Nastala chyba při přehrávání videa.
  • viperblade
    ****

    Přiznám se, chvíli mi trvalo, než jsem pochopil, jak pěkný film to je. Ta metafora tance jako boje proti smrti a umírání… Opravdu povedený film, ve kterém Dejdar předvádí zřejmě svůj herecký vrchol. Za zmínku také stojí výkony Bydžovské (zde byla krásně roztomilá), Hlaváčové (na pohled přísná, ale když jde do tuhého, tak laskavá a starostlivá sestřička) a Holuba. Hlavně kvůli závěru zaokrouhlím na čtyři hvězdy, a pevně věřím, že za čas si zase tuhle lekci tance a života opět dám.(11.2.2011)

  • Maq
    *

    Jak velkým literátem vlastně je Jiří Hubač? Uznejme, že napsal několik scénářů, které v České kotlině dosáhly statutu nezapomenutelnosti. V románové podobě by se patrně zařadily mezi rodinné bestsellery, v tomto ohledu je ekvivalentem třeba takového Stephena Kinga. Originální moc není, díky čemuž s bolševikem neměl potíže, ale zná řemeslo. Umí vytvořit silné a věrohodné charaktery, příběhy a situace často ve stínu smrti, ponejvíce nepříliš vzdálené poloze populárního dojáku, ojediněle ještě níž (vždy uměl napsat ubrečené sólo pro některého v dané době populárního herce). Je to hodně nebo málo? Z poloviny plná nebo z poloviny prázdná? --- Učitel tance podle mého soudu představuje v obecně dobré Hubačově tvorbě průměr. Jireš se ke zpracování takové látky nepochybně hodil dokonale. Na Dejdarově místě bych raději viděl nějakého herce, jenže, Dejdar byl tehdá zrovna populární, že?(5.2.2011)

  • Jack Boban
    ****

    Většina herců přiznává, že pokud jim scénárista píše roli "na tělo", je to obrovskou výhodou. Postava Richarda Majera z pera Jiřího Hubače a v podání Martina Dejdara je toho jasným důkazem. Výborný výkon tady podává také Radek Holub v menší roli umírajícího Parduse (nominace na Českého lva byla na místě). Jako celek působí Učitel tance velmi lehce a nenuceně. Přemýšlel jsem dokonce nad plným hodnocením, je to tak na 4 a půl * :-). Každopádně velmi příjemné překvapení. "Člověk by měl žít, jako by umíral."(9.2.2011)

  • Autogram
    ***

    Myšlienku bojovať s chorobou silou optimizmu stvárnil Dejdar ako tanečný majster na výbornú, v rámci toho ani na chvíľu nezíde z plátna a tak sa s jeho postavou dobre stotožníme. Množstvo scén je natočených veľmi verne, až sa mi chvíľami ťažko dýchalo. Vo filme je ale množstvo zjednodušení a málo rozvinuté boli všetky ostatné postavy a miesto toho sa objavovali výjavy z detstva, ktoré nemali jasný účel a skôr vyrušovali. Naviac tanečné čísla sú zo všetkého najnudnejšie, tiež tam boli akosi naviac, aj keď má film tanec v názve. –––– Chtěla bych důrazně upozornit, že během pobytu v našem ústavu se vystříháte vzrušení, kouření, pití, rychlé chůze, horké lázně, křiku, hlasitého smíchu, slunění a sexu!(6.11.2013)

  • Šandík
    ****

    Neprávem pozapomenutý film. Samozřejmě má své meze, ale Dejdar tady rozhodně předvádí to nejlepší ze svého, vskutku "poněkud monotóního" herectví. Režie, kamera i scénář a taky hudba jsou naprosto perfekrní a jako celek tenhle film rozhodně řadím k tomu nejlepšímu, co u nás na počátku devadesátých let vzniklo. Celkový dojem: 75% Zajímavé komentáře: Marigold, gudaulin, Gemini, sportovec(26.12.2006)

  • - Film byl natáčen v prostorech dnešního Kojeneckého ústavu při Fakultní Thomayerově nemocnici v Praze. Zámek, který Richard Majer (Martin Dejdar) navštíví kvůli svému kamarádovi ze sanatoria, jsou Veltrusy. (hymen)

  • - Ve filmu se v malé roli objeví i Petr Introvič, lídr hudební skupiny Bluesberry. (J.A.K.)

  • - Ve filmu se poprvé pracovně setkaly Jana Hlaváčová s dcerou Bárou Munzarovou. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace