poster

Vnitřní slunce

  • Francie

    Un beau soleil intérieur

  • anglický

    Bright Sunshine In

    (festivalový název)
  • anglický

    Dark Glasses

    (neoficiální název)
  • Francie

    Des lunettes noires

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Vnútorné slnko

  • Velká Británie

    Let the Sunshine In

Drama

Francie, 2017, 94 min

Komentáře uživatelů k filmu (15)

  • POMO
    **

    I kdyby se nakonec z hlavní postavy nevyklubala zralá zoufalka bez vědomí vlastní osobnosti a schopnosti zhodnotit přínos/vlyv lidí z okolí na její život, zůstane tento film nezajímavou konverzačkou s banálními myšlenkami a úvahami o bloudění ve vztazích, jak ho z nějakého životního období známe všichni (a v kině ho chceme vidět leda tak v originálním a vypointovaném balení, kterého je tento počin naprostým protipólem).(26.4.2018)

  • Matty
    *****

    Když jde o lásku, slova bývají stejně neuspokojivá jako sex bez vyvrcholení, kterým nový film Claire Denis začíná (a který zde není jediným svého druhu). Proč je citový i milostný život protagonistky neuspokojivý, zjišťujeme po vzoru Barthesových Fragmentů milostného diskurzu z epizodické série jejích setkání s již ozkoušenými i nově nalezenými milenci. Liší se od sebe svým vzezřením, intelektem i třídní příslušností. Někteří z nich si sami sebou nejsou jisti vůbec, jiní až příliš. Isabelle je atraktivní žena, která k sobě krátkými sukněmi a vysokými botami na vysokých podpatcích přitahuje mužskou pozornost. Málokterý z partnerů ale vysílané signály dokáže správně dekódovat jako vyjádření potřeby porozumění, nikoliv neukojeného chtíče. Sama Isabelle ovšem úplně přesně neví, co chce a v něčem se projevuje stejně bezohledně jako její partneři. Není divu, že si své štěstí nedokáže udržet ani když narazí na muže, který před sebou netlačí (jako hovnivál kuličku) své ego a se kterým se zjevně cítí dobře. Zdá se, že upřímná dokáže být Isabelle pouze k lidem, od nichž si nic neslibuje a před nimiž se nebojí alespoň s pomocí slov zcela obnažit. Muži, kterého pravidelně potkává u obchodu s čerstvými rybami na zdvořilostní otázku po pravdě odpovídá, že se nemá dobře. Podobně se ani taxikáři nebojí svěřit, že je nešťastná. Zacyklenost situace, ve které se octla a která vyplývá z toho, že ujištění o sobě samé neustále hledá u druhých (kdo taky ne), vtipně shrnuje závěrečný rozhovor s jasnovidcem, z něhož se vyklube další egoista jednající jen v zájmu vlastního prospěchu. Celý film sleduje hrdinčinu neúspěšnou snahu o úspěšnou komunikaci. O komunikaci při které budou partneři hovořit stejnou řečí a dokážou si (třeba i beze slov) sdělit, co jim vadí, co se jim líbí, po čem touží, co od druhého chtějí. Denis si udržuje lehce ironický odstup nejen od vztahových problémů pařížských bohémů, ale také od své hrdinky, která se kamarádce svěřuje, že s majetnickým bankéřem zůstávala hlavně proto, že ji vzrušovala představa, že spí s podobným „starým hnusákem“, čímž v podstatě překrývala skutečnost fantazií. Jenomže vztah založený na iluzi dlouhodobě udržitelný není. Dříve či později musí přijít vystřízlivění, vyjádřené ve scéně v baru pomalým odjezdem kamery od obou herců (v kontrastu se svižně plynoucím, na vědomém přijetí určité role založeným dialogem, snímaným namísto tradiční techniky záběr/protizáběr švenkováním mezi oběma herci). Není to typická francouzská komedie s široce přístupným humorem, která by své myšlenky balila do hezkých frází, ale maximálně nepodbízivá, krásně smutná komedie mravů (s nádechem třídní satiry), ve které (tak jako v milostném diskurzu) nese význam každé gesto, každé slovo i každá zámlka. Proto je důležité, že herci, především úžasná Juliette Binoche, umějí do nepatrné změny výrazu nebo způsobu, jakým říkají určitá slova, shrnout dlouhý seznam důvodů svého pohrdání nebo několikaletou historii jednoho přerušovaného soužití. Díky přesnosti a věcnosti, s jakou zachycuje jednotlivé fáze scházení a rozcházení a vystihuje, jak umí být vztah naplňující i frustrující, jde o jeden z nejlepších filmů o lásce a komunikaci. 90%(27.11.2017)

  • Marigold
    **

    Banální synkopy, fragmenty milostného exkurzu do luxusního prázdna.(4.7.2017)

  • lupuscanis
    *****

    Cherchez un certain Roland Barthes.(24.11.2017)

  • Chrysopras
    **

    Start mé filmové lázně léta Páně 2017... a dost špatnej. Což při obsazení Binoche zamrzí. A když pak uvidíte Gérárda až 10 minut před koncem ve stupidní roli s dialogovou koncovkou, která je snad jedna z nejhorších, co jsem kdy viděl... Možná, že lepší polovička lidstva najde v zápletce něco víc, mě to nudilo a vlastně nezajímalo... ( 52. KVIFF )(9.7.2017)

  • MartinNDL
    *

    Velmi otravné, velmi nudné, velmi ukecané, velmi hysterické. Hlavní hrdinka je trapná ve všech směrech a i když ji Juliette Binoche hraje skvěle, totální antipatie téhle k téhle rozdavačné a neustále se zamilovávající jednonočařce byly extrémní překážkou k sebemenší koukatelnosti a jen s velkým úsilým jsem to dotáhl až do konce, kde bohužel čekal nekonečný a příšerný balící monolog věštícího Depardieuho. Hrůza a ruce i oči pryč.(5.7.2017)

  • Reesam
    *

    Nudný, dlouhý, prázdný, sem tam vtipný, mučenlivý, banální, tichý..a mohla bych pokračovat. Nic pro mě. Dialogy moc dlouhý, nezajímavý, a nejvíc mě dostal monolog Depardieuho. Ne..za mě teda rozhodně ne.(8.7.2017)

  • klima777
    *

    Mně taky furt nikdo nerozumí... WTF???(25.2.2018)

  • el.zapikano
    *

    Utrpenie damy v rokoch a utrpenie pre kazdeho, kto sa rozhodol sprijemnit si vecer filmom s Juliette Binoche. Cele zle(27.6.2018)

  • zelvicka.
    **

    Chtěl jsem říct, že ta ženská byla fakt přehnaná, ale pak jsme vyšli z kina a holky řekly, že je to strašně ze života. V každém případě teču z lidí, co se neumí vymáčknout a tenhle film to neumí taky.(30.6.2017)

  • Biopler
    *

    Podpriemerný príbeh, akési hľadanie šťastia v živote zrelej ženy vekom, no žitím života a výberom partnerov rozhodne nie. Ako-tak ma bavilo sledovať romániky, ktoré nikam neviedli. Bol som rozhodnutý, že udelím 2*, ale príšerný monológ jasnovidca v podaní Depardieua skrvavil celkový dojem. O čomsi hovorí i prístup, keď záverečná siahodlhá reč je omotaná titulkami, skrátka režisérka nám dáva zožrať, že už aj ona to má na saláme a že príbeh obohatí o ďalšieho ňoumu.(24.3.2018)

  • FosaCZ
    *

    Jediné, co jsem si z toho filmu, jehož vizuální stránka je na úrovni tvorby prvního ročníku FAMU je, že to Juliette Binoche sluší. To bych ale usoudil i podle fotky a nemusel jsem 94 minut trpět sledováním této hrůzy.(24.11.2017)

  • Capri2016
    ****

    Podľa hodnotenia vidím, že tento film buď "miluješ, alebo nenávidíš". Tento film by sa dal označiť ako "ženský film". Lebo je to pohľad ženy režisérky a scenáristky Claire Denis na partnerské a milostné vzťahy. Vynikajúca Juliette Binoche hrá citlivú umelkyňu - maliarku, matku, milenku, partnerku. Juliette v úlohe Isabelle nehľadá iba sex, ale hľadá aj lásku a nehu. A nájsť chlapa, partnera, milenca, ktorý okrem sexu je schopný viesť normálny rozhovor a otvorene sa vyjadriť k vznikajúcim vzťahom je skoro nemožné. Bohužiaľ sa mnohé ženy v tomto filme nájdu, lebo ako keby tento film ukazoval nefungujúce vzťahy a neúspešné hľadanie lásky ako cez kopírak. A mne sa záver filmu s príhovorom psychológa / liečiteľa páčil, lebo ukázal, že každý človek a teda aj každá žena musí hľadať v prvom rade vnútorné slnko, čiže sa musí starať v prvom rade o seba, mať vnútornú pohodu a potom možno nájde aj pohodu vo vzťahoch... Proste skvelý film, ktorý vo mne (žene) bude ešte dlho rezonovať!(20.4.2018)

  • heger
    *

    Je to francúzsky film a je to ženský film. Ale bohužiaľ to horšie, čo si pod týmito pojmami predstavujem.(8.5.2018)

  • barakuda70
    *

    Děs.Hysterické, užvaněné, prázdné, psycho. Nejdelší titulky v životě. Už nikdy více.(27.2.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace