poster

The Snare

  • USA

    The Snare

Horor / Thriller

Velká Británie, 2017, 90 min

Režie:

C.A. Cooper

Scénář:

C.A. Cooper

Producenti:

C.A. Cooper
(další profese)
  • Psychor
    ***

    Výsledek není vyloženě nejhorší, leč metodu práce debutujícího režiséra C.A. Coopera lze považovat za přímo odstrašující. Jakožto zdejší hororový expert jsem si totiž nemohl nepovšimnout samoúčelnosti, kterou je tento horor doslova prosycen. Vsadil bych ruku na to, že se C.A Cooper před natáčením podíval na Kubrickův geniální Shining a rozhodl se ze snímku Snare vytvořit jeho zdánlivě nenápadnou kopii. Jenže když dva dělají totéž, není to totéž. Rozdílnou hororovou úroveň pochopitelně ani nemá cenu zmiňovat. Snare zaostává ve všech ohledech. Jenže C.A Cooper se nechytá ani dále a evidentně vůbec nechápe, že Kubrick s vědomým divákem zcela záměrně komunikuje na hlubší úrovni prostřednictvím skryté symboliky, která neposkytuje prostor pro vlastní interpretaci. Ohyzdná stará žena v pokoji 237 = přistání Američanů na Měsíci je podvrh. Buď onu zprávu divák vidí, či nikoliv. Nic mezi tím neexistuje. Naopak symbolická rovina v Cooperově podání zaujme leda tak svou trivialitou. Divákovi nabídne výjev ohyzdné staré ženy, který zde není ničím více, než výjevem staré ženy náhodně zasazeným do příběhu. A můžete o tom meditovat klidně hodiny. Díky systematickému vršení těchto scén se mu sice podařilo vytvořit uspokojivou atmosféru zmatení a vyvolat v divákovi pocit nepohodlnosti, ale po scénáristické stránce se jedná o naprostý nesmysl... který přesto stojí za vidění. Tři hvězdy.(7.1.2017)

  • Marceloo
    ***

    Traja priatelia prichádzajú do bytu, ktorý patrí otcovi jednej ženy z ich skupiny, ale nikto o ich výlete netuší. To sa im však stáva osudným, pretože po prvej noci zistia, že výťah, ktorý je jedinou prístupovou cestou k ich bytu, je nefunkčný. Keďže nefungujú ani ich telefóny, ocitnú sa v problémoch. Po dlhých dňoch bez pomoci prichádza vyčerpanie, smäd a nepríjemné zjavy, ktoré robia z výletníkov väzňov v byte, z ktorého nevedie žiadna bezpečná cesta von. - O tomto projekte som zistil asi pred dvoma týždňami, pretože sa objavil v niekolkých rebríčkoch očakávaných hororov roku 2017. Trochu som si písal s režisérom a vyzerá byť úplne v pohode, takže som bol zvedavý na jeho prvý celovečerný horor. Samozrejme ide o velmi lacnú záležitosť, ale oceňujem viditelnú snahu o viac ako len jednoduchý projekt. Niektoré výjavy pôsobia nepríjemne, a to hlavne tie so sexuálnym zneužívaním. Charaktery boli napísané pre tento druh hororu zaujímavo, ale horšie to už bolo s hereckým obsadením. To sa snažilo, ale bolo vidieť, že hercom ešte chýbajú skúsenosti, ktoré sú pri hororoch s takouto hlbšou tématikou potrebné. Ako poslednú musím pochváliť ešte kameru, ktorá snímala pekné a dlhé zábery medzi jednotlivými miestnosťami, a keďže si takéto veci väčšinou nevšímam a tu sa mi to páčilo, považujem to za plusové body.(6.1.2017)

  • kingik
    ***

    Kubrick by se zaradoval, že se v roce 2017 nějaký filmař zabývá opuštěným bytovým komplexem, sloužícím něco jako sezónní hotel u moře, patřící otci jedné z výletnic, v němž může dojít od halucinogenních stavů, přes vynucený sex až po kanibalismus. Tři přátelé, jeden mladík a dvě slečny, se do jednoho z takových komplexů tajně vydají, absolutně netušíc, k čemu zde zanedlouho dojde. Jisté mají jen to, že přišli v lichém počtu a vrátí se ve zredukovaném lichém počtu. Ovšem na někoho padne depka, panické stavy, podepíše se to na vzhledu, přičemž od chvíle, kdy všichni tři byli zanedbaní, se film solidně rozjel. Ne že by to všechno předtím byla jen čirá nuda, ovšem vymezené prostory horního patra budovy, v němž trio účastníků pobytu uvázlo, byly poměrně jen kulisou pro bludy, vidiny a zhmotněné noční můry, nepřišel jsem na to, proč v černobílém provedení. Film se odehrával většinou ve dne, což bylo fajn. Postupně se dialogy zredukovaly na minimum, až prakticky odpadly úplně. Divák se tak dostal k uvězněnému triu blíž, určitě mu začalo bzučet v hlavě, čehož chtěl debutující britský režisér C.A.Cooper docílit. Vypadá to u něj na derniéru, není mně známo, že by chystal nějaký další projekt. Ve svém debutu si nevedl nejhůř, přidal artový nádech, vyvážený dávkou nechutností, padal i do céčkových peřejí. Radši si ani nezvykejte na dvě slečny, které mají v první polovině atraktivní vzhled, jejich přitažlivost je jim posléze odebrána, takže byste se jich dotkli leda klackem, jak byly zanedbané. Došla voda, jídlo, nedobrý psychický stav, to vše mělo za následek jejich odpudivost. Vyústění filmu nemá žádnou mimořádnou pointu, pokud ano, nepochopil jsem ji dostatečně. Alice si vedla deník, zapisovala si do něj svá duševní rozpoložení i trauma ze svého otce, co ji (patrně) sexuálně zneužíval. S jejími psychickými stavy (pravděpodobně) souviselo i celkové závěrečné pochopení filmu. Britské horory se dost často něčím odlišují, i tenhle takový je. Není ale v globálu zajímavě natočen, i když jsem to čekal podstatně horší. Z filmu je cítit prachmizerný rozpočet. Nakonec jej ani není nutně extra zatracovat. Atmosféricky je na tom ideálně. 6/10(16.3.2017)

  • MickeyStuma
    *****

    Tři přátelé uvězněni v bytě bytového domu vysoko v patře někde na pobřeží, kde jsou nuceni čelit paranormálním jevům. Námět sice neoriginální, ale s takovouto vizualitou přeci jen poněkud odlišný. Byť to na hororový žánr zní podivně, tady se směle fušuje do umění. A velice dobře. Atmosféra strachu, zoufalství, psychologických změn a neokázalého tajemství se buduje postupně se všemi aspekty s tím spojené. Ani o tzv. ponorkovou nemoc není nouze. Napětí se tak zvyšuje pomalu a pomáhají k tomu hlavně obrazové výjevy, které mohou být pro mnohé diváky složitější k pochopení, co nám to má vlastně říci. A tak se dá tento snímek netypicky považovat za film pro náročnější diváky. Průběh děje je skutečně velice pomalý, avšak atmosfericky silný se skvělými hereckými výkony, velice dobrou hororovou a kupodivu uměleckou kamerou, budování již zmíněného napětí a vůbec vizuálně ohromující. Suma sumárum, jedná se o nízkorozpočtový film, který bohužel není pro každého. Ne všichni to dokáží správně uchopit a vytvořit si tak úsudek o konceptu snímku.(14.1.2017)

  • SOLOM.
    **

    Od filmu s tak nízkým hodnocením napříč celým internetem jsem si opravdu nic nesliboval, no a jak se ukázalo, udělal jsem jen a jen dobře. C.A. Cooper bude muset na sobě ještě hodně zamakat, než odhodí svůj zelenáčský grindák a přestane se tahat při psaní scénáře „za šulínka“. Sice se během tohoto filmu snažil v nejednom divákovi vzbudit dojem, že tomu tak není, ale debily ať si dělá z někoho jiného. Přišlo mi, jakoby snad ani sám nevěděl, co chtěl vlastně točit. Zřejmě si všichni hned ze startu pořádně zahulili (on, herci, štáb, no prostě všichni na place) a tento stav přikrmovali po celou dobu natáčení. Viditelně se Cooper nechal inspirovat, kde se dalo, ale jaksi mu nedošlo, že by to celé do sebe mělo alespoň na konci „trochu“ zapadnout, když už navařil tak těžko stravitelný guláš. Ona kombinace halucinací, lehce perverzních prvků, magoření a tuposti by se snad i dala z vypětím všech sil lépe přežvýkat, jen kdyby tu netajtrlíkovaly tak debilní postavy a hlavně ty jednotlivé dialogy nebyli tak dementní, až jsem se u toho málem unudil k smrti. Jako ono bylo pěkné, že hned ze začátku tu máme trochu té nahoty, opuštěný činžák, dům pod střechou, výtah co přestane fungovat a nedostatek žrádla a vody – jenže co z toho, když to tvůrce vyplnil zoufalými kecy o hovnech, menstruaci a kuřbě vlastního fotra. Navíc naše trojice byla tak tupá, že jsem jim přál, aby pochcípali hned po příjezdu. Tohle měl být survival film? O něco lepší už to bylo s těmi halucinacemi – můrami, kterými trpěla Alice, jenže tady jsem zas postrádal propracovanější atmosféru. Náznaky zlepšení jsem sice pocítil a to je také jeden z důvodů proč tento film nezařadím mezi totální odpad, ale pro mé uspokojení toho bylo zoufale málo. Jedno gradující znásilnění a podpatek v hlavě to už z podprůměru nevytrhne. Jinak to totiž byla nuda a nikdy více už to vidět znovu nepotřebuju. 30%(31.12.2017)