poster

Zajatkyně (neoficiální název)

  • Francie

    La captive

  • anglický

    The Captive

Drama

Francie / Belgie, 2000, 118 min

  • playboxguest
    odpad!

    Ňouma a pipina žijou spolu a myslej si, kdo ví jak nejsou zamilovaný. Já bych spíš řekla, že spolu kejsnou jen proto, že jsou oba až nemožně neschopní žít si vlastním životem a bez přičinění někoho jiného si pomalu nedovolí ani uprdnout. Prostě dva maminčini mazánci, co jim rodičovská sukně utekla, a tak se ve své dětinskosti drží alespoň jeden druhého. Kajda byl přesvědčený, že tam nejpozději o třetí minutě kopnu rychloposuv, jenže já si ještě na třetí minutě dělala naděje, že by to tak zlé být nemuselo, protože se tam zatím ještě nezačalo nic dít. Jenže ouha, ono se tam nezačalo nic dít ani po třiceti minutách , ani po hodině, ani po hodině a půl. Dvě děcka v dospělém těle (oni dokonce i jako děcka šukaj) prostě jen řešej hovna a to tak dlouho, že je nakonec i z filmu jedno velké mazlavé. Rychloposuv jsem tentokrát sice nevyužila, ale dál jak za hodinu a půl už jsem taky nedošla, radši jsem to vypla a šla jsem si opláchnout tu krev, co mi zaschla za nudou okousanými nehty (a to jsem tenhle zlozvyk nikdá neměla). Tohle fakt nejde, no a co nedokoukám, to je přece jasnej odpad.(10.5.2014)

  • kajda.l
    *

    Francouzský rakovinotvorný art toho nejhrubšího zrna. Kvůli podobnému umění jsem jeden čas nenáviděl jejich kinematografii. Dialogy jak z Marsu. Bohužel nejsem intelektuálně dostatečně na výši, abych vyprázdněné žvanění dokázal považovat za umění. A ne jen žvanění, ale i sled scén, když už jsem si říkal, že nic horšího přijít nemůže, tak přijde "alej prostitutek a transek" a kajda padl, ovšem nerezignoval. Zajatkyně je můj rekordní film, zatím žádný jiný film jsem nesledoval tři!!! dny. Z postavy Simona a s tím spojeným herectvím Merhara mi bylo fyzicky špatně. Destruktivní zážitek.(10.5.2014)

  • Bubble74
    ***

    Sice nekonvenční, ale velmi zdlouhavá, nepřesvědčivá a nicneříkající studie na téma destruktivní láska, žárlivost, posedlost, a chorobná touha někoho vlastnit, které se vůbec nepodařilo zprostředkovat zamýšlenou hloubku odkazu. Jedna plus jedna vždycky budou dvě, bez ohledu na to, jak moc se může někdo snažit tento výsledek změnit. V tomto filmu se však z pouhých nekonečných záběrů statické kamery a neprostupné komunikace mezi charaktery a divákem bez jakýchkoliv emocí a výstižnějšího vykreslení vnitřních pohnutků toto poselství vyčíst nedá.(11.12.2010)

  • noriaki
    ****

    První co si musí divák uvědomit je že La Captive je ženské drama, ve všech jeho ohledech. Nejde ani tak o postavy které jsou prakticky výlučně jen dívky, ale především o atmosféru niterné pocitovosti, iracionality a intimity kterou se film vyznačuje. Chantal Akerman se vykašlala na zavedená pravidla žánru, a natočila snímek který se musí vnímat výhradně emocionálně, a ještě k tomu z perspektivy vedlejší postavy. Právě Ariane je ta okolo níž se točí celý děj, bez ohledu na to že kamera si mnohem častěji vybírá Simona udávajícího tempo událostí. Vztah obou milenců je zdánlivě podřízen jeho kontrole, ale ve skutečnosti je to ona kdo v tomhle tanci vede, protože Simon je zcela závislý na její spolupráci, a ochotě mu maximálně vyjít vstříc. Ústřední dvojice je skvěle zahraná, a i když je děj rozvleklý a jakoby chladně odtažitý, herci dokázali na plátno přenést hluboké emoce. V některých scénách je jejich láska skoro až hmatatelná. Skvělý film, i když pro muže je nesnadné ho uchopit a správně prožít.(30.1.2012)

  • sochoking
    *

    Takže takto: chlapík (mne nesympatický kokot s veľa peniazmi) v bielych ponožkách (namiesto toho, aby si poriadne zamrdal, tak sa len frotérsky otiera a hned ejakuluje) pobehuje, sliedi, špehuje, vyzvedá a má idiotské otázky, zatiaľ čo jeho holka je v pohode, ale kedˇ začne spievať, tak spieva ako chlap po troch ťažkých dňoch chlastania. Dlhá, nudná intelkutálna sračka- vedˇ áno, bola koniec koncov od Marcela Prousta !(18.12.2011)