poster

Krvavá svatba

  • Španělsko

    Bodas de sangre

  • Francie

    Noces de sang

  • Československo

    Krvavá svadba

  • USA

    Blood Wedding

  • Velká Británie

    Blood Wedding

Hudební / Drama

Španělsko / Francie, 1981, 72 min

Režie:

Carlos Saura

Scénář:

Carlos Saura, Federico García Lorca (divadelní hra)

Kamera:

Teo Escamilla
(další profese)
  • Vesecký
    ***

    Nechci-li si hrát na snoba, musím dát jen tři hvězdičky. Je to příliš lyrické a příliš fádní; člověk by musel nejdřív znát předlohu, aby pochopil děj samotného baletu. Proto jsem nepochopil tu scénu s kolébkou, nalíčení baletek bylo takové, že všechny (tři? nebo jen dvě?) vypadaly stejně. Dlouho nebylo jasné, který z těch dvou kohoutů na jednom smetišti zhyne, nakonec se zapíchli oba dva. No, budiž. A nesporný klad: hudební, resp. zvuková stránka filmu. Klasický španělský balet mě bere mnohem víc než nějaká americká postmoderna. Prvky různých lidových tanců (zde především flamenca), v nichž se kromě kytar objevují jiné doprovodné nástroje jen sporadicky a kde velkou roli hrají prosté zvuky tvořené dupáním, tleskáním a louskáním prstů, to je ohromně živočišné a strhující. Toho shlédnutí nelituji.(11.9.2014)

  • Pohrobek
    ****

    Absolutně kompaktní kousek, strhujícím způsobem adaptující Lorcovu dramatickou klasiku. Na první pohled zcizující podání příběhu jakoby až z druhé ruky pomůže zároveň s velmi účinným minimalistickým projevem a pečlivým navozením dokumentární atmosféry rozpoutat stále gradující hody vášně, žárlivosti a nefalšované tragédie. To nejlepší ze španělského tance, hudby, dramatu i filmu v nádherném baletním snímku.(19.12.2008)

  • Jellini
    ****

    Ono je to v podstatě na pět hvězd. Akorát... zároveň jsem si celou dobu říkal, že to mohlo vytěžit/udělat/dávat víc. Mnohem víc. Celý film je střídmý a koncentrovaný, ale jakoby se bál "promluvit". Jde přímo vpřed, ale já bych tam rád nějakou odbočku, zastavení, něco jakoby odjinud, z jiného vesmíru, než je právě tento film (zní to nepochopitelně asi..). Nejde o tempo. Vlastně vůbec nejde o filmařinu. Spíš o koncept. Jednou ho narušit... a dal bych těch pět.(10.6.2011)

  • Jehan
    *****

    O baletu nic nevím, flamenco bylo pro mě v roce 1981 spojeno jen s pár nahrávkami Paco de Lucii. Šel jsem do filmového klubu kvůli Saurovi. Úvod mě nudil. Pak se to rozjelo. Způsobem, který mě naprosto odrovnal. Na kytaru jsem pak asi měsíc nesáhl. Pocítil jsem intenzivní a přitom beznadějnou touhu umět tančit, hrát, zpívat jako aktéři filmu. A pak mi konečně došlo, že za to může ten prohnaný filmař Saura, kvůli kterému jsem na to šel...(15.10.2017)

  • Ainy
    *****

    Ve Španělsku jsem nikdy nebyla, španělsky neumím, ale flamenco miluji ... Tímto temperamentním a ohnivým tancem se dá vyjádřit tolik!! emocí. Ten rytmus mi rozbuší srdce a já zůstávám fascinovaně hledět jak pouhým tleskáním vygraduje síla pohybu v gejzír strhující vášně. Vynikající Carlos Saura dokázal stvořit jedinečný filmový počin o tanečním souboru nacvičující nádherné představení zajatého ve víru španělského flamenca ... alespoň pro mě. Všechno to vypadalo jako zkouška - trénink, kdy se herci - tanečníci poctivě nalíčili, oblékli do kostýmů a po úvodním rozcvičení se pustili do příběhu. Člověk nemusí rozumět řeči, stačí k tomu poslouchat hudbu a vnímat drama nešťastné lásky ztvárněné živelným a nespoutaným tancem.(20.7.2014)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace