poster

Ecce homo!

  • anglický

    The Crowd

Drama / Romantický

USA, 1928, 104 min

  • 113kw
    ****

    The Crowd - děj: muž, od mala přesvědčen, že je předurčen k úspěchu, ale nic moc pro to nedělá. V 21 odchází do New Yorku, místo studia zakládá rodinu, jedno dítě mu zemře pod koly auta. Důraz na specifika života jedince ve městě - odosobnění, sdílení prostoru s tisícem dalších lidí... atp. Muž končí jako středně úspěšný, vlastně šťastný, že má alespoň nějakou práci, manželku , dítě a přátele. Konec filmu je záběr na lidi sedící ve hledišti - zrcadlo nastavené publiku v kině ? Film s zajímavým scénářem - právě svou jednoduchostí. Z historického hlediska je zajímavým svědectvím doby. Zároveň můžeme pozorovat v určité rovině (jistě že ne třeba ve vybavení domácnosti :-) spoustu paralel se životem současných lidí - průměrnými příslušníky střední třídy. Pro uživatele http://www.csfd.cz/uzivatel/38598-wiliem/ : použití speciálního efektu, projekce na čelo hl.představitele - v kanceláři vidíme , že myslí na svou mrtvou dceru - právě to, je důvod proč se film objevuje mezi nejdůležitějšími filmy němé éry. Škoda, že není v CSFD mezi herci uveden taky nesmírně často obsazovaný Bert Roach, který ve filmu The Crowd vytvořil výraznou roli, nejvýraznější mužskou po hlavním představiteli.(4.1.2011)

  • kaylin
    ****

    Tohle je moje první setkání s mužem, který si říkal King Vidor. Změnil si jméno z původního Vidur na Vidor. ano, křestním byl skutečně King. Rodiče asi věděli, že z něj bude někdo známý a král filmový do jisté míry skutečně byl. Podle tohoto neskromného jména jsem si říkal, že to, co uvidím, bude epická podívaná anebo nějaká pořádná estráda, ale byl jsem překvapen. Tohle je celkem syrové drama o sebedestrukci jednoho člověka. Narodil se v Den nezávislosti, a to dokonce v roce 1900. Všichni mu předurčovali velké věci, a tak tomu věřil. Jen pro to nic nedělal. Film má naprosto skvělé scény, kdy hlavně ty obrovské uniformní místnosti jsou neskutečně depresivní, stejně tak i bezstarostnost hlavního hrdiny. Závěr je krásným dovětkem a pochopením originálního názvu filmu, což ale nebylo těžké pochopit dříve.(23.1.2014)

  • Wiliem
    ***

    Proč se tento snímek objevuje na předních místech těch nejlepších filmů němé éry je mi popravdě trochu záhadou. Film jehož příběh je naprosto obyčejný a vpravdě nedokázal jsem se příliš vcítit do osudů mladého páru natolik aby mě jejich osudy nenechávali vcelku chladným. Závěrečných slušných deset minut už sympatie k tomuto snímku příliš nezvednou. Existuje veliké množství mnohem lepších filmů z této doby. 65%.(8.11.2010)

  • Karlos80
    ****

    Hlavní postavou tohoto zajímavého snímku o jednom pádu a následném polorozkladu lidské duše je mladý Američan John Sims,který se po svatbě dostává do materiálních těžkostí a navíc je zcela zdrcen smrtí své malé dcerky. Film ale nakonec končí zajímavým happy endem : John se ženou navštíví cirkusové představení a oba se smějí. Jak ale pravý závěrečný titulek filmu : Co jiného jim zbývá? Krásná a vrcholná scéna filmu je ta kdy John (James Murray) stojí sám naprosto bezmocný uprostřed anonymního davu, kdy nekonečný zástup, složený možná s tisíců či miliónů podobných lidských osudů, se žene lhostejně a netečně kolem něho, kdy on má zavřené oči a ruce vztyčené na horu jako když se vzdává. Jeden z nejlepších a nejhodnotnějších Vidorových filmů, který určitě stojí za shlédnutí. Za krásnou kameru a za město měst New York za 5*.(27.7.2006)

  • lamps
    ****

    Vystihnout ve 100 minutách všemožné emocionální stavy v soužití dvou mladých lidí není jednoduché a občas to taky lehce skřípe, ale velikost a úroveň téhle filmařiny to nijak neshazuje. Tempo je v první polovině úžasné a s postavami je nám dobře, aby se v druhé části výrazně zpomalilo a na diváka doléhaly objemné sociální a rodinné myšlenky. A přestože ona druhá půlka nedokázala držet mou pozornost soustavně, výsledné pocity jsou dostatečně silné a pozitivní. Ve dvacátých letech rozhodně nejlepší motivace do života, jakou si mohli Američané na filmovém plátně představit...(6.5.2018)

  • - Režisér King Vidor natočil mnoho scén v ulicích New Yorku se skutečnými lidmi, nikoliv s komparzem. Ve filmu se tak objeví opravdové autobusy, vlaky a dokonce i skuteční dopravní policisté. V jedné scéně přikazuje policista někomu do kamery, aby šel k němu. Tento pokyn byl ve skutečnosti adresován právě režiséru Vidorovi a štábu policistou. Vidor poté zakomponoval tuto scénu do filmu. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Spoiler: King Vidor natočil devět různých konců, než bylo studio MGM spokojeno s dostatečně pozitivním vyzněním závěru filmu. (Zdroj: ČSFD.cz)