Režie:
Norman JewisonKamera:
Douglas SlocombeHudba:
Andrew Lloyd WebberHrají:
Ted Neeley, Carl Anderson, Yvonne Elliman, Barry Dennen, Larry Marshall, Josh Mostel, Paul Thomas, Pi Douglass, Robert LuPone, Richard Molinare (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Legendární filmové zpracování světoznámého muzikálu v režii Normana Jewisona. Rocková opera vypráví z pohledu Jidáše Iškariotského, příběh posledních sedmi dnů života JEŽÍŠE KRISTA - od jeho příchodu do Jeruzaléma až do ukřižování. Ambiciózní a mimořádně finančně náročný filmový projekt vznikal v exterierech přímo v Izraeli. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (241)
Na muzikály bych sice rád chodil, ale na filmovém plátně je nemusím. Viděl jsem jich pramálo a asi jich ani hodně neuvidím. Když se ve filmu celou dobu zpívá, leze mi to na mozek a obtěžuje mě to. Zde jsem se ale setkal s vyjímkou. Jesus Christ Superstar je takový úlet, že nad tím zůstavá až rozum stát. Přirodní ukáz, ale velmi zajímavý experiment. Trošku mě to šokoval, jak je možná na těchto slovech znát. Ale zároveň se mi to i velmi líbilo. Ukázka toho kam je schopna dojít tvůrčí fantazie. Písničky jsou vážně fantastické, zní ze všech stran a rozhodně je škoda, že někteří zpěváci spíše kvičí. Pouze kazí ten náboj. Toto se týká především představitele Ježíše, kterému chybí charisma a především hudební talent. Vříská jak hysterická ženská a úplně haní výborně napsanou hudbu. Jinak třeba Jidáš, zpíval dobře a jeho pěvecké vystupy patří k těm nejlepším. Absolutním favoritem je ale číslo Herodese v brýlich. To je skutečně velmi dobře napsáno i podáno. Ale neberte to tak vážně. Pokud nějaký herec neumí zpívat, ruší to díky jinak výborné hudbě jen polovičně. Jinak ten nápad, že si hipíci hrajou umučení Krista by mohl zpočátku vyvolat nedůvěryhodné pocity. Ale pak zjistíte, že je to famózní úmělecký nápad. Všechno to je prostě servírováno s nadhledem. V Jeruzalémě prodávají pračky, Herodes má sluneční brýle, na Jidáše útočí tanky, na nebi lítají vrtulníky a tak dále. Tyto na první pohled bizarní věci, které spíš děsí ve výsledku dotvářejí úžasné úmělecké dílo. Mňam! ()
Ako má vizerať muzikál na plátne? Takto. Jesus Christ Superstar je pre mňa absolútna jednička, nekomporomisne poráža velinkánov ako West Side Story alebo My Fair Lady, ajkeď sa v hudobnom žánre nezhodujú. A možno práve preto u mňa vyhráva príbeh Ježiša, pretože napriek háklivej téme má guľe čo sa týka hudby i tanca. Modern Jazz Dance bol pre zformovanie pocitov ten najdokonalejší výber pohybového ztvárnenia. Na jednej karte môžem spomenúť aj nové spracovanie z roku 2000, kde je príbeh spracovaný - risknem to: ešte viac dynamicky. Prvé je ale stále prvé :) ()
Někde jsem se dočetla, že Andrew Lloyd Webber se distancuje od tohoto zpracování jeho Broadwayského muzikálu a že ho považuje za jednu z nejhorších adaptací vůbec. Já s tím ale nemůžu souhlasit. Hudbě samozřejmě není co vytknout, interpreti jsou opravdu dobří. Nápady na zpracování z trochu jiného úhlu pohledu mi zde opravdu skvěle sedí - co asi můžu říct na tanky a letadla ve starověku, kněze na lešení a s "kalkulačkou" na prsou, černého Jidáše ... To se buď může přímo hnusit, a nebo z toho můžete být nadšení a brát to s nadhledem (což bylo zřejmě zamýšleno). Já ale patřím k té druhé skupině. ()
Nezapomenutelné Jewisonovo filmové zpracování světoznámého muzikálu Andrew Lloyd Webbera. Rocková opera se skvělými hereckými, tanečními, ale především pěveckými výkony. Moderní (exteriéry možná trošku kontroverzní) zpracování, které výsledný dojem z Broadwayského představení ještě zesiluje. Nezapomenutelná Yvonne Elliman s "andělsky dojemným" hlasem a výrazné výkony (nejenom) představitelů Jidáše, Heroda a Krista jen umocnily celkový dojem z tohoto filmového zpracování biblického příběhu. Docela by mne zajímalo, zda čeští tvůrci filmového zpracování Balady pro banditu byli Jewisonovým zpracováním inspirováni, takže "hipíky" nahradili "trempíky" a tanky rogallem, přesto podle mého názoru vyznění legendárního českého muzikálu o Nikolovi Šuhajovi vůbec nesnížili, ba právě naopak ... ()
Ach jo, to byla debilita. A to jsem ateista. Tři písničky z celého filmu nervaly uši. Ježíš byl nesympatický a celé to bylo uječené a stupidní. Takové hodnocení si to nezaslouží ani náhodou. Jewison se dost utnul, Šumaře na střeše jsem totiž sežral i s navijákem. Tohle jsem plival od začátku do konce. Shit! ()
Galerie (51)
Zajímavosti (17)
- Ted Neeley po natáčení ztvárňoval postavu Ježíše také v divadle, a to téměř 40 let. (jenik71)
- Predstaviteľ Ježiša (Ted Neeley) sa počas nakrúcania zoznámil so svojou terajšou manželkou Leeyan, ktorá vo filme účinkovala ako tanečníčka - vidno ju v scénach "Simon Zealotes" (čiernovláska v hnedom) a "King Herod's Song" (žlté plavky). (L´Aura)
- Na začiatku poslednej večere Ježiš (Ted Neeley) a apoštoli svojim umiestnením a gestami presne kopírujú Da Vinciho obraz "Posledná večera". (L´Aura)
Reklama