Reklama

Reklama

Vnitřní slunce

  • Francie Un beau soleil intérieur (více)
Trailer 4

Isabelle je rozvedená umelkyňa, ktorá hľadá pravú lásku. Nádeje však často vkladá do mužov, ktorí sú pravým opakom ideálu takého muža. Film nie je plynulým príbehom, divák sleduje vybrané pasáže z Isabellinho života, aby si vyskladal jej osobnosť a na konci pochopil jej kľúč, podľa ktorého si hľadá „toho pravého“. (ASFK)

Recenze (21)

POMO 

všechny recenze uživatele

I kdyby se nakonec z hlavní postavy nevyklubala zralá zoufalka bez vědomí vlastní osobnosti a schopnosti zhodnotit přínos/vlyv lidí z okolí na její život, zůstane tento film nezajímavou konverzačkou s banálními myšlenkami a úvahami o bloudění ve vztazích, jak ho z nějakého životního období známe všichni (a v kině ho chceme vidět leda tak v originálním a vypointovaném balení, kterého je tento počin naprostým protipólem). ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Když jde o lásku, slova bývají stejně neuspokojivá jako sex bez vyvrcholení, kterým nový film Claire Denis začíná (a který zde není jediným svého druhu). Proč je citový i milostný život protagonistky neuspokojivý, zjišťujeme po vzoru Barthesových Fragmentů milostného diskurzu z epizodické série jejích setkání s již ozkoušenými i nově nalezenými milenci. Liší se od sebe svým vzezřením, intelektem i třídní příslušností. Někteří z nich si sami sebou nejsou jisti vůbec, jiní až příliš. Isabelle je atraktivní žena, která k sobě krátkými sukněmi a vysokými botami na vysokých podpatcích přitahuje mužskou pozornost. Málokterý z partnerů ale vysílané signály dokáže správně dekódovat jako vyjádření potřeby porozumění, nikoliv neukojeného chtíče. Sama Isabelle ovšem úplně přesně neví, co chce a v něčem se projevuje stejně bezohledně jako její partneři. Není divu, že si své štěstí nedokáže udržet ani když narazí na muže, který před sebou netlačí (jako hovnivál kuličku) své ego a se kterým se zjevně cítí dobře. Zdá se, že upřímná dokáže být Isabelle pouze k lidem, od nichž si nic neslibuje a před nimiž se nebojí alespoň s pomocí slov zcela obnažit. Muži, kterého pravidelně potkává u obchodu s čerstvými rybami na zdvořilostní otázku po pravdě odpovídá, že se nemá dobře. Podobně se ani taxikáři nebojí svěřit, že je nešťastná. Zacyklenost situace, ve které se octla a která vyplývá z toho, že ujištění o sobě samé neustále hledá u druhých (kdo taky ne), vtipně shrnuje závěrečný rozhovor s jasnovidcem, z něhož se vyklube další egoista jednající jen v zájmu vlastního prospěchu. Celý film sleduje hrdinčinu neúspěšnou snahu o úspěšnou komunikaci. O komunikaci při které budou partneři hovořit stejnou řečí a dokážou si (třeba i beze slov) sdělit, co jim vadí, co se jim líbí, po čem touží, co od druhého chtějí. Denis si udržuje lehce ironický odstup nejen od vztahových problémů pařížských bohémů, ale také od své hrdinky, která se kamarádce svěřuje, že s majetnickým bankéřem zůstávala hlavně proto, že ji vzrušovala představa, že spí s podobným „starým hnusákem“, čímž v podstatě překrývala skutečnost fantazií. Jenomže vztah založený na iluzi dlouhodobě udržitelný není. Dříve či později musí přijít vystřízlivění, vyjádřené ve scéně v baru pomalým odjezdem kamery od obou herců (v kontrastu se svižně plynoucím, na vědomém přijetí určité role založeným dialogem, snímaným namísto tradiční techniky záběr/protizáběr švenkováním mezi oběma herci). Není to typická francouzská komedie s široce přístupným humorem, která by své myšlenky balila do hezkých frází, ale maximálně nepodbízivá, krásně smutná komedie mravů (s nádechem třídní satiry), ve které (tak jako v milostném diskurzu) nese význam každé gesto, každé slovo i každá zámlka. Proto je důležité, že herci, především úžasná Juliette Binoche, umějí do nepatrné změny výrazu nebo způsobu, jakým říkají určitá slova, shrnout dlouhý seznam důvodů svého pohrdání nebo několikaletou historii jednoho přerušovaného soužití. Díky přesnosti a věcnosti, s jakou zachycuje jednotlivé fáze scházení a rozcházení a vystihuje, jak umí být vztah naplňující i frustrující, jde o jeden z nejlepších filmů o lásce a komunikaci. 90% ()

Flakotaso odpad!

všechny recenze uživatele

Vylhaný a neupřímný film od začátku do konce. Je docela podivuhodné, že i když se odehrává v realistických prostředích a forma jaksi taky logicky inklinuje k realismu, výsledný tvar působí až nepříjemně strojeně. Na Vnitřní slunce se nedá napojit ani skrze banální procházku po ulici, protože i ta je natočena jalově. Nepříjemné postavy se motají po Paříži a tváří se jako intelektuálové, k troše nadhledu jim nepomáhá ani množství sexu a peněz - v něčem mi to připomnělo Garrelovy slabší filmy nebo Desplechinův Vánoční příběh. Vlastně mi tohle "typicky francouzské zcizování zdánlivě neprostupným intelektualismem" (cituji sebe po vzoru Kikiny), postavené na podobném principu jako zde nebo ve zmíněných filmech, uvěřitelně fungovalo jenom v méně známém, ale po všech stránkách skvělém Chéreauově filmu Všichni kdo mě mají rádi, pojedou vlakem. Kdyby se na Vnitřní slunce alespoň dobře dívalo díky rafinovanému stylu, tak bych to i v tak špatném filmu ocenil. Člověk se však dočká pouze otřesně přesvícených záběrů s mohutným šumem, vyblitých barev a podivně vedené kamery (ani ta denisovská taktilnost tady moc není). Ale pozor! Je tady dialog, natočený pomocí švenkování mezi herci, nikoli záběrem a protizáběrem! To asi ještě nikdy nikoho nenapadlo, padá mi brada. Za zmínku stojí snad jenom ve své stupiditě vtipná scéna s olizováním prstů a postava Bruna Podalyése, ve které je kupodivu cosi správně vystiženo a která mi připomněla jednu nejmenovanou reálnou osobu. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Binochetová je v této roli  velmi dobrá, což u malého filmu není samozřejmé. Je to oslava sexuality ženy ve středním věku. Binochetová ukazuje různé nálady, konverzuje, je nucena ke kompromisům, občas se ponoří do hudby. Ale Julietino zaměření na sebe samu se po čase stává únavným. Humoru je málo, zato hodně patosu. Je to příběh o lidech, kteří o svých životech víc mluví, než je žijí. ()

Reesam 

všechny recenze uživatele

Nudný, dlouhý, prázdný, sem tam vtipný, mučenlivý, banální, tichý..a mohla bych pokračovat. Nic pro mě. Dialogy moc dlouhý, nezajímavý, a nejvíc mě dostal monolog Depardieuho. Ne..za mě teda rozhodně ne. ()

MartinNDL 

všechny recenze uživatele

Velmi otravné, velmi nudné, velmi ukecané, velmi hysterické. Hlavní hrdinka je trapná ve všech směrech a i když ji Juliette Binoche hraje skvěle, totální antipatie téhle k téhle rozdavačné a neustále se zamilovávající jednonočařce byly extrémní překážkou k sebemenší koukatelnosti a jen s velkým úsilým jsem to dotáhl až do konce, kde bohužel čekal nekonečný a příšerný balící monolog věštícího Depardieuho. Hrůza a ruce i oči pryč. ()

Chrysopras 

všechny recenze uživatele

Start mé filmové lázně léta Páně 2017... a dost špatnej. Což při obsazení Binoche zamrzí. A když pak uvidíte Gérárda až 10 minut před koncem ve stupidní roli s dialogovou koncovkou, která je snad jedna z nejhorších, co jsem kdy viděl... Možná, že lepší polovička lidstva najde v zápletce něco víc, mě to nudilo a vlastně nezajímalo... ( 52. KVIFF ) ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Tak ja ked idem z hospody, mám v sebe pár Jackov Danielsov a vidim na chodniku hovno, tak poviem ako spravny laik - nedouk - "No fuj, to je ale velke smradlave hovno". Rozhodne sa nebudem tvarit ako nejaky vystudovany filmovy teoretik -elitar a rozhodne nepoviem : "Prave som bol intelektualne konkverovany ultimativnou, dekadentne hypnotickou kompoziciou profundalne metaforickej gastroenterálnej kvintesencie, moja exkluzivita graduje k infinite a erektilne laska moju percepciu estetiky ezotericna" : 15 % ()

zelvicka. 

všechny recenze uživatele

Chtěl jsem říct, že ta ženská byla fakt přehnaná, ale pak jsme vyšli z kina a holky řekly, že je to strašně ze života. V každém případě teču z lidí, co se neumí vymáčknout a tenhle film to neumí taky. ()

Biopler 

všechny recenze uživatele

Podpriemerný príbeh, akési hľadanie šťastia v živote zrelej ženy vekom, no žitím života a výberom partnerov rozhodne nie. Ako-tak ma bavilo sledovať romániky, ktoré nikam neviedli. Bol som rozhodnutý, že udelím 2*, ale príšerný monológ jasnovidca v podaní Depardieua skrvavil celkový dojem. O čomsi hovorí i prístup, keď záverečná siahodlhá reč je omotaná titulkami, skrátka režisérka nám dáva zožrať, že už aj ona to má na saláme a že príbeh obohatí o ďalšieho ňoumu. ()

tidwell 

všechny recenze uživatele

Ach, první zklamání od Claire Denis, to opravdu bolí. Ano, láska, bezradnost ve vztazích, neuspokojené touhy ukryté v hlubinách duše, pronikající živelně na povrch a odrážející se v krásných lesklých očích J. Binoche, která stále marně hledá toho pravého. Jen kvůli ní jsem "to" celé vydržel usledovat. Jinak pusto, zoufalé plkání, bezpodstatnost, žádný nosný důvod pro vyprávění, potažmo sledování - "příběhu" - jeho zrání, rozvíjení a naplnění smyslu. Nic. A promiňte - obsazovat na posledních deset minut ruského renegáta G. Depardieu, jehož žvanivý monolog sice zapadal do kontextu, snad už dnes není zapotřebí a od C. Denis mě to mrzí o to víc. Obraťme list, vyhlížím příští film... ()

FosaCZ 

všechny recenze uživatele

Jediné, co jsem si z toho filmu, jehož vizuální stránka je na úrovni tvorby prvního ročníku FAMU je, že to Juliette Binoche sluší. To bych ale usoudil i podle fotky a nemusel jsem 94 minut trpět sledováním této hrůzy. ()

heger 

všechny recenze uživatele

Je to francúzsky film a je to ženský film. Ale bohužiaľ to horšie, čo si pod týmito pojmami predstavujem. ()

Capri2016 

všechny recenze uživatele

Podľa hodnotenia vidím, že tento film buď "miluješ, alebo nenávidíš". Tento film by sa dal označiť ako "ženský film". Lebo je to pohľad ženy režisérky a scenáristky Claire Denis na partnerské a milostné vzťahy. Vynikajúca Juliette Binoche hrá citlivú umelkyňu - maliarku, matku, milenku, partnerku. Juliette v úlohe Isabelle nehľadá iba sex, ale hľadá aj lásku a nehu. A nájsť chlapa, partnera, milenca, ktorý okrem sexu je schopný viesť normálny rozhovor a otvorene sa vyjadriť k vznikajúcim vzťahom je skoro nemožné. Bohužiaľ sa mnohé ženy v tomto filme nájdu, lebo ako keby tento film ukazoval nefungujúce vzťahy a neúspešné hľadanie lásky ako cez kopírak. A mne sa záver filmu s príhovorom psychológa / liečiteľa páčil, lebo ukázal, že každý človek a teda aj každá žena musí hľadať v prvom rade vnútorné slnko, čiže sa musí starať v prvom rade o seba, mať vnútornú pohodu a potom možno nájde aj pohodu vo vzťahoch... Proste skvelý film, ktorý vo mne (žene) bude ešte dlho rezonovať! ()

Související novinky

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

30.12.2017

Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým…

Reklama

Reklama