poster

Velká hra

  • USA

    Molly's Game

  • Slovensko

    Molly a jej hra

  • Kanada

    Molly's Game

  • Velká Británie

    Molly's Game

Drama / Životopisný

USA, 2017, 140 min

Komentáře uživatelů k filmu (142)

  • castor
    ****

    Jessica Chastain se v nemilosrdném/mužském světě umí otáčet, což už dokázala v případě Miss Sloane. Tenhle kousek mi její předešlou postavu v mnohém připomíná. Znovu má zatraceně bystrý mozek a prořízlou pusu, že je radost ji sledovat. Podobnost vidím v daném prostředí a v opravdu velkém množství stránek dialogů. Poté, co nadějná freestylová lyžařka dopadne hrubě na záda, hledá oblast, ve které by se uplatnila. Lektorka lyžování z toho nebude, pořadatelka pokerových her ano. A rozhodně nejde o kšeft, kdy je na stole tři sta dolarů. Jenže velké prachy přitáhnou mafiány nebo možná ještě dřív celá tahle mašinérie přeroste naší hrdince přes hlavu. Od diváka se vyžaduje velká míra pozornosti, protože mistr slov Aaron Sorkin (uznávaný scénárista kousků jako Steve Jobs, Pár správných chlapů nebo The Social Network) si pro svůj režijní debut vybral velké sousto. A poměrně ho ustál. Herci jsou přesní, možná role Kevina Costnera je lehce divně uchopená. Inteligentní tygřice Chastain chrlí odborné termíny a jména, své mužské protivníky válcuje neuvěřitelným způsobem (každý druhý hráč má rád žetony i její výstřih), lpí na detailech, dokáže nás udržet v napětí a její sebevědomí je zatraceně rajcovní. Jinak je to poměrně dynamické, hojně se užívá grafiky, sezení u stolu nad kartami prostě není žádná nuda. PS: Kostyméři by si zasloužili oscarovou nominaci za volbu hrdinčiných (řekněme vyzývavých) šatů.(2.2.2018)

  • POMO
    ***

    Film, ktorý sa tvári príliš vážne na to, že obsahuje jednu krátku dramatickú scénu (nakladačka od mafiána) a príliš chytro na to, že v dialógoch potrebuje 20 zacyklených sekúnd na vyjadrenie toho, čo sa dá (bez straty pointy) povedať v sekundách piatich. Ak teda nechcem stavať na povrchnej efektnosti, ale chcem rozprávať uveriteľný príbeh s dostatočným sociálnym vhľadom a myšlienkovou reflexiou morálnej stránky jeho postáv. Čo sa mu tiež nie úplne darí. Vlk z Wall Street bez satirického nadhľadu, vtipu, energie a ľudskej stránky postáv. Ale s toľkými sexy kostýmami a výstrihmi, že nuda pri ňom rozhodne nehrozí.(5.2.2018)

  • verbal
    ****

    Po Zkurvysynovi ze Stěnové ulice přichází Pizda z Losích Andělic, aneb další glorifikace jakože děsně kůl usvědčeného podvodníka. Rychloprstá Molly byla sice morálně méně závadná než Čorkař Banditfort, protože de fuckto obírala jen stát a přeplacené zmrdečky, kteří si mohou za jednu noc dovolit promrdat v pokru roční rozpočet menší rozvojové země, avšak poselství je jasné! Ojebávej, koho můžeš, ale když o tom pak napíčeš knihu s nádechem bulváru, ve které ze sebe uděláš v děsně šik renegáta, záhy o tobě natočí i film a z následného píárka budeš rýžovat ještě víc než za časů zbojničení. Tak čichej, maďarská kundo, až si to jednou odsedíš, můžeš si najmout někoho, kdo umí alespoň v jednom jazyce gramaticky správně formulovat, a taková Jebka z Čapího hnízda, Endyho hra, Malý zmrd, Maďar Babitch nebo Kdo chytá v řepce se určitě mezi lopatami ujme a urobí z teba tohto akože novodobého Robina Úda, čo Čehúňom bral a sebe dával! Ale zpět k filmu. Holka samozřejmě vůbec, ale vůbec neměla prsty v pračkách pro Rusáky, kdepak!!!, a tak si teď babochlapské lesby, jako například Degenerovaná Elena, nadšeně čechrají bobry nad tím skvostným příkladem úspěšné, silné a sebevědomé ženy, která to natřela jak chlapům, tak slepému justičnímu systému. Prostě pohádka o Bezelstné piči výhradně na základě sebepropagační pičí knihy, které už jen dle vlastního konstruktu filmu mohou uvěřit jen ti, co žerou seno. Natočeno je to ovšem naprosto skvěle, odsejpá to svižněji než průjezd progelovanýma čtyřkama, i ta afektovaná slizká rezavá trubka konečně ukázala alespoň náznak jakéhosi herectví, byla vycpaná a nabalzamovaná tak, že by ji člověk v pár závěrech dokonce málem prohlásil za píchatelnou, a scéna, kdy ji otylý strýček z Naší kozy přijde domů slušně požádat o spolupráci, je jedna z nejsugestivnějších, jaké jsem kdy viděl. Takže tentokrát jen jedna dolů za společenskou závadnost námětu.(29.1.2018)

  • Malarkey
    *****

    Jessica Chastain to se svými rolemi silných žen za poslední léta docela roztočila. Velká hra je v podobném duchu, ale zároveň je ještě tak dobře natočena, že nestačíte zírat. Aaron Sorkin do 140 minut nacpal tolik informací, že jsem chvílemi měl co dělat, abych všechno dobře pochopil a nebo alespoň vstřebal. Proces vyprávění je tady opravdu nekompromisní. Na druhou stranu se tady nestačíte ani nudit, protože i když budete občas v odborných pokerových popiscích ztraceni, tak pohled na Jessicu Vás uklidní, že to vlastně v rámci celého filmu zase tolik nevadí. Ještě, že měla po boku právníka Idrise Elbu, protože když už něco nedokázala vysvětlit, on to s radostí udělal za ní. Velká hra je skvělý film. Živý, zábavný a příběhově neuvěřitelný. Takové jsou nejlepší...(29.12.2017)

  • Enšpígl
    *****

    Jess v životní formě i v životní kráse. Tímto filmem definitivně uzrála v hereckou superbohyni. Tolik emotivních poloh co předvedla v tomto filmu některé její kolegyně nepředvedou za celou svou kariéru. Film je sice až po prdel narvanej dialogama a stopáží patří Velká hra mezi maratonce, ale nic z toho nezkazí na absolutním zážitku. Hrozně se těším na opakované projekce, protože v dialozích a scenách je film neskutečně silný a neposraný závěr, myslím tím soud, mně taky dostal. Ostatně stejně jako třeba scéna Kevina s Jess na laviččce (kdy jsem naposled viděl tanečníka s vlky takhle zahrát silnou scénu ani nepamatuju). Došlo na i na Idris Elbu, který měl ve filmu taky scénu za kterou nabral kurz Oscar. Hned je ten svět krásnější, když člověk uvidí v kině zase jednou majstrštyk.(28.12.2017)

  • DaViD´82
    ****

    Pominu tradiční (a oprávněné) výtky k svébytnému překecaně monologo-dialogovému deklamačnímu stylu Sorkina, protože nyní to už buďto milujete či nesnášíte. A na tom se nic nemění ani zde; naopak Sorkin si svou silnou (či slabou, jak chcete) stránku režijně ještě podtrhuje a tak to, co lepší režiséři adaptující jeho látky v minulosti ještě jakžtakž zaonačily, je zde o to znatelnější. Každopádně i tak je co vyčítat. Je to delší než by se slušelo, bijí se v tom echt stylizované pasáže à la Sázka na nejistotu s dialogovými, které jsou režírované jak na divadle, Molly z toho vychází až příliš kladně (ono je to vůbec takové celé uhlazené), vůbec se neřeší její osobní život (což by nevadilo, kdyby nebilo do očí, jak je to podstatné) a chybí tomu pořádný konec. Což souvisí s tím, že to možná přeci jen vzniklo s až příliš malým odstupem od oněch událostí čili ne vše je/může/chce být řečeno. Jenže zároveň platí, že Mollyiny osudy jsou natolik strhující a nosné, že by utáhly i výrazně horší film než jaký vznikl. Navíc Jessice s Idrisem jdou vymazlené Sorkinovy repliky "do huby" jako málokomu a oba si je evidentně s gustem užívají. A já s nimi.(5.1.2018)

  • Tuxedo
    ****

    Skvělý procedurální film o závislosti na vydělávání peněz. Energické, téměř bez zbytečných citových výlevů. Jessica Chastain mě poprvé přesvědčila, že dokáže utáhnout film úplně sama, Idris Elba po kratší pauze konečně zase předvádí to, kvůli čemu mu všichni prorokovali velkou hollywoodskou budoucnost.(29.12.2017)

  • gudaulin
    ***

    Velká hra je ze všeho nejvíc aktuálním příspěvkem do neutuchající diskuze o (ne)přípustnosti a vhodnosti dabingu. Je totiž natočená rychlým tempem a přinejmenším v první polovině i s velmi dynamickým střihem a do značné míry stojí na dialozích, takže za prvé titulky jsou schopny zachytit jen menší část toho, o čem postavy vášnivě diskutují, za druhé mizí dřív, než je stihnete přečíst za předpokladu, že chcete aspoň část pozornosti věnovat dění na plátně. Zkrátka a dobře, kvalitní dabing by v tomhle případě byl jednoznačné plus. Navzdory přítomnosti mé oblíbené Jessicy Chastain, slušným recenzím i ohlasům představuje Velká hra snímek, který mě ani v jednom momentě neuchvátil a po většinu času vyvolával spíš rozpaky. Nejde mi ani tak o výkon spolehlivé Jessicy, jako spíš o scénáristické uchopení postavy. Po druhé v krátké době mám pocit, že se mi autorský tým pokouší prodat feministicky laděné drama o silné ženě vystavené tlaku okolí, jenže v případě Šťastného údolí to na mě působilo mnohem přesvědčivějším dojmem a dokázal jsem se s jeho hrdinkou ztotožnit a feministický tón odpustit. Ve Velké hře mi to drhlo a postavu Molly Bloom vnímám úplně jinak než Aaron Sorkin. Tedy ne jako oběť, ale jako manipulativní ambiciózní mrchu, která nakonec přecenila své možnosti a jen s velkým štěstím srážku s americkým soudním systémem vybalancovala. Kdyby snímek pracoval s takovým typem postavy, s jakým přišlo např. drama Až na krev, které je zbavené jakékoli idealizace a sentimentu, bral bych Velkou hru mnohem vážněji. Tady mi přišlo, že přes všechnu snahu o vytvoření silné ženské postavy snímek ze všeho nejvíc prodává kostýmy předních návrhářů, fyzické vnady herečky a její dokonalý make-up, tedy takové to hollywoodské pozlátko. Film může být problémem i pro ty, kterým je pokr ukradený, protože je ho tam trochu moc na úkor charakterů. Tři hvězdičky nechám, protože přes všechny výhrady Sorkin umí, no a zkrátka Jessica, ale jsou to tři hvězdičky s odřenýma ušima. Celkový dojem: 50 %.(4.2.2018)

  • Jeanne
    ***

    Pro mne podobný efekt jako třeba Miss Sloan, fajn televizní večer, ale dramatický zážitek v kině nečekejte. Film se drží současného trendu "komorněji" laděných dramat namísto předhánění se rychlostí, dynamikou a efekty. Běžně vystavěná struktura příběhu, standardní úroveň hereckých výkonů a kostýmů... Příběh, který zapomenete, že jste kdy viděli, ale ve chvíli, kdy je to aktuální - jo, pěkně se na něj dívá.(21.2.2018)

  • Kaka
    ****

    Vlčice z Wall Street. Trochu méně divočejší, umírněnější, protkané ženským šarmem, glancem a krásou na celé čáře. Chastain zde reprezentuje postavu, kterou umí a ve které ji její fandové chtějí vidět pokud možno co nejčastěji. Sebevědomou a ambiciózní kariéristku, která má ale zrovna v tomhle příběhu zdravé rácio a ve finále hraje fér a stojí nohama na zemi. Soudní procedurálka se spoustou flashbacků nabízí několik rovin. Tu v živém čase, kdy probíhají výslechy, společenskou sondu mezi miliardáře a jejich záliby, jedno vcelku mrazivé násilí a samozřejmě emocionální rovinu. K velkému překvapení zde není žádná milostná vsuvka, což vzhledem ke 140ti minutovému rozboru jedné postavy může kde kdo postrádat, ale nijak to zážitek nesnižuje. V podstatě by se dalo říct, že všechny ty propriety ze života, které máme na těhle filmech ze všední reality rádi tu jsou. Někdy trochu zjednodušené a bagatelizované, ale plní i tak obstojně položky na seznamu atributů, které se očekávají od velkého bijáku. Kevin Costner se zřemě definitivně rozhodl, že bude na stará kolena hrát už jenom totální charizmatické borce s životním nadhledem.(28.1.2018)

  • 3DD!3
    *****

    Sorkinův kulometný scénář nám na talíř tentokrát naservíroval on sám a je třeba říci, že právě škola pana Finchera měla na jeho styl největší vliv. Ladně skáčeme v čase, kadence informací je učebnicová a příběh neobětuje inteligenci emocionální rovině. Herci si vychutnávají každou repliku a Pembertonova hudba je znovu vynikající. Holky mají konečně pořádný vzor. Skvělé. Tabulka v Excelu.(11.2.2018)

  • Hild
    ****

    Jessica Chastain je královna rolí silných nezávislých žen, na kterých stojí celý film (kdo neviděl Miss Sloane, měl by napravit) a Aaron Sorkin je králem slov, to už všichni víme, ale neznamená to, že jeho přístup musí sedět všem. Ve filmu se 140 minut na diváka nepřetržitě valí jeden dialog a monolog za druhým a není zde žádný prostor nechat diváka oddechnout. Věřím, že pro někoho to může být až vysilující, pokud diváka film nezaujme během prvních 15 minut, zcela se ztratí a nevěřím, že se do filmu může zpátky dostat. Mě film vtáhl od první minuty, Aaron je výborný vypravěč. A pak samozřejmě je tady ten faktor, že jsem žena a příběh Molly Bloom je velmi zajímavý a inspirující, snad každá žena si během filmu musí říct, že by chtěla mít alespoň trochu takové síly, jakou měla (má) Molly. Zároveň jsem nečekala, že závěr filmu může zapůsobit i po emocionální rovině. Velmi silné 4*(6.1.2018)

  • Vitex
    *****

    Film, který vydá za tři. Sorkin není tak skvělý režisér, jako je skvělý scénárista, ale bohatě to stačilo.(4.1.2018)

  • liskam
    *****

    Prostě paráda!(16.2.2018)

  • Ant
    *****

    Výborná Sorkinova prvotina s už neodmyslitelně brilantně ukecaným scénářem. Chastain celý film táhne s lehkostí jí vlastní. Nevím, jestli Sorkin zatím našel svůj vlastní režijní styl, ale film baví, napíná, dojímá celé dvě hodiny na 100%, což je vizitka, s kterou se může pochlubit ne každý ostřílený tvůrce. Strukturou mi to docela připomínalo The Big Short, akorát tady Wall Street nahradí pokerová logistika. Bohužel, jelikož jsem v tomhle úplný analfabet, mohli by klidně mluvit latinsky a rozuměla bych tomu asi stejně. Každopádně je to vynikající filmový požitek, jehož poselství si sebou ponesu ještě dlouho a právě proto si to těch pět hvězd zaslouží.(17.1.2018)

  • misterz
    ****

    Dievča sa rozhodne nevzdalo a aj po takom nešťastí ako je predčasné ukončenie športovej kariéry, sa v niečom dokázalo nájsť. To je sympatické... Príbeh síce tým, ktorí o pokeru nič nevedia asi moc nepovie a bude im pripadať málo záživný, no pre mňa ako milovníka tejto kartovej hry to bola lahôdka. Mňa zasa skôr rušili tie časté reči o politickom a právnom pozadí celej kauzy. Avšak predovšetkým oceňujem vynikajúci výkon Jessicy Chastain, ktorá až týmto snímkom všetkým ukázala, čo v nej naozaj je, klobúk dole. Tiež celkom prekvapivo ma tu zasiahla jedna scénka, ktorú by som tu veru nečakal - scénka so starším mafiánom, ktorý si prišiel k Molly po peniaze. Tak drsný, tak naturálny prepad by snáď nedokázal natočiť ani Coppola. Veľká spokojnosť. Slušný nadpriemer. 80/100(31.1.2018)

  • dr.horrible
    ***

    Tri a pol. Je to samozrejme dobre zahrané a ultrazábavné, len som nejak nepochopil, o čom ten film bol. Alebo lepšie, nechcem si pripustiť, aby to bolo tak banálne, ako naznačuje posledný záber. Chastainová hrá svoju rutinu (nutno povedať, že u nej má to slovo trochu iný význam ako vo všeobecnosti), Sorkin to vie aj omnoho lepšie. Ps: Film obsahuje jednu z najbolestivejších pokrových prehier, čo som videl. Trochu mi to v tej scéne pripomenulo Prípad Mahowny.(3.2.2018)

  • *CARNIFEX*
    **

    Keby som si mal vybrať medzi "Olympijským farárom, alebo Sedmou", vyberiem si "Žolíka". Karty nehrám, nie je to nič pre mňa, a tak nemôžem inak, ako dať kamarátovi z mokrej štvrte, "misterz-ovi" za pravdu. Skutočne je to tak! Málo záživné .. Ale tak, moja chyba. Nemal som sa púšťať do niečoho, do čoho mi "nič".(4.2.2018)

  • HAL
    ****

    Klasický Sorkin, a tentokrát nevládne jen perem, ale i (režijním) mečem. A Aaron Sorkin je bůh, to si ujasněme předem. Takže dialogů je tu víc než ve většině ostatních filmů dohromady, inteligentnější je to taky víc než většina ostatních filmů dohromady, a když dojde na hluboké vztahy, tak je ten do té chvíle geniální autor najednou docela poleno. Z drtivě analytického intelektuála prostě Voltaire nebude. Nicméně nejspíš si je svých slabostí vědom, takže těch tu naštěstí moc není - a Jessica Chastain je také bohyně, takže i ty dokáže uhrát (taky je imho nejlepší herečkou současnosti). I z tak strašlivě jalového žánru jakým "true story" biografie jsou dokáže Sorkin vykřesat napínavé zlato které bez debaty patří scénářem mezi to nejlepší z tohoto roku, a režijně mezi ty nejlepší debuty vůbec (ano, on překvapivě doteď nic nenatočil - ale škola Finchera a Boylea je jasně vidět). Až teď zděšeně zjišťuji že film měl 140 minut - subjektivně během něj utekla tak hodina a půl. 9/10(29.12.2017)

  • kingik
    **

    Flop-Turn-River. Převedeno na popis filmu: Voice-Over-Nadupaný dekolt-Zdlouhavá nuda. Pokeroví hráči zbystřili při vyřčení magických anglických slůvek, kterým z druhé strany propadla i reálná americká číča Molly Bloom, provozující nelegální hazard, po němž si zadělala na obvinění z federálních zločinů. Tu číču s velkým Č ztvárnila Jessica Chastain, která zběsile "vojsouveruje", střídá prostopášné outfity, hodnotí svůj život a vytváří právní pakt s Idrisem Elbou. To celé trvá přes dvě hodiny, a jelikož hlavní hrdinka, stylizací připomínající pornohvězdu, celou dobu nezavře chlebárnu, jde z toho toku informací a mini-příběhů o podivných existencích v hernách hlava kolem. Debutující Aaron Sorkin píše celkem zajímavé scénáře, to mu nikdo neupírá, ovšem režijně je neschopný cokoliv podat a vyjádřit jinou formou než je voice-over. Film postrádá spád, zajímavé vyznění, jen těžko lze uvěřit, že soud byl proběhl v závěru tak banálně zjednodušeně. Už vůbec jsem nevěřil náhlému přerodu charakteru hrdinky, ta je vesměs prezentována jako chamtivá, neústupná, poměrně i bezohledná žena, náhle v závěru všech událostí bere veškerou vinu na sebe. Sorkin nabídne pár postav v podobě hazardních hráčů, kteří ve svých mini-příbězích dokáží zahnat nudu, řádově na pár chvil. Jenže kde měl film nervozně těkat, být dramaticky vyhrocený, je jen stroze a nezáživně popisný. Střídání vratké přítomnosti s náhledy do jejího pubertálního věku, kde je ambiciozní lyžařkou pod kritickým dohledem jejího otce (Kevin Costner), je naprosto nadbytečná sekce, která filmu přidávala jen minuty navíc. Jessica Chastain je hezky vystajlovaná, čímž do puntíku plní masturbační efekt. Nebýt jí a několika kamerových vizuálních fines od pokerových stolů, asi bych film ani nedokoukal. 4/10(29.1.2018)

  • Yardak
    *****

    Silný příběh, výborný scénář, velmi kvalitní režie a kamera, navíc k tomu fantastické herecké výkony Chastain a Elby. Oscarový kůň jedna báseň :o).(28.12.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace