poster

...a spravedlnost pro všechny

  • USA

    ...And Justice for All

  • slovenský

    ...a spravodlivosť pre všetkých

Drama / Thriller / Krimi

USA, 1979, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    ****

    Kde jsou ty doby, kdy si Al Pacino vybíral filmy, které měly mnoho co říct... And Justice for All patří mezi ně, mezi tu výpověď o Americe před 30ceti lety, kterou si dneska pod vším pozlátkem těžko uvědomuje. Příběh samotný je spíše skládankou střípků, upozorňujících na extrémní povahu paradoxů vznikajících v americkém soudním systému, postupech a především, lidech. Konfrontace "co je správné" a "co je podle zákona" je v závěru dobře vygradovaná a jen mě napadá otázka, kdo je v tomhle filmu při smyslech? Každý je tu symbolem.(19.12.2011)

  • Madsbender
    ****

    „Prisahám vernosť vlajke Spojených štátov amerických a republike, ktorú predstavuje (symbolizuje): jednému nedeliteľnému národu, pred Bohom, v slobode a spravodlivosti pre všetkých.“ Absurdnosť amerického justičného systému ako kriticko-satyrická mozaika práva a spravodlivosti, zločinu a korupcie v priamom zosobnení cez postavy. Spravodlivosť pre všetkých, spravodlivosť pre jednotlivca. Nespravodlivosť v prospech právneho víťazstva a morálnej prehry. Nebyť tak ostrého výsmechu a štipľavého humoru, jednalo by sa o viac menej klasickú drámu zo súdnej siene len s mierne silnejším psychologicko-depresívnejším vyznením. 39-ročný Al Pacino už vie, kam sa bude jeho herecká kariéra uberať, a prestavuje jeden zo svojich výkonov kategórie vysoký štandard. Miestami som nevedel, či sa mám smiať, alebo plakať. Len škoda otvoreného konca (tu sa naskytá otázka - mal by takýto proces vôbec koniec?). Scenár: Valerie Curtin, Barry Levinson. 80%(13.4.2014)

  • StarsFan
    *****

    Příběh o muži, který se zamiloval do práva a rozhodl se ho bránit za každou cenu. Příběh právníka, kterému jako jednomu z mála nešlo o peníze, ale o to, že "to jsou lidi." Příběh soudce se sklony k sebevraždě. Příběh o americkém justičním systému, kde řada chudáků trpí, zatímco bohatí na něm vydělávají. Drama, thriller, komedie, krimi, satira, vlastně cokoliv chcete. Pacino svojí rolí doslova žije, takže mu na konci dokážete spolehlivě věřit ty slzy v očích. Something really wrong is going on here... Jedna z nejúžasnějších filmových one-man-show scén v jednom z nejlepších právnických filmů. (Momentálně mě sice lepší nenapadá, ale nechávám si otevřená zadní vrátka.)(19.7.2007)

  • Big Bear
    ***

    Status obhájce mi vždycky připadal podivný. Pokud hájil právo oběti, bylo vše jasné. Ale proč proboha někdo vysekává před soudem zločince z pout spravedlivého trestu? Zmírňuje ho nebo dokonce zařídí jeho propuštění?! Toto je právo? Ano je a bylo to tak už za starých Římanů. Film se snaží bližší optikou diváka seznámit s tím podivným prostředím zločinců, soudních dvorů, obhájců, žalobců a soudců.Kamera mezi nimi zvídavě poletuje a neukazuje nic jiného než že i tito jedinci v jejichž rukou jsou osudy mnohých jsou také jen lidmi. Každého to zvláštní prostředí nějak stravuje, ale každého jiným způsobem. Někdo jde tvrdě za svojí kariérou a pracuje bez výčitek jako stroj, jiný soucítí s obžalovanými. Vždyť jsou to ja řekl Al - také jen ubohé lidské bytosti. A právě na těchto obhájcích s charaktery a svědomím si psychika vybírá největší daň jak divák posléze uvidí. Film byl celkem zajímavý, ale smrděl sedmdesátkami. To ode mne není žádná nadávka, sedmdesátky mám rád, ale kromě Ala mi nějak extra nesedl a bez něj by to bylo o ničem. Nejsvělejší byla jeho závěrečná řeč, kdy dokonale popsal celý ten systém točící se kolem pravdy a spravedlnosti. Bohužel každý trochu zralejší musí u konce uznat, že takhle to může skončit jedině ve filmu, nikoliv však v reálném životě. Balancuji nad hodnocením jak porota nad nepřesvědčivými důkazy a nakonec dávám jen za tři kompromitující fotografie. * * *(30.3.2016)

  • cheyene
    ****

    Soudní dramata mám rád a popravdě před zhlédnutím tohoto filmu bych si moc nedovedl představit mladého Al Pacina v roli právníka, byť ho považuji za skvělého herce. A spravedlnost pro všechny stojí na jeho hereckém umění, ale také výborném příběhu, který sice nepředstavuje naprostý vrchol subžánru, ale rozhodně nenudí a potěší ukázka toho, jak může osud klientů ovlivnit právníkovo chování a psychiku. Zároveň je tu nastaveno zrcadlo počínání soudců a jejich charakteru. Závěrečný proslov, resp. úvodní řeč k procesu, Arthura Kirklanda byl vynikající a tvoří dokonalou tečku za uplynulým snímkem.(6.7.2014)

  • - Scény súdnych sieni a vnútra súdu boli natočené v interiéri Baltimorskej Circuit Court budovy na Calvert Street a exteriéry sa natáčali v budove War Memorial Building na Gay Street. (Spilvo)

  • - Druhý film, za ktorý bol Al Pacino (Arthur Kirkland) nominovaný na Oscara za najlepší mužský výkon, kde hral po boku svojho učiteľa herectva Lee Strasberg. Prvýkrát to bolo vo filme Krstný otec 2 (1974). (Spilvo)

  • - Ve scéně v 46. minutě, kdy právník Arthur (Al Pacino) letí v helikoptéře se soucem (Jack Warden), má na sobě Arthur na začátku scény semišové sako se čtyřmi knoflíky na rukávu, ale později během letu má manšestrové sako stejné barvy se třemi knoflíky na rukávu. (Kirman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace