Režie:
James KentKamera:
Franz LustigHudba:
Martin PhippsHrají:
Keira Knightley, Alexander Skarsgård, Jason Clarke, Fionn O'Shea, Kate Phillips, Martin Compston, Alexander Scheer, Anna Schimrigk (více)Obsahy(2)
Poválečné Německo v roce 1946. Rachael Morgan (Keira Knightley) přijíždí do ruin rozbombardovaného Hamburku, aby se setkala se svým manželem Lewisem (Jason Clarke), britským plukovníkem, který je pověřen obnovou zničeného města, v němž stále vládne chaos a beznaděj. Ve chvíli kdy se vydají do svého nového domova, Rachael je nepříjemně překvapena nečekaným rozhodnutím, které Lewis udělal – dům budou sdílet s jeho předchozím německým vlastníkem Stefanem Lubertem (Alexander Skarsgård) a jeho dospívající dcerou Fredou (Flora Thiemann). Rachael ztratila během války syna při německých náletech na Londýn, a tak vnímá soužití s nedávným nepřítelem jako nemyslitelné. Mezi ní a Stefanem vzniká silné napětí. Když zjistí, že i on utrpěl během války velkou osobní ztrátu, začíná se její postoj měnit. A povinnostmi zaneprázdněný Lewis až příliš pozdě zjistí, že její původní odmítání a zármutek vystřídaly vášeň a zrada. (CinemArt)
(více)Videa (9)
Recenze (138)
Na tomhle filmu je něco klasického. Jako bych sledoval současnou technikou a se současnými herci natočený příběh, který opravdu vznikl krátce po válce, opravdu se natáčel v rozbombardovaném Německu a to, co na pozadí trochu vousaté romantické zápletky sděluje, jako by chtěl opravdu a upřímně sdělit všem. Kdybych to měl zkrátit, asi nejhorší na něm je český název. Naopak Keira Knightley, Jason Clarke a Alexander Skarsgård jsou dokonalí. ()
Nemá to spád, nemá to zápletku, nemá to nápad a je to poměrně předvídatelné. Navíc to má sice soustředěnou, ale jaksi stále stejnou (stejně hrající) Keiru Knightley, která sice umí pestrou škálu hereckých poloh, ale dřívější radost ji v podobných historických kusech sledovat je tak nějak pryč. Emoce se nás nedovedou pořádně dotknout, válku a její následky nepotřebujeme sledovat prostřednictvím do bahna padajících těl nebo nábojnic, ale něco by se přeci jen dostavit mohlo. Moment překvapení úplně chybí, něco „šokujícího“, co naježí chlupy, nepřijde. Britka Keira do rozbombardovaného Hamburku přijíždí k manželovi po určité odluce, honosnou vilu má ovšem sdílet s předchozím německým vlastníkem, tedy nedávným nepřítelem. Asi to nese nelibě. Máme si to myslet. Jelikož ale ona sama přišla o nejbližší osobu, k tragicky ovdovělému architektovi ji nebude přitahovat jen opuštěné piano. Asi se nám někdo snaží namluvit, že ta chemie mezi nimi je obřích rozměrů. Není. Na výčitky svědomí není prostor, jdeme to nějak zakončit. Jenže jelikož naznačený milostný trojúhelník není nijak výrazný, i celkově to vyzní hodně nezáživně. Plakat tak budou možná divačky tuctových televizních seriálů. Víc ani ránu. Po všech stránkách poloviční dramatická romance. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $1,618,497║Tržby Celosvetovo $9,215,591▐ Milostní príbeh z povojnového obdobia, nie je na zahodenie ale dosť sa mi tam bije nesympatický Jason Clarke ako milujúci manžel, k tomu drevenná Keira Knightley v konečnom výsledku ako zvodkyňa ovdovelého nemca. No má to nejaké tie chybičky. /55%/ ()
Britská okupační zóna v Německu, v ní honosné sídlo rozdělené na zóny podle národností a v nich dráždění erotogenních zón testující deformační zóny manželství.. Nechci říct, že to bylo chladné jak kotníky Keiry kráčející na podpatcích ve sněhu, ale asi se shodneme, že Kent odmítl opustit komfortní zónu podobných srdcebolných příběhů, kde zármutek spojený se ztrátou plní funkci katalyzátoru vztahu. Skarsgårdova prkenná netečnost tentokrát nebyla správnou castingovou volbou.. ()
Adaptace románu Rhidiana Brooka, který česky nevyšel. Ale buďme rádi alespoň za ten film a českou stopu v něm. Zatímco plakát láká na tuctové melodrama s Keirou Knightley (s naprosto příšerným českým názvem), výsledný film je důležitá zpráva o osudech lidí v poválečném Hamburku. Není to žádná nudná dějepisná přednáška, ale reálií je tam přesně tolik, aby drama získalo nevšední lidský rozměr. Sošný Alexander Skarsgård skvěle slouží ke katarzi vztahu manželského páru, který byl narušen jedné noci při bombardování Londýna. A díky sdílené bolesti přeživších z bombardování v Třetí říši je možné najít společnou řeč. Závěr The Aftermathu je možná méně epický, než by si směřování filmu zasloužilo, ale o to je lidštější. Za zvláštní pozornost stojí výprava a samozřejmě barrandovské kostýmy. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (7)
- Film se natáčel v České republice. Hlavní nádraží v Praze, nástupiště 1 představuje Gleis 6 Hamburg Hbf. Byly použity lokomotivy a vagony z ČD muzea v Lužné. Natáčelo se i v okolí trati 120 Rakovník - Praha. Točilo se také v Ústí nad Labem, na zámku ve Slapech a v areálu rozbouraného cukrovaru v Lenešicích u Loun. (Frontie)
- Po Everestu (2015) se jedná o druhý film, ve kterém jsou Keira Knightley a Jason Clarke partnery. (raikonen16)
- Celosvětová premiéra proběhla 26. února 2019 na filmovém festivalu v Glasgow. (Petr.Kocfeld)
Reklama