Režie:
Valeri MilevHudba:
Timur TurisbekovHrají:
Danny Trejo, Yana Marinova, Timur Turisbekov, Dinko Angelov, Semir Alkadi, Ester Chardaklieva, Dara Kandi, Vei Fan Li, Doroteya Toleva, Neli Andonova (více)Obsahy(1)
Kazachstánský horor s Dannym Trejem v jedné z hlavních rolí? Ano, prosím! Tohle je opravdu něco pro všechny fanoušky bizáru. Představte si USA zmítané třetí světovou válkou. Americká vláda ze zoufalství vymyslí program na výrobu supervojáků a zkouší propojit lidskou a prasečí DNA. Šílený experiment se zdaří… tak napůl. O 30 let později společnost ovládají tzv. Rypáci, speciální druh mutantů, který „obyčejné“ lidi pěstuje jako potravu. Hrstka odvážných přeživších vytvořila odboj, který se z posledních sil snaží nový světový řád zvrátit. Ukrytí v protiatomovém bunkru se nezdolní bojovníci pokouší přijít na to, co Rypákům dodává sílu, aby mohli zasadit finální úder. (Future Gate)
(více)Videa (1)
Recenze (72)
Film je rozhodně ve stejné kategorii jako Srpski film. Pokud tedy nejste opravdu otrlý divák a nemáte velkou toleranci násilí, nahoty a záchodového humoru, rozhodně se do něj nepouštějte. Při správné konstelaci hvězd může být film ovšem velice zábavný a některé momenty (vybalování batohu) jsou naprostým filmovým klenotem. Skvělým překvapením je i závěrečná pointa, která vlastně všechno otočí o 180 stupňů. Mrzelo mě, že postava Dannyho Treja nedostala více prostoru. ()
Podobně jako je dvojsmyslný název (hlavní hrdina se jmenuje Justice a má koule), tak dvojsmyslný je celý film, který se dá brát buď jako geniální, nebo jako totální hnus. Asi takhle - nemám potřebu to kdy vidět znovu, ale těch politicky nekorektních dvojsmyslů je zde hromada (a určitě jsem ne všechny dokázal postřehnout) a nakonec to má dokonce vůbec ne parodickou, ale silnou myšlenku k současnému stavu světa. Celé to vypadá, jako by si dali mladí Jeunet s Bessonem speed a prokombinovali to s moderními pokusy o komiksové prvky ve filmech včetně cákanců krve. Je zde dost nahotinek, dost mrtvol, dost sexu, dost krvavých přestřelek, ale celé to drží jakousi svoji poetiku hnusu, a přitom je to totální mindfuck, který vlastně ale i může dávat smysl. Těžko se to popisuje, to se žel musí vidět. Říkám žel, protože i přes jisté zajímavé myšlenky skryté dovedně v pozadí (taky dvojsmysl) a velmi vtipného robota z toho nakonec mám spíše negativní pocity. ()
Ideové poselství, jak ho prozrazuje překvapivá pointa, je nakonec velmi prosté: hrdina se vlastně prokopává k západní civilizací ztracenému mužství, východisko a intence jsou právě opačné, než se nám celou dobu zdá. Lze se sice přít o míněném ideovém vztahu celého dosavadního průběh filmu k této pointě (nebo je to úplně jinak, totiž tak, že hrdina zde vlastně představuje - diváka?), každopádně ale Kulkami spravedlnosti tvůrci z východních zemí Západu ukazují, že v otázce rovnosti pohlaví a v nediskriminačním přístupu má ještě co dohánět (včetně práva žen na knír). Jak ve funkci "nastavení zrcadla" (nejen v popsané rovině a nejen Západu), tak i čistě jako kulturní artefakt je jejich film labužnickou ukázkou skvěle zvládnutého postmoderního přístupu; spočíváť kvalita tohoto filmu 1) ve využití vlastní béčkovosti k subverzi žánru, 2) v gradaci ohromení a dávkování zásadních informací, 3) v kombinaci. Ad 2: Každé WTF je o něco později přebito dalším, silnějším, přičemž často nejde o marginálie, ale o podstatné prvky příběhu (např. že Justice dokáže cestovat časem, je naprosto WTF zjištění, které navíc přichází až poté, co došlo k úplnému zmatení diváka ohledně kauzální legitimity jedné zásadní dějové sekvence - nehledě k tomu, že k vysvětlení tohoto zmatku není možnost přesunu v čase použita). Ad 3: Všechno to, co už jsme viděli jinde (totiž ve stále se opakující produkci filmového průmyslu), se zde kombinuje jak mezi sebou, tak i s tím, co jsme ještě nikde neviděli, či jak jsme to ještě neviděli. Přičemž to vše významně promlouvá k dnešní společenské a civilizační realitě. Co říci závěrem? Každý druh diváka si tu přijde na své: Zazní nejméně jedna echtovní arnoldovská hláška, nejméně jedna postava se jmenuje Uwe a nejmíň jeden superhrdina s rambovským "úsměvem" střílí ze zdi (ZE! zdi), avšak přilba se nepokládala na lavici, batoh se neotvíral a uzel na sáčku nerozvazoval nikdy tak dlouho. A tím myslím fakt dlouho. Artově dlouho. ()
Ty jo ! To je tak strašně vtipně šílenej parodickej trash, až jsem se za břicho popadal ! Bennedict Asshole! Holka s knírkem! A ten model Rafael, ještě teď mě bolí bránice z toho jaký fórky k popukání si na mě tvůrci připravili. Ok ten námět s prasatama a Danny Trejo mě docela nalákal, ale je to totální sračka, bohužel z ranku těch zoufale nezábavnejch totálních sraček. Ale když vidím ta hodnocení - budiž, celkem si to svý diváky asi našlo, ale to i Jaromír Soukup a Soudkyně Barbara. Za mě teda zlatej ( i když pořád nedotaženej ) Iron Sky a snad vše zfilmovaný dle fake trailerů k Tarantino&Rodriguez Grindhousu by tomuhle nakopalo prdel. 0/10 a sračka roku snad hned zkraje zamnou. ()
100% Guilty pleasure. Tady se dá opravdu pochopit jak 5 hvězd tak odpad. Ujetost z céčkového ranku. PS: Bullets of Justice byl původně natočený v roce 2017 jako pilotní díl seriálu, po přehodnocení konceptu byl nakonec rozšířen na celovečerní film s premiérou na londýnském filmovém festivalu FrightFest 23. srpna 2019. ()
Galerie (53)
Zajímavosti (1)
- Film byl původně natočen v roce 2017 jako pilotní díl seriálu, po přehodnocení konceptu byl nakonec rozšířen na celovečerní film s premiérou na londýnském filmovém festivalu FrightFest 23. srpna 2019. (pornogrind)
Reklama