• DoneyGal
    ****

    Básník krutých radostí. Po snímcích Vysoká zeď, Směšný pán a Pozor, vizita! natočil Kachyňa další film z nemocničního prostředí, které ho provází celý autorský život (následovaly Sestřičky a Městem chodí Mikuláš). Počítání oveček je především hereckým koncertem Vlastimila Brodského a Žanety Fuchsové. Zejména Žaneta na svůj věk devíti let podala výkon, zastiňující nejen všechny dětské, ale i většinu dospělých hereckých kolegů (přesto ji nakonec nevzali na konzervatoř pro nedostatek talentu a k herectví se po roli v panu Tau již nevrátila). Filmu dominuje Kachyňova typická syrovost, otevřenost a maximální zviditelnění krutosti životních reálií, která se nemilosrdně zarývá pod kůži divákovu. Bohužel ve druhé polovině filmu se poněkud vytratil temporytmus a závěru snímku zcela chybí vygradování příběhu, dramatická zápletka, ozvláštnění. Věra Galatíková, která měla být druhým hlavním protagonistou, tak paradoxně nedostala téměř žádný prostor, aby rozvinula své jinak mistrovské herectví. Poselstvím filmu i přesto zůstává, že lidská samota je jednou z nejkrutějších životních situací, u dětí to pak platí dvojnásob.(8.1.2012)

  • J R C Pecuchet
    *****

    Velice dojemný a lidský film, které Karel Kachyňa prostě uměl. Navíc měl šťastnou ruku při výběru herců počínaje rebelky Žanety Fuchsové přes Vlastimila Brodského, Věru Galatíkovou až po Petera Debnára, kterého ve filmu předaboval Jiří Zahajský. Základem úspěchu byl velmi povedený scénář se skvělými dialogy a replikami. Takové filmy dnes už bohužel nikdo netočí a to je velká škoda. Hudba : Luboš Fišer(18.2.2011)

  • Lish84
    *****

    Smutné, místy i tísnivé (hlavně díky ruční kameře) a přitom krásné a dojemné. Není to film, kterému lze propadnout od první minuty. Přiznávám, že zpočátku mě i lehce nudil. Do svého světa vtáhne lehce a nenásilně. Nehraje prvoplánově na city: jakkoli by měl divák nejvíc soucítit s postavou malého děvčátka v podání vynikající Žanety Fuchsové, tak zrovna ona lítost vůbec nevyvolává. To spíš postava Věry Galatíkové nebo Naďi Konvalinkové (malá Hanka ji odbývá, protože žárlí, že se vdává). Sympatie vzbudí postava primáře ve výborném podání Vlastimila Brodského, kterého Hanka něžně oslovuje "dědku"…(9.4.2008)

  • Vikki
    *****

    DALŠÍ EXKLUZIVNÍ DÍLKO FILMAŘŮ Z DOB MINULÝCH. špičkové herecké výkony jak Žanety Fuchsové tak dospěláckých hereckých profíků, kterým se současné načančané primadony nemůžou absolutně rovnat. Dnešní jakofilmaři a jakoherci by měli odtáhnout někam hodně daleko mimo náš vesmír a vzít sebou i ten hnus z těch pospojovaných států, který zničil a ničí veškerou kulturu na planetě zemi.(3.7.2014)

  • Martin741
    ****

    Kvalitna normalizacna jazda pana rezisera Karla Kachynu. Pre rok 1981 natocil aj Pozor, Vizita! s Rudolfom Hrusinskym, a rovnako ako prvy film aj tento sa odohrava v spitali. Vyborne su herecky ako pani Galatikova /Dym Bramborove Nate/ a pani Nina Diviskova /Prodavac Humoru/. Dalsi dokaz toho, ze aj za normalizacie sa tocili vyborne filmy : 84 %(27.6.2015)

  • - Nemocniční budovy jsou budovami v Psychiatrické léčebně v Praze - Bohnicích. Panelové domy, před kterými stojí Hanka (Žaneta Fuchsová) s Anežkou (Věra Galatíková), jsou rovněž v této části města Prahy. Mostek, přes který pasáček vede ovce, je u Fojtovic v Krušných horách mezi obcí a hraničním přechodem. (VMa)

  • - V několika záběrech na Hanky (Žaneta Fuchsová) postel je možné na polštáři poznat nápis Bulovka. (VMa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace