Obsahy(1)
Noc na hřbitově, první film ze čtyřdílné televizní série Brivido giallo, se podobá přehlídce maskérských dovedností a karnevalu. Tři mladíci a dvě dívky po krádeži v obchodě ujíždí před policií. Dobře naladěni se ve své posprejované dodávce dostanou do podivného hostince, v jehož spletitých chodbách pak musí bloudit mezi akry pavučin vstávajícími umrlci. Hledání cesty ven může symbolizovat jejich boj o přežití. Nekonečným bludištěm v katakombách Lamberto Bava opět odkazuje k filmovému dílu svého otce Maria Bavy, který v 60. letech pomohl znovu oživit gotický horor - tedy horor odehrávající se v tajemných hradech s labyrintem chodeb a tajnými dveřmi v ponuré atmosféře dávného prokletí. (navorski)
(více)Recenze (8)
„Una notte al cimitero“ je film, který dokáže nadchnout svými maskami, které jsou – zase ne až tak moc překvapivě – skutečně dobré, ale pro jednotlivé scény nejsou až tak důležité, jen jsou prostě efektní. Trochu možná překvapí finále, i když i to je v duchu gotického hororu. „Una notte al cimitero“ je film, který je určen spíše radikálním fanouškům italské kinematografie, protože si nemyslím, že by zrovna tenhle horor měl potenciál zaujmout i někoho jiného. ()
Lamberto Bava, jakého jsem měl rád. Mix humoru, fantasy a horroru pro teenagery. Kdo není fanoušek klasických a především italských horrorů, tak nepochopí. Dnes bych se zřejmě nad filmem pousmál, ale když si vzpomenu na první shlédnutí, kdy jsme v partě seděli u jednoho videorekordéru a hleděli na film koupený na černé burze, namluvený jedním hlasem, každý s pivem v ruce komentující děj různými vtipy, tak paráda. Takové domácí kino. Úplně jiná atmosféra, než dnes ve velkém obýváku se zvukem 5.1, kde se dívá člověk na film sám. Tento horror je dnes už téměř nesehnatelná retroklasika. ()
Gotický horor staví na atmosféře, kterou vytváří především skvělá kamera a neméně výborná hudba (Simon Boswell je už klasikem v hororovém žánru). Omladina prchá v dodávce, projede zábranou a zabloudí. Mlha, mlha, nekonečná mlha, pohřební kočár s koňmi a kostel postavený na místě hřbitova. Hned vedle je ovšem hostinec, který nabízí nejen krmi, ale i možnost vyhrát poklad. Stačí jen přenocovat v podzemní kryptě. Pavučiny, potkani, pavouci, kosti, kostry a ožívající mrtvoly. Omladina netuší, zda jde o skutečnost nebo noční můru, avšak ví, že musí najít cestu ven. Skvělá dekadentní hostina, úsměvná poletující živá mrtvola. Parádní masky jsou temnou perlou na příběhu, jehož většina se odehrává v nádherném podzemí, jaké by mohl leckterý horor závidět... Možný spoiler - uvítal bych býval, kdyby se závěr nesl v duchu Karnevalu duší (1962). ()
Prvni dil televizni serie Lamberta Bavy hodne klame telem. Vpodstate je to cerna komedie, ktera si pomerne vkusne dela legraci ze starych gotickych horroru a zabavne je kombinuje s teenagery osmdesatych let. Zaroven jde o prehlidku slusnych masek, ktere s dejem vetsinou vubec nesouvisi (cela skvela scena vecere je uplne mimo misu). Takze pokud si chcete uzit zabavu ve stylu americkych komedii 80. let, podavanou po italsku, hura na to. Jestli byste radi nejake drsne zombie gore ttak ruce pryc, tady neni ani kapka krve. ()
Výborná mišmaš žánrovka. Komedie/fantasy/horor všechno smíchané géniem Bavou a do toho zamíchaná kvalitní atmosféra spolu s táhnoucí se mlhou. Kašlem na herce kteří byly fakt příšerní a i masky nebyly nijak úchvatné ale vypadaly aspoň průměrně. Sem tam zaškobrtnutí typu "moc kecu, nic se neděje" a debilnost postav odpouštím. Tohle je parádní film a vůbec nevadí absence krve či gore. ()
Reklama