poster

Come Together

Krátkometrážní / Komedie / Rodinný

USA, 2016, 4 min

Režie:

Wes Anderson

Scénář:

Wes Anderson

Kamera:

Bruno Delbonnel
  • Davies182
    ****

    Wes Anderson je králem podmanivého minimalismu. I když se jedná o reklamu.(5.12.2016)

  • Sayko
    ***

    Není to špatné, avšak ani nijak okouzlující, jako ostatní Andersonovy snímky. Možná že se do toho moc pletla produkční z H&M, to netuším, ale aplikování Andersonových klasických filmových znaků jako středová propozice, barvitost a divně zajímaví herci zde prostě moc nezafungovalo. Možná to bylo tím příběhem, ten mi trochu ušel. Co se dá dělat.(26.12.2020)

  • JitkaCardova
    *

    Nevidím, jak by skutečná po-etika směla být proti-etická ve vztahu k žité zkušenosti, zakoušení reálného světa, o němž a o vztahu autorů k němuž tento "milý" a krotce poslušný filmeček na krátkém pozlaceném vodítku chtě nechtě vypovídá. Mně se z té nestoudné výpovědi udělalo jen zle. I reklama může být neretušující, nezastírající, nepotlačující svědomí a vědomí souvislostí, reflektující, pravdivá a humánní, společensky uvědomělá a odvážná, je-li její autor a jeho cíl takový. Ovšem v prvé řadě musí takový být produkt sám. Taková by mohla být jen reklama na velice striktně solidně a solidárně zaměřené produkty či služby, na nichž neulpívá uvrhování nižádných životů do ještě horší bídy a veřejného zapomnění. Tahle anestetizace svědomí a tlumení humánnosti a citlivosti vůči bezpráví jsou jenom odporné. *** Pusťte tohle místním lidem přemisťujícím se v reálných lokálních vlacích třeba v onom zmiňovaném Darjeelingu. Pusťte to milionům lidí prožívajícím právě teď humanitární krizi na vlastní tělo, milionům lidí po celém světě v kterékoli válce, za níž prosvítají ekonomické cíle, milionům lidí v Africe, kterým korporace berou lokální půdu a soudržnou obživu nucenou výměnou za peněžní závislost, zotročení, chudobu a hlad, pusťte to domorodcům v Indonésii zaplavené plastovým odpadem a zahlcené mikroplasty, pusťte to ve stanech na severních hranicích Sýrie s Tureckem, kde se rodiny válečných uprchlíků střídají o místo na spánek vestoje. Pusťte to třeba i těm 900 000 českých obětí dluhových pastí, pusťte to dětem z extrémně chudých rodin, které naše úřady suše odebírají jejich rodičům, již z ekonomických a systémových důvodů v sociálních podmínkách, které si nevybrali, nedokáží vytvořit a udržet zázemí stabilního a bezpečného domova, protože chudoba je u nás tak drahá, že leckdo bohatý by si ji nemohl dovolit. A tak dál, nekonečně a vrstevnatě dál. *** Díky H&M, díky Wesi, fakt dík za tyhle miloučké, esteticky úpravné lži schovávající bídu, tíseň, ponižování, vykořisťování (tohle slovo nutně potřebuje rehabilitovat) a setrvalou degradaci kvality života 90% lidí na planetě, všech stávajících společenstev i stavu planety samotné oproti hrstce mocných a superbohatých, která o nich rozhoduje podle svých sobeckých a krátkodobých cílů. Jenže takovéhle retuše nejsou nevinné, jsou kolaborací s mocí, jsou nástrojem jejího upevňování a ubližují nám všem - nerozumím tomu, že zrovna Wes Anderson tohle nechápe, aspoň intuitivně. A nebudu se ptát, na kolik si takové fundamentální nerozumění a zaprodání svých diváků a budoucnosti jejich dětí u H&M nacenil. *~(20.2.2020)

  • Scraffy
    ****

    Wau. Tak takúto dobrú reklamu som teda nečakal. Wes Anderson vie čo robí a Adrien Brody je dobrý. Vizuál je na jednotku. Na to, že to je reklama, tak sa jej podarilo mi navodiť vianočnú atmosféru. A to oceňujem, kedže to zvládla za LEN 4 minúty! K pozretiu TU: https://www.youtube.com/watch?v=VDinoNRC49c(18.12.2017)

  • filmsim
    ****

    Líbivá reklama, která těží z vizuálního opojení filmu Grandhotelu Budapěšť. Adrien Brody je na poli 4min naprosto výtečný a podává svůj vysoký standart. Kouzlo celé reklamy tkví v detailních a velmi sytě barevných interiérech a kostýmech v minimalistickém provedení. Snad bude Wes Anderson pokračovat v takovýchto reklamních hrátkách, které zahřejí a neurazí. Po dlouhé době konečně kvalitní reklama na českých obrazovkách. 7/10(7.12.2016)