Reklama

Reklama

Noční obloha je vždy nejmodřejší

(festivalový název)
  • Japonsko Jozora wa icudemo saikó micudo no aoiro da (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Poeticko-filozofující film mladého progresivního režiséra Júji Išiiho, který zaujal západní diváky na Berlinale a jiných světových festivalech již svými předešlými filmy (např. Fune wo amu dostal cenu Japonské filmové akademie za nejlepší režii v roce 2013), je coming age příběh teenagerů v současném Tokiu, kteří nezapadají do klasické japonské společnosti. Išii dynamicky a neotřele ztvárnil příběh o mezilidských vztazích, ekonomickém tlaku, pracovních výzvách, vytrvalosti a životních náhodách mladých lidí, Šindžiho, dělníka na stavbě konstrukce pro nadcházející tokijské Olympijské hry a sestřičky a barmanky Miky. Mohlo by se zdát, že sledujeme film o looserech na pokraji společnosti, ale jejich příběh je silný a i tito lidé si nakonec své místo najdou ve svém vlastním mikro-světě. Film používá zajímavé, dynamické střihové postupy v kontrastu se slow-motion, který podbarvuje originální zvukový design a díky tomu přenese diváka do současného Tokia strhujícím způsobem. (Eiga-sai)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (2)

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Formálne je to hravý film. Farebný, využívajúci množstvo ozvláštnení. Ale príbehovo je to skôr priemer. Vzťah medzi ústrednou dvojicou je bez výraznej scény, hoci ich životy v podivnom tempe Tokia fungujú lepšie, než ako keď sú spolu. Malé náznaky poetiky ma bavili a udržali moju pozornosť. Ale vyšumí to veľmi rýchlo z hlavy preč. Dobrý nápad, ale bez osobitejšieho, pamätnejšieho prístupu. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama