• Big Bear
    ***

    Pamatuji ty doby kdy nastaly prázdniny a já uvízl v Praze. Mezi očekávanými týdny na táboře, u babičky na venkově atd.. jsem byl uvězněn v rozpáleném městě. To se svými vyhřátými domy a ulicemi žhnulo a tenhle film mi tu dobu nesmírně připomíná. Pamatuji se i na výstavbu Jižního města. Jen paneláky, jejich skelety, hromady panelů, suti, armatur, hluboké výkopy a kolem zem pokrytá hlušinou s kamením, kde jen sem tam vyrost odolný bodlák... Film tuhle prázdnotu kterou opuštěné dítě, kterému všichni odjeli vnímá dvojnásob zachytil skvěle... Ten vlnící se vzduch nad ipami potaženými střechami paneláků se všemi těmi hromosvody a komíny... Zároveň jsem si ale uvědomil, že i skvěle zachytil architekturu své doby. Některé záběry byly opravdu zajímavé. Všechny ty průhlůedy přes paneláky, průchody, lávky... Stanice metra C - Gottwaldova (dnes Vyšehrad). Už jsem zapomněl jak šíleně červený byl strop v praze na Hlavním nádraží.... Kaplanová hrála velmi pěkně a za ten tanec na střeše dávám o hvězdu víc. Tři kamínky. * * *(22.6.2014)

  • flanker.27
    ****

    Poměrně depresivní a sugestivní, přitom však dost poetické a vkusné podání nudného léta 12leté holky, která je nucena zůstat přes léto doma bez kamarádek nebo kohokoli blízkého. Vzpomínám si, že mě film zaujal už jako cca 10letého, když jsem ho viděl poprvé. Zrání, samota, nefungující rodina. Probouzející se sexualita živelné a sympatické Aleny. Kachyňa tyhle filmy uměl.(23.1.2010)

  • mh.mail
    ***

    60% — Příběh z rozpáleného sídliště s půvabnou Ditou Kaplanovou, která byla přesně na té věkové hranici, kdy je to ještě dítě, ale přesto se už začíná poupátko otevírat. Karel Kachyňa to uměl poznat a zachytit. A pokud se tu zmiňují Kachyňovy pedofilní choutky, co teprve napsat u takové Duhové kuličky!(10.10.2017)

  • honajz
    ***

    Musím přiznat, že film má objektivně vysoké kvality, ale není to film pro děti, navzdory mladé hrdince. Tohle je něco jako Robinsonka moderního věku, zavřená v depresivním, panelovém sídlišti, slunce žhne, a všichni toužebně očekávají alespoň pár kapek deště, které tu ponurou atmosféru pročistí. Dá se to vztáhnout na mnohé situace v životě, je to nadčasové (třeba když se někomu v životě nic nedaří, v práci, v rodině, a čeká na podobné pročištění). Ale není to ke koukání. Jako malý jsem na to koukal kvůli Ditě Kaplanové (a pedofilně orientovaný Kachyňa ji nejspíše i proto vybral), která se mi platonicky líbila, ale celá ta depresivní atmosféra filmu na mne padala. A nemám lepší pocity ani nyní jako dospělý. Přijde mi to až moc za hranou - přece jen také na sídlišti žiju, a i ve vedrech se dá sem tam nějaká zábava najít i pro dospívající dítě.(10.12.2014)

  • HonzaBez
    *****

    Trávit prázdniny na pražském sídlišti může být docela nuda. Při sledování tohoto Kachyňova snímku jsem se ale rozhodně nenudil. Ba právě naopak jsem se skvěle bavil. Alenka Kadlecová (v podání Dity Kaplanové) je holka s úžasným darem fantazie, uměleckými vlohami i smyslem pro humor (viz např. hláška: "Já myslela, že každý kdo má nos jako slon se jmenuje Bimbo"). Dlouhé čekání na "déšť" (kdy by se jí měly do Prahy vrátit její kamarádky) si Alenka snaží ukrátit všemi možnými i nemožnými způsoby (fiktivní telefonáty fiktivnímu ctiteli, hraní si ve vaně na koupel v moři či skákání panáka na střeše paneláku). Nevyhne se ani prvním platonickým vzplanutím. Dita Kaplanová přitom roli Alenky ztvárnila naprosto skvěle. Úžasná je např. scéna kdy si prohlíží své fotky i fotky různých zpěváků a u toho dělá různé vtipné obličeje.(14.4.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace