Reklama

Reklama

Příběh služebnice

(seriál)
  • USA The Handmaid's Tale (více)
Trailer 1
USA, (2017–2025), 57 h 27 min (Minutáž: 42–60 min)

Tvůrci:

Bruce Miller

Předloha:

Margaret Atwood (kniha)

Hudba:

Adam Taylor

Hrají:

Elisabeth Moss, Alexis Bledel, O.T. Fagbenle, Joseph Fiennes, Max Minghella, Yvonne Strahovski, Samira Wiley, Amanda Brugel, Ever Carradine, Madeline Brewer (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(6) / Epizody(66)

Obsahy(1)

Adaptace klasického románu spisovatelky Margaret Atwood Příběh služebnice vypráví o životě v dystopickém Gileádu, totalitní společnosti na půdě někdejších Spojených států. Republika Gileád, která se potýká s ekologickými katastrofami a ztrátou lidské plodnosti, je ovládána zvráceným fundamentalistickým režimem, který militantně volá po "návratu k tradičním hodnotám". Jako jedna z mála žen, které jsou ještě plodné, je Offred služebnicí v rodině Velitele. Ženy z této kasty jsou nuceny k sexuálnímu otroctví v rámci posledního zoufalého pokusu znovu zalidnit svět. V této děsivé společnosti musí Offred obezřetně manévrovat mezi Veliteli, jejich krutými Manželkami, hospodyněmi Martami i ostatními Služebnicemi – z nichž všech kdokoli může být špiónem Gileádu – a to s jediným cílem: přežít a najít dceru, která jí byla odebrána. (HBO Europe)

(více)

Recenze uživatele dubinak k tomuto seriálu (6)

Příběh služebnice (2017) 

1. série The Handmaid's Tale není seriál, co byste lehce sfoukli za tři dny. Každý jednotlivý díl je totiž zatěžkávací zkouška pro vaší emocionální hemisféru. Já osobně v jeho sledování dávala pauzy, protože každá minuta, každý záběr výrazu hlavní hrdinky se pokaždé vpil do toho mého a cítila jsem tu ohromnou depresivní tíhu celého scénáře. Námět je totiž víc než znepokojující a atmosféra tohoto dystopického pokřivénoho světa, ve kterém vládne bezmoc a nejistota je každým dalším dílem více skličující. Závěr příjemně vygradoval a z jednotlivé epizody ve mně stále zůstávají intenzivní pocity. Elisabeth Moss předvedla skvělý výkon. Vizuálně a obecně seriálově působí tento kousek přesvědčivě a draze. Taky chválím hudbu, jenž byla často hodně stylová a vždy dokonale sladěná s určitým okamžikem a vyvolala přesně takové pocity, jaké režisér zamýšlel. Dávám zatím rezervu kvůli druhé sérii, na kterou se moc těším, ale je to určitě hodně nadprůměrná záležitost. 2. série je kvalitativně velice blízko první sérii, takže úplně nejsem schopna posoudit, jestli byla z nějakého hlediska lepší nebo horší. Příběh je od začátku dost poutavý, tvář Gileádu je ještě temnější, než jak ji známe. Flashbacky osvětlují nové poznatky z minulosti a máme tu zde i několik twistů, které ovšem neměly tak velkou váhu na důležitosti a moc se bojím, že předvedeným závěrem bude mít The Handmaid's Tale tendenci se natahovat, protože už tak jsem četla o stížnostech diváků, kteří četli i předlohu, že se seriál začíná scénáristicky vymykat a dokonce jsem se doslechla, že pokud se mu bude dařit, mohl by dostat řad ještě víc, což by podle mě byla škoda a skončit třetí řadou by bylo optimální, abychom nedostali podobný případ jako u The Walking Dead, kde už se jen vaří z vody a propírají se ty stejné zápletky dokola. Na žánr Služebnice tři série a dost, protože nevím, jak dlouho bych zvládala tu tíhu a depresivní pocity. 3. série pro mě měla pár much a upřímně , když zavzpomínám, tolik se mi do paměti nevryla. Obsahuje totiž hlavně hodně flashbacků, prolínání děje se světem mimo Gileád a hodně osvětluje důsledky chování některých postav. Tato řada si ale nakročila na pořádnou revoluci a spíš nechala slušně otevřená vrátka další řadě. Některé epizody byly ale, troufám si říct slabší nebo nudné. Nicméně jsem stihla zatím při čekání na čtvrtou sérii přečíst i předlohu a můžu říct, že jí dal tento seriál fakt šmrnc a naprosto odzbrojující intenzitu, přesto, že obohatil děj  i postavy o sto padesát procent jinak, dělá to uctivě a kvalitně. Jen tak dál. 4. série: K mému překvapení se děj nasměřoval úplně jinam, než bych čekala, když tvůrci nedávno zveřejnili článek, že by The Handmaid's Tale mohla mít klidně i deset řad. Deset už by bylo sakra moc, ale pokud by to skončilo pátou, myslím, že by to byla naprostá ideálka. Kvalitativně pro mě totiž tahle řada byla fakt nářez, absolutně nechápu, kde se v tom vzal ten šílenej drajv. Každý díl sune děj kupředu, mění prostředí a nabízí další a další šoky. Na konci série byl sice cítit lehounký pokles, už se začínalo pomalu moc tlačit na pilu a nevím, jestli ten závěr nebyl poněkud snový. První půlka měla ale neskutečný koule a proto ten konec dokážu ještě odpustit. Nepamatuju si, že bych se kdy takhle těšila na každý nový díl Handmaid's Tale a pustila si ho skoro vždy v den releasu. Dřív jsem na tenhle seriál musela mít náladu. Samozřejmě teď ale převládají spíš rozpaky, kam bude pokračovat další série. 5. série je za mě - a sama se tomu ještě teď divím - jednou z nejlepších, co The Handmaid's Tale zatím nabídla. Přesto, že se mi do ní klasicky nechtělo, už jen vzhledem k tomu, že jsme opustili Gileád, jsem jí zhltla jak nikdy. Extrémní psychologická hra stále pokračuje a nabírá na brutálních obrátkách. Zdejší svět stále neopouští silně napjatá politická situace a naštěstí příběh nezačal vůbec brakovitět, jak jsem se hodně obávala. Nejvíc ve mně zůstala určitě linie se Serenou, na které je celá tato řada postavená a Yvonne Strahovski by si taky mohla pomalu loupnout nějakou tu cenu. Za mě to byla intenzivně našponovaná emocionální jízda, která měla velmi barvité minipříběhy a každý díl byl vyhrocenější a vyhrocenější. Scénáristicky je to fakt seriálová špice, absolutně bezkonkurečně inteligentně napsaná a bezchybně zrežírovaná a v momentální době si těžko vzpomenu na smysluplnější seriál. Tohle mě vtáhlo fakt neskutečně a těžko říct, jestli je spokojená i sama spisovatelka Atwood, ale já tuto sérii považuju za geniální úctyhodný režijní i herecký strop a troufám si říct, že by to předčilo i knihu, kdyby nějaká další vyšla. Ale jak se říká, v nejlepším se má přestat, a tak by bylo dobré, kdyby už se pomalu finišovalo, protože tenhle citový nátlak a stres, jako tu postavy už tolik řad prožívají, nemůže trvat do nekonečna. () (méně) (více)

Série 1 (2017) (S01) 

1. série The Handmaid's Tale není seriál, co byste lehce sfoukli za tři dny. Každý jednotlivý díl je totiž zatěžkávací zkouška pro vaší emocionální hemisféru. Já osobně v jeho sledování dávala pauzy, protože každá minuta, každý záběr výrazu hlavní hrdinky se pokaždé vpil do toho mého a cítila jsem tu ohromnou depresivní tíhu celého scénáře. Námět je totiž víc než znepokojující a atmosféra tohoto dystopického pokřivénoho světa, ve kterém vládne bezmoc a nejistota je každým dalším dílem více skličující. Závěr příjemně vygradoval a z jednotlivé epizody ve mně stále zůstávají intenzivní pocity. Elisabeth Moss předvedla skvělý výkon. Vizuálně a obecně seriálově působí tento kousek přesvědčivě a draze. Taky chválím hudbu, jenž byla často hodně stylová a vždy dokonale sladěná s určitým okamžikem a vyvolala přesně takové pocity, jaké režisér zamýšlel. Dávám zatím rezervu kvůli druhé sérii, na kterou se moc těším, ale je to určitě hodně nadprůměrná záležitost. ()

Série 2 (2018) (S02) 

2. série je kvalitativně velice blízko první sérii, takže úplně nejsem schopna posoudit, jestli byla z nějakého hlediska lepší nebo horší. Příběh je od začátku dost poutavý, tvář Gileádu je ještě temnější, než jak ji známe. Flashbacky osvětlují nové poznatky z minulosti a máme tu zde i několik twistů, které ovšem neměly tak velkou váhu na důležitosti a moc se bojím, že předvedeným závěrem bude mít The Handmaid's Tale tendenci se natahovat, protože už tak jsem četla o stížnostech diváků, kteří četli i předlohu, že se seriál začíná scénáristicky vymykat a dokonce jsem se doslechla, že pokud se mu bude dařit, mohl by dostat řad ještě víc, což by podle mě byla škoda a skončit třetí řadou by bylo optimální, abychom nedostali podobný případ jako u The Walking Dead, kde už se jen vaří z vody a propírají se ty stejné zápletky dokola. Na žánr Služebnice tři série a dost, protože nevím, jak dlouho bych zvládala tu tíhu a depresivní pocity. ()

Série 3 (2019) (S03) 

3. série pro mě měla pár much a upřímně , když zavzpomínám, tolik se mi do paměti nevryla. Obsahuje totiž hlavně hodně flashbacků, prolínání děje se světem mimo Gileád a hodně osvětluje důsledky chování některých postav. Tato řada si ale nakročila na pořádnou revoluci a spíš nechala slušně otevřená vrátka další řadě. Některé epizody byly ale, troufám si říct slabší nebo nudné. Nicméně jsem stihla zatím při čekání na čtvrtou sérii přečíst i předlohu a můžu říct, že jí dal tento seriál fakt šmrnc a naprosto odzbrojující intenzitu, přesto, že obohatil děj  i postavy o sto padesát procent jinak, dělá to uctivě a kvalitně. Jen tak dál. ()

Série 4 (2021) (S04) 

4. série: K mému překvapení se děj nasměřoval úplně jinam, než bych čekala, když tvůrci nedávno zveřejnili článek, že by The Handmaid's Tale mohla mít klidně i deset řad. Deset už by bylo sakra moc, ale pokud by to skončilo pátou, myslím, že by to byla naprostá ideálka. Kvalitativně pro mě totiž tahle řada byla fakt nářez, absolutně nechápu, kde se v tom vzal ten šílenej drajv. Každý díl sune děj kupředu, mění prostředí a nabízí další a další šoky. Na konci série byl sice cítit lehounký pokles, už se začínalo pomalu moc tlačit na pilu a nevím, jestli ten závěr nebyl poněkud snový. První půlka měla ale neskutečný koule a proto ten konec dokážu ještě odpustit. Nepamatuju si, že bych se kdy takhle těšila na každý nový díl Handmaid's Tale a pustila si ho skoro vždy v den releasu. Dřív jsem na tenhle seriál musela mít náladu. Samozřejmě teď ale převládají spíš rozpaky, kam bude pokračovat další série. ()

Série 5 (2022) (S05) 

5. série je za mě - a sama se tomu ještě teď divím - jednou z nejlepších, co The Handmaid's Tale zatím nabídla. Přesto, že se mi do ní klasicky nechtělo, už jen vzhledem k tomu, že jsme opustili Gileád, jsem jí zhltla jak nikdy. Extrémní psychologická hra stále pokračuje a nabírá na brutálních obrátkách. Zdejší svět stále neopouští silně napjatá politická situace a naštěstí příběh nezačal vůbec brakovitět, jak jsem se hodně obávala. Nejvíc ve mně zůstala určitě linie se Serenou, na které je celá tato řada postavená a Yvonne Strahovski by si taky mohla pomalu loupnout nějakou tu cenu. Za mě to byla intenzivně našponovaná emocionální jízda, která měla velmi barvité minipříběhy a každý díl byl vyhrocenější a vyhrocenější. Scénáristicky je to fakt seriálová špice, absolutně bezkonkurečně inteligentně napsaná a bezchybně zrežírovaná a v momentální době si těžko vzpomenu na smysluplnější seriál. Tohle mě vtáhlo fakt neskutečně a těžko říct, jestli je spokojená i sama spisovatelka Atwood, ale já tuto sérii považuju za geniální úctyhodný režijní i herecký strop a troufám si říct, že by to předčilo i knihu, kdyby nějaká další vyšla. Ale jak se říká, v nejlepším se má přestat, a tak by bylo dobré, kdyby už se pomalu finišovalo, protože tenhle citový nátlak a stres, jako tu postavy už tolik řad prožívají, nemůže trvat do nekonečna. ()

Související novinky

Watchmeni vedou Emmy nominace

Watchmeni vedou Emmy nominace

28.07.2020

Televizní akademie oznámila své nominace pro 72. ročník cen Emmy. Ty se každoročně udílejí nejlepším seriálům, minisériím, televizním filmům a zábavním pořadům, přičemž jejich výběr probíhá na… (více)

Najdou Daredevil a spol. nový domov?

Najdou Daredevil a spol. nový domov?

13.02.2019

Nemusíte být zrovna fanoušky, aby se k vám dostala zpráva, že tři z pěti Marvel/Netflix seriálů jsou mrtvé. Situace okolo Daredevila a zbytku Defenders se vehementně řeší už dlouhé měsíce, a přestože… (více)

75. Zlaté glóby - výsledky

75. Zlaté glóby - výsledky

08.01.2018

V losangeleském hotelu Beverly Hilton byly uděleny 75. Zlaté glóby, kterými Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu oceňuje každý rok nejlepší filmové a televizní počiny. Nejúspěšnějším filmem… (více)

Reklama

Reklama