Komentáře uživatelů k TV seriálu (165)

  • Helmutek
    *****

    Zelenka někde prohlásil, že jeho cílem je, aby se lidi u DS mohli zasmát a odreagovat po náročnym pracovnim dni. Nevim úplně, co si Zelenka představuje pod vkusem průměrnýho diváka vyhledávajícho průměrnou zábavu u televizních seriálů, ale je evidentní, že Zelenkův typ humoru neni (viz hodnocení atakující "modrou" hranici), nemůže bejt a nebude blízkej ani zdaleka všem - většina zábavy, která je se sledováním DS spojená, souvisí buď s rozkladem osobnosti, smrtí a koncem obecně, s omezeností a maloměšťáctvím nebo plácáním se od ničeho k ničemu, souvisí se snahou udržet při životě něco, co vlastně moc přežít nemůže a nakonec to ani nepřežije (to neni žádnej spoiler, protože sám Zelenka seriál popisuje jako "příběh zkázy dabingovýho studia") - seriál je postavenej na všech těchhle "krásnejch", hnilobou páchnoucích věcech, a z toho celkem jasně vychází i ten druh humoru, kterej je často zhruba stejná řachanda jako třeba topící se koťátko. Člověk se často i zasměje, častějc ale spíš ani ne (i když se zrovna odehrává absurdní nebo komediální scéna), protože z většiny odehrávajícího se je cejtit zarážející mrazení z tý vykukující pokroucenosti. Ale mě je tenhle styl blízkej a sedne mi to; líbí se mi, jak s tim Zelenka pracuje, že se s ničim moc nesere a točí si svůj chytrej netradiční seriál masám navzdory. Typově mi DS často připomínal Čtvrtou hvězdu - možná to bylo zčásti hercema, spíš ale vidim souvislost v podobně smutnym kolektivu různě poškozenejch lidí různejch motivů a zájmů, podobně polodiletantskou práci a podobnou neschopnost vymanit se ze začarovanýho kruhu ať už smůly, svý neschopnosti nebo všeho tohodle dohromady. Jakkoli mám Čtvrtou hvězdu opravdu a upřímně rád, něco málo mi k absolutnímu hodnocení chybělo (možná právě to, že tam o moc víc než ta uvolněná komediální rovina nebylo), u DS ale naopak nějak cejtim, že v tom je mnohem víc, než je na první pohled patrný. Je z toho znát, že scénář je promyšlenej, že nad nim někdo opravdu přemejšlel a dlouho ho piloval (možná tomu pomáhá to, že vychází z divadelní hry); je z toho znát, že nechtěl napsat jen komedii, ale dal do ní něco víc. Postavy jsou komplexní a vykreslený, v seriálu se zajímavym způsobem prolínaj dabovaný scény s realitou (dabing je vlastně hraní nad hranim někoho jinýho - herci vstupujou nejen do filmů jako takovejch, ale i do rolí herců, který dabujou...), často se řeší role nebo smysl dabingu nebo jazyka obecně (což je taky strašně zajímavý) - těch hlubších myšlenek je tam prostě moc na to, že seriál se vlastně tváří jako celkem nevinná komedie o konci dabingovýho studia. Skvěle vybraní jsou i herci - dokonce mě bavila i ta Melíšková, která mě jinde spíš rozčiluje - role přepíčený poloblbky, kariéristky a vlezdoprdelky jí teda za mě jde mnohem líp než role vážený policejní komisařky (třeba ty její hloupost nádherně ilustrující schůzky a motivační promluvy s kamrádkou Lenkou v kabelkárně v centru Prahy, skvělejch scén ale měla jinak spoustu). O Neužilovi s Čermákem neni třeba mluvit, oba jsou dle očekávání skvělí a oba je mám čim dál radši (překvapuje mě, že jsem se dočet, že herci byli nevýrazní); a dokonce i ten Adamczyk do týhle dabingový partičky padne skvěle. Úžasnej je i psychouš Krobot a alkáč Myšička, epizodní roličky asi vypisovat nemá moc smysl (Trojan, Preiss, Bartoška, Lichý...), ve skutečnosti jsou ale skvěle napsaný a každá z nich posílá seriál ještě o kus vejš (Preissova obrana češtiny a celý jeho duo s Krobotem, Bartoškovo blekotání v krematoriu, Trojanova trapná chvilka v rádiu...). Jediná kaňka na celym castingu, a vlastně na seriálu jako takovym, je pro mě zase ta Voříšková - sorry, podle mě fakt neumí hrát, neumí ani mluvit, takže působí jen učebnicově a jak kdyby četla spisovnej scénář, jindy zas přehrává jak na školní besídce (třeba jak si hraje s kazeťákem, když je ve studiu poprvý atd.). S ostatníma, který jsou skvělí a přirozený, se to podle mě srovnávat nedá a ten rozdíl je prostě viditelnej a minimálně pro mě rušivej - jediný, kde mi přijde, že i ona funguje výrazně dobře, je interakce s bratrem (Čermákem). S tim chytrym scénářem ale souvisí i neskutečný množství hlášek - těch prvoplánovejch a zábavnejch na první dobrou ("Dvacet let nic nenatočil. "Protože je mrtvej. Neni mrtvej?!" "Ale neni mrtvej, bydlí někde za Prahou."; "Lidi mě serou. To asi víš."; "Chceš říct tajemství? Jako, chceš, jo? Dabovat může každá lemra."; "Jak, co je internet? No to je to, kde máš ty kozy."; "Co by byl Harrsion Ford bez Štěpničky?" "Co by byl Štěpnička bez Harrisona Forda?" "Ále, Štěpnička bez Forda by byl pořád Štěpnička!"), ale i takovejch, který se spíš zažíraj a mrazej - což jsou někdy celý dialogy (Krobotova popisující scéna, jak nadabovat větu "Jeď napřed, já se ještě projdu", nebo ty úseky, kdy se v jejich životech opakujou scény, který dřív dabovali, alkoholická epizodka Myšičky ještě předtim, než se ožere úplně); jsou to ale i skvěle napsaný hádky (Eva s Pavlem - i přes telefon a přes Karla, Karel s Ladou, Eva vlastně s kymkoli...), jindy jen gagy (Eva na policajta "A vy byste mi jedno platíčko neuměl sehnat?") a jindy je to vyznění tý scény jako celku. Na druhou stranu je tam dost vtípků na hraně, ať už je to tou hrou s jazykem a záměrnejma vulgaritama (mně ale ta otázka přijde zajímavá a legitimní: Může se krása češtiny zachovat nebo projevit i v mluvě, která je extrémně vulgární? Může to bejt nositelem jakýkoli vyšší hodnoty?) nebo záměrnejma extrémama obecně (ten díl plnej koz mladejch hereček), nebo ať to jsou vyslovený bizáry jako třeba Krobotovy vidle zapíchlý v Čermákově autě, pití chcanek z lahve (u toho jsem si vzpomněl na Blbý a blbější), ale mě to nakonec v rámci seriálu prostě smysl dává, i když už u těchhle scén ve mně hlodá červíček, jestli to nebylo moc na efekt a moc laciný - v zásadě to ale celý o tomhle vztahu protikladů je, o protikladu krásnýho a hnusnýho, vznešenýho a přízemního... Ten seriál je ukončenej, má hlavu a patu, a i když jsem jedinej z mejch oblíbenejch, kdo si to očividně myslí (zatim všichni dali 3* nebo 2*), přijde mi to jako fungující celek s koncepcí a záměrem, kde vlastně nevnímám výraznější slabší místa. Nemá asi smysl čekat, že všechno se bude líbit všem, a ostatně Zelenkova tvorba je sama o sobě důkazem, že on úplně snadno přijímatelný a jednoznačný věci netočí (ani mně se třeba Ztraceni v Mnichově nelíbili; oproti tomu Knoflíkáři nebo Rok ďábla zase naopak strašně moc), ale to, že by seriál skončil v modrejch csfd vodách, to by mě nenapadlo. Za mě je to jeden z nejzajímavějších, nejpodnětnějších a nejkoplexnějších seriálů, který jsem za dlouhou dobu viděl - a upřímně řečeno jsem rád za cokoli, co je jakymkoli kvalitnim způsobem svý - a to Dabing Street je naprosto jednoznačně. Osobně se víc než těšim na to, jestli Zelenka ještě někdy nějakej seriál natočí. A naposled - kverulant by možná ještě zmínil, že seriál se má odehrávat v roce 2001, tedy ještě před přečíslováním telefonů (a přesto jsou občas vidět plakáty atd. s novejma formátama), nebo že občas zabíraný auta jsou evidentně novější, ale já to dělat nebudu - nejsme HBO s neomezenejma produkčně-finančníma možnostma, a hlavně o těchhle detailech seriál vůbec neni.(1.8.2018)

  • Tosim
    ****

    Ze začátku vynikající zábava, která cca od půlky přecházela v dost velkej bizár, takže ke konci dostávala na frak realita, jež je, světe div se, občas potřeba i u sitkomu. Po dlouhé době hodnocení CSFD konvenuje s mým, díky za pár odhalených mladých hereček, na konci jsem, i kvůli smířlivosti tvůrců s postavami, málem slzičku uronil. Ať žijou Pichny a americké, italské a francouzské firmy! Ovšem radši v původním znění s titulky. 70%.(29.3.2018)

  • Malarkey
    ****

    Během sledování tohoto seriálu jsem se cejtil jako na horské dráze. Jednou přišla legrační bomba taková, že se jí nebojím označit za legendární a díl na to přemýšlím, jestli mi to vůbec stojí za to, abych Dabing Street dokoukal do konce. Nakonec jsem ale kvůli směsce herců vydržel a byl jsem po zásluze odměněn. Petr Zelenka si tu příběh dabingového studia na přelomu tisíciletí natočil opět podle sebe. Je to znát. Výbuchy smíchu střídá průměrnost a sem tam i trapnost. Nutno ale dodat, že jako celek to kupodivu funguje. Funguje to nejenom v humorné stránce věci, ale i po stránce dramatické, která mi kupodivu vůbec nevadila. Naopak jsem byl rád, že ji seriál dokázal dobře zneužít do té vtipné formy. A to i přesto, že pointa třeba trvala i o chvilku déle, než by bylo nutné. Herci tu ale udělali obrovský kus práce. Musím se přiznat, že byla vysloveně radost na ně koukat. Na všechny! Klára Melíšková, Hynek Čermák, Vašek Neužil, Terka Voříšková, Marek Adamczyk, Miroslav Krobot, Martin Myšička a hromada dalších tu tak perlí, že je budete milovat a budete se těšit na další jejich roli v jakémkoliv filmu nebo seriálu...a já věřím, že opět nezklamou.(1.4.2018)

  • Fr
    ***

    „TOHLE BUDE NEJLEPŠÍ STUDIO VŠECH DOB! JIRKA NA NÁS BUDE PYŠNEJ...“ /// Tak scéna v krematoriu s Bartoškou v hlavní roli se může stát legendární… Hlavně v prvních dílech se na to dobře kouká. Nejsou zde zbytečný kecy, Krobot má svůj frajerskej part a utíká to hodně rychle. Je tady slušná várka fórů a baví camea a postavy, který si ze sebe dokážou udělat prdel. Pamatujete, jak tenkrát „letěli“ Sklepáci? Tak Dejvičáci maj našlápnuto podobně. Víc než nějakej prapracovanej příběh o studiu, který je odsouzený k záhubě, jde o skeče, gagy a štěky celebrit. Škoda, že ten mix fórů je dost kolísavej. Mít ty největší fláky v jednom filmu… tak by to asi nefungovalo. Ke konci fórů ubejvá, asi aby bylo víc příběhu. Moc to nefunguje. Ale třeba dialogová scéna z Na dotek je výborná, takže můžem obdivovat i herectví. Když já tady chcu spíš ten humor. Postupně je to s tím ftipem slabší a slabší… až to začne bejt takový lidský. Sitkomově tomu došel dech a na normální seriál to nemá žádnej (?) příběh. Prostě je tady od každýho kousíček a dohromady skoro nic. Fajnový jsou herci. Co fajnový… PARÁDNÍ! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou hru Dejvickýho divadla neznám. 2.) Zjistím, že BBC není „Big Black Cock“. 3.) Váhám mezi Bartoškou a Rodenem. 4.) Nevím, jak se nevede dabingový studio. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne(14.4.2018)

  • Gimli
    ***

    Dabing street s tím, jak přibývají epizody, dokáže proměnit neotřelý humor v trapnou uřvanost telenovel. Škoda, přeškoda!(18.4.2018)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Mně se tady pochcal herec." Patřím mezi hovada, která neumí plynně cizinecky, s čestnou výjimkou svahilštiny po ránu, takže bez dabingu bych byl ve světě filmu ztracen. Jsou tu samozřejmě ještě titulky, ale ty jsem zase líný číst. Proto jsem byl rád za seriál ze světa dabingu, ale ve finále jsem byl nadšený pouze z cholerického režiséra Jandy, který však byl na můj vkus obsazen příliš řídce. Ti ostatní sice měli své chvilky, ale bylo jich málo - opilý Michal, zapresovaný Aleš či slušňák Preiss. Hodně bylo pouze dabování Kapitána Filcky a to mě dost nebavilo.(5.4.2018)

  • xxmartinxx
    ***

    Hezký český sitcom. Zelenku mám docela rád a ledasčím mě pobavil i zde, ale funguje to o stupeň míň než jeho lepší filmy. Možná kdybych měl rád alespoň jednu postavu? (Čtyři díly.)(27.3.2018)

  • Morien
    odpad!

    Tyjo, to dostal mezi osmým a devátým dílem pan Zelenka mrtvici a nikdo si toho nevšiml? Protože někdy v té době se z občas celkem zábavného a místy dost nevyladěného pokusu o televizní humor stala věc, kterou jako by někdo psal tím stylem, že mlátí hlavou do klávesnice a nechá počítačový slovník, aby to sám opravil na nejvíce pravděpodobná slova.(5.4.2018)

  • D.Moore
    ****

    Ano, není to tak dobré jako Čtvrtá hvězda, ale vlastně ani nemohlo a snad ani nechtělo, protože tenhle seriál na to jde zase trochu jinak. Petr Zelenka o něm říkal, že ho točil hlavně pro pobavení a že ačkoliv ke konci trochu zvážní, pořád to nebude nic hrozného. Měl pravdu. Od prvního dílu jsem sledoval všechny ty postavy, které mi postupně byly z různých důvodů méně a méně sympatické, abych se na ně tuším v (před)předposlední epizodě díval se skutečným odporem, ale přitom mě pořád zajímalo, co s nimi bude. Je to zásluha dobrého scénáře a samozřejmě dobrých až výtečných herců. Humor je občas poněkud lacinější a sitcomové situace příliš okatě připravované, ale čert to vem, když jsem se vždycky tak těšil na další díl.(27.3.2018)

  • Tom_Lachtan
    ***

    Hrozně podivný patvar, který měl v sobě tuny potenciálu, ale bohužel se tu střídají momenty tlemení s momenty naprosté trapnosti, kde není vtipné vůbec, ale vůbec nic, přestože se všichni tváří, jako kdyby to byla ta nejvtipnější věc ve sluneční soustavě. Podivně působí i postavy, které nejsou natolik zajímavé, aby se na nich dalo stavět, mají hrozně málo charakteru a některé z nich se postupem času stali tak dokonale nudnými, že to bylo k naštvání (postava Evy, přestože ji hraje jinak výtečná Klára Melíšková). Ono by to možná mohlo být lepší, kdyby se bez milosti vystříhala půlka materiálu a všechny scény, které se odehrávají mimo dabingové studio. Mimochodem, když je vám u dramatického konce úplně jedno, jak postavy dopadnou, tak to není taky zrovna dobré znamení.(28.3.2018)

  • -bad-mad-wolf-
    ***

    Trochu nám to ve finále vyšumělo, co. Skoro v každý epizodě se najdou dobrý nápady, ale opravdových vrcholů je za celej seriál sotva pět (z toho dva si urval tradičně boží Krobot) - jinak je tu, co se humoru týče, bohužel poněkud předvídatelno. Nablblejší rozměr přišel v druhý půli seriálu, kdy se místo "fungování dabingovýho studia v rukách zoufalých pitomců" začnou řešit "tragikomický mezilidský vztahy". Natahovanej čajík, závany trapnosti. Je to docela škoda, jelikož si i tak myslim, že by materiálu dost pomohlo, kdyby ho někdo zmáčkl do osmi epizod. Skvělý je každopádně obsazení. Ústřední pětice svoje archetypy vyplňuje herecky i typově perfektně a ve vedlejších rolích nijak nezaostávají Krobot s Myšičkou.(30.9.2019)

  • LiVentura
    ****

    Mělo to svůj půvab, ale ten poslední díly, kdy autoři hrají na začátek Milénia a přitom zobrazí technické služby v plné výbavě nejnovějších kontejnerových Mercedesů a Škody Citigo, která se začala vyrábět až deset let poté.?! Hmm. Tohle neklaplo, jinak dobré.(27.3.2018)

  • Vodnářka
    *****

    Skončily devadesátky, skončila euforie, nastal rok 2001. Doba, kdy všichni spadli zpět do každodennosti, podnikat v šílenostech si už nikdo moc netroufnul a dabing začal být zatracován, protože "brání Čechům umět skvěle jazyky". Nic z toho však neodradí studio ZERO, jehož novopečená majitelka se po smrti svého muže Jirky, "slavného" dabingového režiséra, rozhodne v tomto projektu pokračovat a proslavit jej. Spolu s třemi techniky, ségrou jednoho z nich a hlavně geniálním humorem Petra Zelenky a celého Dejvického divadla tak rozjíždí dvanáct epizod plných absurdních pádů, nerozvážné odvahy a výborné reflexe srážky s realitou, kterou si na počátku tisíciletí v Česku prošel skoro každý. Není to jako Čtvrtá hvězda, ale přestaňme srovnávat a pojďme se zasmát této koncentraci problémů, zmatenosti, chaosu, občasné zaslepenosti a zabedněnosti, které všichni tak dobře známe.(12.4.2018)

  • InJo
    ***

    Tolik spáleného a nevyužitého potenciálu (tematického i hereckého) už jsem dlouho neviděl... Bartoškův projev (možná vůbec nejlepší moment, bohužel vyplýtvaný hned v první epizodě), skvělá Krobotova parafráze Jiřího Krejčíka ("Co to je za kokota?!") a pár celkem povedených scén (vyšetřování napadení V. Preisse, hledání "korektního" synonyma pro kuřbu). Všechno ostatní je strašlivě nekonzistentní, náhodné, chaotické, nezacílené (stylově, žánrově, divácky...). Mnoho scén má být vtipných (zřejmě), ale nejsou. To by se dalo pochopit - být záměrně vtipný prostě není žádná sranda (ehm) a neexistuje typ humoru, kterým oslovíte každého. Méně však už chápu, proč je tam tolik scén, které vtipné nejsou a snad ani neměly být... Herců mi bylo často skoro až líto, protože většině z nich rozhodně nechybí charisma, talent, ani snaha. Moc by mě zajímalo, zda výslednou podobu seriálu Petr Zelenka přesně takto zamýšlel (pokud ano, nechápu, co chtěl vlastně vytvořit, protože to nefunguje ani jako komedie, ani jako drama, a bohužel ani jakýsi mix obojího), nebo se mu to prostě jen rozpadlo pod rukama... Zkrátka zklamání, protože to mohla být ještě větší pecka než třeba Čtvrtá hvězda. 50 %(29.3.2018)

  • Adam Bernau
    ***

    Prvních šest dílů jsem nechápal, proč se na tu kravinu dívám, další čtyři jsem vynechal, ale poslední dva stály za to a já jsem pochopil. "a ooa uí oo-y!"(27.3.2018)

  • VášaVF
    ***

    Terapií Petr Zelenka ukázal, že umí točit i seriály a Dabing Street svou originalitou v prvních dílech zaujal a bavil. Bohužel tohle platilo jen prvních pár dílů a cca od sedmého dílů to už bylo o ničem.(8.4.2018)

  • VenDulin85
    ***

    Dabing street jsem sledovala ráda. Tak kde je problém? Že tak, jak je seriál dobrý, je i zlý. Zpátky do rovin kvality jej pak nevytáhne ani Krobot (a to je co říct). Herci jednoznačně za jedna, všichni. Už jsem byla hotová obhájit si před sebou čtyři hvězdy, ale v poslední třetině se humor i děj (někdy i logika postav) svažoval dost prudce dolů jako cesta na Trojmezí a to pak jednoho bolí kolena. Co si ze seriálu odnesu, byly dabované scény z filmů, které se posléze přenesly do života hlavních představitelů (hlavně hádka ve hře Na dotek).(28.3.2018)

  • HellFire
    ***

    Lepší nadprůměr. Kazí to nevýrazné postavy (obzvláště Voříšková je herecké poleno a její postava nepřináší žádnou přidanou hodnotu) a nudný děj. Ve srovnání s Mostem, Čtyřmi hvězdami nebo Okresním přeborem Dabing Street bledne, ale koukatelné to je :). Na rozdíl od výše zmíněných seriálů se ale na Dabing Street znovu dívat nikdy nebudu.(4.7.2019)

  • Handle
    ***

    Ze začátku mi Dabing Street přišlo opravdu jako nesmírně zábavné a originální zpestření (alespoň teda co se českých seriálů týče). Zhruba někdy v druhé polovině však seriál začne krutě ztrácet dech a sklouzávat k přehnané až nevtipné blbůstce vyloženě na jedno použití. Alespoň Klára Melíšková byla úžasná všech 12 epizod - ta role mírně náladové pipinky jí ohromně sedla! :) Jinak škoda, potenciál to mělo rozhodně větší. 60 %(30.3.2018)

  • Gwaihir
    ***

    Myslím, že situační komedie prostě není z těch žánrů, které skutečně v našich luzích a hájích ovládáme, přestože nějaká ta výjimka potvrzující pravidlo se již samozřejmě urodila. Tedy ne, že bych se u toho vůbec nebavil, ale celé to jede hodně na hraně a poměrně často se to přes onu pomyslnou čáru překuluje, a to jsou právě ty chvíle, kdy mi úsměv zamrzá. Takže do příště by to alespoň chtělo trochu potrénovat balanc. 60 %(27.3.2018)

  • joehot
    ****

    Rozhodoval bych se mezi trojicí a čtveřicí hvězd, občas jsem se fakt bavil (občas zoufale nebavil), někdy mě tvůrci překvapili dobrými nápady - jindy tím, že nápad vyzněl do ztracena nebo nebyl plně využitý (nebo se ho ani nechytili, i když se přímo nabízel). I přes to, že nevybíravým slovníkem a poměrně primitivními charaktery rozhodně nešetří, Dabing street není jednoduchá a podbízivá podívaná, ani zdaleka nejde cestou třeba Okresního přeboru nebo Čtvrté hvězdy. A za tu odvahu a vůbec za to, jak v našich seriálových vodách tenhle počin vybočuje, si tu čtvrtou hvězdu zaslouží. Krobot na hrad a Voříšková... mno, ta by mohla kamkoliv. :)(27.3.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9