná krajina a podle mě nejlepší český soundtrack (Soukup + Jirásek). Nechal jsem se prostě unášet nádhernými obrázky a zajímavým příběhem. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Je jedno narodenia. A jedna smrť.“ Strašne divný film! U Jakubiska je to však pochvala. Taká jeho „klasika“: halucinogénna, poetická, drsná, drzá, poburujúca, sexuálna, živočíšna, hravá, vynaliezavá, tragická, vtipná a potom do toho kydne šimpanza. Chápem, že to mnohým nesadne. Aj to, prečo. Ale mne sa práveže toto na Jakubiskových filmoch veľmi páči (a baví). Mimoriadne sa mi pozdávalo z časového kontextu vytrhnuté umiestnenie do doby, ktorá chvíľu vyzerá ako koniec 19. storočia, potom ako spin-off Perinbaby a následne do toho vletí helikoptéra. Opäť: mnohým to určite bude vadiť. Mňa to fascinovalo. Faktom je, že miestami film pôsobí (napriek svojmu na tú dobu monštruóznemu rozpočtu) vizuálne divne (až lacno?). To je v ostrom kontraste s výpravou, ktorá je inak v podstate úchvatná (zbožňujem podobné lesné samoty). Miestami sa dej uberá smerom, ktorý príliš nevyhovoval ani mne a to už bolo naozaj čo povedať. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Vrtulníky a samopaly byly na mě trochu moc, jinak to byl typický Jakubiskovský film z dob, kdy ještě točil slušné věci. A taky už vím, z čeho čerpal Shyamalan, když natočil Vesnici. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

"Rozum je tady jenom od toho, aby hledal vášním důvod." Magický realismus na mě vybafl z místa, kde bych ho rozhodně nečekala. Vzhledem k negativním reakcím svého okolí jsem jako jedinou platnou devízu očekávala Matěje Hádka s blonďatou parukou, a ač jsem se zprvu trochu zalekla osobitého (devadesátkového) vizuálu i hudebního podkreslení, které se mi na první pohled zdálo příliš laciné, tak se mi nakonec dostalo tak propracovaného prožitku, že si v podstatě vůbec nemůžu vzpomenout, co jsem to chtěla kritizovat, a taky by mi jakákoliv námitka připadala nepatřičná. Stavba příběhu mi opravdu velmi silně připomínala Márqueze, což je můj oblíbenec, ale nad tím, zda se ta díla dají k sobě skutečně připodobňovat, musím ještě popřemýšlet. Kolumbijec daleko víc pracuje s lidskou osamoceností v jakýchkoli společenských vazbách, zatímco Jakubisko vše zakládá spíš na kontrastu a konfrontaci - tupé stádo versus jedinci svobodní tím, že nepovažují názory ostatních za směrodatné, ale spoutaní zase sami v sobě. Velkým potěšením pro mě bylo sledovat postavu Vladimíra Javorského, který mi zase připadal jako vyloženě márquezovská figura, a všechny jeho povahové rysy jsou ukryty ve dvou výrocích, které pronáší na začátku a na konci jako symbol vnitřní proměny: "Jasná zpráva." a "Já už jsem všude byl." Vůbec bych celkově ráda pochválila herecké obsazení, protože až archetypální rozdělení charakterů postav se velmi pěkně odráží už ve fyzické konstituci zvolených představitelů, natož pak ještě v hereckém výrazu. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Když jsem v době premiéry viděl snímek v kině, udělal na mě nesporně dojem, už jen proto, že zřetelně vybočoval z komerčních kolejí naší kinematografie 90. let. Zařadil jsem si ho do kategorie u nás málo viděného autorského artu, jenže od té doby uběhlo už 16 let, měl jsem možnost zhlédnout předchozí Jakubiskovu tvorbu i nemalý kousek světové kinematografie, takže mám s čím srovnávat a hodnotit. Oceňovaný Fellini, na kterého Jakubisko částečně navazoval, dokázal být v mnoha případech neuvěřitelně manýristický a samoúčelný a nejinak tomu je v případě Jakubiska. Ten má nesporně smysl pro vyhledání vhodných lokací, dokáže podivuhodně kouzlit s kamerou a při své pověsti je schopen oslovit přední herce a shromáždit přiměřený rozpočet. Jenže pro laciný efekt je schopný dopustit logické kotrmelce, nezdůvodnitelné anachronismy a nesmysly, sahá po nanejvýš diskutabilních kvazihercích a ze všeho nejvíc umělecky vykrádá sám sebe z úspěšnějších předchozích dekád. Jako celek působí film pateticky, křečovitě a přehnaně ambiciózně. V některých filmech přehrávají herci, tady přehrává sám režisér, kterému nakonec z jeho díla pod rukama vzniká kýč zaměřený na festivalové publikum. Jeho snaze nenapomáhá ani opětovné obsazení Deany do hlavní role. Velká herečka to nebyla nikdy. Chápu, že rodina musí držet pohromadě a Deaně udělal manžel radost, ale velký film obvykle vzniká z jiných pohnutek. Celkový dojem: 25 %. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Přes pár silných scén (většinou spojených s nějakým tím hromadným úmrtím) a sem tam skvělé hudby tenhle film ráda nemám. Dementní kecy o Nostradamovi, samý úchyláci (Krytinář), chlap převlečenej za obří ženskou, na konci ta hnusná opice v oblečku, úplný konec ve stylu květinových dětí... Po pravdě Jakubiska nemám nakoukanýho nijak zvlášť a jestli je tohle ta jeho poetika (Krytinář, co počítá kolikrát se smí za jakousi úlitbu podívat chlapovi převlečenýmu za ženskou do rozkroku), tak je dost divná, ale proti gustu... Co se mi líbí jsou lokace, ty opravdu stojí za to, a výkony některých herců, většinou těch neznámých, znamé tváře Vondráčková, Issová atd. předvedli svůj standard. A ta detektivní linka kdo že to zabil principálova syna celkem funguje. Konec mě ale přes svou očividnou citovost nechal úplně chladnou. Mišmaš, který se nepovedl tak, jak se zřejmě zamýšlelo. 60% ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Rozum je tu jen na to, aby našel vášním důvod...Nejasná zpráva o konci světa má svůj vzor v Tisícročné včele a pokračovatele v Bathory. Jen kdyby Jakubisko nevěnoval většinu pozornosti hollywoodsky vyhlížejícímu vizuálu a zaměřil se více na scénář, který se co do hloubky, poutavosti a propracovanosti Včele ani zdaleka nepřibližuje....Dále se ukazuje, že obdivuhodný umělec Jakubisko má viditelné problémy s věcmi, jenž má na bezpčně na háku i 99% hollywoodských rutinérů - haprují mu postsynchrony, střih je mnohdy dost neohrabaný a ještě se marně snaží zamaskovat chabost některých trikových scén. Komunikovat s divákem skrze fascinující obrazy však Juraj umí tak, jako v našich končinách nikdo jiný a v jeho fantazijním světě se člověk snadno zabydlí, až se mu ani po těch dvou a půl hodinách nechce pryč. Zvlášť když mu k tomu hraje vynikající Soukupova hudba. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Nejde nespomenúť posmešné výroky na margo vzniku tohto filmu, kde ho označovali za najdrahší slovenský film za české peniaze. Verím, že väčšine je to jedno a užijú si v prvom rade skvelý film. Napriek nejasnej dobe, v ktorej sa odohráva, napriek nejasnému náboženstvu, nejasným menám, prízvukom a odkazom zostáva úplne jasné, že v tomto sa Jakubisko nestratil. Jeho réžia je úplne jasná, prehľadná, vedená rukou starého profesionála. Nejde pochváliť vynikajúci soundtrack, za ktorým výnimočne nie je podpísaný jeho dvorný skladateľ P. Hapka a za ktorý by sa nemuseli hanbiť ani v Hollywoode. Nádherné exteriéry (natáčalo sa na Slovensku), kamera, hudba, herci, to všetko do seba pekne zapadá. Napriek dĺžke filmu sa mi nestalo, aby som sa nudil, fakt ani sekundu, hudba skvele poháňa dej a obrazy nádhernej prírody v spojení s krásnym príbehom a osudovou láskou často vytvárajú až magické stavy. Seriál sa mi už zdal dosť naťahovaný, ale film super. Videl som to niekoľkokrát. Treba väčšiu pochvalu? Jeden z najlepších filmov , ktoré u nás vznikly po 89. roku. 100%. ()

Ony 

všechny recenze uživatele

Spolu s Kuřetem melancholik tento film tvořil dvojici největších filmových traumat mého raného mládí. Byla jsem přesvědčená, že už je nikdy neuvidím. Ale obrnila jsem se a po letech si dala obojí ještě jednou. O kuřeti jsem akorát zjistila, že je to nehorázná sračka. Nejasnou zprávu tak šmahem odsoudit nemůžu. Nějaká ta magie tam je, apokalypsa tam je, zábava tam je, lehce bizarní to je... Prostě vydatná slátanina. ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Kde jsou časy vtáčikou, sirot a bláznou... Nápad to byl zajímavý - takové zamyšlení nad lidským hříchem a apokalipsou. Samotný film by zajímavý byl, kdyby tvůrci dialogů nebyli verbální mrzáci, kdyby se pan režisér odklonil od svého trendu dělat z postav naivní dementy a kdyby měl šŤastnější ruku při výběru herců... Některá místa jsou opravdu zajímavá, ale jakoby to Jakubisko už neuměl tak jako dřív... možná je už senilní... ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

V tomhle filmu hrají nejlépe chalupy, příroda a vlci. Lidi jsou tu příšerní. Úchylná obskurnost Jakubiskovy nezáviděníhodné fantazie. Když je film vážný, je vše v pohodě. Když ne, je to ulítlá prasárna. Úvodní útok komanda vlků je fenomenální. Zbytek je marný, tolik charakterů, žádná dějová linka se pořádně nerozvíjí, spousta zbytečných scén, které příběh nikam neposouvají a kdyby tu nebyly, nic se nestane. 3/4 lidí z vesnice jsou zralí na mentální léčebnu, charaktery - jak jsou napsané - nedávají možnost se s nikým ztotožnit. Divný film. Vesnice jak z 18. století, lidi s filosofií jak ze středověku, do toho vrtulníky a opice hrající videohru, Jakubisko proč!?!? WTF? ()

Související novinky

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

25.02.2023

Československá kinematografie přišla o jedno ze svých velkých tvůrčích jmen, ve věku čtyřiaosmdesáti let totiž v pátek 24. února v Praze zemřel legendární slovenský režisér, scenárista, výtvarník a… (více)

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama