Reklama

Reklama

Příběh služebnice - Série 2

(série)
Trailer 3
USA, 2018, 11 h 49 min (Minutáž: 48–60 min)

Tvůrci:

Bruce Miller

Předloha:

Margaret Atwood (kniha)

Hudba:

Adam Taylor

Hrají:

Elisabeth Moss, Alexis Bledel, Madeline Brewer, Amanda Brugel, Ann Dowd, Clea DuVall, Joseph Fiennes, Jonathan Malen, Max Minghella, Yvonne Strahovski (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(13)

Obsahy(1)

Dramatický seriál ověnčený cenou Emmy se vrací se svou druhou řadou, která se točí kolem Offredina těhotenství a jejího neutuchajícího boje za vysvobození svého dítěte z dystopických hrůz Gileádu. "Gileád je ve vás," to je oblíbené rčení tety Lydie. Ve druhé řadě budou Offred a ostatní postavy bojovat proti této temné pravdě, nebo jí naopak podléhat. (HBO Europe)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (48)

whack 

všechny recenze uživatele

(komentár môže obsahovať nepodstatné SPOILERY) Niektoré srdcervúce scénky z minulosti mohli byť nahradené vysvetlením fungovania rôznych frakcií. Ešte ani na konci druhej série nevieme vlastne, ako funguje Mayday, rebeli a dokonca ani Sons of Jacob, ktorí stoja za vznikom Gileadu. Už od prvej série mám akúsi slabosť pre Emily („Pravé požehnání byla ta bomba. Všichni, co pomáhají Gileádu, si zaslouží smrt.“) a trochu aj pre Almu, ale každá postava má svoj presvedčivý špecifický charakter, čo umocňuje neustále napätú atmosféru. Trochu nerozumiem, prečo si autori zvolili rustikálny štýl prostredia, ktorý sa už nepoužíva a príbeh je predsa o budúcnosti. Každopádne tam nevidím žiadne feministické gýče. To, čo tam vidím, je klérofašistická junta, ktorá sa za akúkoľvek cenu snaží navrátiť tzv. tradičné hodnoty, a rozmýšľam, koľkí z politických náboženských fanatikov okolo nás by pristúpili k "záchrane spoločnosti" podobnou formou. Je to celkom depresívna psychologická sonda do vašej hlavy. A zároveň je to tematicky presným opakom seriálov strašiacich depopulačnou agendou (Utopia a pod). ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Já nějak nevím... někomu to přijde jako depresivní seriálové veledílo a já se u toho nudím. Tempo je šíleně pomalé, hlavní hrdinka neumí hrát a svými ksichty mně jenom vytáčí. Pozitivní ovšem je, že druhá řada je lepší, než ta první, má zajímavější příběh (který je navzdory tomu, co jsem napsal, i živější a akčnější), flashbacky byly některé taky fajn, ten svět je pořád zajímavý, ale... na třetí sérii se už asi dívat na 97% nebudu. Fakt mně to pořád nijak nebere. Takže ano, na čtyři hvězdy to opravdu je, ale jinak je to takové nijaké. ()

Reklama

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Přesně, jak píše uživatelka MikyAff, jen s tím drobným rozdílem, že já zůstávám pevně na čtyřech nohách, pardon vlastně na čtyřech bodech. Není to vůbec špatné, ale neděje se tu nic (ve druhé půlce vůbec nic až na konec), co by se mi nějak extra vrylo do paměti a abych byl zcela upřímný, jestli bude ještě někdy další řada, budu se moc dlouho rozmýšlet, jestli do toho ještě půjdu. ()

Streeper 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Druhá série se mi líbila o kousek vice než ta první. Možná to bylo tím, že to bylo méně June, ale vice Offred, která mi přišla zajímavější než spousta flashback, které byly v první sérii, ale chápu, že jsme se s postavou June museli nějak seznámit. Celkově mi Offred tuhle sérii přišla zajímavější a jiná a proto mě to asi bavilo vice. A konec mě asi jako všetčinu strašlivě nas*al. Zachovala se jako sobecká mrcha a tolik lidí vystavila nebezpečí, ale stejně se šíleně těším na další sérii, už bych jí tu chtěla mít! ()

3497299 

všechny recenze uživatele

Druhá série Příběhu služebnice ve všech směrech upadá. Ačkoli je zajímavou otázkou, nakolik na tom nese podíl Margaret Atwoodová, jelikož se na celém projektu autorka předlohy tvůrčím zp. podílí, pátrat po odpovědi raději nebudu. Každopádně: - Emocionálně přepjaté a citově vyděračské. Často platí, že message byla doručena (nejedná se ostatně nikdy o žádné složité poselství), ale je třeba v divákovi indukovat ještě patřičné emoce. Obvykle za přispění odpovídající hudby. Celkově natolik přímočará a průběžně vnucovaná snaha, že je díky ní seriál občas k nesnesení. - Myšlenkové zploštění: všechny ženy jsou nakonec oběti, zatímco původci všeho zla v Gileadu jsou samozřejmě jen muži – viz systematická práce na polidštění a zesympatičtění Sereny Joy Waterford, které je za hranou psychologické uvěřitelnosti a základní charakterové konzistence. Viz také uvedené rčení, že zatímco muži se bojí, že je ženy zesměšní, ženy se bojí, že je muži fyzicky napadnou – zde aplikováno triviálně (to samé se mimochodem v podobném kontextu objevuje v jinak lepším seriálu The Fall). - Spousta nesmyslů a logických lapsů – například proč disidenti žijící v Kanadě už dávno nenatočili dokument s osobním svědectvím, když se ukáže, že pro radikální změnu postoje Kanadské vlády v jednání s Gileádem stačí zveřejnit svědecké dopisy trpících gileádských žen, u nichž lze beztak jen stěží dokázat původnost? Proč gileádská vláda posílá zlobivé plodné ženy po jednom porodu zemřít do pracovních táborů, když jsou tak strašně vzácné? Proč je tak jednoduché pro Serenu Joy zfalšovat Waterfordův podpis a zničit tak jednoho nebezpečného a vysoce postaveného gileádského politika, aniž by se na celou věc v krajně paranoidním prostředí přišlo? Třeba tak, že Serenu Joy daný politik, kterému muselo být jasné, že k falšování podpisu došlo, prostě také neudal? - Protagonistka se sice tváří jako badass, ale obávám se, že na tenhle zádumčivý pohled se redukoval také celý její charakter. Lze pochválit rozvíjení motivu stockholmského syndromu, ovšem nelze pochválit, že se tak zřejmě stalo ze strany scénáře neúmyslně a místo toho jde o výše popsanou dichotomii women are good/men are bad. S tím také souvisí podivně traktované motivy mateřství, které je zde ukazováno v tajemné spřízněnosti s dítětem, bez nějž dítě i matka hyne, přičemž je k tomuto poznání ze strany některých postav zřetel pouze jednou a jindy už zase jakoby neplatil. - Debilní scénáristické berličky na způsob nové postavy, která se objeví v závěru, a způsobí zásadní zvrat, či naopak nevyužití postav stávajících. S tím také souvisí natahované a nesmyslné scény, které jsou v celém seriálu jako přílepek, neboť nic nového nepřinášejí – ani významově, ani narativně – přičemž jsou někdy i vnitřně nekonzistentní s charakterem postav. Například, když June přožije díky podivným výčitkám svědomí jakousi schizoidní ataku, abychom se o ní jako jeden díl báli, že už je úplně mimo a zcela zpracovaná nepřítelem, aby se najednou opět vzpamatovala, přičemž je její vnitřní postoj a stav dění prakticky totožný s tím, který byl aktuální v předchozím díle. - Pochválit lze ovšem alespoň jednu věc: pěkná scéna pokusu o útěk June ve sněhem obklopeném venkovském sídle, která ukazuje, že i přes odhodlání, šanci a prostředky může lidská snaha pohořet na sérii zdánlivých maličkostí. () (méně) (více)

Galerie (977)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama