poster

Plážoví povaleči

  • Česko

    Plážoví flákači

    (festivalový název)
  • USA

    Beach Rats

  • Slovensko

    Flákači

  • Velká Británie

    Beach Rats

Drama

USA, 2017, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Disk
    *****

    Výborné drama s tématem dospívání v Brooklynu a potýkání se s toxickou maskulinitou, které české prostředí nejspíš moc neocení. Film výborným způsobem zachycuje tápání puberťáka, který se teprve hledá, ačkoli na první pohled má jasno. Režisérka Eliza Hittman odvedla skvělou práci s mladými neokoukanými tvářemi a je docela možné, že o Plážových flákačích ještě uslyšíme.(9.11.2017)

  • Aluska88
    ****

    Plážoví flákači v podstatě stojí na obsazení hlavního hrdiny v podání Harrise Dickinsona. Jeho osobě, činům a motivacím je věnována převážná část snímku. Vadilo mi však, že příběh se za celou dobu vlastně nikam příliš neposunul. Chyběla mi zde nějaká interakce s ostatními postavami. Zejména s kámoši z jeho party by to mohlo být docela zajímavé, kdyby se Eliza Hittman rozhodla zpracovat jeho vztah s kamarády. Mohl si něco začít s Nickem, jehož ztvárnil Frank Hakaj:) Ten potetovaný týpek byl fakt luxusní. I like him. Ale snímek je brán vlastně jako pohled do stereotypního života mladého kluka, jehož všední dny jsou vyplněny rutinou. Flákání po pláži, hulení s kamarády, párty a jednorázovky kdesi v parku s chlápkama z internetu. Pořád dokola. Nic se nezměnilo. Proto se Beach Rats ani nezabývaly nějakým hloubkovým rozborem postav z jeho party. Vše, co prožívají, je povrchní a vyprázdněné. Film je zpracován tak, aby ukázal, jak se takový člověk, který žije podobný život, může vyrovnávat se svou sexualitou. Tady nebyl prostor pro opravdové city, šlo zde jen o ukojení sexuálních potřeb. A Madeline Weinstein je rajcovní pusinka:)(31.3.2018)

  • Matty
    ***

    Eliza Hittman pokračuje v prozkoumání probouzející se teenagerské sexuality, se kterým začala ve svém debutu Skoro jako láska (2013), natočeném z pohledu dospívající dívky. Plážoví flákači mají konvenčnější strukturu, a pokud jste již viděli pár festivalových dramat tematizujících homosexualitu mladistvých, zřejmě vytušíte, jakým směrem se vyprávění bude ubírat. Také postavy příliš hladce zapadají do škatulek známých z amerických indie dramat. Film je nejpůsobivější, když nechává promlouvat mužská těla a tváře (v čemž má blízko ke tvorbě Claire Denis), snímaná lyricko-naturalistickou 16mm kamerou francouzské kameramanky Hélène Louvart (viz např. Zázraky Alice Rohrwacher). Jako studie mužských těl v pohybu je film podmanivější a inspirativnější než jako další komorní coming outové drama o potlačované sexuální touze. 70%(2.4.2018)

  • F.W.Colqhoun
    ***

    So what's your idea of romance? To bys holčičko neuhádla. Už je tomu nějaký pátek, kdy mohly být intruze queer tématiky do kinematografie hlavního proudu považovány za vzrušující. Příběhy o zakázaných láskách osob stejného pohlaví se tehdy jevily jako dobrý způsob, jak vytěžit z na hlínu vydlabaného žánru poslední zbytky autentické romantiky. Třeba v Brokeback Mountain, na kterou nechává Eliza Hittman vzpomenout symbolem ohňostrojů, to alespoň pro mě fungovalo skvěle. Dnes to chce něco víc a Beach Rats mají toho něco navíc dost málo. Trumfem je Harris Dickinson, který podává nečitelnost kluka, který v tom zatím neumí chodit, ale rychle se učí, velmi věrohodně. Potěší civilní, pseudo-dokumentární kamera a smysl pro dobrý close up, stejně jako všeobjímající filmová střídmost v barvách i způsobu vyprávění. Zbytek je s těmi všemi záběry mužských těl snímaných od krku dolů pro valnou část filmové publika trochu náročný. Zaplesala by snad i Leni Riefenstahl, která by si přes nácky a Masaje dokázala najít potěšení ve maskulinních kvalitách pouličních flákačů. Když se začne v poslední čtvrtině schylovat k čemusi, co naruší v podstatě šmírovací pásmo, věděl jsem, že zůstanu neukojen. Divácky, samozřejmě.(7.5.2018)

  • Anderton
    ***

    Príjemný americký indie pocitový film, ktorý by sa hodil viac do sekcie Americké nezávislé léto, ktorá kedysi bežala na čt2 a je mi za ňou smutno, než do kina. Film je kombináciou módnej vlny LBGT filmov, teen drámy a spomínaného klasického pocitového nezáviláka. A celkom to funguje...pokiaľ vyslovene nepotrebujete ku šťastiu skutočný konflikt. Hodinu sa myslím k niečomu podobnému aj schyľuje, ale Hittman nič príliš nevyhrotí, zároveň ale tak ani nič extra nevyrieši. Proste filmík o "nehotovom" chalaňovi a jeho relatívne bežných, respektíve nie až tak ojedinelých problémoch. Choroba otca, otravná mladšia sestra, hľadanie vlastnej identity...(17.4.2018)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 23. ledna 2017 na filmovém festivalu Sudance v USA. (Stoka)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace