• Enšpígl
    *****

    Místy docela slušně pedofilní záležitost. Ve Vatikánu bude tenhle film asi velkej šlágr. Nechápu proč muselo být tolik záběrů pod sukně desetileté holčiky. Jo kdyby to byla dvacítka, třicítka, zachovalá čtyřícítka neřeknu ani popel, naopak šup s jednou kamerou pod sukně, ať má děj filmu pořádný grády, ale desítka ? Naštěstí je samotný film vynikající, hodně depresivní kávička. Rozvedený rodiče dopřáli svý malý dcerunce vskutku neortodoxní prázdniny. Rozpálené vylidněné pražské sídliště, slepec, nešťastně zamilovaný voják, kamarádi u babiček nebo u mořej a na sídlišti zbyl jen nějakej pihovatej nedodělek s hadicí. Takový léto prožívala dvanáctiletá Alenka. Prala se s tím princezna statečně, ale ta smutná osamocenost, která z filmu šla, musela bejt cítit až k Barakovi Obamovi do Bílýho domu.(1.2.2010)

  • Radko
    ***

    Kachyňa splnil zadanie na výbornú. Spropagoval žitie v sídlisku poéziou betónových schodov, pozostatkov po stavebníkoch a striech panelákov. Detaily zo života sídliska: vierohodné. Komplexná bytová výstavba mohla zajasať akého má v sebe obhajcu. Mladá generácia zas, ako vie tento pán vystihnúť trampoty prichádzajúcej dievčenskej puberty. Čo na tom, že sa dej potáca odniekiaľ nikam, resp. od parochne a dievčenských snov k vojakovi, čo si rád uhne z fľašky a potom má sám problém s tým, ktorá že dievka je vlastne tá jeho?(6.11.2015)

  • insurgentes
    *****

    Skutečně - Lolita po česku, stokrát lepší než známější, o 19 let starší, holywoodsky zmachlený remake s Jeremy Ironsem. Odvážnější v tom, že téhle Lolitě je ještě o 2 roky míň. Vkusnější v tom, že tady k ničemu nakonec nedojde a vše je tak, jak by to ve skutečnosti asi bylo, a ne jak by si to papá režizér býval přál. Dráždivější v tom, jak dovede balancovat na hraně, přitom však je vidět, že tu o žádné balancování nejde. Navíc, malá Dita Kaplanová je typově úplná Umička Thurmanová, a v taneční scéně na střeše paneláku nám dokáže, že ji strčí do kapsy i s její kultovní scénou s Travoltou z restaurace v Pulp Fiction.(23.5.2010)

  • blackrain
    ****

    Původně jsem měla v plánu napsat něco o tom, jak poeticky je film natočen, ale to bych se dostala úplně někam jinam, než bych sama chtěla. Je až zarážející, jak příběh z jednoho rozpáleného pražského sídliště působí na diváka. To beru jako jeho velké plus. Tu nudu, kterou se Alena snažila nějakým způsobem zaplašit a depresívnost paneláků jsem cítila taky. Trošku nereálná mi přišla scéna, kdy Laďka Kozderková dá své dceři stovku, aby si šla koupit nové plavky. Prodavačkám vůbec nepřišlo divné, že tak malá holka si jde do obchoďáku sama koupit plavky a má u sebe takové peníze.(25.1.2010)

  • liborek_
    ****

    Uniformní sídliště konce sedmdesátých let s minimem zeleně, rtuť teplotoměru vysoko překračuje třicítku, spíš se blíží čtyřicítce, v ulicích aby člověk člověka pohledal, nuda, nuda, nuda... Čeká se na déšť, na konec prázdnin. Zní to skoro depresivněji než u Čekání na Godota, i když v tomhle Kachyňově snímku je k optimismu větší důvod. Dvanáctiletá Alenka se utíká do vlastního světa fantazie a občas si povídá s panem Tarabou či pošťuchuje se zrzavým klukem s hadicí. Míjí se na schodech s mladým Bartoškokou a tlukot srdíčka také testuje při seznámení s vojákem Pavlem... Občas jsem si říkal, co by Alenka, které o prázdninách tak chyběly kamarádky, co by tak asi dělala v takové situaci dnes? Zasedla by k PC a zapla některý z komunikačních programů (ICQ, Skype, MSN, Jabber, Yahoo Messenger) nebo chatovacích serverů či diskuzních fór? Osamělá by zřejmě zůstala úplně stejně... Vlastně určitě.... Kachyňovi se tahle poetická perlička docela povedla ;-)(3.3.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace