• ivishka
    ***

    Úvodní úvaha o lásce - "Rozhodně nejsme generace Romeů a Julií spíše Hamletů..ale co s Ofélií?". Frustrující a všudypřítomná písnička Lásko bože lásko snad ve všech podobách a obměnách. Film zachránilo tehdejší osobité herectví Kaisera a Krause. Moc se mi líbila část, kde studenti gymnázia recitovali různé básně a promítali celkem zajímavé obrázky ve kterých barevnost hrála velikou roli. Dost mě pobavila scéna kde hopsají Kaiser a Jaroslava Schallerová na míčích s oušky-nikdy by mě ani nenapadlo,že je to už z tehdejší doby.(15.11.2012)

  • HonzaBez
    ****

    Tak už jsem myslel, že jsem od Kachyni viděl skoro všechno, a že mě nedokáže ničím překvapit. Ovšem tímto snímkem mě rozhodně docela překvapil. První věc co mě zaujala je výtvarná stránka filmu. Ze začátku mi ty přechody mezi černobílým a barevným filmem přišly hodně zvláštní a možná trošku i rušivé, ale nakonec jsem si zvykl a docela se mi začalo líbit. Hlavně mě zaujalo mě, jak si Kachyňa pohrává s technikou barevných filtrů přes černobílý obraz. Pokud jde o samotný příběh (resp. dva příběhy v jednom) zaujala mě spíš ta dějová linka spojená s mladým párem Petrem a Andreou. Možná i proto, že Jaroslava Schallerová je zde fakt "kočka". A mladý Oldřich Kaiser už v této době ukázal, že z něj jednou bude pan herec. Každopádně to postupné jejich vzájemné sbližování, kdy Andrea Petra ze začátku dost nesnáší, ale nakonec k němu najde cestu, má svoje kouzlo. To u jejich rodičů má člověk pocit, že je to celé tak trošku omyl. A ani herecky mě Milena Dvorská se slovenským hercem Františkem Veleckým moc nesedli. A už vůbec mi nesedl dabing v podání Petra Kostky. Kapitolou samou pro sebe jsou snové představy (obrazy) či skoro by se dalo říct halucinace. Zaujaly mě hudební variace na známou lidovku "Lásko bože lásko", které zde poměrně často zaznívají.V některých momentech mi ale scéna přišla trošku až přeplácaná. Ale rozhodně nemohu souhlasit s textem distributora, že by tento film zcela postrádal osobitost. Osobitý, či originální tento snímek rozhodně je.(2.5.2017)

  • dr.fish
    ****

    Tohle Kachyňovo "normalizační dílo" má větší hloubku než většina nenormalizačních snah jiných režisérů. Film se mi moc líbil, jak mladý pár, tak pár rodičovský. Obojí mělo dobrou dějovou linku a umělecké prostřihy byly dlouhé tak akorát, aby oddělovaly jednotlivé kapitoly vývoje od sebe. Navíc na Schallerovou se moc pěkně kouká....85%(29.12.2016)

  • quixote
    **

    Rozpačitý film, který právem zapadl. Nesmyslné střídání barevného a čb obrazu (to mohl raději zústat celý čb), hodně trapné a křečovité „snové“ sekvence a hlavně papírem šustící dialogy. Kromě Jarky Schallerové nemají herci bohužel co hrát, jen tak existují a "hrají" svým exteriérem. I mistr se holt někdy utne. Tohle opravdu není Kaychyňa v nejlepší formě.(6.8.2011)

  • honzic
    ***

    Kachyňa je mistr na pocity a vztahy vyjádřené filmově, někdy to však přetáhne. Tady se herecky docela trefil do známých herců a Schallerová potěší svým půvabem a Kaiser svým mládím. Dva současně se rozvíjející vztahy v kontrastu je těžké téma a Kachyňa si s tím poradil celkem dobře, i když občas přílišné experimentování s barvami a představami hraničí až s kýčem a klišé, celkově je to na podívání rozhodně příjemný snímek bez výraznějšího závěru. Hodnocení: 60 %(5.11.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace