poster

Ecce homo!

  • anglický

    The Crowd

Drama / Romantický

USA, 1928, 104 min

  • Karlos80
    ****

    Hlavní postavou tohoto zajímavého snímku o jednom pádu a následném polorozkladu lidské duše je mladý Američan John Sims,který se po svatbě dostává do materiálních těžkostí a navíc je zcela zdrcen smrtí své malé dcerky. Film ale nakonec končí zajímavým happy endem : John se ženou navštíví cirkusové představení a oba se smějí. Jak ale pravý závěrečný titulek filmu : Co jiného jim zbývá? Krásná a vrcholná scéna filmu je ta kdy John (James Murray) stojí sám naprosto bezmocný uprostřed anonymního davu, kdy nekonečný zástup, složený možná s tisíců či miliónů podobných lidských osudů, se žene lhostejně a netečně kolem něho, kdy on má zavřené oči a ruce vztyčené na horu jako když se vzdává. Jeden z nejlepších a nejhodnotnějších Vidorových filmů, který určitě stojí za shlédnutí. Za krásnou kameru a za město měst New York za 5*.(27.7.2006)

  • Anderton
    *****

    Dav, to je tá masa, ktorá sa s vami neustále smeje, ale keď smútite, plače s vami iba jedeň deň. Dav je nevýrazný, iba pokiaľ sme jeho súčasťou, akonáhle z neho vypadneme, uvedomíme si, aký je obrovský a ako ťažko je sa do neho vrátiť späť. Cieľom hlavného hrdinu sa zdá byť túžba byť výnimočný, ukáže sa však, že jediným možným riešením je splynutie s davom a že nie je na tom nič zlé. Určité zúfalstvo v tom ale cítiť. Podstatné je si ale uvedomiť, že skutočným šťastím a životným cieľom je rodina a akákoľvek strata v tejto oblasti je absolútne zásadná a až vtedy si jej dôležitosť človek uvedomí (na začiatku som hrdinovi závidel rýchle získanie zamestnania a životnej partnerky, bodaj by to bolo tak jednoduché dnes). Vidor rozpráva príbeh človeka z davu (čiže aj diváka) prostredníctvom klasických životných situácií, aj tých, ktoré nikomu neprajeme, ale stávajú sa. Používa k tomu silnú metaforu jedinca v dave (neustále pripomínanú panoramatickými zábermi plných ulíc NY), ktorý je jeho súčasťou a zároveň exemplárnou vzorkou, akoby vybranou náhodou a zaujímavú filmovú reč. Vidor ale určite človek z davu už len vďaka svojmu krstnému menu a tomu, čo dokázal, nebol. Aj vďaka tomuto strhujúcemu a nie až tak prekvapivo nadčasovému filmu.(27.3.2013)

  • StaryMech
    ****

    Pozoruhodné scény ze života manželského, úsměvné, hořké, tragické, nadějeplné... Vzor pro de Sicu a mnohé další. V žonglujícím klaunovi (na cestě z ulice do žurnálu a zpátky) Vidor ztělesnil lesk a (hlavně) bídu kultury, do níž jeho pradědeček utekl z revolučního Maďarska. Pár vyčtených drbů : V newyorských ulicích se pro zvýšení věrohodnosti natáčelo i skrytými kamerami. Na svoji dobu neslýchaná byla účast tří černošských herců (z toho dvou s promluvou). Ženská polovina hlavní dvojice byla režisérova manželka; mužská - doposud statista - neunesla strmý úspěch, záhy se uchýlila k láhvi a v pětatřiceti se (chtě? nechtě?) utopila v řece Hudson.(13.2.2019)

  • corpsy
    *****

    Necelý rok po Murnaovom SUNRISE : A SONG OF TWO HUMAN prišla ďalšia realistická, emocionálna bomba, ktorá podobne rozpráva o nájdenej, stratenej a znovuzískanej láske a o každodenných ľudských strastiach a slastiach. Čo je zaujímavé, oba snímky bojovali v prvom ročníku cien Oscar, pričom SUNRISE si čo to odniesol. THE CROWD je umelecký skvost v najlepších tradíciách nemého filmu.(20.4.2017)

  • lamps
    ****

    Vystihnout ve 100 minutách všemožné emocionální stavy v soužití dvou mladých lidí není jednoduché a občas to taky lehce skřípe, ale velikost a úroveň téhle filmařiny to nijak neshazuje. Tempo je v první polovině úžasné a s postavami je nám dobře, aby se v druhé části výrazně zpomalilo a na diváka doléhaly objemné sociální a rodinné myšlenky. A přestože ona druhá půlka nedokázala držet mou pozornost soustavně, výsledné pocity jsou dostatečně silné a pozitivní. Ve dvacátých letech rozhodně nejlepší motivace do života, jakou si mohli Američané na filmovém plátně představit...(6.5.2018)

  • - Spoiler: King Vidor natočil devět různých konců, než bylo studio MGM spokojeno s dostatečně pozitivním vyzněním závěru filmu. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Režisér King Vidor natočil mnoho scén v ulicích New Yorku se skutečnými lidmi, nikoliv s komparzem. Ve filmu se tak objeví opravdové autobusy, vlaky a dokonce i skuteční dopravní policisté. V jedné scéně přikazuje policista někomu do kamery, aby šel k němu. Tento pokyn byl ve skutečnosti adresován právě režiséru Vidorovi a štábu policistou. Vidor poté zakomponoval tuto scénu do filmu. (Zdroj: ČSFD.cz)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace