poster

Přízrak (festivalový název)

  • USA

    A Ghost Story

  • Velká Británie

    A Ghost Story

Drama / Fantasy / Romantický / Poetický

USA, 2017, 92 min

Režie:

David Lowery

Scénář:

David Lowery

Hudba:

Daniel Hart
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (80)

  • POMO
    ***

    Moc pekný motív vernosti, vytrvalosti a osamelosti duchov, fixovaných na milovanú osobu a miesto domova. Ale potenciál zaujímavej filozofickej meditačky sa nakoniec rozplynie vo "festivalový nonsens", ktorého význam vám nevysvetlí ani jeho tvorca. Film začína ako krehká romanca a cez náznaky mysterióznej duchariny skĺzne do existenciálnej levitácie s nezmyselne prekombinovaným dianím a neuspokojivým záverom. Dlhé zábery (väčšinou statické), formát 4:3 s minimalistickou výpravou, minimum slov a prehršeľ skvelej atmosféry.(2.7.2017)

  • Tsunami_X
    *****

    Ať žijí američtí duchové, bílá prostěradla, starousedlíci, pětiminutové jezení koláče a ticho. Super low budget indíčko, které mě naprosto rozložilo. Třikrát během projekce. Trikovou scénu od Wety si budu pamatovat asi do konce života.(5.3.2017)

  • T2
    *

    Rozpočet $100,000Tržby USA $1,596,371Tržby Celosvetovo $1,888,000▐ Myšlienka stvoriť takéto niečo "duchárske" tajomné nebola zlá ale v konečnom výsledku je to strašne nehybné, chladné, artové. /20%/(28.10.2017)

  • Marigold
    odpad!

    Most annoying things in American indie (ultimate anthology).(2.7.2017)

  • Radek99
    ****

    O tom se nedá napsat nic jiného, než že je to opravdu krásná, originální a umělecky pojatá duchařinka, poslední dobou velmi populární odrůda amerického nezávislého filmu... Téměř statické záběry, velmi pomalá dynamika, originální ořez obrazu, vynikající ruchy vytvářející atmosféru, skvělá hudba, opravdu hodně komorní vyznění... Filmový minimalismus, kde v podstatě stačí pár prostěradel, jeden dům, dva herci, trocha komparzu a originální koncept, aby se dostavil silný divácký zážitek. Silný autorský film, který mne oslovil víc než předchozí Loweryho snímky. A House Story. A Love Story. A Ghost Story...(13.10.2017)

  • Rob Roy
    *****

    Zásah.(20.9.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Hezké malé nic. Neříká to moc nového, neříká to ani moc starého (ona je tak smutná! on je pořád tady! ona jde dál a on ne!), jen se to oddává záběrům na zvlněné prostěradlo, což je rozhodně vděčné a efektní. Umím si představit, že tomu někdo legitimně propadne, i když mě tenhle gimmick nevtáhnul. Rozhodně ale ok film.(23.9.2017)

  • Rimsy
    *****

    Na konci roku u mě bude Přízrak mezi nejlepšími filmy, to je vlastně jisté už teď. Komorní příběh o duchovi, truchlící manželce, geniu loci a lásce, pro kterou čas nic neznamená, je natočen velmi svébytným způsobem, takže je třeba k němu přistupovat opatrně. Ale velkou krásu v sobě prostě má.(16.8.2017)

  • Kaka
    ***

    Interstellar v prostěradle a bez vesmíru.(26.9.2017)

  • castor
    ***

    Režisér a scénárista David Lowery je úkaz. Je evidentní, že před jeho barákem nebudou fanoušci s transparenty vyřvávat, kdy natočí zase něco dalšího. Jeho vizuálně podmanivé kousky jsou totiž extrémně pomalé, hodně meditativní a nepříliš dějové. Forma prostě vládne. A stejně jako nebyl schopný posunout na jakýkoliv vyšší umělecký level svůj Ain't Them Bodies Saints, ani tentokrát to neklaplo. S postavami se nelze ztotožnit, atmosféru přebijí ambice, kterým neporozumí každý. Možná ani tvůrci. Rooney truchlí, Casey totiž nezvládl řízení. Byli manželé, milovali se, občas slyšeli podivné zvuky v domě. Nyní ona oddaně trpí (a přejídá se koláčem), on je duch bez možnosti ovlivnit fyzický svět. Příběhové zvláštnosti mi dvakrát nesedli, možná by to chtělo další projekci. Jenže se obávám, že druhou šanci téhle „duchařině“ v nejbližších letech nedám.(26.9.2017)

  • FlyBoy
    ****

    [SFF 2017, Sydney](18.6.2017)

  • Xmilden
    odpad!

    Podobné filmy určitě netočí kvůli divákovi jako jsem já. Snímek šel zcela mimo mě. 10% za člověka co byl více než 2/3 snímku schovaný pod prostěradlem.(29.9.2017)

  • Psychor
    *

    Jakožto zdejší hororový expert jsem byl konsternován skutečností, že festivalový snímek s názvem Ghost Story zcela unikl mé odborné pozornosti. Předprojekční analýza naštěstí přinesla úlevný výdech, jelikož se ukázalo, že film kromě již zmíněného šálivého označení a obdobně matoucího posteru zcela postrádá jakékoliv hororové ambice. Nepočítám-li tedy ojedinělé pokusy o naivní hororové vstupy, kterými režisér necitlivě a nanejvýš zbytečně zasahuje do meditativního ladění snímku. Ghost Story doplácí zejména na předstíranou hloubku scénáře. Zdánlivě interesantní sonda do bardického stavu bytí a snaha o zobrazení lidského osudu v rámci buddhistické koncepce marnosti a pomíjivosti velmi rychle zabředne do obyčejné plané filozofie, na kterou se spolehlivě nachytá početná komunita místních rádobyintelektuálů typu Šmouly Koumáka.(25.9.2017)

  • misterz
    ****

    Málo slov, no napriek tomu snímok toho povie veľmi veľa... O smútku zo straty milovanej osoby, večnom kolobehu a neúprosnosti času... Priznám sa, trocha som sa zľakol toho žánrového zaradenia poetický, no moje obavy boli zbytočné, a to aj napriek extrémnej uťahanosti snímku. Zvláštnym spôsobom to na mňa zapôsobilo, tak silne, že nad niektorými scénami som ešte dlho po skončení filmu premýšľal. Skrátka, taká filozofia bez slov, možno niečo o čo sa z časti pokúša aj Malick, no u neho mi to akosi nešmakuje. Slušný nadpriemer. 80/100(15.10.2017)

  • sochoking
    ****

    Will Oldham vykecával strašnú dieru do hlavy s tými existenčnými kecami na párty. Každú chvíľu som očakával, že mu niekto treskne po tej jeho plešatej papuli! Bohužial, nestalo sa tak.(22.9.2017)

  • kingik
    ***

    Jen si tak trochu umřít. Vrátit se v podobě ducha pod prostěradlem, mít dostatečně vystřižené otvory pro oči, což mě ještě za života naučili v kroužku "ábíčkářů", zkontrolovat, zda mé bývalé "buchtě" i po mém odchodu chutná buchta, nejlépe ji pozorovat, jak se jí v jednom nepřerušeném záběru po dobu pěti minut cpe a pak učinit reklamaci s účtenkou EE(T), že prací prášek nevypral mé prostěradlo doběla. A až dostanu účet za elektřinu a telefon, kterým otravují i po smrti účastníka, bezprostředně po zjištění nezaplatitelné cifry se ihned vypařím, a to doslova, takže ze mě zůstane pro exekutory jen to špinavé prostěradlo. A kde nic není, ani smrt nebere. A pomíjivost všeho je mrcha. Chápu smíšené reakce diváků, film je to vskutku bizarní, absolutně žánrově nezařaditelný, nedá se dokonale vstřebat, i když milujete Caseyho Afflecka. A po jeho skončení si jen těžko řeknete, že to byl dobrý film. Spíše budete civět do prázdna a rychle hledat film, který ve vás oživí lásku k životu, zažene chmury a hlavně bude se v něm trochu víc mluvit i konat. Těžko říct, co na tomhle námětu oslovilo Caseyho. Film má určitě dost zvláštní pojetí, je neskutečně pomalý, art(ritida) jak kanec, tolik kompozičních veletočů už hned tak neuzřím. Je zde spousta scén, ze kterých mrazí, pokud si je dáme do správné souvislosti. Jenže je zde nemálo pasáží, které působí solidně onanisticky. Atmosféra originální. Děj se dá shrnout tak, že ústřední hrdina byl za života hudebník, měl osudovou autonehodu, po níž se vrací do svého domu za svojí milovanou coby neviditelný přízrak. A pak se ploužíme s přízrakem různými prostory a dimenzemi, potkáme kamaráda "prostěradláka", až je to všechno moc předimenzované. Role ducha je snem všech Alzheimerem stižených herců, text prakticky žádný, režisér vám jen kyne, že máte cestu volnou, takže se nemůže stát, že o nadbytečnou látku pod nohama klopýtnete. Jen jsem ne úplně zdárně pochopil, jestli pod prostěradlem je jen jakýsi mlžný opar, nebo oživlé tělo. V některých záběrech bylo vidět prosvítající paže. Možná chyba ve filmu, možná jsem to jen blbě pochopil. Spojení Casey Affleck a Rooney Mara je celkem fajn. David Lowery samozřejmě nenatočil žádného Ducha 2, je mylné si film pouštět s tím, že to bude něco ve stylu "duchařiny" s Paťem Swayzem. Tak to ani omylem. I když je tam téma lásky po smrti, duch hází předměty, je to zásadně odlišné a velmi pochmurné a zcela neradostné dílo, které si musí najít svého diváka, aby bylo ve své složitosti náležitě pochopeno. I přes mnohé úžasné a nevídané zvláštnosti se přes náročnost látky nebude snadné dostat. Podotýkám, že něco tak neobvyklého jsem už dlouho neviděl. A taky to už vidět nepotřebuji. Formát 4:3, ve kterém je film natočen, je otřesná technická pitomost. 5/10(21.10.2017)

  • bassator
    *

    Shit ne hit festivalu!!! Zde by nepomohlo ani deset Afflecků na dnešním velkolepém uvedeni...(2.7.2017)

  • WillBlake
    ****

    Bavilo mě, jak tenhle příběh zacházel s časem, příliš mě nebavil Oldham (ne, že by se film bez jeho camea obešel). K absolutnímu zážitku by mi pak asi pomohlo nevidět snímek Finisterrae. Jinak krása a doják jak sviňa.(23.9.2017)

  • Bachy
    *****

    Vono, jak se správně postavit k týhle americký indiepóze, která splaskne jak bubák při sebemenším zkoumání? A póza je asi to slovo, které čiší odevšud. Lowery si vzal pozérskej formát, narval tam citát Woolfové, zatlačil na hudbu, aby tekly emoce, manýristicky označil hlavní postavy jedním písmenem, provedl nás dopředu i dozadu časem, aby jako bylo jasné, že to má přesahy a pak celý svůj film vysvětlil v monologu mouder jednoho sarkastointelektuála. A já tomu dám plno a nejvíc, protože mě to hrozně vzalo. Rozklíčuj si to, jak chceš. Jsem uvnitř plnej manýry a navenek vobyčejnej sarkastointelektuál. Ten film je důležitej a pomohl mi.(13.7.2017)

  • AppleCore
    *****

    Minimalistický nekonvenční drama plný dlouhých frustrujících záběrů, který ale jak plyne ku svýmu konci, zarývá se hlouběji a hlouběji pod kůži, přičemž finále z vás vystřelí duši a provede napříč časem a prostorem! (nic pro ignoranty, ani pro komerčně orientovanýho diváka)(19.9.2017)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace