poster

20 milionů mil od Země

  • USA

    20 Million Miles to Earth

  • Slovensko

    20 miliónov míľ od Zeme

Sci-Fi / Fantasy / Horor

USA, 1957, 82 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • D.Moore
    ***

    Oddechová drobnost, která má spád, graduje a pobaví, ovšem pozor! Nepřemýšlet! Pak vám možná nebude vadit, že monstrum mění velikost (a teď nemyslím jeho "přirozený" růst, ale opravdové chyby) podle toho, jestli zrovna bourá most (nejhorší triky z celého filmu), rve se se slonem (skvělá scéna, na kterou si Harryhausen tak trochu vzpomněl v pozdějším Údolí Gwangi) nebo že stojí na Koloseu jakou moula a výhružně hýká směrem k tankům. Zmínit musím také neskutečně (neúmyslně) vtipnou část odehrávající se ve stodole, kdy chrabrý sedlák příšeře nejprve zarazí vidle do zad, ještě chrabřejší armádní důstojník ji chvíli nato tluče lopatou... A až potom někoho z vojáků napadne "Zkusme na to vystřelit, když už ty pušky s sebou máme". Dvě a půl hvězdy.(29.5.2011)

  • SOLOM.
    ***

    Souhlasím s tím, že jde o lehce nadprůměrný monster film, na kterém je asi nejpěknější monstrum z dílny Harryhausena. Až na pár debilních triků viz raketa na začátku jsem neměl k filmu téměř žádné výhrady. Herecké výkony jsou rovněž docela solidní a je jen škoda, že se malý Pepe objevil jen na začátku. Bohužel já na rozdíl od většiny ostatních považuji poslední patnáctiminutovku za ne moc vydařenou. Trochu jsem se začal při té honičce nudit. Po souboji se slonem to začali tvůrci totiž zbytečně natahovat.(7.9.2011)

  • zelvopyr
    ***

    Solidní výkon Harryhausena ve speciálních efektech. Animace příšer vůbec není špatná a sehrání s herci třeba ve stodole vypadá fakt přesvědčivě... Na druhou stranu, režisér se s tím moc nepáral a když kácel les, nechal třísky lítat. Hned první scéna: Spadne obří raketa a zapíchne se vzhůru nohama pod úhlem 30°. Po vstupu dovnitř nic vzhůru nohama není, a podlaha je v dokonalé rovině. Navíc je ve filmu jedna z nejnepřesvědčivějších romantických linek, které jsem ve tvorbě z této doby viděl (i v céčkách).(16.2.2012)

  • curunir
    ***

    ,,TIE AMERICKÉ FILMY." __ 20 miliónov míľ od Zeme, aj keď vo svojej dobe béčkový produkt dnes patrí medzi najväčšiu klasiku a v žánri monster filmov mu patrí jedna z popredných priečok. Vďačí zato, hlavne na daný žáner, celkom zaujímavému námetu, kde má všetko výborný spád a čakaním na ,,príšeru" neprejde polovica filmov (ako to často býva), ale ,,toho" podstatného sa tu dočkáme už po pár minútach. Uznanie si zaslúži výber lokácií, kde sa výnimočne dostane ku slovu starý kontinent, aj keď si tvorcovia neodpustili aby svoju krajinu všemožne proklamovali (otravný krpáň Pepe a jeho posadnutosť banditami a Texasom). Osobitnú pozornosť si zaslúžia samotné triky. Harryhausen sa tu až toľko nenamakal tak ako v iných filmoch, vytvoril tu vlastne len postavu príšery a slona, kde hlavne prvý menovaný pôsobí aj na rok vzniku stále pomerne dobre. Pravdou je ako už Lima napísal, že na tom zväčšovaní a zmenšovaní si mohol dať viacej záležať aj keď pravdou tiež ostáva, že samotný slon tu pri samostatných záberoch v porovnaní s ľudmi dosahuje minimálne veľkosti mamuta. Inak je takmer počas celej svojej dĺžky poriadne pritiahnutý za vlasy a logika silne škrípe (obrovitánska raketa by ľahko stiahla rybársky člnok kúsok od nej - tu sa dá v jednotlivých záberoch tiež všimnúť že žiadny austronauti v člne nie sú a aj to, že pobrežie je v nedohľadne. Netvor nemá pľúca ale aj tak dýcha a pod.) začo v mnohom môže réžia a celková lacnota. Takisto dialógy sú trocha ošemetné (,,Je mŕtvy." ,,Viem."), ale také už scenáre k týmto filmom bývajú a vlastne veď v nich ide úplne o niečo iné... (7. komentár k filmu)(26.10.2008)

  • Oktavianus
    ***

    Vzhledem k Harryhausenově práci asi nepřekvapuje, že monstrum z Venuše nejen podobou, ale i pohyby tolik připomíná Caliba ze Souboje Titánů poté, co Zeus změnil v netvora. Hloupé je, že navzdory okouzlující animaci tu je víc trikových nedostatků než pozitiv: nejen výška příšery kolísá, ale i dálka jejího ocasu je značně nestálá; zadní projekce je skoro v každém záběru, takže žádná iluze, že by monstrum skutečně pustošilo Řím, se nekonala, pár mizerných herců prostě pobíhalo před plátnem, kam byly promítány záběry z italské metropole. A k tomu hapruje logika - víc než jen trošku. Ale to všechno vám může být fuk. Klíčem ke sledování tohoto bijáku je ten malý italský kluk, co donese rosolovité příšeří vejce doktorovi: na podobné filmy je třeba dívat se jeho optikou. Stačí jen sedět, hltat ty nádherné obrázky, třást se napětím nad osudy lidí kolem demolovaného Kolosea a bavit se. Čistá akce, hodně vzrušení, minimum zbytečných dialogů a maximální porce zábavy. Potom nelze být nespokojený.(29.4.2014)

  • - Zábery galaxií a planét, ktoré môžeme vidieť počas úvodných titulkov filmu, sú zábery z filmu The Day the Earth Stood Still (1951), kde sa vyskytli tiež počas úvodných titulkov. (Nekrofil)

  • - Během lovu stvoření se objevují dvě černé helikoptéry s hvězdou na boku. V jednom ze záběrů má však jedna z helikoptér hvězdu na „čumáku“. (Don Carlos)

  • - Jeden z dôvodov, prečo sa film odohráva v Taliansku, je, že Ray Harryhausen sem chcel vždy ísť na dovolenku, ale nikdy si to sám nemohol dovoliť. (Nekrofil)