• kajas
    ****

    "Já připomínám, že sledujete předávání cen pro film Masaryk... teda, Českého lva." Ačkoli jsem hodně proti postupu tvůrců Masaryka a lvíčky bych jim minimálně pro letošek odepřela, jinak nemám téměř žádnou připomínku. Adelčiny slovenštiny jsem se zpočátku docela bála, ale velkého úkolu se zhostila na výbornou (a lépe než Výborná, haha). Předávání krásně odsýpalo, hudební doprovod dvou sympatických Ondrů vynikající, zkrátka ceremoniál na úrovni. Abych to shrnula, nejlepší televizní přenos za hodně dlouhou dobu. (A z oceněných jsem měla největší radost za Kláru Melíškovou, její výkon mě zaujal... a moc jí to slušelo ;)).(4.3.2017)

  • Castrator
    odpad!

    To se u nás, v ČR, nenajde moderátor, který by dokázal tuto frašku odmoderovat? Profesionální Česká televize je profesionálů plná, alespoň to tvrdí ve svých profesionálních upoutávkách na vlastní profesionalitu a profesionalitu svých zaměstnanců, stačilo sáhnout po někom z ČT a mohli jsme sledovat na České televizi Českého lva v češtině. Nebo třeba pan Bouček, když už napsal scénář, ten by jako poměrně zdatný a zkušený moderátor nedokázal odmoderovat letošního Českého lva? Co třeba moderátor z Polska nebo z Británie, když měly obě země své zastoupení? Jinak nic proti Banášové, byla stejně nudná jako většina moderátorů Českého lva před ní. Len to lezení po klavíru jí tam chýba. Víc než proslov Vetchého (se svými kolegy bojuje za demokracii, aha) mě pobavilo množství cen pro film Masaryk, který jsem neviděl a nebudu tedy kritizovat rozhodnutí "akademie", ale když si dám dohromady dvě a dvě, tedy čtyři, v podobě českých a především zahraničních kritik (české nějak extra nadšeny nejsou, ty zahraniční už vůbec ne), jedna, uvedení filmu šest dní mezi vánočními svátky a Nový rokem, dvě, a to v jediném pražském kině, kam filmový fanoušek zvyklý na určitý standard nepáchne, tři, počtu nominací pro film Anthropoid, který je velmi dobrý i na světové poměry a v tzv. technických kategoriích je výborný, čtyři, mám z oceněného snímku pocit, že jde o malou domů pro kamarády, a když ne pro kamarády, tak alespoň pro známé, kterým se reklama na film, který teprve regulérní premiéru mít bude, náramně hodí. Neocenit Anthropoid jediným lvem, vlastně análním kolíkem (proč se ceny jmenují Český lev?), a nebýt hereckého ocenění pro Hepnarovou, tak nechat na suchu i další skvělý snímek z minulého roku, to mi přijde jako solidní vysmání se do ksichtu nejen nominovaným, ale i fanouškům filmu (ve smyslu filmografie, nikoliv konkrétního filmu). Rozhodnutí "akademie" do mého hodnocení nepromítám, to by nebylo vůči tvůrcům fér, letošní Český lev si zaslouží odpad čistě pro nemohoucnost udělat aspoň trochu zábavné dvě hodinky, které mají být poctou tvůrcům a filmu. Na tříhodinové (s reklamou při živém sledování skoro pětihodinové) Oskary se většinou podívám dvakrát, i přes mé hodnocení jednou nebo třemi hvězdami, u Českého lva mám problém se protrpět do závěru a sleduji jen ze setrvačnosti, abych se dozvěděl, kdo bude oceněn. Ve srovnání s ostatními podobnými pořady (Český slavík apod.) Český lev, ani letošní, ani předchozí, nekvalitou nevyčnívá, ale jen proto, že v tomto žánru lze vytvořit ještě větší splašky, než je předávání filmových cen, nebudu Českého lva hodnotit pozitivně, bylo by to nefér vůči jiným, mnohem zdařilejším pořadům, např. zmiňovaným Oskarům nebo poslednímu díky Sokolovi docela ucházejícímu Slavíkovi. Zcela při smyslech a po pečlivém zvažování uděluji hodnocení odpad! a na Masaryka jsem tedy zvědav. Budu ho pochopitelně hodnotit s vědomím, že jde o nejlepší letošní český film a půjdu na něj s obrovskými očekáváními. Běda ti, Honzíku, jestli budeš stát za pendrek, to s tebou poletí i odpad. P. S. Letos hlasovalo 112 členů ČFA, z celkových 277. O Oskarech rozhodlo circa 6 200 hlasujících, jestli šlo o celkový počet, nebo jen o ty, kteří hlasovali, jsem nezjišťoval, i s přihlédnutím k tradici Oskarů a mnohem větší "základně" je zřejmé, že hlasování ČFA v Českém lvu nemá ve srovnání s Oskary žádnou relevanci a celkově jde o cenu pofidérní. Co mě ovšem zaujalo nejvíce, to je toto: Důvodem, proč kritici na rozdíl od akademiků vůbec nezohlednili historická dramata Masaryk a Anthropoid, je odlišný statut obou organizací. Anthropoid britského režiséra Seana Ellise, který už získal „lví“ nestatutární Cenu filmových fanoušků, kritici nepovažují za českou produkci, takže o něm vůbec nehlasovali, stejně jako o Masarykovi, který podle jejich statutu neměl v roce 2016 premiéru „v komerčních kinech“. ČFTA o Masarykovi hlasuje, protože jí stačí, aby byl film uveden „v České republice (i) v jednom komerčním kině po dobu sedmi po sobě jdoucích dní“. Právě s tím kalkuloval producent Rudolf Biermann, který sice premiéru Masaryka nasměroval na 9. března, ale v prosinci film celý týden promítal v pražském kině Lucerna. Tato limitovaná premiéra byla uspořádána právě s ohledem na status Českých lvů – a alespoň podle nominací je zjevné, že Biermannovi jeho kalkul vyšel. O filmech Masaryk a Anthropoid ze stejných důvodů jako kritici nehlasovala ani porota Trilobita. Zohlednila – a dokonce ocenila – však celovečerní dokument ruského režiséra Vitalije Manského V paprscích slunce, na jehož produkci se podíleli i čeští producenti Vít Klusák a Filip Remunda. Český podíl však působí natolik menšinově, že ho vážně nebrala ani ČFTA (natož kritici). http://www.filmovyprehled.cz/cs/revue/detail/akademici-vs-kritici-nominace-na-filmove-ceny-2016 Když tuhle šaškárnu neberou vážně ani "akademici", ani kritici, kteří nehlasují podle pravidel, ale podle svých kritérií, jak ji můžou brát vážně diváci a filmoví fanoušci? Směji se a uděluji odpad po odebrání hodnocení ještě jednou, chi chi. Jsem to ale veselá kopa.(5.3.2017)

  • korbitch22
    odpad!

    Naprosto nechutné. Všem muselo být v sále na blití, ale jsou to herci, uměj se hezky přetvařovat. Zkurvený a hnusný podvod jménem Masaryk. Jediný důvod proč film nepočkal na další rok cen bylo zabránit koprodukčnímu Anthropoidu posbírat hlavní ceny, aby čecháčci nedostali na frak od zahraničních tvůrců, kteří je vždy a všude strčí do kapsy. Ignorování Teorie tygra ( nejlepšího českého filmu za posledních 5.let ) nebo jasně kvalitního Anděla páně 2 je do nebe volající ubohost hnícího zákulisí Českého filmu. Je mi jasné, že všem to může být ukradené, ale už nikdy v životě nepůjdu podpořit jediný český film do kina. Jestli Oscaři jsou žumpa, co nemá dno, tak Český Lev to dno našel, jmenuje se Masaryk. A já kokot si myslel, že je u nás v prdeli jen fotbal a politika...tak to sorry jako.(5.3.2017)

  • castor
    ***

    Druhý Anděl Páně, Teorie tygra, Rodinný film, Učitelka, seriál Pustina, britsko-český Anthropoid a další, které jsem dosud neviděl. Loňský rok byl na české poměry slušný, i když (ostatně jak na samotném předávání zaznělo) lepší by bylo natáčet méně a kvalitněji. Protože těch beztvarých výkřiků bylo rovněž až nezdravě moc. Moderátorka Adéla Banášová několikrát sympaticky (vkusně) zažertovala, třeba o podobě sošky, byla přirozená, uvolněná a pohotová, jen vzpomeňme na hodně strojenou Lucii Výbornou. Slovenština mi vůbec nevadila, ona na pódiu zněla poměrně často i tak. Dobrým krokem byl i živý a hlavně funkční doprovod dvou pianistů Ondřejů. Hluchých míst bylo tak naštěstí pomálu. Horší je to se samotným vítězem. Dva roky zpátky akademici úplně ignorovali výborné drama Fair Play nebo Mádlův debut Pojedeme k moři, letos snad viděli jen jediný film a byla to až nezdravá sólo jízda. Ale na Masaryka se těším. Reklamu získal slušnou. Fuj za to!!(5.3.2017)

  • Pedross800
    ***

    Nic proti Slovákům, já mám Adélku Banášovou vcelku rád a odmoderovala to s noblesou, ale opravdu nemáme u nás stejně kvalitní moderátorku/moderátora??? A stejně nic proti Masarykovi, protože jako 99% filmového národa jsem neměl možnost ten film zatím vidět, ale ta vypočítavost, kdy byl na konci roku na jeden týden uveden do jednoho pražského pidikina aby mohl za loňský rok kandidovat mě prostě sere a nelíbí se mi to......jinak je to celkem jedna velká nuda. P.S. ovšem Ondra Vetchý svým výstupem zaperlil!! A zasloužená cena pro hlavní herečku za Olgu Hepnarovou!(4.3.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace