poster

Axolotl Overkill

  • Německo

    Axolotl Overkill

  • Slovensko

    Axolotl Overkill

    (festivalový název)

Drama

Německo, 2017, 94 min

Režie:

Helene Hegemann

Předloha:

Helene Hegemann (kniha)

Scénář:

Helene Hegemann

Kamera:

Manuel Dacosse
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (20)

  • Dadel
    **

    Podle knihy Axolotl Roadkill. Německá puberťačka a její pohrdání dospělými, sex, drogy a další věci oblíbené mezi německými puberťačkami. Scény, kde se nemluví a jen hraje hudba - ****. Scény, kde se mluví - *. Bohužel mluvících scén je tam mnohem víc a jsou nesnesitelné. Prostě něco jako film Mami!(1.7.2017)

  • Renton
    ****

    52 MFF KV(2.7.2017)

  • JFL
    ****

    Film tak napěchovaný mladistvou energií, až rezignuje na cokoli jiného. Výsledkem je hyperafektovaný vír mládí s vším jeho vzdorem, namyšleností a egocentričností. Ostatně pávě sebestřednost představuje alfu a omegu "Axolotl Overkill", protože vyprávění nemá jinou logiku než, že se veškeré zdejší výjevy točí kolem hlavní hrdinky. Proto také film nikdy nepřichází s jakýmkoli ukotvujícím rámcem, který by konstatoval, jestli předkládané výjevy jsou realita, sny, fantazie či zbožná přání člověka dospívajícího v éře lifestylu a hypermediality. Na film i předlohu se nevyhnutelně lepí label kontroverze a provokace, který ale pouze konstatuje generační rozkol. Při tom život hlavní hrdinky, či jeho představa neilustruje apokalyptickou úroveň dnešní mládeže. Naopak ideálně ukazuje postoje a míru vztahu sebe vůči okolí, které jsou vlastní mládí v jakékoli době. Když "Axolotl Overkill" vztáhneme k současné dospívající generaci, tak lze vlastně říci, že pokud se takto vskutku vidí alespoň část mladé generace, je to pozitivní. Osvěžující je otevřený přístup k sexualitě bez tabu i démonizací a ignorace tradičních konceptů genderu a rodinného uspořádání. Hrdinka Mifti tak nevzdychá po nějakém klučinovi, ani neřeší dilema, jak si zařídit budoucnost, nýbrž si jen nezřízeně užívá, všeho, co jí svět či její představivost postaví do cesty. Pak je tu druhá strana mince, že je zpovykaná, rozmazlená, fraškovitá a díky zaopatřenosti zcela odtržená od sociálně existenčních ohledů života. Jenže to v základu je definicí jakékoli mladé generace.(14.7.2017)

  • Pepinec
    *

    Tuhle jsem byl s kamarádem na pivku a u vedlejšího stolu sedělo tohle: rosolovitý, upocený muž středního věku s fyzickou kondicí hrocha, a odérem čerstvě zatavené občanky zapáchající asi ženština, kterou podle všeho oblékala malířská paleta kibicovaná štětkou. Nebyli to otec a dcera, anebo o to horší, protože se u toho stolu nejdřív málem vojeli, pak sedli do hrochovy limuzíny a zmizeli. Pointa je v tom, že navzdory obalu to klidně můžou být ti nejvzdělanější a nejdobrosrdečnější knihy pod Sluncem, ale já po jejich etudě dostal leda tak chuť na další pivo a panáka. Bez sympatií to nejde, a to je případ i Axolotlu.(15.6.2017)

  • Mr. Lobo
    *****

    malá Velká nádhera - večírky a životní krize, vše doplněné hudbou, chaosem v narativu, ukázkou Berlína. Krása.(7.9.2017)

  • ancientone
    ****

    Keď máme 16 sme: pozérski, nekontrolovateľní, otravní, relatívne slobodní, nejasní, rozpoltení, občas zábavní, bezstarostní, zmätení... to všetko sa podarilo pretlmočiť do štruktúry filmu. Na ploche 90tich minút to nestíha byť tak otravné a neznesiteľné ako predloha. Kým belgická autorka Julia Ducournau sa (pravdepodobne) snažila o nekonvenčný, výstredný obraz dospievania, Helene Hegemann sa to podarilo. Bez krvi, bez mäsa, bez nechutností... za to naozaj excentricky a surovo.(17.9.2017)

  • hygienik
    **

    Nihlistické defilé priodené pseudofilzofickým pláštikom. Drogy, sex a depka. Surovosť navonok v kontraste s vnútornou nevyzretosťou. Jasna ako psychicky narušená hedonistka je super, ale hlavne obsahovo ide o jej dosiaľ najslabší film. Kamera bola v niektorých momentocch super.(16.7.2017)

  • blechy
    **

    Kdyz se zhulite, mozna neco pochopite :-))) ale je to fakt ujety...(16.6.2017)

  • Mr.KarlAdler
    ****

    Tenhle film pravděpodobně rozdělí, a vlastně už rozděluje, diváky na dvě strany. Jedni v něm vidí úžasnou nálož hořce podané zábavy a druzí směsici nesouvislých hysterických skečů a nesympatických postav. Jenže to je přesně ono – Axolotl Overkill je taková předimenzovaná výpověď o roztěkanosti a přepjatosti současné mladé generace. Jakkoliv je to do jisté míry manýristická snaha o děsnou jinakost (axolotlové, tučnáci, atd.), Miftiino extrémní prožívání si mě prostě získalo.(6.7.2017)

  • Fox85
    **

    Po cca třiceti minutách jsem se začal ošívat a čekal jsem na nějaký smysl nebo význam tohoto filmu. Nepodařilo se. Dvě * za pár scén, kde se nemluvilo a jenom pařilo - ty byly pěkně nasnímané a sestříhané(9.8.2017)

  • dubinak
    ****

    Z minulého roku ve Varech jsem si odnesla nejintenzivnější zážitek právě z německého drama hororu o dospívající dívce Der Nachtmahr, a tak už jen podobnost k tomuto filmu mě velmi nalákala. Axolotl Overkill je sice úplně jiná liga, nemůžu ale říct, že by byla nějak druhořadá. Naopak je to velice snaživé drama s prvky německého humoru a taky je to zajímavá sonda do duše a sexuálních preferencí jedné náctileté dívky, kterou sice hraje herečka, které bude třicet, ale přesto mi byla velmi sympatická a svou roli zahrála velmi atraktivně. Film je obecně plný množství zajímavých postav a ještě zajímavějších scén. Například k nejlepším podle mého patří taneční scéna, která podezřele připomíná klip na Chandelier. Nechybí ani malá vsuvka s ťapkajícím tučňákem. Film pojednává hlavně o divokosti, nespoutanosti, svobodě a nezávaznosti a každý si z něj může odnést, co uzná za vhodné. Ještě musím zmínit, že celé stopáži kralují všudypřítomné skvělé soundtracky, které vás opravdu budou nutit uvnitř tančit. KVIFF 2017(28.7.2017)

  • bararich8
    *

    Tento kousek je přesně ten důvod, proč nelézt na věci typu MFF KV, je totiž dost velká šance, že dostanete něco, co nemá hlavu, ani patu (čest výjimkám!). Mladá a očividně zcela vymetená holčina, se celou dobu potuluje po městě, svých kamarádech, kamarádkách lesbičkách, nechá se ojet taxikářem apod. Důvod je nejasný, prý jakési hledání sama sebe, nevím. Jednotlivé scény jsou jakési náhodné slepence, kdy se jednou po bytě batolí tučňák, jindy zase v lese pase jednorožec. Co tím chtěl autor říci?... Hvězdička za některé povedené dialogy s příjemným humorem.(11.7.2017)

  • Pulper
    **

    Film má dva klady. Hudbu a herecký výkon hlavní představitelky. Za každý jednu hvězdu. Filmů o puberťácích, alkoholu, drogách, deziluzi a hledání smyslu života existují mraky. A provokativní lesbické vztahy jsou už dávno překonané klišé.(22.6.2017)

  • neo93
    ****

    Velmi zajímavý, na jednu stranu, na druhou také docela zvláštní filmový zážitek, který jsem si odnesl z kina. Díky tomu, že jsem vůbec nevěděl, na co vlastně jdu (a to zásluhou Scaly naslepo), se jedná o pozoruhodný snímek, ačkoli bych na něj asi ani nešel, kdybych věděl, o co se jedná. Celou dobu sledujeme jednu mladou nespoutanou dívku Mifti, která si jednoduše užívá životu plnými doušky. Z vysoka kašle na školu, místo toho vymetá jeden bar za druhým, pije, kouří, užívá si drog a nezávazného sexu s muži i s ženami. S o poznání staršími ženami, které by ji mohli dělat matku, se snaží udržovat určitý poměr, což se jí ale také příliš nedaří. Ještě do poloviny snímku jsem očekával nějaký zvrat, moment, který posune film do hlubší dramatičtější roviny, což se ale bohužel nestalo. A proto film pokračuje v nastoleném tempu až do konce. A když se na scéně objeví např. lamy či také roztomilý tučňák, neočekáváte od filmu již nic navíc. Přestože film nemá žádný přesah a zobrazuje pouze to, co zobrazuje, se jedná o kvalitně natočené dílo se skvělou hudbou, tak i pohlednou hlavní představitelkou.(25.6.2017)

  • KillerZeli
    **

    Závěrečná scéna nevystihuje hlavní hrdinku, ale celý film jako takový.(13.7.2017)

  • Anteia
    ****

    Přišlo mi to jako hrozný patos brzy po projekci, ale pak se to pěkně v hlavě rozložilo a paráda, tyjo.(27.9.2017)

  • existimi
    *

    Co tím chtěl autor říci? Tak to fakt nevím ...(1.7.2017)

  • Hans_z
    *

    16 letý spratek bohatýho tatínka který nechce chodit do školy, šuká s tureckým taxikářem a neví co se životem. Název filmu stejně random jako celej film. Když na půl hodiny usnete, tak o nic nepřijdete(2.7.2017)

  • black8
    ****

    Príbeh adolescentky, ktorá žije v prostredí, kde starostlivosť o ňu stojí viac-menej na jej v mnohých ohľadoch nevyspelej sestre. Film okrem zdanlivo beznádejnej situácie ponúka pohľad na osamelosť, povrchnosť vzťahov a boj v podobe rebélie, ktorá je východiskom z bezútešnej situácie pre mladú hrdinku. Žiaľ, aj počiatočná nádej, ktorú zdanlivo predstavuje nová kamarátka, psychicky nestabilná herecká hviezdička, sa ukáže ako márna. Napriek tomu vnímam ako leitmotív tohto film cestu za vnútorným vyslobodením, ktorá prichádza v podobe ukončenia zhubného vzťahu so staršou ženou, ktorá mladé dievča z pozície moci zneužíva. Tento krok síce nevyrieši všetko, ale je to možno práve ten dôležitý prvý krok k sebaurčeniu. Napriek ťaživej téme sa nájdu aj komické situácie a aj hudobne film poteší.(29.10.2017)

  • crap
    *

    Blbina.. totálně na sebe nenavazující slátanina snažící se docílit nějakého celistvého uměleckého puncu, bohužel bez jakéhokoli souvisejícího kontextu či smyslu. Vlastně ani nevím o co se zde ta mladá režisérka pokoušela (?) Fascinovat? Šokovat? Zprostředkovat nám jakési surreální pojetí života 16ti leté, nevyrovnané, neustále si stežující berlínské puberťačky(bezostyšného fracka)? Jejdamane (oči v sloup).. tohle snad nikoho z nás ani nezajímá. Přišlo mi to celé jako velmi odlehčená pohádka inspirující se nečím jako zromantizovaným hybridem Trainspotting a My děti ze stanice Zoo. Jednu * má Helene za to, že je fakt ještě mladá, ale pokud chce dál točit, měla by nakoukat ještě spoustu filmů.(9.8.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace