Reklama

Reklama

Hranice lásky

  • Česko Konec aféry (více)

Obsahy(1)

Trnitá cesta na dno lásky a žárlivosti. „Toto je deník hluboké nenávisti.“ Tak začíná spisovatel Maurice Bendrix svou nejnovější autobiografickou knihu. „Ale možná, že bych ho nikdy nepsal, kdybych se tehdy oné temné deštivé noci nezastavoval, a kdybych šel dál…“ Jenomže Maurice se zastavil a nabídl Henrymu, s nímž se kdysi znával, že jej schová pod deštník. Obyčejná věta obyčejné lidské slušnosti. Ale v Mauricovi to náhodné setkání probudilo vše, o čem věřil, že se mu již podařilo překonat. Znovu otevřelo tu propast lásky, nenávisti a žárlivosti, do níž se před dvěma lety, po rozchodu se Sárou, zřítil. Znovu se mu začaly vybavovat zlomky těch dní, útržky těch chvil, v nichž zažíval nejvyšší možné štěstí, i momenty bezmezného zoufalství. A on ví, že to musí sám v sobě nějak uspořádat, že se s tím musí vyrovnat, aby mohl žít dál. A proto začíná psát tu knihu… Snímek režiséra Jordana vznikl podle románu Grahama Greena, který v češtině několikrát vyšel pod názvem Konec dobrodružství. Líčí milostné drama dvou charakterově odlišných lidí, v němž významnou roli hraje vedle lásky a nenávisti – jako ostatně u většiny Greenových děl – i víra v Boha. Neil Jordan, který jej natočil podle vlastního scénáře, v něm vytvořil film, připomínající svým tempem a stylizací klasické britské filmy 40. a 50. let. Podařilo se mu v něm dokonale spojit obraz s literárním textem a vytvořit mimořádně sugestivní atmosféru, umocněnou samozřejmě skvělými hereckými výkony všech tří protagonistů. Film získal řadu britských i mezinárodních cen, nominován byl i na čtyři Zlaté glóby a dva Oscary. (Česká televize)

(více)

Recenze (90)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Kde jsou hranice lásky? Tam, kde se jeden obětuje pro druhého... Neil Jordan a jeho příjemná podívaní o dvou milencích, kteří se našli, aby se opět navzájem odcizili. Vše do sebe zapadá velmi přirozeně a Ralph Fiennes stejně jako Julianne Moore si své postavy užívají. Bez čtení knihy mě přesto film příjemně oslovil a jsem rád, že zase jednou jsem neviděl v každém druhém záběru převlečeného transvestitu nebo za každou ženou nehledal muže. Aspoň tentokrát... ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Těžkotonážní, jak Tlustá Berta, jedno z největších německých děl první světové války. Měl jsem totiž problém film dokoukat až do konce. Bylo to, ani ne místy, jako spíš celé, dost zasněné a romanticky laděné. Možná až moc. Víc, než by mě byť jenom napadlo. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $23miliónovTržby USA $10,827,816Tržby Celosvetovo $17,300,000║ Tak pasívny príbeh sa nám týmto filmom ponúka, že už po prvej polovici to prestáva byť sranda... ja som to veru nevydržal a musel predčasne vzdať. Aj keď musím uznať, že herecké obsadenie v podobe Raplh Fiennes a Julianne Moore bolo kvalitné ale s tým čo nám ponúka dej absolútne nevyužité. Dej čo nám táto vojnová romanca vypráva nemá čo povedať, nemá to žiadnu hlbšiu myšlienku, je to len také tlápanie nehýbajúce sa z jedného miesta. /40%/ ()

gouryella 

všechny recenze uživatele

Knihu jsem necet, takze tezko soudit, ale bohuzel se mi zda, ze vasnivost vztahu nebyla ve filmu nalezite prokreslena, coz je jen ke skode. Jinak jen prumerny romanticko-dramaticky film - a od Jordana bych cekal preci jen vice. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Neil Jordan .. Láska, nevěra a žárlivost pod drobnohledem v několika rovinách s působivým retro hávem doby válečné. Snímek je vláčný, upovídaný s důrazem na řeči o důvěře, nenávisti, bohu, kořeněný řadou sexuálních scén. Precizní po herecké stránce a s výrazným hudebním doprovodem. Zdánlivě normální romantické drama, které Neil Jordan pojal tak trochu jinak, než je obvyklé. Jistě i díky předloze. Ale celkově nijak výrazně nevyčnívá z řady, jako některá jeho jiné díla. 70%. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Jeden z mála filmů, co má stejnou atmosféra jako knížka, podle které byl natočen. Obsazení už také lepší být nemohlo... ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Dokonalé řemeslo se tu snoubí s virtuózním zvládnutím literární předlohy a neprůstřelnou rekonstrukcí starého tradičního romantismu, který svými kořeny sahá do konce 19. století, tj. do kalendářního počátku století minulého. Unylá směs charakternosti, které není cizí sentiment, a nostalgie po starých "zlatých časech" nezklame a v mnoha ohledech i potěší a snad také zahřeje. ()

castor 

všechny recenze uživatele

On je spisovatel, ona zajatkyní ve vlastním manželství. Seznámili se v neklidném roce 1939, zamilovali se, ač ji miloval ještě ten, který na to měl plné právo. Ona, manžel, milenec. Společně přinášejí jedno netriviální poselství o vyhaslých obětech nudného manželství a vášnivé dvojici mileneckého dobrodružství. Režisér Neil Jordan už mnohokrát dokázal, že umí. Že mu jdou silné látky, podpořené kvalitní literární předlohou (jindy vlastním scénářem) a hereckými výkony. Tady tomu není jinak. Studená atmosféra válečného Londýna je navrch ideálním dalším hráčem téhle partie. Také hudební skladatel Michael Nyman a kameraman Roger Pratt odvádějí skvělou práci, každopádně ty tři hvězdy mi tentokrát sedí tak nějak víc. ()

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Nádherný ľúbostný príbeh, plný dažďa a nadpozemskej hudby. Okrem fantastického Ralpha Fiennesa má tento film ešte niečo spoločné s Anglickým pacientom - láska ide ruku v ruke s bolesťou a milostný trojuholník nie je taký jednoduchý, ako by sa mohol zdať. Ťažko povedať viac, akosi neviem nájsť tie správne slová... ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Bůh je zjevně hravý, jenže ne všechny kostičky z lega skládá tam, kam bychom si přáli. Hranice lásky jsou příběhem plným sentimentu, deště, osudových znamení a nezapomenutelné Nymanovy hudby .. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Musím napísať že tento film je hodný troch hviezdičiek, avšak jednu som pridal za fajn záver, v ktorom sa rozpráva o bohu a o tom ako ho osoba nenávidí, ako keby bol boh naozaj skutočná postava. Naozaj som sa rozhodol hodnotiť vyššie až pri nabehnutí titulkov. Čo sa príbehu týka, film sa troch vlečie a je určený viac-menej pre ženské publikum, avšak muži si určite prídu na svoje vďaka krásnej Julianne Moore, ktorá v tomto filme bola očarujúca a krásna ako nikde inde. Navyše toho ukázala v tomto filme aj oveľa viac a myslím že urobila dobre. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vystavať romantický film ako puzzle film nie je vôbec časté. Jordana možno k tomu viedla predloha, ktorú nepoznám, ale najmä nechronologické rozprávanie, zobrazovanie jednej situácie z dvoch uhľov pohľadu, alebo čítanie z listov milovanej osoby tejto spaľujúcej láske plnej vášne dodáva ešte viac na osudovosti. Nechápem prečo, ale napriek všetkej snahe tvorcov a hercov, ktorým veríme úplne všetko, ma ich príbeh nechal chladným. No možno je tento film až príliš zviazaný svojou snahou o dokonalosť. ()

meave 

všechny recenze uživatele

Byť, znamená byť vnímaný...Niekedy je prežiť horšie ako umrieť a milovať horšie ako nenávidieť. Láska spútava silnejšie ako okovy a skutočná láska prekoná rozluku aj smrť. Ralph Fiennes v dalšom nádhernom príbehu milostného trojuholníka. Je stvorený pre rolu milujúceho nešťastníka s nejasnými pohnútkami a skratovým konaním. Julianne Moore rieši otázky viery a Boh na všetko dozerá – pretože spravodlivosť je niekedy krutejšia než neprávosť. Napriek tomu všetci /a ja tiež/ túžime po takej láskej, hoci vieme, že bolesť nás navždy poznačí. Film mi atmosférou pripomenul nezabudnuteľného Anglického pacienta. Vrele odporúčam. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Iba výnimočne mám taký pocit, ako pri tomto filme. Uznávam, že trojica hercov bola uveriteľná, hudba vydarená, režisér sa pokúšal o akúsi inovatívnosť v skladbe filmu, takže objektívne nemám filmu veľmi čo vyčítať. Veď ani nevyčítam. Problém však je, že ma absolútne nezaujal. Dopozeral som ho poctivo bez rýchloposunu do konca. A nič. Takže ani komentár nič. Veď ako sa dá písať o tom, čo preletí okolo vás a nezanechá ani najmenšiu stopu? ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Je to druh filmu kde jsou i sexualni sceny bezduche. Postavy jsou nesympaticke a milostny vztah s nadejemi a beznadejemi stojici ve stredu pribehu je nezabavny. Je tezke citit neco jineho nez nudu. ()

Reklama

Reklama