poster

Trvalá dovolená

  • USA

    Permanent Vacation

  • Slovensko

    Trvalé prázdniny

  • Slovensko

    Trvalá dovolenka

Drama

USA, 1980, 75 min

  • B!shop
    ***

    Prvni Jarmuschovo film nabizi presne to, co jsem cekal. Hlavni divnej hrdina se flaka po meste a potkava vice ci mene divny postavy, z kterejma prohodi par vet a zase se prochazi dal, misty jen tak cumi, cely je to o hovne a vubec nic se nedeje. Potud bych klidne moh okopirovat komentar s Hranice ovladani, jenze je tady jeden zasadni rozdil, obcas jsou ty kecy zabavny a treba akcicka s autem je vylozene fajn. Takze sice to neni nejaka bezva zabava, ale koukat se na to da.(24.11.2009)

  • nunka
    **

    To je presne ten typ filmu, ktorý sa mi ťažko hodnotí. A viem si predstaviť, že by sa mi oveľa viac páčil, ak by mal o trochu viac dynamiky a menej dejového podivínstva (alebo mi kludne postaci len viac tej dynamiky). Jarmusch v zásade točí úvahy (a kadečo iné), ale tie úvahy ma bavia najviac. Páči sa mi ako dokáže na malom priestore ponúknuť úchvatné divácke zážitky (napr. Káva a cigarety, Dead man, Noc na zemi..). Tentokrát ma Allieho bezcielny trip nebavil. Pobavil ma akurát tak jeho fantasmagorický výzor a tí vyšinutí ľudia, ktorých stretáva, no ako celok to bola neskutočná nuda.(24.9.2008)

  • Šandík
    ****

    Minimalistický skvost, ve kterém se zdánlivě nic neděje, téměř se v něm nemluví, nic se v něm nevysvětluje, nedokazuje ani nekomentuje a přesto se se svou tísnivostí rozhodně zažere hodně hluboko pod kůži... Bezvýchodný svět člověka na samém okraji společnosti, z něhož lze utéci zase jen do jiného bezvýchodného světa. Perspektiva bez perspektivy, závrať života, ve kterém jde zdánlivě cokoli a přesto téměř nic... Celkový dojem: 85%(14.2.2010)

  • thommas
    **

    První vážnější setkání s Jarmuschem dopadlo vcelku neslavně. Koncentrovaná nuda, která dokáže otrávit i na relativně malém prostoru, občasně přetnutá úsměvnou vložkou či nechápavým povzdechem unaveného diváka. V době svého vzniku zřejmě velký krok pro nezávislý film, dnes už však naštěstí jen malý krůček pro diváka k doplnění Jarmuschovy filmografie.(10.7.2009)

  • Subjektiv
    ****

    Ten New York je ale divné místo, v dálce jsou sice naleštěné mrakodrapy, jenže vypadají tak neskutečně a nepatřičně jako pyramidy. Jinak je to město ale špinavá ruina, ve které se akorát lidi snaží si nepřekážet a aby nikdo nepřekážel jim. Třebas ta španělská holka, která si pro sebe mele o sto šest, ale když to vypadalo, že bude muset mluvit s někým, málem se počůrala strachy. I saxofonista z ulice si hraje sám pro sebe a prodavačka popcornu tak tak, že vůbec zákazníka obslouží. Dokonce ani vlastní holka či matka kolikrát jakoby ani nevnímaly, že někoho mají... Člověk, co rád strká druhým do života nos, co rád interaguje, ten to nemá lehké, je jako obtížný hmyz. Ale když je (Allie) přelétavý a hledá nové a nové vzruchy aniž staré opravdu poznal, není o nic hlubší než ostatní. A krást by taky neměl. Myslí si snad, že v Paříži to bude jiné? Ví vlastně co hledá? Ví vlastně že hledá? A proč si vlastně myslí Subjektiv, že hledá, když bezcílně bloumá? Měl by si to vůbec myslet?(14.9.2009)

  • - Kniha, kterou dá Allie Leile je „Maldoror and Poems“ od Lautreamonta. (HellFire)

  • - Finance na svůj první film Jim Jarmusch získal omylem, a to když v posledním roce studia na filmové škole v New Yorku obdržel stipendium v hodnotě 15 000 amerických dolarů, které bylo původně určeno škole. (Johnston)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace