Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (CinemArt)

(více)

Recenze (543)

pepo 

všechny recenze uživatele

Moje tohtorocne guilty pleasure. Dobry film to ani zdaleka nie je, ale nevidim dovod na nenavist. Ma to vela uzasnych momentov aj scen. To, ze aj rovnaky pocet scen, nad ktorymi som prevracal ocami je druha vec. 6/10 ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Nemůžu už déle zůstat mlčet, film se mě nelíbil a neskutečně mě rušilo, že roli ultimátního namachrovaného bouráka zastává pětadvacetiletá padesátikilová asijatka s poměrně krátkým sestřihem, která se od té doby co vstoupí na plac nosí jako hovno na košuli. Dále zde hrají mladí krásní kluci, kteří mají někteří dlouhé vlasy a když jim teče do bot, tak je nějaká ženská vždy zachrání. Začínám být opravdu solidně v téhle bezpohlavní době zmaten, cítím že se hranice mezi ženami a chlapama jsou setřeny a chlapi hrajou ženské a naopak. A proto by například lásce mezi Hester Shaw a tím homosexuálním týpkem věřil jen naprostý najiva co v životě neviděl třeba Hříšný tanec. Hrozně se bojím jakým směrem se bude filmový svět vyvíjet. Tohle byla pro mě téměř nekoukatelná kravina. 20% ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

5/10 - páč je to úchvatný náznak úchvatného bizáru. Bohužel, pod bombastickou trikovou stránkou a atraktivním designem i akcí se skrývá typický vopruz, který vás přestane zajímat zhruba v polovině. A přitom je tam tolik super možností, fakt! Rozhodně mě mnohem víc zajímala podzápletka "ohyzdný zombie-kyborg vychovává zjizvenou holčičku v úchylně hračkářském doupěti" než ústřední "megapadouch vyrábí megazbraň aby ovládl celý svět". Bohužel, tvůrcům chyběly koule i větší nezávislost, takže blockbusterový tradicionalismus válcuje všechny zajímavé vedlejší linie i pozadí moc hezky načrtnutého postapokalyptického světa (což se vyplatilo, v USA výdělek patnáct mega, hahaha). Líto je člověku všech postav (ukradené jsou člověku úplně všechny) i jejich představitelů (všichni vesměs vypadají jako výběr z modelingového katalogu). No, taky je to zbytečně dlouhé a ani Junkie XL není v tradiční formě. Za vidění každopádně Smrtelné stroje stojí - už jen proto, že prostě skvěle vypadají a pod všim tim balastem se nachází spousta zajímavého potenciálu. Strašná škoda, že nebyl využit... a po kolosálním neúspěchu v kinech už nejspíš ani nebude. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Ano, Star Wars ve steampunkovém kabátě! A já byl skutečně spokojen. Bohužel, kniha mi zatím leží na stole, jsem tedy zvědav na brzké srovnání s knižní předlohou. Dobro - zlo, padouch a zachránci, mír a válka, touha po moci. Všechno zde je, možná až únavné, možná pro cyniky úsměvné, zejména když Hugo Weaving prohlásí, že historie je mrtvá, poučit se z ní nelze a zajímá ho jen budoucnost. Ze všech fantastických žánrů má tenhle příběh nejblíže k pohádce, vždyť je také pro mládež. Lze tedy odpustit absenci brutálního násilí i krve, byť se umírá ve velkém. V prvním plánu je přímočarý příběh o touze ovládnout svět a o tom, jak se jí postavit. No a? Opravdu jsem nečekal artovou ani intelektuální záležitost a pokud někdo jasný příběh neviděl, pak jeho smůla. Jen pod povrchem, což je rovněž dobře, ale díky za ně, probleskují všechny ty závažné otázky lidstva o válkách, sebedestrukci, otroctví. Vizuálně bezchybné a rozhodně točené pro kina. Moc se nedumá, nerozmýšlí, akce je téměř permanentní, a tak rozličné flashbacky jsou příjemnou kratičkou zastávkou v napínavém dobrodružství. Jen si někdy říkám, co by dnes mainstreamový divák chtěl vlastně vidět? ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Prvou výhodou je, že je to originál. Žiadny prequel, sequel alebo spin-off. Našu pozornosť si musí snímok získať od piky a to sa mu darí do prvej minúty až do napínavého finále v zovretom rozprávaní. Smrteľné stroje málokedy idú na neutrál, do svojho sveta nás vrhnú po hlave v úžasnej naháňačke medzi motorizovanými mestami. Filmári sú milosrdní, že všetkými faktami o novom svete nezahustili hneď začiatok. Drobné informácie rozhadzujú naprieč dejom tak, že z toho možno poskladať obrázok o tom, kde sa nachádzame. A áno, Smrteľné stroje majú príbeh. A najdôležitejšie je, že ho budujú na osobnej rovine. Smrteľné stroje sú vážnou snímkou a hoci mu to je veľakrát vyčítané, je to naopak jeho prednosť - v ére, ktorej vládnu blockbustery, v ktorých musí skoro každú scénu prestupovať humor a v ktorých sa pohybujú sebavedomí vtipálci, sú smrteľné stroje rozprávaním, kde je cítiť, že o niečo ide, že sledujeme postavy s ich slabosťami a zraneniami a že ide o veľký príbeh, ktorý má zmysel. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Vidím, že ostatných to moc nechytilo takže bude plávať proti prúdu, ale čo už. Mne sa to páčilo. Verím, že v Jacksonových rukách by to bolo oveľa lepšie žrádlo, pretože nováčik Christian Rivers to natočil presne podla šablóny. Chýbalo mi tam niečo prekvapujúce, nejaká lepšia akcia, lepší dych berúci záber čo ma posadí na zadok ale hold, doteraz Rivers len pomáhal točiť druhý štáb v Jacksových filmoch. Tak či tak sa mi to ľúbilo. Bavil ma príbeh, bavili ma postavy, bavila ma Junkieho dunivá hudba a hlavne stroje a svet, ktorý tu platne ešte nebol. Nie je to tak velkolepe ako to mohlo byť, ale funguje to, dokáže to upútať a aj menej známe mena (Hera Hilmar) potiahnu film dopredu. Škoda, že je s toho prepadak, rad by som si pozrel dvojku, každopádne za skromnejší rozpočet tvorcovia ponúkli celkom vymakaný a neokukaný svet strojov. 75% - 4* ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli se automaticky předpokládalo, že mají všichni knížku v malíku, ale mohli teda aspoň trochu počítat s bambulama, jako jsem já, kteří se zasekli u Slabikáře. Zajímala by mě totiž větší sonda do fungování a pravidel tohohle světa, protože vizuál se mi líbil celkem dost a že příběh není zrovna veletrh těch nejlepších nápadů? No, tak třeba taková dvojka Fantastických zvířat je splácaná z myšlenkového bazaru a jak se to všem líbí. (Vancouver, Kanada) ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režiséru Peteru Jacksonovi se rozhodně musí nechat, že se zapsal do dějin filmografie- natočil jednu z nejlepších filmových trilogií všech dob- Pána prstenů. Poté v roce 2005 natočil výborného King Konga, který vznikl jako Jacksonova pocta k původnímu jím milovanému snímku. V roce 2011 poté spolupracoval se Stevenem Spielbergem na Tintinových dobrodružstvích a jejich společnými silami vznikla nejlepší možná pocta belgickému reportérovi. Jackson se poté vrátil do světa Středozemě s trilogií Hobit a i když by se dali najít výtky, rozhodně se pořád jednalo o Jacksona v parádní formě a pořád povedený příběh se zajímavými charaktery. Produkce trilogie Hobit ale nebyla lehká a zničila Jacksonovi jedno přání. Vysněným projektem Petera Jacksona totiž byli právě Smrtelné stroje, které chtěl i režírovat. Práce na Hobitech se ale opět zkomplikovala a Jackson se tak rozhodl zůstat v roli producenta a režii předal svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi. Jackson tak vhodil ambiciozní sci-fi/fantasy do rukou debutanta a do jisté míry to je fakt, že jsou Smrtelné stroje bohužel solidním zklamáním, jelikož po Pánovi Prstenů a Hobitovi se od Jacksona- i když jen jako producenta- rozhodně čekalo více než což se ve finále vyklubalo ze Smrtelných strojů. Christian Rivers je především trikař a například právě za King Konga v roce 2006 obdržel Oscara. Má tak díky tomu vizuální vcítění, na druhou stranu mu ale chybí ten správný režisérský cit. Ze začátku to přitom nevypadá úplně marně, jelikož úvodní akční scéna je zajímavá, kamerové oblety kolem Londýna berou dech a od začátku je jasné, že po stránce dekorací si dali tvůrci záležet, například verze Londýna z roku 3118 vypadá parádně a mísí prvky současného Londýna s prvky budoucnosti. Bohužel hlavní lákadlo a to obří města jsou ve finále ve filmu celkem nějak nadbytečně, jelikož se vyprávění pochopitelně stačí k postavám, které spolu mají nějaké nevyřešené vztahy/konflikty a vše to nějak spěje k velkému příběhu, tady to ale právě začne bolet. Film vznikl podle knihy Philipa Reevea a já jí nečetl, takže nehodlám soudit zda se jedná o zdařilou adaptaci nebo ne, něco mi však říká, že v knize je nějak vše vysvětleno líp. Co se podrobně stalo v roce 2118, jak probíhala ta legendární šedesátiminutová válka, jak fungují vraždící města....filmová adaptace ale všechno nějak prohodí jenom v pár větách jako by na ní nezáleželo (to, že se film odehrává v roce 3118 je zmíněno při krátké přestávce dvou hlavních hrdinů na svačinu). Hlavní města jsou pořád fajn a neomrzí se, lidské postavy jsou ale problémem větším. Hlavní hrdinka Hester Shawová je bohužel totálně plochou nezajímavou postavou a navíc jí hraje celkově nevýrazná Hera Hilmar, která připomíná jakýsi mix mladé Naomi Watts a Cary Delevigne. Ve výsledku je tak velice zbytečnou postavu a daleko více času mě bavilo trávit s Katherine Valentineovou v podání Leily George, která se nějak musí popasovat s tím, že je tatínek zlej. Příběh Hester je ale neoriginální, nezajímavý a celý její vývoj je celkově prázdný. Daleko zajímavější je tak Tom v podání Roberta Sheehana, ale ani on neprojde nějakým výrazným vývojem. V součtu je tak nejzajímavější Hugo Weaving jako opět hlavní záporák a právě on je asi tím největším důvodem film vidět. Sice má tuto roli už vyzkoušenou a nějaká herecká výzva ho tu nečeká, své si ale odehraje a zůstává nezajímavější postavou filmu. CGI robot Strike v podání Stephena Langa bez kterého by se film reálně úplně obešel raději ignoruju. Problém je také ten, že kromě těchto pár zmíněných postav je tu také pár vedlejších postav.... a všechno nějak spěje k velké bitvě o osudu celého světa, ve které pár postav umře, divákovi ale může být úplně jedno kdo umře, žádná smrt nevyvolá žádný emocionální dopad a to jednoduše proto, že tam ty postavy přišli, něco řekli a za chvíli umřeli. Zrovna toto je asi také v knihách provedeno trochu lépe. Jak jsem říkal, Rivers zvládá vizuální scény s průjezdy měst a dalšími scény, které obsazují vizuální efekty, nejde mu ale vést dialogovky, ,,klíčové zvraty´´ a celkově je vidět, že mu chybí režisérský cit. Zrovna tohle by si Peter Jackson určitě obstaral. Pořád se na to ale vizuálním okem krásně kouká, akční scény jsou zábavné a mají nápady, Hugo Weaving hraje opět znamenitě a celkově je vidět, že na tom byla strašná práce, ve výsledku ale dorazí celkem prázdná sci-fi/fantasy blbina, která je snadno zaměnitelná s několika dalšími (často se mi vybavoval Jupiter vychází) a do roka už si jí dost možná nikdo pamatovat nebude. Na rozjetí nové série to nevypadá, což je na jednu stranu pochopitelné, na druhou stranu škoda, jelikož Peter Jackson má kreativní mysl a to, že bohužel až příliš důvěřoval Riversovi jako režisérovi byl omyl. Snad tedy příští ambiciozní fantasy zrežíruje Jackson sám, poslední film Hobit: Bitva pěti armád přece jen natočil už v roce 2014 a kvalitní režiséři by tak dlouho odpočívat neměli, zvláště když si ty špatní pauzu nedávají. () (méně) (více)

sheen 

všechny recenze uživatele

Ten monstrózní London je naprostá pecka, také všechny ty hejblátka a udělátka. Člověk se má stále na co dívat a čím se kochat, nechybí ani dobrá akce a velkolepé finále. Postavy mi k srdci moc nepřirostly až na Shrika. Čekal jsem asi trochu víc. [IMAX 2D] ()

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Klišovité, predvídateľné a miestami aj nudné. Originálny námet absolútne pohorel na málo kreatívnom spracovaní, ktoré v žiadnom smere neriskovalo. Hlavná herečka Hela Hilmar bola skvelá, no jej kolegu Roberta Sheehana som nemohol vystáť. Zvyšok hercov pre nevýraznosť ich postáv radšej ani nespomínam. Bohužiaľ, taký Hugo Weaving bol úplne nevyužitý. Na domácu projekciu prekúsnuteľné, ale, popravde, som veľmi rád, že som na Mortal Engines nakoniec neišiel do kina. ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Śílený Max 3 meet Bioshock - s rychlopřesuvem dialogů tu je výborná triková psycho čtyřicetiminutovka. ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Když si plně uvědomujete nedostatky, ale přesto máte pocit, že na daném místě, v daný čas a za daného rozpoložení jste nemohli vidět lepší film... Narozdíl od většiny zdejších odborníků jsem dostala přesně to, co jsem od "Mortal Engines" očekávala, tj. vizuálně odzbrojující post-apo s originálními predátory a černobílými charaktery. V rámci žánru lepší 4* (vizuální stránka, efekty, hudba, myšlenka mobilních měst, originální zobrazení Londýna, napínavá akce, neokoukaná hlavní hrdinka atd. atd.), tu poslední hvězdu přidávám za ňůňáckého Sheehana a za těžké podhodnocení. Modrá? To jako vážně? O co sofistikovanější je úsměvný "Avatar"? ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Nebolo to najhoršie, čakal som väčšiu katastrofu. Je šťastie, že tu nie je núdza o akciu, čoho výsledkom je dynamický dej, takže človek nestihne pocítiť nudu. Mnohé zachraňuje aj nádherná kamera a tiež sa mi páčili exteriéry. Ani hlavný záporák nebol zlý, Hugo Weaving to s týmto typom postáv vie dokonale. Na druhú stranu tie kladné trochu liezli na nervy. Priemer. 60/100 ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(66%) Abych se přiznal pravdu, moc se mi do toho nechtělo. Trailery mě moc nezaujaly, celkově mi to přišlo jako pěkně pitomý nápad vidět pojízdná města. Jenže při sledování filmu se mi ulevilo, že to vůbec nepůsobilo tak trapně. Bralo se to teda docela moc vážně a já to málem spolkl i s navijákem, takže mě ve finále trochu mrzelo, že nebyl potenciál lépe využit a celkově to mohlo být trochu pojaté jinak a byla by to větší pecka. Tak jako tak jsem se v rámci jednohubky slušně bavil. Úvod mě ještě tak moc nebavil, ta akce byla taková moc předimenzovaná, ale postupem času jsem si na ní zvykl a v průběhu filmu mě už víc bavila. Většími klady jsou rozhodně postavy a především hlavní hrdinské duo. V příběhu tu máme pár zajímavých scén viz nestvůrný stroj sestavený ze všeho možného – to nemělo chybu. Rozhodně tu není nic, co by mě nějak zvlášť oslnilo, ale já tomu nemohu nic extra vytknout. Hudba byla taková pro potřeby snímku optimální. Finále je moc výbušné a s některými fantasy prvky takové přehnané, ale rozhodně jsem se nenudil a slušný nadprůměr to jistě je. Možná že bych si to někdy při dobré náladě pustil ještě jednou. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Z nepreberného množstva failov rôzneho druhu, som sa celý čas nevedel vyrovnať len s nezmyselným castingom do jedného všetkých mužských postáv, čo spôsobuje, že film nemá poriadneho ani záporáka, ani hlavného kladného mužského hrdinu. Ostatné (schválne už nebudem menovať nič :) ) ignorovať ide, pretože rovnako ako nedávny Overlord, Mortal Engines ponúkajú jak skvostné (a dlhé) finále, tak hromadu detailov a hračičiek a scén - u oboch filmov rozdielnych detailov - ktorými to dokážu dostatočne kompenzovať. U Engines je to asi ešte viac enjoyable, pretože rovnako ako sú viditelnejšie ich chyby, sú značne ojedinelé aj ich vychytávky, už spomínané hračky, štylizácia, architektúra, exteriéry, nasvietenie, a miestami aj kamera. Cítim sa skrátka divácky uspokojený a guilty pleasure, odumrel mi dostatok mozgových buniek, a neraz som sa naozaj cítil, ako keby som prvýkrát sledoval Káčera Howarda. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keď sa dávnejšie objavila správa, že sa Jackson púšťa do Mortal Engines a prečítal som si, o čom by to malo byť, tešil som sa ako malé decko. Keď som sa dozvedel, že to režírovať nebude a nakoniec keď som videl trailery, tak mi bolo všetko okolo tohto projektu úplne jedno. Chvalabohu. Nemusel som v kine prežívať sklamanie a svojim spôsobom som si ho tak mohol aj užiť. Film našťastie celkom šľape, rúti sa vpred ako Londýn, ale v podstate nič okrem tempa v ňom nefunguje. Nefungujú vzťahy, nefunguje prepracovanie fikčného sveta, nefungujú ani tie akčné scény a príbeh už vôbec. Tá Jacksonovská majestátnosť tu vystrkuje rôžky iba pri pohľadoch na okolité veľhory. Jednoducho je až priveľmi cítiť, aká to mohla byť vizuálna žranica, ak by si to aj sám "producent a scenárista" nakrútil. Nenechajte sa opiť rožkom hlodom "od tvorcov LOTR a Hobita", je to najmä film nejakého Riversa, ktorý toho ešte stále dosť nezvláda...No a keď sa tu stále porovnáva, tak pre mňa je to mix Vodného sveta a Matrix Revolutions. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Steampunk je už nějakou dobu v kurzu, tak si nejspíš Péťa Klakson řekl, že je načase zas vydělat nějaké ty lowe, natočit hustěkrutopřísnou pohádku a provětrat peněženky a prasátka pubescentnímu potěru. Jelikož však zjistil, že zajímavý bude nejspíš jen název, protože kniha je zřejmě jen tupá slátanina, jal se naházet do jednoho kotlíku vše, co táhlo k obrazovkám v jiných kasovních trhácích. Například hvězda smrti ze Star Wars byla až příliš okatá. Nebudu vás napínat, postapo filmy s Kevinem Kostnerem máte jistě také nakoukány, ačkoliv autor čerpal ještě na mnohých místech. Nejvíc mne však udivuje, jak se dokázal u tak tupého filmu, který je prakticky o ničem, dostat přes dvě hodiny a divákovi nenabídnout ani holou prdel Hugo Weavinga. Pokud totiž nemáte IQ pod padesát a nevzrušuje vás modrá barva, nenabídne vám film žádný děj ani smysluplnou zápletku. Spousta vzdušných soubojů, hromada líbivých barev a výbuchů, nesympatičtí hlavní hrdinové v čele s ohyzdnou šikmookou mužatkou, kterou snad vytáhli z klipu Lost on you. Děs. Štěstí, že mě to nic nestálo, jinak bych ještě hvězdu ubral. Střeste se této blbosti a pokud už to nutně musíte vidět, počkejte si na premiéru v televizi.. 40% ()

Související novinky

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

Hunger Games dostanou prequel

Hunger Games dostanou prequel

17.06.2019

Spisovatelka Suzanne Collins oznámila na květen roku 2020 zatím nepojmenovaný knižní prequel Hunger Games a filmová adaptace na sebe nejspíš nenechá dlouho čekat. O právech na zfilmování knihy… (více)

Novinka Petera Jacksona v kinech prodělá

Novinka Petera Jacksona v kinech prodělá

18.12.2018

Nový film z produkční dílny Petera Jacksona (Pán prstenů, King Kong) Smrtelné stroje podle všeho studiu Universal prodělá něco mezi 100 – 125 miliony dolarů. Snímek měl premiéru minulý týden a… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

09.10.2018

Peter Jackson (Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, King Kong) má teď plné ruce práce s produkováním jeho nadcházejícího filmu Smrtelné stroje. Jako režisér už má ale pár let volno a přestože se v… (více)

Reklama

Reklama