• honzic
    ***

    Kachyňa je mistr na pocity a vztahy vyjádřené filmově, někdy to však přetáhne. Tady se herecky docela trefil do známých herců a Schallerová potěší svým půvabem a Kaiser svým mládím. Dva současně se rozvíjející vztahy v kontrastu je těžké téma a Kachyňa si s tím poradil celkem dobře, i když občas přílišné experimentování s barvami a představami hraničí až s kýčem a klišé, celkově je to na podívání rozhodně příjemný snímek bez výraznějšího závěru. Hodnocení: 60 %(5.11.2012)

  • vypravěč
    **

    Kachyňova Láska mě dávno zklamala, ale po létech oceňuji vedle půvabu její patiny ten místy výstižně vyjádřený "prudký a bezdůvodný běh / jakého je schopna jenom láska," jak to napsal Konstantin Biebl, "podél zazděných oken starého gotického domu / zachycená v křišťál na zpoceném čele / podél vlhkých a špinavých vrat / počmáraných hebrejštinou hrajících si dětí".(26.7.2016)

  • ivishka
    ***

    Úvodní úvaha o lásce - "Rozhodně nejsme generace Romeů a Julií spíše Hamletů..ale co s Ofélií?". Frustrující a všudypřítomná písnička Lásko bože lásko snad ve všech podobách a obměnách. Film zachránilo tehdejší osobité herectví Kaisera a Krause. Moc se mi líbila část, kde studenti gymnázia recitovali různé básně a promítali celkem zajímavé obrázky ve kterých barevnost hrála velikou roli. Dost mě pobavila scéna kde hopsají Kaiser a Jaroslava Schallerová na míčích s oušky-nikdy by mě ani nenapadlo,že je to už z tehdejší doby.(15.11.2012)

  • dr.fish
    ****

    Tohle Kachyňovo "normalizační dílo" má větší hloubku než většina nenormalizačních snah jiných režisérů. Film se mi moc líbil, jak mladý pár, tak pár rodičovský. Obojí mělo dobrou dějovou linku a umělecké prostřihy byly dlouhé tak akorát, aby oddělovaly jednotlivé kapitoly vývoje od sebe. Navíc na Schallerovou se moc pěkně kouká....85%(29.12.2016)

  • Master19
    ****

    Vizuálně vysoce nadprůměrné - zaujme především významné používání barevných filtrů přes černobílý obraz, čili technika používaná v němém černobílém filmu a v kontrastu k ní křiklavě barevné pasáže. Oproti zvyklostem je ale "šedá" realita podáváne černobíle, kdežto sny dokonale barevně. Dalším pozitivem jsou výborní herci: neodolatelná Jaroslava Schallerová a vynikající Oldřich Kaiser ve svém filmovém debutu. Na druhé straně bohužel obvykle nevýrazná Milena Dvorská a extrémně nesympatický František Velecký. Každopádně, ačkoliv scénář místy poněkud drhne, jde o povedený snímek, který není radno přehlížet. Ještě k rozšíření textu distributora (ten je poněkud zmatený): Andrea žije s rozvedenou maminkou na malém městě, přičemž se k nim náhle stěhuje Petr se svým otcem, bývalým hokejistou a současným alkoholikem. Rodiče prožili v mládí románek, na němž chtějí teď postavit manželství. Jejich děti k sobě nejprve nemohou najít cestu, ale po nedlouhé době se věci mění...(25.8.2008)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace