Reklama

Reklama

Come Together

Krátkometrážní / Komedie / Rodinný
USA, 2016, 4 min

Obsahy(1)

Reklama na zimní kolekci oděvního řetězce H&M z podzimu 2016. Režie se ujal kultovní tvůrce Wes Anderson, jeho mikro příběh cestujících ve vlaku v době vánočních svátků je prodchnut osobitou poetikou a stylizací upomínající Andersonovo filmy The Darjeeling Limited či Grandhotel Budapest. (J.Connor)

Recenze (32)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Nevidím, jak by skutečná po-etika směla být proti-etická ve vztahu k žité zkušenosti, zakoušení reálného světa, o němž a o vztahu autorů k němuž tento "milý" a krotce poslušný filmeček na krátkém pozlaceném vodítku chtě nechtě vypovídá. Mně se z té nestoudné výpovědi udělalo jen zle. I reklama může být neretušující, nezastírající, nepotlačující svědomí a vědomí souvislostí, reflektující, pravdivá a humánní, společensky uvědomělá a odvážná, je-li její autor a jeho cíl takový. Ovšem v prvé řadě musí takový být produkt sám. Taková by mohla být jen reklama na velice striktně solidně a solidárně zaměřené produkty či služby, na nichž neulpívá uvrhování nižádných životů do ještě horší bídy a veřejného zapomnění. Tahle anestetizace svědomí a tlumení humánnosti a citlivosti vůči bezpráví jsou jenom odporné. *** Pusťte tohle místním lidem přemisťujícím se v reálných lokálních vlacích třeba v onom zmiňovaném Darjeelingu. Pusťte to milionům lidí prožívajícím právě teď humanitární krizi na vlastní tělo, milionům lidí po celém světě v kterékoli válce, za níž prosvítají ekonomické cíle, milionům lidí v Africe, kterým korporace berou lokální půdu a soudržnou obživu nucenou výměnou za peněžní závislost, zotročení, chudobu a hlad, pusťte to domorodcům v Indonésii zaplavené plastovým odpadem a zahlcené mikroplasty, pusťte to ve stanech na severních hranicích Sýrie s Tureckem, kde se rodiny válečných uprchlíků střídají o místo na spánek vestoje. Pusťte to třeba i těm 900 000 českých obětí dluhových pastí, pusťte to dětem z extrémně chudých rodin, které naše úřady suše odebírají jejich rodičům, již z ekonomických a systémových důvodů v sociálních podmínkách, které si nevybrali, nedokáží vytvořit a udržet zázemí stabilního a bezpečného domova, protože chudoba je u nás tak drahá, že leckdo bohatý by si ji nemohl dovolit. A tak dál, nekonečně a vrstevnatě dál. *** Díky H&M, díky Wesi, fakt dík za tyhle miloučké, esteticky úpravné lži schovávající bídu, tíseň, ponižování, vykořisťování (tohle slovo nutně potřebuje rehabilitovat) a setrvalou degradaci kvality života 90% lidí na planetě, všech stávajících společenstev i stavu planety samotné oproti hrstce mocných a superbohatých, která o nich rozhoduje podle svých sobeckých a krátkodobých cílů. Jenže takovéhle retuše nejsou nevinné, jsou kolaborací s mocí, jsou nástrojem jejího upevňování a ubližují nám všem - nerozumím tomu, že zrovna Wes Anderson tohle nechápe, aspoň intuitivně. A nebudu se ptát, na kolik si takové fundamentální nerozumění a zaprodání svých diváků a budoucnosti jejich dětí u H&M nacenil. *~ ()

Reklama

filmsim 

všechny recenze uživatele

Líbivá reklama, která těží z vizuálního opojení filmu Grandhotelu Budapěšť. Adrien Brody je na poli 4min naprosto výtečný a podává svůj vysoký standart. Kouzlo celé reklamy tkví v detailních a velmi sytě barevných interiérech a kostýmech v minimalistickém provedení. Snad bude Wes Anderson pokračovat v takovýchto reklamních hrátkách, které zahřejí a neurazí. Po dlouhé době konečně kvalitní reklama na českých obrazovkách. 7/10 ()

Sayko 

všechny recenze uživatele

Není to špatné, avšak ani nijak okouzlující, jako ostatní Andersonovy snímky. Možná že se do toho moc pletla produkční z H&M, to netuším, ale aplikování Andersonových klasických filmových znaků jako středová propozice, barvitost a divně zajímaví herci zde prostě moc nezafungovalo. Možná to bylo tím příběhem, ten mi trochu ušel. Co se dá dělat. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama