poster

Gauguin

  • Francie

    Gauguin - Voyage de Tahiti

  • Slovensko

    Gauguin

  • USA

    Gauguin: Voyage to Tahiti

  • Velká Británie

    Gauguin: Voyage to Tahiti

Drama / Životopisný

Francie, 2017, 102 min

Režie:

Edouard Deluc

Předloha:

Paul Gauguin (kniha)

Hudba:

Warren Ellis
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (31)

  • Capri2016
    ****

    Gauguinove obrazy z Tahiti sú plné farieb a zvláštneho kúzla. Naproti tomu jeho pobyt na Tahiti bol podľa scenáru tohoto filmu temný a zúfalý. Hoci Gauguin na Tahiti tvoril, mal mladú partnerku, bol v prostredí rajskej prírody Polynézie, ale bol postarší a už chorý, chudobný a hladný. Preto hoci našiel raj na zemi pre svoju tvorbu, tento raj mal trochu trpkú príchuť. Vincent Cassel sa zhostil role Gauguina veľmi uveriteľne, dokázal ukázať génia maliara, ktorý predčil svoju dobu o desaťročia a preto jeho súpotníkmi zostal nepochopený a zomrel v chudobe. Tiež ostatné charaktery Tahitčanov boli zahrané realisticky. Kulisy filmu v šedej farbe chudoby konca 19. storočia poskytli divákovi sa vžiť do postavenia hlavného hrdinu a jeho rovesníkov. Vždy keď som sa doteraz pozerala na obrázky Gauguina z Tahiti, myslela som si, že tu bol šťastný. Asi aj bol, len bohužiaľ ku šťastiu mu chýbali peniaze na základné potreby a preto sa tento raj zmenil tak trochu na peklo. Keďže film bol natočený podľa biografie Gauguina pravdepodobne vyjadroval skutočnosť. Je paradox, že o storočie neskôr sú obrazy tohoto impresionistu cenené na desiatky až stovky miliónov dolárov a v čase vzniku obrazov nedokázal dostať za ne ani 30 frankov. Hudobný podklad Warenna Ellisa pekne dotváral atmosféru Tahiti, tamojšej prírody, ale aj ťažkých chvíľ v živote Gauguina.(28.4.2018)

  • Marigold
    ****

    Potemnělá náladovka ovlivněná filmy Terence Malicka, která překvapivě poeticky pracuje s tahitskými kulisami - vypadají velmi ošuntěle a melancholicky - a s tváří i tělem Vincenta Cassela, který od prvního záběru vypadá, že v tom dalším umře. Scénář pracuje s vynechávkami a nedořečenostmi, ale občas voiceoverem čerpá z Gauginových dopisů ženě, což funguje spíš rozpačitě. Na poměry biopiců příjemně nedidaktické, byť jasně odvozené.(27.5.2017)

  • tron
    ***

    Zasnené, smutné a náladové. O Gauguinovi som vedel len to, že existoval a niečo sa mi marilo o Tahiti. Čiže mi nepripadalo, že je od veci pozrieť si o ňom (a o jeho tahitskom období) celovečerák. A drasticky som do tohto aktu zatiahol aj nič netušiacu pani manželku. Nakoniec sme sa dočkali solídnej, hoci nie nejako extra geniálnej pocitovky, kde nejde príliš o scenár. Je totiž dosť nudný a nezaujímavý. A výprava je prekvapivo tuctová; ak máte Tahiti resp. Francúzsku Polynéziu napozeranú len z čarokrásnych pohľadníc, budete týmto filmom nepríjemne zaskočení. Najviac tomu dáva Vincent Cassel, ktorý do toho išiel naplno. Je to skvele charizmatický Francúz, všímam si jeho prácu od roku 2000 (parádne Purpurové rieky) a je to zrejme jediný herec na svete, ktorý môže mľaskať pri jedle a nemáte chuť niečím ho udrieť po hlave, ale zamľaskať si spolu s ním.(4.6.2018)

  • Vitex
    ****

    Takhle nějak by možná chtěla Mette Gauguinová, aby byl její manžel zobrazovám. Nevyznívá to totiž ve výsledku pro jejich rodinu jako až tak hrozná ostuda. Egoistický syfilitik s víc než jen sklony k pedofilii (a malířský génius, samozřejmě, to zase ne že ne) tu působí jako něžný romantik a mučedník, který obětoval šťastný rodinný život, aby dal lidstvu své výtvarné dílo. Po přečtení jeho biografie od D. Sweetmana můj dojem z filmu trochu opadl, protože to zjevně není příliš věrný Gauguinův portrét. Jinak je to ale moc pěkný.(16.5.2018)

  • mchnk
    ***

    Slibný námět i počáteční vtažení do děje a částečně i mysli posmrtně velebeného umělce velmi rychle ztratí tempo a vůči divákovi se nekompromisně mění v zoufale natahovanou, monotónní, milostně dramatickou epizodku z jeho života. Společně s barvami a štětci si Gauguin do brašny z Francie přibírá také existenční marnost a životní lopocení, což v tehdejší francouzské kolonii, kde padají veškeré jazykové bariéry, dostává jen jiný, tentokrát exotický nádech. Očekávaný obraz umělcovi svobodomyslnosti, rozhodnosti nechat vše na přírodě a okamžiku, který právě prožívám, vyčistit svou mysl, načerpat inspiraci, energii a pochopit, proč má vlastně zítra cenu opět vstát a žít, se nekoná. Ano, předloha, v tomto případě sám život, je jasná, ale proč věnovat celý film tomu krátkému životnímu období, přičemž velmi povedený začátek byl odbyt v několika málo minutách a zbytek jeho života ledabyle zařadit do titulkového dovětku? Velmi dobrá hudba a režie, jinak pro mě dost slabé. [Filmový klub Citadela - Litvínov].(29.5.2018)

  • Dzeyna
    **

    Na můj vkus až moc utahané. A chlap co se nedokáže postarat ani sám o sebe, to je fakt na co koukat. Hlavně, že na barvy bylo.(20.5.2018)

  • DwayneJohnson
    *****

    Maximální spokojenost, podpořená tradičně výtečným Vincentem, který tomuhle problematickému géniovi vtiskl vše, co se vtisknout dalo. Vnitřní nejistotu, ale i touhu a odhodlání, dokázat něco, čemu v té době věřil snad jen on sám.(25.7.2018)

  • ledzepfan
    *****

    Paráda.. Zatím nepřekonatelnou Gauguinovskou variací byl pro mě Sutherlandovský Wolf at the door, ale tohle se tomu s přehledem vyrovná (a v některých motivech i překonává). Tenhle první Gauguinův tahitský pobyt je citlivá studie o hledání divokosti, ztrátě nevinnosti, vášni, zkamání, nekonečném boji.. Člověka až bodne u srdce když Cassel, jen tak očima, prožívá chvilky bolestivé žárlivosti.. Žádná bezbřehá idyla se nekoná. I v krásách tahitské krajiny je romantika velmi pomíjivé zboží. Gauguin hladoví. Zdravotně to s ním jde od desíti k pěti. Z tuby vymačkává poslední mikrogramy barvy. A to filmaři nezmínili jeho nekonečné boje s místními úřady za práva domorodců.... Ideál asi bude pustit si tohle a hned na to navazující Wolf at the door.. Ještě aby někdo stejně kvalitně natočil Gauguinův druhý tahitský pobyt (ne, ta sračka s mladým Sutherlandem se fakt nepočítá) a budeme tu mít luxusní trilogii.(8.5.2018)

  • dubinak
    ***

    Stejně jako před tímto snímkem viděnou Nejtemnější hodinu, považuji Gauguina za příjemné historicky životopisné dílo, které toho zas až tolik nabídnout nemohlo, protože se v něm nemělo moc co dít. Bylo ale zajímavé sledovat život jak jinak, než dříve zavrhnovaného umělce a jeho strasti. Pro milovníky umění určitě super zážitek, já uděluji hezký průměr.(16.8.2018)

  • Tosi
    ****

    Nic víc, než že to byl bohémský malíř si o Paulu Gauguinovi nevybavuji, alespoň se nemusím nimrat v tom, nakolik se příběh držel pravdy (později se dočítám, že moc nedržel). Zfilmované období jeho života zachycuje opuštění rodiny a odjezd do exotické Polynésie. Díky lokalitě i melancholické hudbě je to film opravdu velmi krásný. Představa malování v míru a souladu s přírodou Gauguinovi sice kapsu ani žaludek nenaplnila, ale tahle revolta k jeho sebedestruktivnímu způsobu života asi patřila. Pomalé tempo vyprávění i absence dramatické linky mně naprosto vynahradily okouzlující barvy a výkon ztrhaného Vincenta Cassela.(13.5.2018)

  • Marze
    **

    Film o milostném trojúhelníku nepřidává nic nového, co bychom ještě neviděli. Je to nezábavný film, ve kterém se nic nestane.(12.6.2018)

  • Pedross800
    ****

    Pomalé melancholické dílko mající velké plus v atraktivní lokaci Tahiti a skvělého výkonu Vincenta, jeho Gaugain byl perfektně problematický, tu nejistý, tu zuřivý tu štastný tu ne, radost na ty jeho emoce koukat. Jen z tohoto filmu vychází jeho obraz dost negativně, zvláště třeba ve vztahu k jeho početné rodince, o to víc jsem byl překvapen když jsem si na Wiki přečetl že to bylo spíše naopak a jeho manželka zvesela utrácela jeho nemalé peníze a když dostal padáka okamžitě vzala roha i s dětma.....no nejen u nás je to někdy s pravdivostí a přesností u autobiografických filmů ošemetné. Jinak ale krásný film a kdyby někdo z jeho vrstevníků tušil jaký budou v dnešní době lidi utrácet za jeho obrazy obrovský prachy....ty jejich obličeje bych chtěl vidět :-)(4.8.2018)

  • jefff
    ****

    Gauguin je takovým typickým festivalovým filmem. Namísto příběhu tu máme poetickou koláž z Gauguinova života na Tahiti. Jeho pobyt na exotickém ostrově není pojat vůbec romanticky, nejsou tu žádné působivé scenérie nebo dlouhé záběry na přírodu a divoké domorodky, jako zdroj inspirace. Celý obraz je spíš posmutnělí, lehce melancholický, jako opuštěné letovisko po letní sezóně. Casselův malíř nemá mnoho sil, je křehký duševně i fyzicky a ať nepůsobí jako egoistický bohém, stejně myslí převážně na sebe (raději barvy a plátno než nakrmit a obléct ženu). Gaugein je tu vyobrazen jako niterný člověk, který chce malovat, ale není schopen ničeho jiného - pracovat, starat se o rodinu. A ač se film příliš nedrží faktů, je v mnoha ohledech přínosný. Pomalu plynoucí (ne)děj do kulis Tahiti zapadl výborně.(7.6.2018)

  • Ombak▼Penari
    ****

    Kapitola ze života Paula Gaugaina, která velmi hloubavým a chmurným stylem mapuje jeho život a především milostný vztah na Tahiti. Sledování exotického životního osudu je maximálně zajímavé, leč svým stylem poněkud hůře stravitelné.(20.6.2018)

  • Greg25
    ****

    Pocitový film, který vám podprahově zprostředkuje pocity ve své době velmi neprávem neuznávaného umělce, který doufal v uznání, ale za života se ho nedočkal. Jeho vůle, přístup k umění, talent, vlastní cesta navzdory všemu a všem, naděje i příchod nevyhnutelné existenciální zoufalosti ze života, to vše a přitom ty hlavní pocity vlastně beze slov, jen s atmosférou, mimikou (ne)herců, kulisami Tahiti a omračující náladou, která vás zasáhne přesně v rytmu filmu a života Paula Gaugina na Tahiti. Je pravdou, že některé prvky ze života Gaugina nejsou úplně zmíněny, ale myslím, že to tvůrci udělali úmyslně, jejich hlavním záměrem bylo zprostředkovat příběh umělce, nikoli biografii. Jeden z mála filmů, kde když umělec maluje, máte pocit, že tu atmosféru tvořivosti takřka cítíte. Vincent Cassel a Tuhei Adams jsou ve svých rolích naprosto skvělí. 85%(11.5.2018)

  • bllm
    *****

    Jemné, poetické, málomluvné. Dechberoucí výkon Vinceta Cassela a překrásná hudba.(13.5.2018)

  • Pawlisman
    ****

    Žádná super zábava, ale oceňuji snahu o autenticitu a reálnost bez zbytečných amerických manýrů a dějových přikrášlování. Tedy to co by člověk měl očekávat od životopisného filmu. Toto je splněno.(31.5.2018)

  • Mirina82
    *****

    Ako mi prednedávnom povedala jedna moja spriaznená duša na tejto stránke - občas sa oplatí vidieť aj niečo nové.Ohromila ma umelecká aj duchovná hodnota tohto filmu.A hlavný predstaviteľ? Páni,to je teda niečo.(10.5.2018)

  • vetsinezobri
    *

    Přijel, namaloval pár obrazů a vodjel.(20.8.2018)

  • rigby
    ***

    Příjemný snímek, který zachycuje jedno období života tohoto malíře. A film je jako obraz, zaplněný spoustou krásně vypadajících obrázků a klidné tvořivé nálady. I když to ve výsledku alespoň z mého pohledu není takový zázrak, jaký jsem očekával, stojí za to tento film vidět.(15.5.2018)

  • Cinematrix
    *

    Vzhledem k tomu, že sám studuji malbu, na tenhle počin jsem se obzvlášť těšil. Čekal jsem výpravný film s podmanivou hudbou a působivými záběry na scenérii exotického Tahiti. Místo toho jsem dostal zoufale nudnou (výpravou spíše televizní) sondu s mdle unylou hudbou do bídou zmrzačené mysli bohéma, kterému se nechce makat a myslí si, že na Tahiti mu budou padat do huby pečený holubi, ale nakonec tam nedokázal najít ani kokos; hlavně, že kvůli tomu opustil ženu, děti a přátele. Vincent Cassel vypadal, jako že natáhne bačkory dřív, než ta vleklá nuda skončí. Byl jsem na tom bohužel v kině, kde se to nedalo přetočit, takže jsem trpěl úplně stejně, jako Gauguin. Ten si tam našel hnusnou domorodku, kterou namaloval 40x jinak, a když to od něj nikdo nechtěl kupovat, protože v té době se nejednalo o nic převratného, tak si zase sbalil svejch 5 švestek a vrátil se do Paříže, kde ho živilo ministerstvo pro asociály. To ale všichni víme, takže se nejedná o žádný spoiler. Vzhledem k tomu, že to zas až takový "génius" nebyl a jeho tvorba začala být cenná hlavně tím, že se dochovala a získala historickou hodnotu, žádnou zvláštní euforii jsem bohužel při těch několika málo nepovedených záběrech, kdy tvořil, neprožíval. Cassel totiž držel štětec jako stará pana pinďoura, čehož si režisér Edouard Deluc buď nevšiml anebo mu to naopak poručil pro efekt. Navíc se vůbec nedozvíte, proč maloval, jak maloval, čím maloval, jak si míchal bary, kde na ně bral, jaká plátna používal, zkrátka nic, proč jsem na film šel. Zdejší vysoké hodnocení opravdu nechápu. Jednu hvězdičku dávám za výdrž Vincenta Cassela, kterej to natáčení nakonec přežil až do konce.(26.5.2018)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace