Komentáře uživatelů k filmu (74)

  • mupimup
    *****

    Citlivý a s humorným nadhledem vyprávěný příběh krize středního věku jednoho obyčejného architekta „za vrcholem sil“, excelentně ztvárněného Karlem Heřmánkem, která kulminuje během 100km pochodu na nějž se vykolejený hlavní hrdina vydává v lakýrkách a s aktovkou. S fyzickou krizí během pochodu se vynořuje i jeho krize existenční, pracovní a rodinná a z pochodu, ke kterému se hlavní hrdina dostal jako slepý k houslím, se postupně stává iniciátor jeho vzdoru proti životním okolnostem, které ho semlely. Přestože je konec otevřený, problémy nevyřešené a hlavní hrdina klopýtá na osmdesátém kilometru, zůstává v divákovi hřejivá naděje, že ona katarze, kterou během pochodu prošel, povede k dobrému konci. Pro mě spolu s Krávou nejlepší film Karla Kachyni.(13.2.2012)

  • kleopatra
    *****

    Film, který se mi víc a víc líbí a ačkoliv nikdy nebudu muž ve středních letech, s hlavním hrdinou cítím jako jsem třeba cítíla mnohem mnohem později se Spaceym v Americké kráse. A vidím mezi těmito filmy velkou podobnost: v tom šéfovi, v manželce, v děvence a hlavně v té vzpouře, která se v rozhněvaném muži jednoho krásného dne konečně probudí. A jestli ten vztek spustila prudící manželka, šéf, který myslí jen v dimenzích socialistického bordelu, kolegové ohnutí jak je třeba, toť otázka. Každopádně dálkový pochod se všemi útrapami je krásná metafora života.(15.1.2005)

  • Tosim
    ****

    Snímek, věrně zachycující otřesné poměry v "reálném socialismu." Jakpak se pracovalo, plánovalo a...chodilo? Hlavní hrdina své problémy řeší rázně. Chůzí, pro kterou nemá předpoklady a nakonec ani výdrž. Od svého šéfa-pozéra si nenechá nic namluvit. A nakonec ho zfackuje. Paráda...(17.7.2002)

  • Enšpígl
    ****

    Na tenhle film si stojí za to vyjít . Vysoké hodnocení dávám i proto , že když občas zdolávám nějaké km v přirodě , vždy se mě vybaví ta scéna jak Heřmánka natačí kamera v momentě sbíráni nových sil na pochod.(21.6.2006)

  • hirnlego
    ****

    (3,5* nahoru, aby mi pak náhodou ten můj blízká krize středního věku nevodešel do prčic!)(1.10.2012)

  • Karlos80
    ****

    Karel Heřmánek, Vilda Čok, trochu hořká komedie s jistým morálním apelem. Lehce erotické scény na posedu, propichování puchejřů, Heřmánek na pokraji svých sil, nebo ta bitková na poli úplně na konec se vám vryjí do paměti. Pamatujte si dobře že na podobný pochod, musíte úplně ze všeho nejdřív, napřed zvolit vhodnou obuv:-) Podobný film: Dobré světlo. Zajímavý komentář: Lebowski.(17.4.2009)

  • Brouk
    ****

    Klasika... A nu tu dobu odvážná hudba Slávek Janda a jeho přetavený a zakázaný Abraxas na Tango... Heřmánek byl dobrý jako čtyřicátník a vzorný taťka. Ale mně se nejvíc líbila postava Soni Valentové, co by jeho chápavé manželky(5.10.2004)

  • gudaulin
    ****

    Co s tím sklem, ptá se frontman skupiny Tango v hlavním hudebním motivu filmu a Kachyňa se pro změnu ptá, co s životem rozmělněném takovou spoustou kompromisů a ústupků, že už přestává těšit? Kachyňa odruhé v krátké době po Dobrém světlu přichází s hrdinou, co se zmítá v krizi středního věku, kombinované tentokrát střetem se světem přízemního pragmatismu, který vyznává jeho nadřízený, a autorskou touhou po poctivém díle bez kompromisů. Je sice fakt, že Kachyňu znám i ve výrazně lepší kondici, ale po opětovné projekci zvyšuju nadílku o 1*. Druhou polovinu 80. let totiž připomíná nejen soundtrack, ale celková nálada snímku. Ta naštvanost, bezradnost a bezcílnost, to odpovídá pocitům mnohých z té doby. Navíc Karel Heřmánek prožíval tehdy herecky nejlepší období. Celkový dojem: 70 %.(25.2.2015)

  • paascha
    ****

    Film o tom, že na některé věci není nikdy pozdě, a jiné že mají svůj čas:-)(4.12.2008)

  • troufalka
    ****

    "A pivo tu máte aspoň dobrý?" "To víte, pokrok nezastavíte!"                                                                                              Stovku jsem nikdy nedala, na 75 km jsem si natáhla achilovku (Omnibus byl prostě lepší). Ale nějaký padestátky byly. Za sylové oblečení (sako, šlajfka, polobotky) a fiktivní běh přes překážky rozhodně za 4!! :o)(1.9.2014)

  • D.Moore
    *****

    Všem problémům se utéct nedá, a tak se jim Karel Heřmánek pokouší alespoň ujít. Má na to špatné boty, heká, funí, kulhá, párkrát se chce vrátit, ale vždycky ho něco nakrkne takovým způsobem, že jde dál - puchýře nepuchýře. Jo a taky rozbíjí sklo. Tenhle film je krásná metafora, která o lidech a o životě říká mnoho.(2.10.2011)

  • A_FISH
    *****

    Další povedený kousek páně Kachyně, který jsem viděl již mnohokrát, a věřím, že ne naposled. Obsazení bez chybičky a kromě hlavních postav bych vyzdvihnul hláškujícího Ivana Vyskočila a Oldu Vlacha, který v roli "hajzla" opět nezklamal .... proč, ale pánové došli pouze do "modrejch", tak tomu nerozumim, u mě 90% .... - ROZBÍT SKLO ! :)(26.3.2007)

  • LiVentura
    ****

    Hořké komedie druhé půle let osmdesátých byly prostě lidské, jejich rozměr je zřejmý jak se Svěrákem, Heřmánkem apod...! :-)(2.3.2010)

  • petaspur
    ****

    Společenská obuv se sice nejeví nejlepší volbou při pěším zdolávání stovečky kilometrů, ale ujasnění si životních priorit bude bolet, takže přitom se nějaký ten puchýřek ztratí. Na trať se vydal skleslý chlapík, který se pokorně hrbí před krizí středního věku, ale k cíli se blíží vzpřímený muž, který si evidentně hodlá užít první den zbytku života.(4.2.2009)

  • mchnk
    ***

    Novo-civilizační, útrpná cesta životem a protestní pochod plný vzpomínek. To vše v podání výborného Karla Heřmánka. I když k němu přidám precizní režii pana Kachyni, nad tři hvězdičky se nedostanu. Pro mně zde není nic dalšího, co bych mohl ke kvalitám filmu přičíst.(25.9.2012)

  • kingik
    ***

    Slabší film mistra Kachyni. Je zvláštní, jak často filmový tvůrci viděli v Karlu Heřmánkovi proutníka, kterému neodolá žádná žena. Tentokrát se vydal na dálkový pochod se svými kolegy z práce a právě trampoty, kterého ho během vysilujícího šlapání kilometrů potkají jsou náplní filmu, který působí jakoby chtěl být velmi originální, ale přes lepší průměr ho nic nevytáhne. Stereotypní pochod je zpestřen sváděním dívky jeho kolegy a tam bych viděl jistou šanci z filmu si něco zapamatovat, zvláště pokud jste příznivci "bobra" Mirky Pleštilové, ale jako celek to v paměti moc neutkví. Heřmánek a spol jsou tradičně dobří, námět originální, ale zase o nic extra se z pohledu diváckého zážitku nejedná. Vlna podobně laděných snímků ve kterých hrají ústřední roli čtyřicátníci zmítaní krizí středního věku a zvýšeným sexuálním apetitem je asi z filmového pohledu nenávratně pryč a do osmdesátých let zapadá více než spolehlivě. Jenže to všechno odnesl čas. 50%(19.7.2012)

  • triatlet
    ****

    Na rok 1987 celkem přímá kritika panelákového budovatelství 80. let. Scénárista Milan Ležák zakomponoval vnitřní přemítání hlavního hrdiny podobně jako Vlastimil Šubrt v novele Maraton svědomí do vytrvalostního sportovního výkonu. Násilně sice působí, že všichni aktéři z pracovního a osobního života kolem architekta Kolvary se "náhodou" setkávají na pochodu Praha - Prčice, ale Karel Heřmánek dokáže přesvědčivě zahrát rozpoložení hlavního hrdiny. A Mirka Pleštilová byla pro podobné role sympatických spolupracovnic stvořená.(2.1.2011)

  • nascendi
    **

    Film som si pozrel v rámci kompletácie Kachyňovej filmografie. Veľa z toho, čo na Kachyňovom diele obdivujem, som tam, nenašiel. Celý film si pre seba uzurpoval Karel Heřmánek, ktorého neznášam aj v prípadoch, ak neprehráva tak, ako v tomto filme. Filmov o krtíze stredného veku som videl viac, než dosť. Dokonca aj filmov, v ktorých sa kríza stredného veku prelína s krízou režimu. Ale máloktorý z nich mi pripadal tak rozháraný, figúrkovitý a až na malé výnimky aj mizerne zahratý. Okrem toho ho považujem za film nepresahujúci hranice Českej kotliny. Som presvedčený, že súhrnné dielo Karla Kachyňu by sa pokojne obišlo aj bez toho čudného filmu.(29.6.2016)

  • Kimon
    ****

    Na rok 1987 dosti odvážný Kachyňův film se pouští do opatrné kritiky poměrů tehdejší slepé mašinerie socialistického státu, která brání v rozletu svého povolání kde koho, a tedy i mladé architekty toužící vytvořit něco životu přijatelnějšího než všudepřítomné šedé škatule betonových "králíkáren" pro lidi. K tomu špetka odvážných erotických scén, špetka humorného nadhledu, slušná dávka metafory a vzniká výborný snímek naplněný komediálně hořkou příchutí. Prostě něco, jako když si uvaříte "Heřmánkový" čaj, dosti silný, a neosladíte si jej. A dodám, že Kachyňovy filmové snímky jsou a budou pro mě vždy velkým diváckým zážitkem.(5.2.2012)

  • Šandík
    ****

    Další pozapomenutý a podhodnocený filmový opus Karla Kachyni. Vysloveně dobová a pro ty, kteří nezažili socialistickou všednodennost, nepochybně naprosto nepřenosná společenskopolitická témata, se ve filmu mísí s univerzálními postřehy o krizi středního věku. Obojí podáno s neuvěřitelnou přesvědčivostí a hereckou bravurou. U Kachyni samozřejmě nepřekvapí zájem o psychologii postav, kultivovaná a naprosto profesionální režie i výborná kamera. Milovníka progresivního jazzu určitě potěší hudební doprovod, který, pokud to přímo nejsou nahrávky Milese Davise, jej rozhodně skvěle cituje. Heřmánek zazářil už v Kachyňově Dobrém světlu, takže nepřekvapí, jak přesně a přesvědčivě svou rozervanou postavu pojal i zde. Z pohledu dnešních diváků by bylo možná lepší, kdyby se film méně věnoval oné "blbé době" a víc té už zmíněné univerzální "krizi středního věku". Jako dobová reflexe, a to na svou dobu až neuvěřitelně otevřená a kritická, to ovšem funguje také bezchybně. Chtělo by se říct, že možná lepe než leckterý polistopadový opus, který si z reálného socialismu "odvážně" střílel z "bezpečné vzdálenosti" svobodných devadesátých let... Celkový dojem: 80%(30.9.2012)

  • Marthos
    ****

    Rozbít sklo! Karel Heřmánek na vyčerpávajícím útěku od manželky, která ho nechápe, od práce, která jej už nenaplňuje a od života, který mu zatím nic velkého nenabídl. Kachyňův film je vynikající kritickou reflexí společenského klimatu druhé poloviny osmdesátých let, kdy se pod tíhou gorbačovské perestrojky hroutil nejen (ne)reálný socialismus, ale prostřednictvím dálkového pochodu také mýtus o krizi středního věku.(16.6.2017)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace