poster

Krvavá svatba

  • Španělsko

    Bodas de sangre

  • Francie

    Noces de sang

  • Československo

    Krvavá svadba

  • USA

    Blood Wedding

  • Velká Británie

    Blood Wedding

Hudební / Drama

Španělsko / Francie, 1981, 72 min

Režie:

Carlos Saura

Scénář:

Carlos Saura, Federico García Lorca (divadelní hra)

Kamera:

Teo Escamilla

Producenti:

Emiliano Piedra
(další profese)
  • venus
    **

    Profesionální choreografie, procítěný tanec... To mě upoutalo jen na pár okamžiků a pak jsem jen čekala, kdy vše vygraduje do strhující scény. Ta ale nepřišla. Mě tam chyběla návnada, na kterou by se dal divák chytit. A pak jen škub! A propadl by filmu. Já jsem to vnímala jako surový materiál, jako neotesané dřevo, na kterém je ještě moc práce. Nudilo mě to.(10.12.2010)

  • mat.ilda
    **

    Jen hrstka uživatelů zde netančí flamenco, jak vidno... nu, ani já se po tomto kousku nezačnu poohlížet po podobně zaměřeném tanečním kurzu, a nejen proto, že se mi nechce vyhledávat služby chiropraktika, leda bych trénovala pouze slow motion figury :-). A přiznejme si, že ani příběhově není Krvavá svatba žádné přetrhdílo.... Ještě mohu být nakonec ráda, že nedošlo na "duende", což je, cituji: ...syrový citový prožitek. Týká se především výkonu zpěváka, který se v tradičnějším pojetí pokouší o výkřiky na hranici lidských možností... Bože!(13.2.2015)

  • Johgas
    ****

    Strhující taneční film. Začíná nenápadně a pozvolna - příchodem tanečníků a muzikantů do herecké šatny, rozvičkou s perfektními kroky i chybami, a pak...pak se na pokyn choreografa Antonia Gadese na jeden zátah sjede adaptace Lorcovy Krvavé svatby....člověka z toho až mrazí, z té dokonalosti tance, hudby, i z toho, jak příběh končí. Vždy když vidím cokoliv od dua Saura/Gades, tak mne napadá, v jakých že to botech tanečnice tančí, mne bolí nohy už jen z pohledu na ty vysoké podpatky:-) A ony se pohybují tak suverénně, graciézně, dynamicky... Inu dost, kdo máte rád taneční filmy, tak si to pusťte, ať vidíte sami:-)(3.6.2012)

  • Jehan
    *****

    O baletu nic nevím, flamenco bylo pro mě v roce 1981 spojeno jen s pár nahrávkami Paco de Lucii. Šel jsem do filmového klubu kvůli Saurovi. Úvod mě nudil. Pak se to rozjelo. Způsobem, který mě naprosto odrovnal. Na kytaru jsem pak asi měsíc nesáhl. Pocítil jsem intenzivní a přitom beznadějnou touhu umět tančit, hrát, zpívat jako aktéři filmu. A pak mi konečně došlo, že za to může ten prohnaný filmař Saura, kvůli kterému jsem na to šel...(15.10.2017)

  • Vesecký
    ***

    Nechci-li si hrát na snoba, musím dát jen tři hvězdičky. Je to příliš lyrické a příliš fádní; člověk by musel nejdřív znát předlohu, aby pochopil děj samotného baletu. Proto jsem nepochopil tu scénu s kolébkou, nalíčení baletek bylo takové, že všechny (tři? nebo jen dvě?) vypadaly stejně. Dlouho nebylo jasné, který z těch dvou kohoutů na jednom smetišti zhyne, nakonec se zapíchli oba dva. No, budiž. A nesporný klad: hudební, resp. zvuková stránka filmu. Klasický španělský balet mě bere mnohem víc než nějaká americká postmoderna. Prvky různých lidových tanců (zde především flamenca), v nichž se kromě kytar objevují jiné doprovodné nástroje jen sporadicky a kde velkou roli hrají prosté zvuky tvořené dupáním, tleskáním a louskáním prstů, to je ohromně živočišné a strhující. Toho shlédnutí nelituji.(11.9.2014)