Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vrcholí 2. světová válka a Evropou táhne vítězící spojenecká armáda. Skupina kanadských vojáků zavítá do zapadlé holandské vesničky, do které byl svou matkou uklizen do většího bezpečí i mladý Jeroen (Maarten Smit). Mezi jedním z vojáků a chlapcem vznikne citové pouto, které postupně přeroste v romantický milostný poměr. Režisér Roeland Kerbosch velmi citlivě líčí milostné vzplanutí mladého vojáka k nedospělému chlapci, které se svou podobou naprosto vymyká zaběhnutým společenským konvencím. (xliberator)

(více)

Recenze (12)

Adolf47 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelné. Je neuvěřitelné, že takový film vznikl v době, která tomuto tématu ještě rozhodně nepřála. Gayové byli trpěni, ale že by o nich někdo točil filmy, natož zfilmoval autobiografický snímek jednoho z nich, to prostě nebylo obvyklé. Režisér Roeland Kerbosch s veškerou filmařskou odvahou natočil příběh podle novely Rudiho van Dantziga, jež obsahovala autobiografické prvky z autorova života. Příběh je podán takovým způsobem, že zde pouze fascinovaně sledujete příběh velmi nekonvenční lásky dvanáctiletého chlapce Jeroena, jež ve filmu postupně odhaluje sobě i divákovi svoji odlišnou sexualitu, ke kanadskému vojákovi Waltovi a máte přitom pocit, jako byste sledovali obyčejný příběh romantické lásky. Jsem trochu skeptik a jako např. v případě filmu Snídaně se Scotem, se na uvědomění si homosexuální orientace dříve než v patnácti letech dívám dost nedůvěřivě. V tomto filmu je ale vše jinak. Vůbec vás nenapadne, že se jedná o lásku, která je z pohledu většinové společnosti více než nekonvenční (zajímalo by mě, jak to je ve skutečnosti s hereckými představiteli hlavních postav, protože jejich výkony byly více než uvěřitelné) a i z dnešního pohledu by se dala prohlásit za velmi problematickou (vzhledem k věku mladší z hlavních postav). Musíte si však uvědomit, že se jedná o v podstatě autobiografický film a předkládání skutečné události z pohledu Jeroena/Rudyho. Rozhodně se jedná o film, který může sledovat naprosto kdokoliv a nebude zklamán, prostě jen sledujete velmi romantický vztah, který je netypický svým složením. Naprosto mě dostal závěr filmu, když již o mnoho let starší Jeroen, ztvárněný mým oblíbeným Jeroenem Krabbém (podobnost křestních jmen čistě náhodná), dostane od své kolegyně obálku. Ten jeden záběr, ten jeden pohled Jeroena mluví za vše. Bravo! ()

brumbrum odpad!

všechny recenze uživatele

Film sme omylom stiahli podla kolonky "vojnovy" - vazeni, toto nie je psychlogicke jemne citlive drama, ale pedofilna zverina! Ky choromysleny koren toci taketo sracky?! Spravit z 2. svetovej perverzne zazemie na pedofilne hratky, to je kibel hovan! "Zabehane spolocenske konvencie" - kua, takto sa dnes oznacuju normalne sa milujuci dospelaci?! A chut osukat skolaka rovnakeho pohlavia, to je "romanticky citovy pomer"?! Dieta NEMA ziadne "romanticke milostne puta", dieta je dieta, komu to nejde do lebene, nech ihned skoci k veterinarovi! ODPAD jak mraky, propaganda homo-pedofilie ()

Reklama

frannyberry 

všechny recenze uživatele

Velice minimalisticky natočené romantické drama. Mám ráda netradiční páry a rozhodně nezapomínám, že náhlá vzplanutí nás doprovázejí již od velmi útlého věku. Barevná 80. léta, bohatá, hýřící a upovídaná, tvoří kontrast k syrovému venkovu na konci války. Jsem ráda, že jsem na film narazila, herecké výkony jsou přesvědčivé. Zaujal mě Jeroenův válečný pěstoun. Prostý zbožný muž, cele ochraňující rodinu, svěřeného chlapce nevyužívající, naopak se mu snaží dětství i "vyhnanství" zpříjemnit a ukázat čeho si lze vážit. Podmanivé. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Nádherné, smutné, dojemné. Působivý příběh o neobvyklé a zcela výjimečné lásce. Krásná podmanivá hudba doprovází celý film. Neuškodila by mu trochu delší stopáž, mohl by zde tak být vztah Jeroena a Walta ještě více rozvinut. Zasloužili by si více společných chvil. Jenže ty bohužel dost často nejsou pro lásku vyměřeny. A zvláště pro tu, která je zcela nepřípustná. Děj uplynul příliš rychle a já měla pocit, že jsem je vlastně ani nestačila poznat. Příběh o tom, že i mladinký chlapec, ještě dítě, dokáže milovat a uvědomovat si, co to znamená. Bez jakéhokoliv strachu, výčitek či otázek, jestli to, co dělá, je správné. Vztah mezi vojákem a Jeroenem je vylíčen zvláště z chlapcova pohledu. Během filmu, i po něm, jsem přemítala nad tím, co a jestli vůbec, znamenal Jeroen pro Walta... Tu největší lásku, kterou jste v životě poznali, někdy opustíte, aniž byste stihli nebo měli odvahu říct, co pro Vás znamenal. Člověk, který pro Vás znamená nejvíc v životě, ale nemůžete s ním být. Takové chvíle v nás zůstanou celý život, a nikdy na ně nezapomeneme. Na tu dobu, zážitky, pocity, které jsme cítili a především na toho člověka. Na toho jediného. Protože víte, že žádný takový už nebude. Byl a navždy bude jen On... Film citlivě a opravdově ukazuje význam toho, co Láska znamená. Velmi silný a nezapomenutelný prožitek. ()

pipapa 

všechny recenze uživatele

Tady jde úplně o něco jiného a ti kazatelé, kteří se tu ohánějí pedofilií a vehementně dávají "odpad", nemají o celé věci ani šajnu a papouškují jen to, co někde slyšeli nebo četli od jiných hlupáků a netolerantních zakomplexovaných zrůdiček, před kterými je často třeba se mít opravdu na pozoru, protože ve své zabedněnosti jsou sto ublížit komukoli a zničit kohokoli. Pedofil je ten, kdo děti miluje a nikdy by jim neublížil. Ti, kdo jsou schopni/dokonce musejí děti nebo dospělé (= podle působení/orientace choroby) týrat, zneužívat, vraždit se nazývají aktivně agresivní psychopati nebo schizofrenici, jsou to těžce psychicky postižení jedinci, kteří nemají "páky" na to, aby svoje krajně nebezpečné/zrůdné chování ovládli. Nutkání nebo vnitřní "hlasy", volající např. po vraždě, jsou tak silné a žádné "páky" jim "nestojí v cestě", že jedinec musí vraždu vykonat, protože jinak by zešílel, udusil se apod. Takoví lidé jsou nevyléčitelně nemocní, ne vlastní vinou extrémně nebezpeční, a mají proto právo na výběr mezi usmrcením nebo doživotní internací. Dnes se ale takoví jedinci po pár měsících/letech v ústavu prohlásí za zdravé, propustí se na svobodu (hlavně z finančních a falešných etických důvodů) a na další vážný problém je tak zaděláno...Stejně jako se špatně používá slovo "pedofil/pedofilie", tak se (tady ale záměrně z politických důvodů) úplně deformovalo slovo "demokracie" - původně "vláda lidu", dnes zástěrka pro bezuzdný konzum neboli fašizmus jako normalitu... V tomhle filmu nejde vůbec o pedofilii, ani v tom původním smyslu slova.Jde o lásku, cit a potřebu jeden druhého jako takovou v čase války, kdy se emoce a touha po bezpečí ještě několikanásobně zvyšují...V adoptivní rodině bylo chlapci sice dobře, ale nevytvořili se tam hlubší citové vazby, milující matka/otec byli daleko, ale zato se objevil někdo, k němuž chlapec získal přirozeně a bez nátlaku hlubší citové pouto. Voják-osvoboditel pak náhle zmizí bez rozloučení a měl k tomu určitě své důvody, at´ už jakékoli...Režisér pravděpodobně věděl, že už samotný námět bude pro veřejnost (hlavně tu tupou) skandální, a proto držel všechno a všechny pěkně na uzdě = krásný příběh tak vyšuměl jaksi do ztracena. Škoda! ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

  • Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu „Voor een verloren soldaat“, který napsal holandský choreograf, tanečníka a spisovatel Rudi van Dantzig. Od roku 1965 až do své smrti byl uměleckým koproducentem nizozemského národního baletu v Amsterdamu. (Dragoni)

Reklama

Reklama