Režie:
Stella MeghieScénář:
J. Mills GoodloeKamera:
Igor Jadue-LilloHudba:
Ludwig GöranssonHrají:
Amandla Stenberg, Nick Robinson, Anika Noni Rose, Ana de la Reguera, Taylor Hickson, Dan Payne, Fiona Loewi, Sage Brocklebank, Peter Benson (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Madeline je sedmnáct a hodně čte. Nic jiného totiž dělat nemůže. Její imunita nedokáže bojovat s venkovním světem, a proto je stále zavřená doma ve svém sterilním pokoji. Společnost jí dělá jen matka a ošetřovatelka. Všechno se ale změní v okamžiku, kdy se do sousedního domu nastěhuje nová rodina a s ní i kluk Olly. Jelikož se nemůže se záhadným sousedem setkat, začnou si psát emaily. Madeline si tak během krátkého času uvědomí, že její život není skutečný, a proto nabere odvahu všechno risknout... (Forum Film CZ)
(více)Videa (6)
Recenze (108)
První půlka vydá na klasickou teen limonádu, kde je všechno standardně jak známe, včetně hlavní, poměrně sympatické, dvojky. (Amandla Stenberg se od Hunger Games změnila k nepoznání a nutno říci, že do krásy a to jsem si myslel, že byla ve dvojce). V té druhé jsem byl naopak poměrně zklamán, že už se nejede dle zajeté linie, ačkoliv dějový zvrat, který je sice jednoduchý, ovšem taky poměrně originální a nečekaný. Věřím, že Everything, Everything (bombovej název žejo :D) si za nějakou dobu pustím znovu, protože krom děje je to poměrně zručně natočená dramedie, která se od ostatních protějšků nemusí stydět za svou jednoduchost a hloupost a člověk se poměrně dobře baví po celou dobu. Možná jsem ale v koutku duše přecejen doufal v malinko víc...7/10 ()
Střízlivýma očima je romantická ústřední linka nastartovaná až příliš rychle, ale tváří v tvář její autentičnosti nad tím rád přimhouřím oči. Ono pouto Maddy a Ollyho má v sobě přesně tu bezhlavou zamilovanost, kdy jeden nepotřebuje o druhém vědět vůbec nic zásadního a přesto si je neochvějně jistý, že právě tahle láska je ono osudové Úplně všechno. V kombinaci nostalgické nálady a nápaditě natočených virtuálních dialogů zkrátka není pro sentimentální povahy obrany. ()
S krutými diagnózami se v posledních letech roztrhl pytel. Většinou s nimi pomohly výtečné herecké výkony, černější humor i šibalsky napsané dialogy. Maddy je bystré děvče a hned nám začne vyprávět svůj příběh. Trpí vzácnou chorobou SCID, kvůli které neopouští domov, páč by se její tělo nevypořádalo s viry a bacily, imunitní systém má takřka nefunkční. Její život tvoří starostlivá máma, přátelská zdravotní sestra, knihy, představy a sny, internet. A nově i pokukování po právě přistěhovaném sousedovi. A začne riskovat. Nechejme stranou luxusní vilu a fakt, kde na všechno matka samoživitelka bere, ovšem slabinou příběhu je právě jeho nereálnost (a s tím spojený fakt, že se o dívku nikdy skutečně nebojíme). Vývoj událostí dokážeme odhadnout, závěrečné odhalení karet je ovšem silná káva, které se horko těžko věří. Sentimentální povahy si přesto přijdou na své. Tvůrci přesně ví, co chtějí točit, nestydí se za to, neskrývají se za nějaké přehnané ambice, prostě hromadí dojemné scény a žánrové klišé. Necyničtí diváci jim to rádi zbaští. Herci jsou snaživí, škoda, že nedostali víc dialogových přestřelek, každopádně Amandla Stenberg je docela velkým příslibem do budoucna. ()
Popravdě nechápu onu zdejší nenávist. Amandla je úžasná a celkově je film pojat velmi mile a v rámci možností zbytečně netlačí na pilu. Olly je takovým klasickým prototypem kluka, po kterém holky letí, ale veškerou pozornost si pro sebe stejně urve Madeline (Amandla). Srovnání s Hvězdami by se sice mohlo nějak nabízet, ale spíše bych ho nepoužil. Konec dokonce překvapí - což potěší, protože čekáte úplně něco jiného - a smysluplně všechno uzavře. V rámci současné tvorby rozhodně nadprůměrný počin. ()
SPOILER Love is everything. Everything. No jo, ale ani s láskou se to nesmí přehánět, jinak se stane, že třeba svoji drahou polovičku - nebo jako v tomto případě dceru - zavřete doma a namluvíte jí, že je nemocná a když udělá krok ze dveří, zemře. KONEC SPOILERU Je to sentimentální záležitost pro chvíle, kdy se chcete roztéct a věřit v lásku na první pohled. Alespoň tu filmovou. Přesto bych v tomto případě nepoužila slovo klišé - Everything, everything je stejně tak divný film, jako jeho název. Zápletka se na první pohled tváří trochu ohraně, ale na konci vám vezme dech. Teda, skoro. Závěrečné vyvrcholení sice překvapí, ale nedostane se vám pod kůži. Jako příběh samotný. Celou dobu koukáte a s hrdinkou sympatizujete, přejete jí to, ale tak nějak u toho přemýšlíte, co si dáte k obědu nebo si sem tam zabrouzdáte na instagramu, abyste čekli, co nového. Problém u Everything, everything je ten, že nechytne za srdce. Chybí tam emoce, chybí tam vzrušení. Jednoduše řečeno se z toho nepoděláte. Ale kouká se na to hezky. :) (A palec nahoru za netuctovou hlavní hrdinku, která konečně není ztělesněním klišé - tedy, nemá bílou pleť a rovné hnědé nebo blond vlasy). ()
Galerie (39)
Zajímavosti (4)
- Ve filmu Maddyina matka říká, že Olly (Nick Robinson) potřebuje ostříhat. V knize má však Olly hlavu oholenou. (michy9073)
- Ve filmu je scéna, v níž astronaut sedí na barové stoličce při večeři. Má připomínat známou malbu „Nighthawks“ od Edwarda Hoopera z roku 1942. (TaNya_)
- Ve filmu je několik rozdílů oproti knižní předloze. Ve filmu má Olly (Nick Robinson) oči hnědé, ale v knížce jsou důrazně popisovány oči modré jako oceán. Dále je v knížce uvedeno, že hlavní dvojice si posílá e-maily, kdežto ve filmu využívají textové zprávy. (TaNya_)
Reklama