Reklama

Reklama

Dabing Street

(seriál)
  • angličtina Dubbing Street (festivalový název)
Hudební videoklip

Epizody(12)

Obsahy(1)

Komediální seriál Petra Zelenky vychází ze stejnojmenné divadelní hry, kterou režisér a scenárista napsal pro Dejvické divadlo. V komediálním seriálu začíná příběh o malém dabingovém studiu ZERO smrtí jeho majitele, režiséra Archa, Evina manžela. Zneuznaná herečka Eva (Klára Melíšková) studio po svém muži zdědí. Její ambicí je přetvořit jej v úspěšný a respektovaný podnik, což je pro ni zároveň způsob, jak si tak trochu vyrovnat účty s osudem. Studioví technici Pavel (Václav Neužil) i Karel (Hynek Čermák) jí v tom nezištně pomáhají, motivováni tajnou láskou jak k ní, tak k profesi samotné. Aby dostali bankovní úvěr na modernizaci studia, rozhodne se Eva přijmout syna bankovního ředitele Davida (Marek Adamczyk) a také Karlovu promiskuitní sestru Ladu (Tereza Voříšková). Studio ZERO ale především potřebuje sehnat nového kmenového režiséra. Angažují sice schopného, ale neurotického a agresivního Jandu (Miroslav Krobot). Herci začínají díky Jandovým metodám práci ve studiu odmítat a dabování se z nouze ujmou samotní technici. Firma jde ke dnu. Eva se cpe koktejlem „fejkových“ prášků, které jí dodává její přítelkyně Lenka (Pavla Beretová), a vrhá se do ponižujících vztahů. Nakonec, když mají být studio a pozemek, na kterém stojí, prodány developerům, se Pavel s Karlem rozhodnou, že se nevzdají jen tak snadno… (Česká televize)

(více)

Recenze (212)

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Zelenka někde prohlásil, že jeho cílem je, aby se lidi u DS mohli zasmát a odreagovat po náročnym pracovnim dni. Nevim úplně, co si Zelenka představuje pod vkusem průměrnýho diváka vyhledávajícho průměrnou zábavu u televizních seriálů, ale je evidentní, že Zelenkův typ humoru neni (viz hodnocení atakující "modrou" hranici), nemůže bejt a nebude blízkej ani zdaleka všem - většina zábavy, která je se sledováním DS spojená, souvisí buď s rozkladem osobnosti, smrtí a koncem obecně, s omezeností a maloměšťáctvím nebo plácáním se od ničeho k ničemu, souvisí se snahou udržet při životě něco, co vlastně moc přežít nemůže a nakonec to ani nepřežije (to neni žádnej spoiler, protože sám Zelenka seriál popisuje jako "příběh zkázy dabingovýho studia") - seriál je postavenej na všech těchhle "krásnejch", hnilobou páchnoucích věcech, a z toho celkem jasně vychází i ten druh humoru, kterej je často zhruba stejná řachanda jako třeba topící se koťátko. Člověk se často i zasměje, častějc ale spíš ani ne (i když se zrovna odehrává absurdní nebo komediální scéna), protože z většiny odehrávajícího se je cejtit zarážející mrazení z tý vykukující pokroucenosti. Ale mě je tenhle styl blízkej a sedne mi to; líbí se mi, jak s tim Zelenka pracuje, že se s ničim moc nesere a točí si svůj chytrej netradiční seriál masám navzdory. Typově mi DS často připomínal Čtvrtou hvězdu - možná to bylo zčásti hercema, spíš ale vidim souvislost v podobně smutnym kolektivu různě poškozenejch lidí různejch motivů a zájmů, podobně polodiletantskou práci a podobnou neschopnost vymanit se ze začarovanýho kruhu ať už smůly, svý neschopnosti nebo všeho tohodle dohromady. Jakkoli mám Čtvrtou hvězdu opravdu a upřímně rád, něco málo mi k absolutnímu hodnocení chybělo (možná právě to, že tam o moc víc než ta uvolněná komediální rovina nebylo), u DS ale naopak nějak cejtim, že v tom je mnohem víc, než je na první pohled patrný. Je z toho znát, že scénář je promyšlenej, že nad nim někdo opravdu přemejšlel a dlouho ho piloval (možná tomu pomáhá to, že vychází z divadelní hry); je z toho znát, že nechtěl napsat jen komedii, ale dal do ní něco víc. Postavy jsou komplexní a vykreslený, v seriálu se zajímavym způsobem prolínaj dabovaný scény s realitou (dabing je vlastně hraní nad hranim někoho jinýho - herci vstupujou nejen do filmů jako takovejch, ale i do rolí herců, který dabujou...), často se řeší role nebo smysl dabingu nebo jazyka obecně (což je taky strašně zajímavý) - těch hlubších myšlenek je tam prostě moc na to, že seriál se vlastně tváří jako celkem nevinná komedie o konci dabingovýho studia. Skvěle vybraní jsou i herci - dokonce mě bavila i ta Melíšková, která mě jinde spíš rozčiluje - role přepíčený poloblbky, kariéristky a vlezdoprdelky jí teda za mě jde mnohem líp než role vážený policejní komisařky (třeba ty její hloupost nádherně ilustrující schůzky a motivační promluvy s kamrádkou Lenkou v kabelkárně v centru Prahy, skvělejch scén ale měla jinak spoustu). O Neužilovi s Čermákem neni třeba mluvit, oba jsou dle očekávání skvělí a oba je mám čim dál radši (překvapuje mě, že jsem se dočet, že herci byli nevýrazní); a dokonce i ten Adamczyk do týhle dabingový partičky padne skvěle. Úžasnej je i psychouš Krobot a alkáč Myšička, epizodní roličky asi vypisovat nemá moc smysl (Trojan, Preiss, Bartoška, Lichý...), ve skutečnosti jsou ale skvěle napsaný a každá z nich posílá seriál ještě o kus vejš (Preissova obrana češtiny a celý jeho duo s Krobotem, Bartoškovo blekotání v krematoriu, Trojanova trapná chvilka v rádiu...). Jediná kaňka na celym castingu, a vlastně na seriálu jako takovym, je pro mě zase ta Voříšková - sorry, podle mě fakt neumí hrát, neumí ani mluvit, takže působí jen učebnicově a jak kdyby četla spisovnej scénář, jindy zas přehrává jak na školní besídce (třeba jak si hraje s kazeťákem, když je ve studiu poprvý atd.). S ostatníma, který jsou skvělí a přirozený, se to podle mě srovnávat nedá a ten rozdíl je prostě viditelnej a minimálně pro mě rušivej - jediný, kde mi přijde, že i ona funguje výrazně dobře, je interakce s bratrem (Čermákem). S tim chytrym scénářem ale souvisí i neskutečný množství hlášek - těch prvoplánovejch a zábavnejch na první dobrou ("Dvacet let nic nenatočil. "Protože je mrtvej. Neni mrtvej?!" "Ale neni mrtvej, bydlí někde za Prahou."; "Lidi mě serou. To asi víš."; "Chceš říct tajemství? Jako, chceš, jo? Dabovat může každá lemra."; "Jak, co je internet? No to je to, kde máš ty kozy."; "Co by byl Harrsion Ford bez Štěpničky?" "Co by byl Štěpnička bez Harrisona Forda?" "Ále, Štěpnička bez Forda by byl pořád Štěpnička!"), ale i takovejch, který se spíš zažíraj a mrazej - což jsou někdy celý dialogy (Krobotova popisující scéna, jak nadabovat větu "Jeď napřed, já se ještě projdu", nebo ty úseky, kdy se v jejich životech opakujou scény, který dřív dabovali, alkoholická epizodka Myšičky ještě předtim, než se ožere úplně); jsou to ale i skvěle napsaný hádky (Eva s Pavlem - i přes telefon a přes Karla, Karel s Ladou, Eva vlastně s kymkoli...), jindy jen gagy (Eva na policajta "A vy byste mi jedno platíčko neuměl sehnat?") a jindy je to vyznění tý scény jako celku. Na druhou stranu je tam dost vtípků na hraně, ať už je to tou hrou s jazykem a záměrnejma vulgaritama (mně ale ta otázka přijde zajímavá a legitimní: Může se krása češtiny zachovat nebo projevit i v mluvě, která je extrémně vulgární? Může to bejt nositelem jakýkoli vyšší hodnoty?) nebo záměrnejma extrémama obecně (ten díl plnej koz mladejch hereček), nebo ať to jsou vyslovený bizáry jako třeba Krobotovy vidle zapíchlý v Čermákově autě, pití chcanek z lahve (u toho jsem si vzpomněl na Blbý a blbější), ale mě to nakonec v rámci seriálu prostě smysl dává, i když už u těchhle scén ve mně hlodá červíček, jestli to nebylo moc na efekt a moc laciný - v zásadě to ale celý o tomhle vztahu protikladů je, o protikladu krásnýho a hnusnýho, vznešenýho a přízemního... Ten seriál je ukončenej, má hlavu a patu, a i když jsem jedinej z mejch oblíbenejch, kdo si to očividně myslí (zatim všichni dali 3* nebo 2*), přijde mi to jako fungující celek s koncepcí a záměrem, kde vlastně nevnímám výraznější slabší místa. Nemá asi smysl čekat, že všechno se bude líbit všem, a ostatně Zelenkova tvorba je sama o sobě důkazem, že on úplně snadno přijímatelný a jednoznačný věci netočí (ani mně se třeba Ztraceni v Mnichově nelíbili; oproti tomu Knoflíkáři nebo Rok ďábla zase naopak strašně moc), ale to, že by seriál skončil v modrejch csfd vodách, to by mě nenapadlo. Za mě je to jeden z nejzajímavějších, nejpodnětnějších a nejkoplexnějších seriálů, který jsem za dlouhou dobu viděl - a upřímně řečeno jsem rád za cokoli, co je jakymkoli kvalitnim způsobem svý - a to Dabing Street je naprosto jednoznačně. Osobně se víc než těšim na to, jestli Zelenka ještě někdy nějakej seriál natočí. A naposled - kverulant by možná ještě zmínil, že seriál se má odehrávat v roce 2001, tedy ještě před přečíslováním telefonů (a přesto jsou občas vidět plakáty atd. s novejma formátama), nebo že občas zabíraný auta jsou evidentně novější, ale já to dělat nebudu - nejsme HBO s neomezenejma produkčně-finančníma možnostma, a hlavně o těchhle detailech seriál vůbec neni. () (méně) (více)

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Velká část obsazení Dejvického divadla se jednou zase sešla u ujetého komediálního projektu, který mě svým blbým vtipem úplně očaroval a všech 12 dílů jsem dal asi za 4 dny. I když raději koukám na filmy a seriály v originálním znění, tak mě prostředí dabingu nemálo zajímá a přestože je tohle šílená komedie a nikoli dokument, tak jsem se i tak leccos dozvěděl a vedle povedených bizarních scén můžu Dabing Street pochválit i z této stránky. ()

geklon 

všechny recenze uživatele

Samotáři jsou zpátky. Nejen atmosférou a dobou ve které příběh odehrvá, ale především režií....a hereckými výkony. NonStop Zelenka. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Opravdu výtečně zahrané postavy mě bavily, spoustě vtipů i absurdních situací jsem se zasmál a řemeslně nebylo co vytýkat. Jenže né a né se do svérázného chodu dabingového studia zažrat, protože povedené díly střídaly takové divné a samotné téma, zasazení ani prostředí mě vlastně dvakrát nezaujaly a nezdály se mi atraktivní natolik, abych se k nim nadšeně vracel (aspoň ne bez mírného přemlouvání). Když postupně komediální epizodky přepouštěly otěže těm hořkosladce či vypjatě dramatickým, výše zmíněné problémy i pocity zůstaly. 7/10 ()

sskrblik 

všechny recenze uživatele

Milujeme a zároveň nenávidíme český dabing, když se Alexej Pyška stane Aleš Procházka, každopádně český dabing je a patřil mezí špičku. Osobně chci sehnat kolekci českého rychlodabingu. Jinak seriál skvěle zahraný a škoda jen slabších epizod. Můj oblíbený Petr Zelenka nezklamal. ()

cross 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně nekonzistentní seriál - zatímco u jednoho dílu pukáte smíchy, u jiného je vám skoro až trapno... Důvodů proč dávám víc než tři hvězdy je ale několik - nejprve je to ostře sympatické obsazení, za kterým se táhne na české poměry velmi kvalitní soundtrack (hudba i písničky) a celé to zakončuje takový příjemný feeling, který se u českého filmu/seriálu hned tak nevidí... Závěr je sice slabší, ale když se zase oprostíte od toho že nekoukáte na čistě komediální seriál, ledasco se dá odpustit...***1/2 ()

PollyJean 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

podle mého hlavně nešťastný formát dvanácti půlhodinových epizod. Zelenka svoje loosery miluje. Melíšková v další roli naprosté krávy. A trochu mě zaskočilo, že seriál, který měl mj. být poctou dabingu ukazuje, že dabovat vlastně může skoro každý, kdo jde náhodou kolem. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Občas humor, občas sexuální vývar, občas nic, občas něco. Začátek sám o sobě zajímavý, ale dětinský. Poté rozjezdy, které byly dost vtipné, ale dětinské. Poté spád, který naplňuje lehká nenávist k některým protagonistům a určité neuvěření z jejich irelevantního chování. Samozřejmě spojené s další dětinskostí. To vše se dává dohromady hned poté, co Zelenka natočil Ztraceni v Mnichově. V celku společenský a v celku i převratný snímek. Přichází toto. Občas humor, občas sebevražda. Další dílo pro děti, které disponuje sexem a zvrhlostmi nedětského kalibru. Jediný, kdo zde vládne je prostě pan Krobot. ()

Hollohlaway 

všechny recenze uživatele

Začalo to poměrně slibně, ale zhruba od třetího dílu zmizela jakákoliv invence, vtip nebo zápletka. Nad vodou to drželo dle mého slušné obsazení a originální prostředí dabingového studia, které bylo ale bohužel trestuhodně nevyužité a řešily se už jen vztahy. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na začátku dokázali navodit příjemnou atmosféru, která způsobila, že jsem se na to pravidelně těšil, bez ohledu na neustále se střídajícî kvalitativní vzestupy a totální držkopády. Tahle partička je mojí krevní skupinou, jestli se mi má někdo postarat o dobrou televizní zábavu, tak to budou v českých luzích a hájích právě oni. Tentokrát to tak úplně nevyšlo, uměl bych si to představit vážně lepší, ale rozhodně je nezatracuji a naopak doufám, že je obecně vlažné přijetí neodradí od dalších televizních, případně filmových projektů, protože do Dejvic to mám daleko. ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele

Skvělý rozjezd, mnohokrát jsem se při sledování pobavila jako u máločeho jiného, mám ale pocit, že tak od druhé poloviny tomu už trochu docházely nápady a nakonec to tak nějak vyznělo do ztracena... Proto nakonec čtyři hvězdičky... ()

Zagros 

všechny recenze uživatele

Po vyslechnutém rozhovoru s Klárou Melíškovou o tom, jaká velká zábava bylo natáčení Dabing Street, jsem se s chutí podíval na několik úvodních dílů. Bohužel jsem byl hodně zklamaný. Povrchní scénář, podivně nesympatické postavy a humoru jen pomálu. Ten byl navíc jen v podání hostujících herců, bez kterých by to bylo ještě horší. Seriál jsem nedokoukal a ani nedokoukám. Petr Zelenka je výborný režisér, tohle je ale jeho nejslabší věc, tak snad zase příště. ()

Devadesát Dva 

všechny recenze uživatele

V momentech silně bizární (a zábavné), ale klasická dejvicovská lambáda, která ve finiši už dost nostalgicky voněla v magickým roku 2001, VHS, dabingu. To jsou mi blízké věci. Herci to i v malým počtu drží koukatelné od začátku do konce, protože jsou prostě dobří. Ale myslím si, že hlavní zásluhu má Zelenka, který opět boduje u scénáře a za kamerou, ještě jsem u něj za ty roky pod čtyři nešel. A Krobot, samostatný element, mě tu zabíjel: "Lidi mě serou... (...) to asi víš." ()

Chmur 

všechny recenze uživatele

Zelenkovou devizou je schopnost vytvořit podivíny, ke kterým člověk velmi snadno přilne. Jedna hvězda proto padá za všechny nadšence z dabingového studia. Druhá je za skvělé herecké výkony v čele s Klárou Melíškovou. Její rozpolcená a snadno manipulovatelná Eva, která je ochotná pro úspěch použít i ženské zbraně, budí chvílemi naprosté pohrdání a v zápětí ji člověk lituje. Mě nejvíc bavil Václav Neužil v roli nadšence Pavla, jehož nápady oscilovali mezi genialitou a neprostým tupectvím. Třetí hvězda je za nostalgiii, kterou ve mě Dabing street dokázal vyvolat. Seriály, ve kterých se mísí humor s melancholií prostě miluju. Čtvrtou hvězdu si Dabing street zaslouží za využití skladby Little Fury Things pro úvodní titulky. Tu jsem do té doby neznal a hned se mi zalíbila.  "Na kokota musíš kokotsky!" ()

krtek138 

všechny recenze uživatele

Na jedné straně geniální scény s Bartoškou nebo Preissem, na druhé pak hromada point, které vyšumí do ztracena. Navíc s přibývajícími díly se nešetřilo s nepřiměřenou vulgaritou. Potenciál měl Dabing tak na pět dílů a natáhlo se to až na dvanáct. Dokoukal jsem to vlastně jen ze soucitu. ()

Hanys_ 

všechny recenze uživatele

Filcky, Ragbisti a šílené japonské soutěže. Začalo to hodně zábavně, pak přišly nudnější a méně vtipné části, aby se v závěru najelo na vážnější notu a tím se z toho stalo něco o dost zajímavějšího, než asi kdokoliv čekal. Nicméně poslední díl zase "jenom" průměr. Celkově někde mezi 3-4. ()

Související novinky

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP 2018 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2018

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD.cz tradičně sestavili trojku nej filmů a seriálů, uvedených do distribuce nebo na filmových festivalech v uplynulém roce. S pěti hlasy jednoznačně vyhrávají mezi filmy… (více)

Reklama

Reklama