Reklama

Reklama

Příběh služebnice

(seriál)
  • USA The Handmaid's Tale (více)
Trailer 2
USA, (2017–2025), 57 h 27 min (Minutáž: 42–60 min)

Tvůrci:

Bruce Miller

Předloha:

Margaret Atwood (kniha)

Hudba:

Adam Taylor

Hrají:

Elisabeth Moss, Alexis Bledel, O.T. Fagbenle, Joseph Fiennes, Max Minghella, Yvonne Strahovski, Samira Wiley, Amanda Brugel, Ever Carradine, Madeline Brewer (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(6) / Epizody(66)

Obsahy(1)

Adaptace klasického románu spisovatelky Margaret Atwood Příběh služebnice vypráví o životě v dystopickém Gileádu, totalitní společnosti na půdě někdejších Spojených států. Republika Gileád, která se potýká s ekologickými katastrofami a ztrátou lidské plodnosti, je ovládána zvráceným fundamentalistickým režimem, který militantně volá po "návratu k tradičním hodnotám". Jako jedna z mála žen, které jsou ještě plodné, je Offred služebnicí v rodině Velitele. Ženy z této kasty jsou nuceny k sexuálnímu otroctví v rámci posledního zoufalého pokusu znovu zalidnit svět. V této děsivé společnosti musí Offred obezřetně manévrovat mezi Veliteli, jejich krutými Manželkami, hospodyněmi Martami i ostatními Služebnicemi – z nichž všech kdokoli může být špiónem Gileádu – a to s jediným cílem: přežít a najít dceru, která jí byla odebrána. (HBO Europe)

(více)

Recenze uživatele Esgalnor k tomuto seriálu (17)

Na druhé straně (2017) (S01E07) 

Povinná pomalejší epizoda, která shrne celý Lukův příběh od rozdělení s June a Hannah, a zároveň i jejich poslední společné momenty. Vzhledem k tomu, že děj se skoro neposune, jen poodkryje příběh jedné postavy, je tempo pomalejší a nic vás příliš nepřekvapí (ačkoliv momenty jako oběšenci v kostele, popř. smrt jedné z postav dokáží zaskočit). Když se ke konci tempo posune, opět to začne šlapat. A já se těším a zároveň i bojím dalšího dílu. ()

Jezábel (2017) (S01E08) 

Děj se zde moc neposune, ale celá atmosféra posledních dílů nás připravuje na něco obrovského, nebo tak to cítím... Z epizody opět čiší spousta deprese, a čím dál více mě fascinuje propracovanost charakterů (nikdo tu není výhradně klaďas nebo výhradně záporák, s každým se tu dá byť jen chvilku sympatizovat, hlavně u Waterfordové, která zpočátku vypadá jako bezpáteřní mrcha, ale teď se ukazuje, že je jen zoufalou ženou, která chce dítě a chce věřit, že systém v Gilleádu je správný). Elisabeth Moss do toho podává neuvěřitelný herecký výkon, fakt perfektní (a líbí se mi, že nejde o žádnou prvoplánovou krasavici). Takže epizoda v porovnání s ostatními trochu slabší, ale celé to skvěle graduje. ()

Série 2 (2018) (S02) 

Kvalitní následovník předchozí vypiplané série, který ji vlastně v lecčem převyšuje. Ač je pokračování o 3 epizody delší, pocitově je mnohem kratší a to hlavně díky větší svižnosti celého seriálu, kdy děj a jeho posun dostává tentokrát o něco víc prostoru než v první řadě, která především rozvíjela charaktery jednotlivých figurek. Známe je tedy už? Nebyl bych si tím tak úplně jistý, i tentokrát budete v jednu chvíli každou postavu nenávidět a v druhou milovat. Čeho si ale cením především je fakt, že nejde o nastavovanou kaši. Pokračování vyznívá smysluplně a je logicky vystavěno. Činy postav jsou opodstatněny jejich charaktery, scénář je precizní a během 13 epizod jsem si všiml pouze jediné drobné berličky. Přidejte si k tomu opravdu uchvacující herecké výkony - a tentokrát nejen fantastické Elisabeth Moss, ale více prostoru svědčí především Yvonne Strahovski, jejíž Serena je dle mého nejlepší postavou příběhu. Zdatně jim sekundují prakticky všichni, jen na výkonu Alexis Bledel stále nevidím nic dech beroucího. Navrch připočítejte skvělou výpravu, úžasnou scénografii a vhodný hudební doprovod... pokud se v dalších sériích nic dramaticky nezhorší, máme tu jeden ze seriálů desetiletí. ()

Přítěž (2018) (S02E03) 

Nejvýraznější posun v ději, pár emotivních okamžiků, vynikající finále, živé postavy... Služebnice zatím nezklamává. ()

Jiné ženy (2018) (S02E04) 

Člověk až tu June a ostatní Služebnice chápe. Ono bojovat a neustále prohrávat snadné není... a tak se stát ovcí a řídit se stupidními pravidly je zdánlivě jediné zbývající řešení, kterému dříve nebo později podlehnou. Achjo, ten seriál je tak syrový, depresivní a realistický, až to mrazí. Jo a paní Waterfordová s tetou Lydií jsou vynikající komplikované postavy, které si svůj prostor zaslouží, navíc podtržené fantastickými hereckými výkony. ()

Zrnka (2018) (S02E05) 

Uf, od dialogů přes scénografii až po kameru, skvělá práce. Především si ocenění zaslouží herecké výkony, to napětí mezi jednotlivými postavami je až neúnosné. Strhující, vynikající, avšak zároveň prostě (budu se opakovat) strašidelně realistické a silně depresivní. Ale stojí to za to. ()

První krev (2018) (S02E06) 

Jeden z nejlepších dílů seriálu. Konečně dostává pořádný prostor Serena, jedna z nejzajímavějších postav mezi současnými seriály. A... TEN KONEC! Uf, vynikající epizoda, Služebnice prostě válí ve všech rovinách, herecky perfektní, výborná kamera a skvělá výprava. Jen tak dál. ()

Poté (2018) (S02E07) 

Po předchozí epizodě logicky dochází k útlumu, ale přestože mě osudy uprchlíků v Kanadě tolik nezajímají, Moira se postarala o nejsilnější momenty epizody. A miluju scény mezi Serenou a June, chemie mezi herečkami je perfektní a to vzájemné napětí by se dalo krájet. ()

Ženská práce (2018) (S02E08) 

Fascinuje mě to, ale po konci epizody se mi na jazyk dere přídomek "pěkná". Je to poněkud zvláštní v případě tohoto seriálu, navíc když se dostalo na jeden velmi silný (ale podle mě i klíčový) moment. Vývoj postav je neuvěřitelně zajímavý, Serena si mě podmaňuje čím dál tím víc a hrozně moc mě štve, jak je ten svět Giléadu nefér... Příběh dílu tentokrát spíš epizodní, ale o to víc snad zajímavý, hrozně mě zajímá, kam děj bude směřovat příště. ()

Poslední obřad (2018) (S02E10) 

Nejlepší díl seriálu, šíleně vypjatá epizoda. ()

Holly (2018) (S02E11) 

Nechápu v čem je tenhle díl slabší než ty ostatní - dějově se to sice daleko neposune, ale jednotlivé scény jsou fantastické, epizoda diváka neustále nechává v nejistotě, co s June na konci dílu bude. Závěrečná scéna u krbu je dle mého jedna z divácky nejnepříjemnějších scén v mainstreamové televizní historii, vyhrocená slovní přestřelka mezi Waterfordovými byla výtečná. No a Elisabeth Moss je jednou z nejlepších hereček současnosti, hraje famózne. Jen bych chtěl upozornit na to, že jsem si poprvé všiml scenaristické berličky, která trochu sráží uvěřitelnost seriálu, tak snad to nebude častější. ()

Po porodu (2018) (S02E12) 

Slabší díl, ale úplně poslední nádherný záběr dokonale ztělesňující melancholii celé situace vytahuje hodnocení o hvězdičku výš. ()

Slovo Boží (2018) (S02E13) 

Nejsilnější epizoda seriálu. Ačkoliv s jednáním jednotlivých postav nemusíme a asi ani nebudeme souhlasit, vše naprosto sedí k jejich charakterům, jež tvůrci budují napříč celými dvěma sériemi. Finále druhé série je takovou emocionální houpačkou, že je na konci člověku až špatně. Od znechucení, přes totální-ultranasrání-na-toho-idiota-agadsdg!, přes dojetí až po... já nevím, jak se z poslední scény vzpamatovat... Ať už ale scénáristé připravují cokoliv, budu u toho. ()

Noc (2019) (S03E01) 

Silné navázání na předchozí sérii, obsahově spíš na čtyři hvězdy, ale řemeslně tak dokonalé, že si to ten plnej počet zatím zaslouží. Výtvarně perfektní, audiovizuální slast - neuvěřitelná korelace mezi scénografií, kamerou a hudbou. Herecky tady všechny válcuje Yvonne Strahovski, vrcholem je ale TA scéna s postavou Emily. ()

Marie a Marta (2019) (S03E02) 

Obsahově nabitější než minule, velký vývoj ani tak moc dějově, ale především charakterově. Kanadská vedlejší linie je konečně příchodem Emily zajímavá a závěrečná scéna zase dokázala nahnat husí kůži. Po dvou epizodách se nedá určit, zda tvůrci nevaří z vody, osobně se mi ale směřování příběhu zdá přirozené a moc nechápu to nižší hodnocení. Navíc když tomu filmařsky předchozí dvě série nemůžou konkurovat. ()

Na stráži (2019) (S03E03) 

Hodně pomalý díl, co se dějové stránky týče, místy až zdlouhavý, což mnoha lidem určitě nesedne. Přesto strašně důležitý ve vývoji dvou hlavních postav, především Yvonne Strahovski si svým morálním přerodem krade celý díl pro sebe. Dle mého scenáristicky precizní a pro další epizody dost zásadní díl, který byl třeba - jinak by se to celé zdálo podobně uspěchané, jako třeba vývoj Daenerys z osmé GoT. I tak ale očekávám propad do modrých čísel. ()

Bůh žehnej tomu děcku (2019) (S03E04) 

Příběhově zatím rozhodně nejnabitější epizoda v níž dojde na kupu hodně silných scén. Alexis Bledel podává životní výkon, scény s Emily jsou solidní doják. Ann Dowd pak v roli tety Lydie exceluje, protože přesně to je prototyp postavy, kterou by divák měl ze srdce nenávidět - ona jí ale zvládá vždy vtisknout takovou dávku lidskosti, že ji nenávidět nelze. Ke konci epizody dojde na jednu zásadní a geniální scénu, se skvěle vybudovaným napětím, výbornými hereckými výkony a lehkým zabřednutím do komplikované otázky mateřství v Gileádu (což by mohlo posunout události jiným směrem). A řemeslně to je zas o stupeň výš než předcházející díly, takové záběry na Serenu ve slunečním svitu nebo služebnice na točitém schodišti byly slast pohledět. ()

Související novinky

Watchmeni vedou Emmy nominace

Watchmeni vedou Emmy nominace

28.07.2020

Televizní akademie oznámila své nominace pro 72. ročník cen Emmy. Ty se každoročně udílejí nejlepším seriálům, minisériím, televizním filmům a zábavním pořadům, přičemž jejich výběr probíhá na… (více)

Najdou Daredevil a spol. nový domov?

Najdou Daredevil a spol. nový domov?

13.02.2019

Nemusíte být zrovna fanoušky, aby se k vám dostala zpráva, že tři z pěti Marvel/Netflix seriálů jsou mrtvé. Situace okolo Daredevila a zbytku Defenders se vehementně řeší už dlouhé měsíce, a přestože… (více)

75. Zlaté glóby - výsledky

75. Zlaté glóby - výsledky

08.01.2018

V losangeleském hotelu Beverly Hilton byly uděleny 75. Zlaté glóby, kterými Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu oceňuje každý rok nejlepší filmové a televizní počiny. Nejúspěšnějším filmem… (více)

Reklama

Reklama