poster

Antikrist (festivalový název)

  • Itálie

    L'anticristo

  • USA

    The Tempter

  • Austrálie

    The Antichrist

  • USA

    The Antichrist

  • Velká Británie

    The Antichrist

  • USA

    Blasphemy

Drama / Horor / Thriller

Itálie, 1974, 112 min

  • Koly
    ****

    Zpočátku jsem si myslel, že budu zklamaný stejně jako v případě Bavova THE HOUSE OF EXORCISM a i úvod filmu tomu hodně nasvědčoval, ale s přibývající minutáží (112 minut je teda pořádná porce) atmosféra houstne takovým způsobem, že by se dala krájet leda tak flexou. Nemá smysl srovnávat s kultovním snímkem THE EXORCISM. Je jasné, kde bral De Martino inspiraci a i mnohem ambicioznější snímky by dostaly ve srovnání s výše uvedeným skvostem pěkně na prdel. Co se největších kladů týče, tak samotné vymítání je zmáknuté na výbornou, dále potěší dobrý herecký výkon Carly Gravina a překvapivě působivá hudba.(5.8.2006)

  • G04T
    ***

    Tak tohle je první film, kterej od italského režiséra Alberta De Martina vidím a už teď můžu říct, že se určitě nejednalo o žádnýho trashaře, ba naopak - byl velmi zručnej. Ano, tohle je totální vykrádačka Vymítače ďábla, asi stejně jako třeba o rok starší L'ossessa. No a co, na to se už dneska nikdo neptá. Efekty jsou samozřejmě z dnešního úhlu pohledu naprosto k smíchu, ale nevidím důvod, proč kvůli tomu strhávat hvězdy. Když jsem se na tento exorcistickej film chystal, nejvíce jsem se těšil na hudbu dua Nicolai a Morricone, který ale mírně zklamalo. Morricone z toho není vůbec cítit, já ho znám jako skladatele hlavně krásně melancholickejch skladeb a zvuků, který bohužel v tomhle filmu nezazněly. O to víc se právě přikláním k teorii, že většinu hudby skládal právě Bruno Nicolai (kterého mimochodem považuju za jednoho z nejlepších skladatelů na světě). Kamera Joa D'amata připomíná stylem "blízko ksichtu" kameru Giancarla Ferranda a proto se mi moc líbila. Film se rozjede až někde v druhý polovině, což je velká škoda a právě pro to zůstávám u třech hvězd. První polovina je jen připravovaná omáčka kolem k druhý polovině, která je mimořádně atmosférická, jak to tak už bejvá u italskejch sedmdesátkovejch hororů. Taky jsem se moc těšil na Anitu Strindbergovou, která tu ale bohužel hrála takovou menší roli (přítelkyni otce posedlé) a tudíž se moc ve filmu neukazovala, což je podle mě škoda, protože ji to zde velice slušelo (jako v každém filmu, ve kterém hrála). Když to vezmu kolem a kolem - povedená italská vykrádačka hororovýho americkýho kultu, která ale mohla být kratší nebo více vypleněná (v té první polovině). Moc známé tváře (teda alespoň pro mě) v tomhle filmu nehrajou, což je škoda. Komu doporučuju - tak určitě všem fanouškům italský trash cinemy, všem, kteří mají rádi filmy o exorcismu, trash fanouškům, jinak vy ostatní se tomu raději vyhněte. Silnější 3 hvězdy.(28.12.2020)

  • erl
    ***

    Uff! No pěkná vykrádačka Exorcisty!! Některé momenty jsou povedené a jiné zase celkem amatérsky zpracované. Atmosféricky velmi dobré ale výš s hodnocením nejdu jelikož zde herecky nikdo zvlášť nevyniká (což u snímku s touto tématikou velice zamrzí) a vykradených nápadů z velkého mega skvostu je tu habaděj. Stopáž je taky celkem přepálená. Ale jinak je to celkem slušný snímek který v nejpovedenějších chvílích podpoří hudba mistra Ennia. I přes značné nedostatky to má cenu se na tento výtvor podívat...(29.4.2009)

  • gumli
    ***

    Priemerný horror,vôbec nie desivý ako je to prezentované.Je isté,že je to plagiát takých filmov ako Exorcist a jemu podobných.Námet sa mi páčil.Invalidná a sexuálne neuspokojená žena sa vzdá viery v boha.V minulom živote bola ako čarodejnica upálená na hranici.To všetko pred 400 rokmi.A tak Satan sa zmocnil jej tela.Ale nemá tú kvalitu ako The Exorcist.Vyháňanie diabla z tejto ženy boli oproti The Exorcist trochu smiešne a gyčovité.Takže je to len taký klon,ktorý nemá tú správnu atmosféru.Ale dá sa pozrieť.Pre niekoho to bude určite nuda,len tak na záver.(31.3.2009)

  • corpsy
    ****

    Úvodné minúty nám dajú najavo, že fanatizmus a zaslepenosť sú aj vo viere nebezpečné a v konečnom dôsledku majú s vierou už pramálo spoločného a sú proti nej. Snímok, ktorý vznikol v období, keď sa z podobnými filmami doslova roztrhlo vrece, a nemusím vysvetľovať prečo. Je to typický produkt vtedajšieho napodobňovania. Film plný odvážnych scén s náboženskými, či sexuálnymi motívmi, dočkáme sa tu samozrejme aj oplzlých výrazov, levitácie, zeleného slizu a nevyhnutného exorcizmu. Ešte lepší dojem s filmu kazia céčkové triky.(18.3.2011)