Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ippolita (Carla Gravina) je ochrnutá mladá žena s těžkými psychickými problémy, které pramení ze smrti její matky. Její krize ve víře a sezení u psychologa ji dovedou k tomu, aby si vzpomněla na svůj minulý život. Tento život prožila jako čarodějnice během inkvizice. Nakonec se Ippolita stává posedlou a svádí místní muže, aby je mohla zabít. Exorcismus se zdá být jedinou volbou, která dokáže zastavit toto šílenství. (Chatterer)

(více)

Recenze (11)

pornogrind 

všechny recenze uživatele

Tak mám za sebou další pozapomenutou perličku s vymítačskou tématikou. Je pravda, že první hodina je zbytečně zdlouhavá a nikterak záživná ale když se to rozjede tak to má celkem grády. Škoda jen některých triků, který působily spíš komicky (i na tu dobu). 3 hvězdy. ()

Němi 

všechny recenze uživatele

Snad až céčková vykrádačka Exorcisty, je tenhle L'Anticristo... a snad i pár dalších "666" hororů. I na minimálně jednu "inspiraci" u Rosemary má děťátko jsem narazil. Režisér De Martino ale bez větší invence téměř doslovně kopíroval především geniální dílo Williama Friedkina (úvodní titulky, praskající okolí, poletující desky, plivání zelených zvratků, starý kněz s nástupem u dveří, přetočená hlava, levitace, svěcená voda pálící kůži, atd atd). Že když dva ale dělají totéž, nemusí být výsledek ani zdaleka stejný je především vidět na atmosféře, která na jedné straně je z nejsilnějších hororových počinů, na De Martinově ji sotva postřehnout. Ke štěstí mu zrovna nepohlo ani to, že jednotlivé (jmenované) ukradené prvky pak zpracováním připravil o veškerý respekt a většina je jich nechtěně směšná. Ono nakonec sledovat triky, které v roce '74 už byly par desetiletí zastaralé ničemu nepomůže. Překládání obrazu zvladál lépe třeba Incredible Shrinking Man, "vystřihování" pak i Neviditelný muž z třicátých let. A nejsem hnidopich, nad tímhle prostě nejde přivřít ani jedno oko, to se musí vidět. __ Výsledku je velká škoda. Z filmu je cítit na pár místech Argentova "Italská" atmosféra podobná Ptáku s křišťálovým peřím, Morriconeho hudba také mohla být příslib, ale očividně narychlo sepsaný scénář (rok po Vymítači) bez kouska smyslu, normálního dialogu nebo postavy a režisér bez dobrého vkusu... To je pak slabá náplast těch pár povedených scén. ()

erl 

všechny recenze uživatele

Uff! No pěkná vykrádačka Exorcisty!! Některé momenty jsou povedené a jiné zase celkem amatérsky zpracované. Atmosféricky velmi dobré ale výš s hodnocením nejdu jelikož zde herecky nikdo zvlášť nevyniká (což u snímku s touto tématikou velice zamrzí) a vykradených nápadů z velkého mega skvostu je tu habaděj. Stopáž je taky celkem přepálená. Ale jinak je to celkem slušný snímek který v nejpovedenějších chvílích podpoří hudba mistra Ennia. I přes značné nedostatky to má cenu se na tento výtvor podívat... ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Úvodné minúty nám dajú najavo, že fanatizmus a zaslepenosť sú aj vo viere nebezpečné a v konečnom dôsledku majú s vierou už pramálo spoločného a sú proti nej. Snímok, ktorý vznikol v období, keď sa z podobnými filmami doslova roztrhlo vrece, a nemusím vysvetľovať prečo. Je to typický produkt vtedajšieho napodobňovania. Film plný odvážnych scén s náboženskými, či sexuálnymi motívmi, dočkáme sa tu samozrejme aj oplzlých výrazov, levitácie, zeleného slizu a nevyhnutného exorcizmu. Ešte lepší dojem s filmu kazia céčkové triky. ()

gumli 

všechny recenze uživatele

Priemerný horror,vôbec nie desivý ako je to prezentované.Je isté,že je to plagiát takých filmov ako Exorcist a jemu podobných.Námet sa mi páčil.Invalidná a sexuálne neuspokojená žena sa vzdá viery v boha.V minulom živote bola ako čarodejnica upálená na hranici.To všetko pred 400 rokmi.A tak Satan sa zmocnil jej tela.Ale nemá tú kvalitu ako The Exorcist.Vyháňanie diabla z tejto ženy boli oproti The Exorcist trochu smiešne a gyčovité.Takže je to len taký klon,ktorý nemá tú správnu atmosféru.Ale dá sa pozrieť.Pre niekoho to bude určite nuda,len tak na záver. ()

Koly 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem si myslel, že budu zklamaný stejně jako v případě Bavova THE HOUSE OF EXORCISM a i úvod filmu tomu hodně nasvědčoval, ale s přibývající minutáží (112 minut je teda pořádná porce) atmosféra houstne takovým způsobem, že by se dala krájet leda tak flexou. Nemá smysl srovnávat s kultovním snímkem THE EXORCISM. Je jasné, kde bral De Martino inspiraci a i mnohem ambicioznější snímky by dostaly ve srovnání s výše uvedeným skvostem pěkně na prdel. Co se největších kladů týče, tak samotné vymítání je zmáknuté na výbornou, dále potěší dobrý herecký výkon Carly Gravina a překvapivě působivá hudba. ()

Tomes83 

všechny recenze uživatele

Jak španělé se svým Exorcismo, tak ani Italové se svým Anticristo nedokázali navodit tak silnou vlnu napětí a strachu, jakou exceloval William Friedkin s Exorcistou! Zcela evidentně se snaží, ze svého předchůdce těžit, ale ani hustější hrachová kaše jim při tom nepomohla! ()

Shanen29 

všechny recenze uživatele

Je to celkem zajímavý snímek ale scénář mohl být více propracovanější a emocionálnější,hudba je velmi dobře zakomponována do děje čímž snímku dává tu správnou atmosféru,ale i tak ze šedého průměru film nevytáhne. ()

G04T 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je první film, kterej od italského režiséra Alberta De Martina vidím a už teď můžu říct, že se určitě nejednalo o žádnýho trashaře, ba naopak - byl velmi zručnej. Ano, tohle je totální vykrádačka Vymítače ďábla, asi stejně jako třeba o rok starší L'ossessa. No a co, na to se už dneska nikdo neptá. Efekty jsou samozřejmě z dnešního úhlu pohledu naprosto k smíchu, ale nevidím důvod, proč kvůli tomu strhávat hvězdy. Když jsem se na tento exorcistickej film chystal, nejvíce jsem se těšil na hudbu dua Nicolai a Morricone, který ale mírně zklamalo. Morricone z toho není vůbec cítit, já ho znám jako skladatele hlavně krásně melancholickejch skladeb a zvuků, který bohužel v tomhle filmu nezazněly. O to víc se právě přikláním k teorii, že většinu hudby skládal právě Bruno Nicolai (kterého mimochodem považuju za jednoho z nejlepších skladatelů na světě). Kamera Joa D'amata připomíná stylem "blízko ksichtu" kameru Giancarla Ferranda a proto se mi moc líbila. Film se rozjede až někde v druhý polovině, což je velká škoda a právě pro to zůstávám u třech hvězd. První polovina je jen připravovaná omáčka kolem k druhý polovině, která je mimořádně atmosférická, jak to tak už bejvá u italskejch sedmdesátkovejch hororů. Taky jsem se moc těšil na Anitu Strindbergovou, která tu ale bohužel hrála takovou menší roli (přítelkyni otce posedlé) a tudíž se moc ve filmu neukazovala, což je podle mě škoda, protože ji to zde velice slušelo (jako v každém filmu, ve kterém hrála). Když to vezmu kolem a kolem - povedená italská vykrádačka hororovýho americkýho kultu, která ale mohla být kratší nebo více vypleněná (v té první polovině). Moc známé tváře (teda alespoň pro mě) v tomhle filmu nehrajou, což je škoda. Komu doporučuju - tak určitě všem fanouškům italský trash cinemy, všem, kteří mají rádi filmy o exorcismu, trash fanouškům, jinak vy ostatní se tomu raději vyhněte. Silnější 3 hvězdy. ()

Baldrick 

všechny recenze uživatele

Ve vší úctě k Lindě, je to možná nefér, ale Carla byla lepší. Samozřejmě, je to jiná liga, je to derivát, ale vypečený, velebnosti, jen co je pravda. Taliáni v týhle branži to holt uměli, byť zdravej tvůrčí rozum zůstal někde v prd... A ta chodba s těma bustama, no co dodat... ()

Reklama

Reklama