Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nukleárne pokusy preberú z ľadu prehistorického Rhedosaura. Spočiatku nikto nechce veriť profesorovi Tomovi Nesbittovi, ktorý prežil stret s týmto tvorom, existenciu tak dávno vyhynutého tvora. Až rad nešťastí v blízkostí pobrežia Severnej Ameriky donúti armádu, aby začala pripravovať opatrenia pred útokom tohto veľkého tvora smerujúceho do New Yorku. Dokážu ho na poslednú chvíľu zastaviť? (T2)

(více)

Recenze (34)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Krásné retro. Beztak tady Emmerich hledal inspiraci pro svou gigantickou Godzillu:) Vlastně by se i dalo říct, že (s)prostě vykrádal. Zejména scéna z putování tvora New Yorkem a palebná síla národní gardy. Výborný scénář, poctivá Stop Motion Animation prehistorického Rhedosaura a strhující ohnivý závěr. "Už se vidím, jak žádám o povolení k pátrání po prehistorickém monstru. Svěrací kazajka s výložkami není předpisová uniforma." ()

POMO 

všechny recenze uživatele

The Beast from 20,000 Fathoms je veľkolepý a smrtelne vážne myslený monster-movie. Čo do zábavnosti ale hapruje. Snaha o polodokumentaristický prístup ide ruku v ruke s držaním si odstupu od postáv, čo ani nevadí, pretože hlavným hrdinom tu nie sú vedci, detektívi ani novinári, ale práve ona prahystorická príšera. Paradoxne, tých scén, kedy si ju môžeme užiť, navyše v kvalitných vizuálnych efektoch, je príliš málo. V 50. rokoch by som si film isto užil, ale v dnešnej dobe Jurských parkov je príliš ukecanou a nezáživnou snahou o hollywoodsky blockbuster. Banálne scény kráčania príšery ulicami New Yorku už nie sú tým diváckym vrcholom, ktorým boli vtedy. A finále v zábavnom parku mohlo byť tiež nápaditejšie a rozvinutejšie. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Japonci v King Kong vs. Godzilla po nárazu ponorky do ledovce nechali obživnout Godzillu, tady zase amíci jistého "Rhedosauruse" jako následek nukleárního pokusu kdesi u severního pólu. Samotný úvod z Arktidy je napínavý, věrohodně podaný, člověku se zima úplně zadírá pod kůži. Poté přichází ke slovu klasická schemata pro monster movies. Typické postavy - všeznalý profesor, jeho krásná asistenka, pokud možno s doktorským titulem, fešácký hlavní hrdina, který zachrání svět a vojsko, které si s monstrem neví rady a v podstatě tu slouží jako křoví.A hlavně ještěr Rhedosaurus, který si to - jak jinak - štráduje přímo na New York (chudáci newyorčani, vždycky to musí schytat oni :o)) Model ještera - tak to je klasický Harryhausen, který svůj rukopis od dob svého debutu až po Souboj titánů vůbec nezměnil. Pokud jde o triky, chce se říci, že pro fanoušky trikového kouzelníka Harryhausena je tohle povinnost. Ovšem triková kvalita je hodně kolísavá. Potápění v miniponorce na dno oceánu, kde přerostlá ještěrka dočasně sídlí, vzbuzuje pouze úsměv. Ta kombinace modýlků a dokumentárních záběrů souboje žraloka se sépií vypadá opravdu divně. Potopení rybářské lodě je naprostá triková fušeřina, i na svojí dobu. Při pochod ještěra New Yorkem se střídají geniální momenty s těmi, ve kterých je hodně znát zadní projekce a modely jsou do očí bijící. A ani si divák ještěrky moc neužije a přijde divný, rychlý konec. Žádná gradace napětí, žádný strach o hlavní hrdiny se nekoná. Škoda. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Modelově nádherný příklad, na kterém by se snad daly vyučovat zákonitosti amerických vědeckofantastických filmů, které vznikaly v padesátých a šedesátých letech dvacátého století. Monstrum oživené díky nukleárnímu výbuchu, pohledný dřevěný hrdina, doktor vysvětlující zcela vše co by mohlo filmového diváka zajímat, jeho krásná asistentka a ve vzduchu láska jako trám, plus touha šokovat. To vše se myslím povedlo a z rozpočtu 210 000 amerických dolarů se nám vyklubal pětimilionový zisk, který producenty více než zahřál u srdce. Ten asi dost podstatně odstartoval jedno filmové období a nechali se jím zlákat dokonce i v Japonsku, kde se o rok později objevila vše demolující Gojira. Inspirací tomuto filmu je povídka Raye Bradburyho z novin Saturday Evening Post. K tomu si přidejte jméno trikového mistra Harryhausena a specialistu na režii sci-fi snímků Louriého. Jedna persona vedle druhé by měla zcela určitě zajišťovat kvalitní podívanou. Tou Monstrum z hloubi dvaceti tisíc bezpochyby je a dá se mu vytknout snad jen malá dramatičnost, absence ztotožnění se s hlavními představiteli a proměnlivá kvalita triků, která je v tomto případě více než nečekaná. A ještě něco. Příšerné krabicové studiové kulisy místností po tomto snímku asi vytvořily nějakou normu, protože se s nimi můžeme setkat prakticky v každém filmu podobného ražení. Krásná pohoda na pohodové sobotní odpoledne... ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $210,000Tržby USA $5,000,000Tržby Celosvetovo $5,000,000║ Príbeho jednoduchý monster film ale za to po technickej stránke veľmi dobre zvládnutý, aj vďaka šikovnosti Ray Harryhausena. Zaujímavý je aj súboj žraloka z chobotnicou. /75%/ ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Žánr byl od dob King Konga už polomrtvý, když napsal r. 1951 Ray Bradbury tísnivou, atmosférou nabitou krátkou povídku (jejíž české jméno si nepamatuji, četl jsem ji před mnoha a mnoha lety). Pojednává o obřím netvorovi, který přečkává miliony let na dně oceánu, a jednou za dlouhý čas se vynoří... Jeho smutek a marnost nad tím, že je poslední, je zdrcující i pro čtenáře. Z moře vystupuje u majáku, jehož starý hlídač vypráví mladému kolegovi, co se jednou za čas děje... A skutečně, v depresivní noci, jako je tato, se netvor objeví. Pak hlídač podnikne neuvážený pokus, zapne signál do husté mlhy, troubení. Netvor reaguje troubením velmi podobným, v nenadálé naději. Ale o to větší je rozčarování, beznaděj a vztek... Končí tím, že maják rozbije. Tak, a velmi volně na motivy této povídky (nicméně v titulcích je uvedena) byl natočen spektakulární film o netvorovi probuzeném jaderným pokusem v oblasti věčného ledu. Postupně se dějí nepěkné věci v moři směrem na jih. Původní povídka je zde sehrána ve dvacetisekundové délce :-) ... Netvor dorazí až do New Yorku, projde se ve vřískajících ulicích a je zneškodněn. Přesně načasovaný příběh vyvolal obrovskou vlnu monstermovies, hlavně v Japonsku (počínaje Godzillou a desítkami dalších)... která trvá až dodnes. Tohle je opravdový základ žánrů... ()

kitano 

všechny recenze uživatele

To, ze sa tento snimok nestal takou klasikou ako King kong, ci japonske Godzilly (alebo neskorsie kusky Raya Harryhausena), je sposobene slabuckym dejom, ktory nema absolutne co ponuknut. Cela prva polovica je vyplnena nudnymi ba az zbytocnymi dialogmi. Ta druha polovica je uz cisto v rezii Harryhausena, kamera sa dostava z uzavretych miestnosti aj do ulic (posobive zabery na vyprazdnene ulice velkomesta) a to uz sa veru je na co pozerat. Pre fanusikov monster filmov povinnost, ostatnym vsak fillm vela neponukne. (6.5/10) ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Bohužel spíše nuda, která je nejprve zajímavá díky úvodním atmosférickým arktickým minutám a pak už vlastně jen díky fantastickým trikům Raye Harryhausena. Útok ještěra na město očividně inspiroval Emmerichovu Godzillu a je tou nejlepší scénou z celého filmu, oproti tomu závěr v zábavním parku je tak vážně míněný a tak nenápaditě natočený, až je směšný. Pobavila mě rolička Lee Van Cleefa, který obří filmové monstrum dorazil radioaktivním granátem o dva roky dříve, než jeho budoucí spaghetti westernový kolega Clint Eastwood poslal v tryskáči do pekel obří tarantuli. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Zaciatok na Antarktide je vylozene super a slubuje velke veci. Potom sa to sice zlomi do klasickeho monster movie, no stale zabavneho. Sceny s priserkou su cool a je skoda, ze su zaobalene do klasickej vaty. V tomto su ovela silnejsie (o rok mladsie) Godzilla alebo Them!. Na druhej strane je to urcite atraktivnejsie nez It came from beneath the Sea alebo Tarantula 7/10 ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Rozjíždí se to nadějně a film v první konverzační polovině navnadí na očekávanou destrukci New Yorku, ale bídná režisérská invence a matná gradace, kterou má vydařenější i boj o místo na pokladně v Kauflandu, to během promenády monstra na Time Square zašlapou do bahna průměru. Určitě ale třeba ocenit provedení většiny scén s obří potvorou, které nepůsobí ani dnes vůbec směšně - o to více zamrzí, že se nedočkaly šikovnějšího dirigenta, tak jako například o čtyřicet let později Jurský park. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Prototyp katastrofických filmov o besniacom monštre, ktoré zastaví len armáda. Najviac prekvapiví to, ako sa ten základný koncept doteraz veľmi nezmenil. Efekty Raya Harryhousena sú fantastické, ale samotný príbeh nevyvolá taký údiv ako vo svojej dobe. ()

LION-MR.T 

všechny recenze uživatele

Z ohně a prachu nukleárního výbuchu ožilo monstum stejně aktviní jako Godzzila,které se nezastaví před ničím. A zas tu máme rakety a tuny výbuchů. Typické monstrum,které se mi zdá obyčejné jako u jiných filmů svého žánru. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

20 rokov po King Kongovi prichádza ďalšia príšera ničiť New York a prekvapivo to pôsobí skôr, ako keby bol film vytvorený 20 rokov pred veľkou opicou ako po nej. A to sa Harryhausen fakt snažil. Inak tu máme všetky tématické klišé doby...jadrový pokus, ktorý sa vymkne z ruky, veľké monštrum, ktoré je eliminované výdobytkom vedy, čiže veda nás môže zničiť, ale nás aj zachráni, nejaký ten biblický odkaz a mladý pekný párik vedcov. Takže ide o to, koľko ste už takýchto filmov z tohto obdobia videli. Ak s nimi začínate, film vás asi poteší práve tými témami, ktoré rozoberá. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Dnes již klasika od Louriého s neuvěřitelnou stop-motion animací. Nejenom že film má poměrně hodně slušné efekty ale i příběh je na svou dobu parádní a ukazuje jaká je atomovka svině. Atmosféra na začátku filmu je zdařilá, jen mi je líto že se monstrum ze začátku ukazuje tak sporadicky, nicméně plno scén je natočeno bravůrně, ať jde o útok na loď zničení majáku, tyhle scény jsou majestátné a parádní. A finále kde se monstrum utrhne ze řetězu je fenomenální. BTW je celkem málo lidí kteří vědí to že Americká verze Godzilly měla být původně remake tohohle snímku. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Krásné a velkolepé. Trikově přesně na úrovni Cesty do pravěku z roku 1955. A není snad právě za to dodnes Karel Zeman veleben? To by měli být i tvůrci tohoto zábavného spektáklu. Nejde o první (velko)monster movie, tím byl patrně King Kong, určitě jde ale o první moderní monster movie. A to takový, který přesně předjímal nejen zlatou éru podobných filmů v 50. letech, ale v podstatě všechny následující dekády, když se o podobné téma zavadilo. Protože ve scénách, kdy se rhedosaurus probíjí ulicemi New Yorku, boří domy a schlamstne sem tam policajta, celé je to obaleno nádherně naivním pelem víc jak 60 let starého filmu, to je jednoduše divácký zážitek. Jen dál a jen víc. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Diváci se samozřejmě díky tehdejší době dočkají černobílého hábitu, který také výraznou mírou přispěl k vytvoření slušné atmosféry a napětí, které od podobných kousků očekávám. Je sice pravda, že dnešní diváci už zřejmě tolik unešení nebudou z toho, co mají šanci vidět, ale v době svého vzniku to musela být paráda. Především samotný začátek a ledová krajina mají své osobité kouzlo, které nenaruší ani první seznámení s prehistorickým tvorem. Na rozdíl od jiných filmů nevypadaly jeho pohyby uměle a až na pár záběrů nemám k jeho ztvárnění žádné výhrady. Je ovšem pravdou, že na můj vkus dostal Rhedosaurus málo prostoru. Přesto scény, v nichž se tento tvor objevil, patří k tomu nejzajímavějšímu, co můžou diváci vidět. Některé jeho útoky jsou sice slabší (viz loď), ale taková majáková scéna, nebo finální souboj patří k nadprůměrné podívané. Bohužel i zde dostaly více příležitostí mluvené scény, které už tak zajímavé nebyly. Přiznám se, že jsem se u nich místy i nudil. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Miesto King Konga tu máme nadrozmerného jaštera, ktorý devastuje mesto a okolie. Stop motion animácia na vysokej úrovni, a to je hlavnou devízou tohto nadpriemerného katastrofického monster filmu. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Až na pár divných záběrů je to po trikové stránce roztomilá špička své doby a to né jen co se samotného Beasta týče ale i drobností okolo(sníh se chová a vypadá jako sníh, bortící se zdi vypadají jako zdi atd..) Na druhou stranu se zde ukazuje proč monsterFilmy nakonec ovládli japonci se svýma Godzillama v čele. Amíci to mají všechno tak něják na párku, všichni jsou tak strašně rozhodní a nezdolní- nikde žádný prostor pro beznaděj a zmar.. Monstrum se jim tam prochází po New Yorku, ale on to vlastně není žádný větší problém. Zbraně máme špičkové, víme jak je použít tak žádný stres.. Nakonec je Monstrum zdoláno přesně tam kde celou dobu patří-v obřím lunaparku. Japonci jsou naproti tomu autentičtí. Z těch filmů je cítit, že oni ví jaké to je vidět svá města v plamenech a lidi v bolestech - znají pravou tvář destrukce a snaží se předat myšlenky o humanismu a zodpovědnosti... Tohle je (se vším respektem) jen taková povedená atrakce a hra na vojáčky. ()

Redlum 

všechny recenze uživatele

Bylo toho uz spoustu napsano o filmech, ktere vraci kouzlo a puvab casu, kdy byla trikova stranka filmu teprve na zacatku. Ja takove prijemne chvilky s usmevem na tvari zazil pri tomto filmu. Emmerich v Godzille opisoval! ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

„The Beast from 20,000 Fathoms“ je snímek celkem příhodný pro dané období a na první pohled by se zdálo, že ničím nevybočuje. Ten příběh je skutečně celkem klišovitý, stejně jako mnoho dalších prvků – armáda, vědci, podivná sci-fi/vědecká zápletka, destrukce velkého města – ale pro mě je každý film, který animoval Ray Harryhausen výjimečným. Platí to i o tomhle, na němž je patrné, že právě tou animací získává něco navíc. Ta interakce mezi lidmi a loutkou a hlavně prostředím je místy neskutečná, i když je pravda, že Ray má ve své filmografii díla ještě propracovanější. Tady je trochu vidět nedostatek financí a možná i času. ()

Reklama

Reklama