Režie:
Giulio BerrutiKamera:
Antonio MaccoppiHudba:
Alessandro AlessandroniHrají:
Anita Ekberg, Alida Valli, Massimo Serato, Lou Castel, Joe Dallesandro, Laura Nucci, Daniele Dublino, Carolyn De Fonseca, Nerina Montagnani (více)Obsahy(1)
Vrchní sestra v nemocnici Gertruda je závislá na morfiu, k čemuž byla dotlačena myšlenkou, že je nevyléčitelně nemocná. Pomalu ale jistě se u ní začínají objevovat známky šílenství a demence. Její psychopatické chování začíná být nebezpečné pro personál i pacienty, kteří se pohybují v její blízkosti. (Chatterer)
Videa (1)
Recenze (11)
Tento filmík jsem si pustil po dvaceti letech znovu a stále má své tajemné i brutální kouzlo ikdyž Anita Ekberg již není mezi námi.Opravdový půvab této Švédky vystihl film Ve jménu Říma (1959) a Boccaccio(1962),kde si zahrála spolu i s R.Schneider.Někdy si tyto filmy po letech připomínám.I když Suor Omicidi byl zatracován,přesto se začal po určité době promítat dále a to je dobře. ()
Bývalý sexuální symbol Anita Ekberg zpodobnila duševně nemocnou jeptišku, která pracuje v sanatoriu pro mentálně postižené. Sužována obsesí, že trpí rakovinou, je závislá na morfiu a hranice mezi realitou a halucinacemi se nebezpečně propojují. K tomu všemu se v sanatoriu objevuje až příliš mnoho nešťastných úmrtí pacientů a Anita, jako sestra Gertruda, upadá brzo v podezření. Dnes již klasický horor potěší zejména příznivce ladných křivek (Paola Morra jako sestra Mathieu je až ďábelsky svůdná) a minimalistickým nádechem s poctivě padnoucí hudbou. Spíše než na zobrazení násilí se G. Berruti zaměřil na psychologickou analýzu hlavní hrdinky, jejíž patologické chování staví do opozice se zdánlivě puritánským prostředím křesťanského sanatoria. Puncu autenticity se dostalo filmu i v tom směru, že příběh je založen na skutečných událostech. ()
Psycholické drama o vyšinuté jeptišce není ani horror, ba ani mysteriozní thriller. Kontroverzi samozřejmě budilo církevní téma, odtud pak plynul i krátkodobý zákaz filmu. Na Anitu Ekbergovou se báječně kouká a navíc jeptišský hábit jí nesmírně sluší (úplně si ji představuji v nějakém fetishclubu s důtkami a bičíkem). Odhalené vnady zde však ukazuje vyvinutá Paola Morraová v roli sestry Mathie, naturalistického lesbického sexu se ale od ní diváci nedočkají (no, lesba, dle zpovědi za tím bude možná něco jiného). Film sleduje duševní rozpad sestry Gertrudy (jak příznačné jméno), v jejíž roli je Ekbergová přesvědčivá a na níž vše stojí. Slabý scénář zbytečně snižuje možnou zamýšlenou uměleckou výpověď. Z několika mála gore efektů je nejlepší devastace obličeje pomocí jehel a skalpelu. Dallesandro, nejodhalovanější herec v historii, prý, ukáže tentokrát jen malý kousek hrudi a ve své nevelké roli se herecky moc nepředvedl. Průměrný film, na nějž brzy zapomenete (na Ekbergovou možná ne). ()
Možná z nostalgie, týden po úmrtí Anity Ekberg, jsem si pustil tento snímek. Jestliže někdo neví co znamená nunsploitation a vydá se hledat na wikipedii, nalezne kromě informací, jako typický příklad právě tento snímek. A přesně tak to beru i já, jako typický snímek tohoto žánru. Anita zde ztvárňuje křesťanskou jeptišku, která má velmi blízko k erotice a díky závislosti na morfiu začne mít také blízko k vraždám. Nechybí krev, napětí a nahota. Anitě bylo v době natáčení již 48 let a stále byla sexy a svůdná. Krásu mladého nahého těla tady ztvárnila Paola Morra. Filmu nechybí nic ze základních prvků nunsploitation jako náboženský útlak, potlačování sexuality, feminismus. Celý příběh graduje skvělým závěrem a že je příběh založen na pravdivém základu je asi obecně známé. ()
Solídne, vecne natočený film, bez nejakých väčších štýlových alebo tématických odbočiek, so silným príbehom, inšpirovaným skutočnými udalosťami. Anita Ekberg v hlavnej úlohe je naozaj obdivuhodná a jej vyčíńanie zahraté naozaj presvedčivo, hudba v štýle Goblin miestami až zimomriavková a scény vrážd, alebo mníškiných halucinácií, nestratili ani po rokoch nič zo svojho dopadu. ()
Reklama