poster

Bez data, bez podpisu (festivalový název)

  • Írán

    Bedoone Tarikh, Bedoone Emza

  • anglický

    No Date, No Sign

  • Slovensko

    Bez dátumu, bez podpisu

  • Austrálie

    No Date, No Signature

Drama

Írán, 2017, 104 min

Režie:

Vahid Jalilvand

Scénář:

Ali Zarnegar
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vesecký
    *****

    Čím to je, že Íránci umí dělat tak výborné filmy. Ať jsou jakéhokoliv žánru. Tahle psychologická sonda do duše patologa, který nešťastnou náhodou srazí rodinu jedoucí na motocyklu a druhý den zjistí, že chlapec, který nejevil žádné příznaky těžkého zranění, je po smrti. Jaká byla příčina jeho smrti? Má pravdu patoložka, která provedla první pitvu a po provedení laboratorních testů jako příčinu smrti uvedla botulismus? Nebo je možné, že příčinou smrti bylo poranění chlapcovy páteře? Kdo nepřímo zavinil smrt řezníka, který po domech prodával chcíplá kuřata? Chlapcův otec se s ním ovšem popral, ale pokud otrava nebyla příčinou smrti, pak mu lékaři zničili život, protože bude odsouzen za zabití... Moc krásný film, ovšemže pět hvězdiček. Sebemrskačství? To nikoliv. Jenom svědomí, které by člověka trápilo celý život...(26.2.2019)

  • Slarque
    ***

    Na rozdíl od předchozího režisérova dramatu mi to tentokrát přišlo za hranicí uvěřitelnosti. Soudní patolog mezi sebemrskačstvím a egoismem ve chvíli, kdy to už pro žádnou z ostatních postav nemá význam, potřebuje zjistit, zda způsobil smrt osmiletého chlapce on, i když ví, že by dotyčný hoch stejně nejdéle do tří dnů zemřel na otravu botulinem. A pokud takovémuto typu filmu neuvěříte, postrádá pro vás smysl. Netuším, jak se k filmu vztahuje jeho název.(19.3.2018)

  • Aljak
    ***

    Vynikajúca psychologická zápletka v podobe Kavehovej dilemy a pocitu viny v kombinácii s domino-efektom, ktorý zásadným spôsobom mení osudy viacerých zainteresovaných postáv. Námetovo skvelé, no ten spôsob akým to bolo podané, mal miestami dosť lyrický nádych, resp. v jeden moment sa celý dej začína točiť v tom istom dilematickom víre - a to sa mi zas až tak nepozdávalo. Ale tak to už v iránskych filmoch asi chodí (teda väčšinou mám z toho taký dojem)... Otvorený záver v tomto prípade nebol tiež zrovna najšťastnejším vyústením celého príbehu.(26.2.2019)

  • Biopler
    ****

    To, že to Iráncom v poslednej dobe na filmovom nebi ide netreba zvlášť rozpisovať. Príbehy bývajú dramatické avšak mnohokrát bez zvratu, bez údernej pointy. V úvode načrtnú problém a ten sa potom rieši, ale dejovo vás ničím neohúria. To je i tento prípad. Čo si však na nich cením sú herci. Tí hrajú o dušu a tak verne prenesú vnútorné prežívanie mizérií na plátno, že to treba poriadne uznať. Z nosnej scény, kde Mohammadzadeh vybavuje účty po úmrtí syna mi padala sánka. Taktiež matka syna v podaní Alirezy Ostadi bola vynikajúca, oplakávanie úmrtia bolo srdcervúce. Doktor v podaní Amira Aghaeia bol zahraný v poriadku, len dejová linka s kolegyňou občas pôsobila menej verne, skrátka dlhoročná kolegyňa sa nesprávala občas dostatočne "dlhoročne". Kvitujem režisérov zámer ponechať záver na posúdení divákovi.(14.11.2017)

  • Anderton
    ***

    Sympatický uznávaný lekár sa dostáva do nezávideniahodnej situácie po tom, čo nešťastnou náhodou "ťukne" do jedného motocykla. Následky nenechajú na seba dlho čakať a sú fatálne. Ale čo keď je príčina tragédie niekde inde? Kaveh zrazu nevie, ako si so situáciou poradiť a sled toho, čo nasleduje, sa dá nazvať ako vždy nešťastne zvolené riešenie. Teda jedno by tu bolo, ale svedomie sa ozýva natoľko, že sa hlavný hrdina dostáva do špirály, z ktorej sa bude stále ťažšie a ťašie dostávať. Otázkou je, prečo by nemohlo ostať pri "oficiálnej verzii", pretože dôsledky pre postavy by boli najmenej bolestné, ak sa o niečom podobnom dá hovoriť. Takto Nariman vec iba zhoršuje a mne sa tým pádom začal vzďalovať nielen on, ale aj film. Ako najzaujímavejší jeho aspekt považujem otázku miery viny takmer všetkých postáv vo filme na nešťastí a o to asi Javilandovi išlo predovšetkým. 70%(26.2.2019)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 1. února 2017 na Mezinárodním filmovém festivalu Fajr v Íránu. (BMW12)

  • - Natáčelo se v Teheránu (Írán). (BMW12)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace